Incarnation 12.10.2003 22:10:19 (muokattu 12.10.2003 22:12:15) | |
---|
Vittu, otsikko meni perseelleen. ...KOSKA TOTUUS ON VALE 1 Olen kasvanut Paremmaksi ihmiseksi Niin paljon enemmän eilisestä Enemmän kuin koskaan huomisesta Silti en tunne itseäni paremmaksi Yhtään entistä erikoisemmaksi 2 Koitan edistyä Eteenpäin elämässäni Miksi kaikki juuttuvat paikoilleen puhumaan vain ainoastaan itselleen Jos kaikesta aina juteltaisiin Niin paljon viisaampia oltaisiin (Kertsi:) Ihmisen mieli Herää ajattelemaan miksi Poika tappaa isänsä Äiti murhaan lapsensa Veli iskee veljeänsä Kukaan ei enää tottele Ketään ei voi uskoa koska totuus on vale 3 Joskus menetämme meille jotain niin tärkeää Pitääkö kaiken loppua menetykseen Eikö enää voisi jatkua eteenpäin Vaikka kaiken jo ennalta näin En sitä tahtonut estää elämälläin (Kertsi:) Ihmisen mieli Herää ajattelemaan miksi Poika tappaa isänsä Äiti murhaan lapsensa Veli iskee veljeänsä Kukaan ei enää tottele Ketään ei voi uskoa koska totuus on vale Juma...! |
valje 14.10.2003 21:37:23 | |
---|
Jäi vaivaamaan kun missään kohtaa ei selitetä, miksi totuus on vale... *dancing in the graves* |
Incarnation 14.10.2003 22:23:49 | |
---|
Jäi vaivaamaan kun missään kohtaa ei selitetä, miksi totuus on vale... Mietipä sitä ja pistä arvostelu. Juma...! |
valje 15.10.2003 13:16:11 | |
---|
Tuolla edellisellä kommentillani juuri tarkoitin, etten oikein saa ideasta selvää. Voi olla etten ole samalla aaltopituudella tai jotain. Teksti on siis ihan hyvä, mutta jotenkin tuo nimi ei saa siihen yhteyttä. Tietysti jos on vain tarkoitus tiedottaa, että totuus on vale, niin mitä sitä sitten perustelemaan. Sinänsä pidän kantaaottavista sanoituksista. *dancing in the graves* |
Nimismies 15.10.2003 22:15:12 | |
---|
Jäi kovin mitäänsanomattomaksi. Hyvältä kuulostavia lauseita ladottuna peräkkäin, punainen lanka on (minulla ainakin) kovin hukassa. Perustekstiä, näitä menee 13 tusinaan. Ei kiusaa eikä kiihota. Muut M.netin jäsenet ovat vakioita, mutta Mahe ja Turbo ovat muuttujia. - Lähde: MAOL - taulukot. |
Incarnation 16.10.2003 00:06:35 | |
---|
Oukkei tämä teksti lentää kompostiin tai odottamaan parantavia aikoja... Juma...! |
Himpi 16.10.2003 05:20:26 | |
---|
Perusteksti? Ei ainakaan mun mielestäni. Tuo kertsi on niin vahva, että pysähdytti lukemaan. En minä biisistä kaikkea ymmärrä - pitäisiko jotain vielä selkeyttää? entä pisimpiä sanoja lyhentää? - mutta silti hyvä, havahduttava kannanotto kertsinsä takia. |
Incarnation 16.10.2003 08:00:57 | |
---|
Tuo kertsi on niin vahva, että pysähdytti lukemaan. Tuo lause lämmitti, kiitos! Juma...! |
ltg 16.10.2003 16:51:18 (muokattu 16.10.2003 16:53:14) | |
---|
Kyllä, kertsi on tommosta Orwellimaista maalailua.. Onnistunut sinänsä, tykkäsin. Ehkä itse olisin vielä lisännyt siihen noita valtaapitävien suuria totuuksia. Mutta se olisi muuttanut runon/biisin luonnetta. EDIT: Nuo säkeet ovat melko tavanomaisia, mutta eivät suinkaan huonoja. Kyllä tuosta raskaan rockrallin saisi aikaiseksi. Tosin muutamat kirjoitusvirheet pistivät silmään. Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
rc 20.10.2003 11:33:06 | |
---|
Jäi vaivaamaan kun missään kohtaa ei selitetä, miksi totuus on vale... Arvi Lind jäi eläkkeelle. v***u kuuntelke hevä!!!!!!!!!!111 |
Incarnation 20.10.2003 13:16:03 | |
---|
Arvi Lind jäi eläkkeelle. Hoho! Modernia vittuilua jo vuodesta 2003. |
MattiAuer 20.10.2003 22:28:38 | |
---|
Mie oon nihilisti. Ja tämäkin oli tämmöstä valittamista. Jättää sellasen olon ku että peräsuolessa on materiaalia tuloillaan ja mies pöntlöllä valmiina, mutta ulos ei saa ku lämmintä ilmaa. Konkretia siis jäi puuttumaan. "Uniikki unikorni olikin korni koni" |
Incarnation 20.10.2003 22:51:17 | |
---|
Mie oon nihilisti. Ja tämäkin oli tämmöstä valittamista. Jättää sellasen olon ku että peräsuolessa on materiaalia tuloillaan ja mies pöntlöllä valmiina, mutta ulos ei saa ku lämmintä ilmaa. Konkretia siis jäi puuttumaan. miten voi parantaa? Modernia vittuilua jo vuodesta 1989. |
Unworthy Knight 21.10.2003 01:29:27 | |
---|
Ekalla lukukerralla en sanut oikeen poljennosta kiinni, mutta toisella kerralla se ongelma väistyi. Ekat osat ovat oikeen hyviä pätkiä, mutta kerto säkeen kahden ensimmäisen rivin jälkeen aletaan lipsumaan minusta huonoon suuntaan. Toimis hyvin jossakin muussa yhteydessä, mutta ei minusta tässä. Jotenkin en osaa yhdistää noita koko perhe tappaa menoa tuohon alun omaan henkiseen kasvuun... 3 sopii taas kertosäkeeseen ja oikeastaan 1&2 osaankin. Muutta kertosäkeestä vähemmän splätteri. Vaikka jos siinä kuolis vain yksi tärkeä ihminen, ja sen aihettuma kuolema on tämän henkisen kasvun syy mistä puhutaan. Ja olis paljon henkilokohtaisemman olonen näin. Ja siten tunteita kirvottava ja ehkä jopa ikimuistonen. Siis tee biisistä hekilökohtasempi. Näin minä toimisin. Tee niinkun lystää. Snow covers my frozen corps/ Ice creates my final coffin/ Wind Screams my Funeral sermon/ Darling her I come/My own Reaper |
Incarnation 21.10.2003 10:43:08 (muokattu 21.10.2003 10:59:38) | |
---|
Kiitos Ritarini, korjaustyöt ovat jo käynnissä! ...Ja tässä tulos: (Kertsi:) Ihmisen mieli Herää ajattelemaan miksi Isän täytyy haudata poikansa Se viimeinen perillisensä Mutta paremmat se ensin meiltä vie Ei Kuolemaan nytkään voinut luottaa Vaikka se miehelle sen lupasi sanoi sen tekevänsä siksi koska totuus on vale Paraniko, huononiko, tuliko liian pitkä? Modernia vittuilua jo vuodesta 1989. |
Unworthy Knight 21.10.2003 14:41:49 | |
---|
(Kertsi:) Ihmisen mieli Herää ajattelemaan miksi Isän täytyy haudata poikansa Se viimeinen perillisensä Mutta paremmat se ensin meiltä vie Ei Kuolemaan nytkään voinut luottaa Vaikka se miehelle sen lupasi sanoi sen tekevänsä siksi koska totuus on vale Paraniko, huononiko, tuliko liian pitkä? Nyt teema parani huomattavasti. mutta miksi tuo sana Mutta neljännen rivin alussa ? Ja vielläkin on vähän avoin tuo viimenen. Mutta nyt siis minusta koko teksti on paljon parempi. Snow covers my frozen corps/ Ice creates my final coffin/ Wind Screams my Funeral sermon/ Darling her I come/My own Reaper |
Oukkei, tuo Mutta on kyllä aika turha joten jätänpä sen pois. Onkos vielä jotain parannusehdotuksia? Modernia vittuilua jo vuodesta 1989. |
MattiAuer 21.10.2003 22:53:48 (muokattu 21.10.2003 23:04:43) | |
---|
miten voi parantaa? No, erittäin tärkeä ellei tärkein syy siihen, etten pidä tästä sanoituksesta on se, ettei nimi ja kappaleen keskipiste saa tukea muulta tekstiltä. Eikä minulle aukene ollenkaan, miksi se totuus nyt on on vale. Vähän niinkuin joku kirjoittaisi tällaisen tekstin: Mitä siitä jos nuorna mä murrunkin Tai taitun mä talvisäihin Moni murtunut onpi jo ennemmin Koska musta on valkoista Ei auta vaikka kuinka suurta taidetta olisi 3/4 säkeistä, tuo yksi irtonainen, suuruudenhullu heitto pilaa koko pätkän, koska se rikkoo kokonaisuuden ja tekee siitä käsittämättömän. Pidän kyllä maalailevasta ja monitulkintaisesta lyriikasta, mutta minuun vetoavat yleensä vain tekstit, joille osaan tulkita edes yhden johdonmukaisen merkityksen. Vaikkei se olisikaan sitten se tekijän aikoma. LISÄYS. Käsikirjoittamisen oppitunneilla käytiin läpi tällainen periaate, joka saattaisi auttaa muitakin: kun jotakin tekstiä kirjoittaa, pitäisi osata tiivistää, mitä sillä halutaan sanoa. Mielellään keskeisin ajatus yhteen virkkeeseen. Kaiken, mitä teokseen sen jälkeen kirjoitetaan, tulisi sitten tukea tätä perusajatusta ja rakentaa sen ympärille. Minulla on sellainen olo, että tässä ei ole kirjoittajalle ihan kristallisoitunut se perusväittämä tai -kysymys, jonka teos esittää ja sen takia säkeistöt hajoavat vähän eri suuntiin nivoutumatta kunnolla yhtenäiseksi teokseksi. Mitä suurempi teos, tietenkin sitä enemmän siihen kertyy sitten lisäsyitä ja sivusäikeitä, mutta näin lyhyeen teokseen ei liene syytä ahtaa kauheasti eri aiheita ja ajatuksia. Yhdenkin ilmaiseminen osuvasti kerrallaan on tarpeeksi haastava puuha loppuiäksi. "Uniikki unikorni olikin korni koni" |
Unworthy Knight 21.10.2003 23:44:58 | |
---|
LISÄYS. Käsikirjoittamisen oppitunneilla käytiin läpi tällainen periaate, joka saattaisi auttaa muitakin: kun jotakin tekstiä kirjoittaa, pitäisi osata tiivistää, mitä sillä halutaan sanoa. Mielellään keskeisin ajatus yhteen virkkeeseen. Kaiken, mitä teokseen sen jälkeen kirjoitetaan, tulisi sitten tukea tätä perusajatusta ja rakentaa sen ympärille.
Siis jonkin asteen Synopsis ? Jos tästä on kyse niin olen samaa mieltä. Tämä muuten helpottaa tekstin(tai minkä vaan) "myyntiä", kun sen voi ilmasita muutamilla sanoilla tunnin puheen siaan. Selvästi näkee että herra Incarnation haluaa pitää tuon Totuus on vale osan tekstissä , mutta se tosiaan vaikuttaa iralliselta tekstin lomassa. Yhdenkin rivin tuki/selitys voisi jopa saada sen sopimaan joukkoon. Ehkäpä lopussa oleva irraliinen rivi voisi olla tehokas AHA-elämyksen luoja. Tai sitten me ollaan niin S*atanan taliaivoja, että ei todellakaan hahmoteta sen nerokasta piilo merkitystä, tai vastaavaa :) Snow covers my frozen corps/ Ice creates my final coffin/ Wind Screams my Funeral sermon/ Darling here I come/My own Reaper |
MattiAuer 22.10.2003 09:10:12 (muokattu 23.10.2003 02:56:32) | |
---|
Siis jonkin asteen Synopsis ? Jos tästä on kyse niin olen samaa mieltä. No ei nyt synopsiskaan, eikä muutenkaan määrämuotoinen selvitys, eikä tätä ole tarkoitettu ulkopuolisille. (Tosin siis synopsis auttaa siinä vaiheessa, kun rahaa pyydetään produktioon..) Tarkoitin siis, että ihan oman työskentelyn apu ja lähtökohta pitäisi (näiden oppien mukaan) olla se yksi selkeä, yksiselitteinen ajatus, jonka ympärille teos kasataan. Tai runon ollessa kyseessä ajatuksen rinnalla pohja voi olla tietty myös tunne, tunnelma tms. Tai sitten me ollaan niin S*atanan taliaivoja, että ei todellakaan hahmoteta sen nerokasta piilo merkitystä, tai vastaavaa :) No tämähän on aina varsin todellinen vaihtoehto tietenkin. "Uniikki unikorni olikin korni koni" |