Aihe: bassocombot
1 2
Hensku
10.07.2006 13:34:10
Hei! olen tässä ostamassa kesätyö rahoillani bassolleni vahvistinta ja tulin sitten katsoneeksi topsoundin sivut koska asun lähellä seinäjokea ja siellä on se suurmyymälä (lisäksi isäni tuntee myyjän ja se voi helpottaa tinkimistä ^^). mutta pitäisi tietää ,että minkälaisia esim. hartken vahvistimet ovan kun itselläni ei ole minkäänlaista kokemusta
chief
10.07.2006 13:39:24
Moi!

Kerropa vielä että:

-Paljonko sinulla on rahaa käytettävissä

-Tarvitsetko vahvistinta kotikäyttöön vai reenikselle? Keikkailetko?

-Soittaako bändisi lujaa/hiljaa? Rumpali erityisesti? Minkälaista musiikkia?

On paljon helpompi neuvoa hankinnassa kun tietää minkälaiseen käyttöön vahvistin tulee.
"It's the ear, not the gear. "
Funky Beaver Libertessä 20.7.
tupac
10.07.2006 14:53:22 (muokattu 10.07.2006 15:00:29)

Mun mielepide on että turhaan Hartkea haukutaan, tolla kickbag 15:lla tulee ihan takuulla toimeen kotona ja pikku keikkapaikoillaki ja hintaki on varsin kohtuullinen
jos iskä vielä pikkasen tinkaa .. ;-) Mutta ota basso völjyyn ja kävele rohkeasti kauppaan kokeileen.
bassolinjaa jo 22 vuotta...
Hensku
11.07.2006 13:34:18
onhan mulla aika paljon rahaa käytettävissä mutta kun pitäis ostaa paljon muutakin niillä rahoilla sanotaanko että sllainen 400e . eikä mulla oo bändii ainakaan vielä.
DVD
11.07.2006 13:55:38
...tolla kickbag 15:lla tulee ihan takuulla toimeen ...

Liittyykö tullainen "kickbag" jollaintapaa kickboxingiin?
Johannes_t
11.07.2006 15:19:52

Liittyykö tullainen "kickbag" jollaintapaa kickboxingiin?

"Joo"

lölölölölölölölölö
DieGr
12.07.2006 11:02:11
Mun mielepide on että turhaan Hartkea haukutaan, tolla kickbag 15:lla tulee ihan takuulla toimeen kotona ja pikku keikkapaikoillaki ja hintaki on varsin kohtuullinen
jos iskä vielä pikkasen tinkaa .. ;-) Mutta ota basso völjyyn ja kävele rohkeasti kauppaan kokeileen.

Sanoisin näin. Varma peli.
Markus Y
12.07.2006 21:18:37 (muokattu 12.07.2006 21:20:54)

Pistetäänpäs tänne samaan topiciin kun en viitsi uutta tehdä ettei joku menetä yöuniaan :)

Eli siis kysyisin että minkäverran joutuu vähintään pulittamaan bändikäyttöön soveltuvasta combosta? Kitaristin kun on aika vaikea bändiä löytää niin olen ajatellut, että ehkäpä jossainvaiheessa voisi olla ajankohtaista pyrkiä tuota bassoa johonkin kokoonpanoon lätkyttelemään, kun kerran bassonkin omistan.

edit. ja senverran vielä kysyn, että saako esimerkiksi 200-300 eskolla jo semmoisia käyttökelpoisia vaffareita, joiden kanssa pärjää bändihommissa ilman suurenpaa vaaraa mielenterveysongelmista?
omarklah
12.07.2006 23:08:15

... ja senverran vielä kysyn, että saako esimerkiksi 200-300 eskolla jo semmoisia käyttökelpoisia vaffareita, joiden kanssa pärjää bändihommissa ilman suurenpaa vaaraa mielenterveysongelmista?

Uutta ei taida tuohon hintaan löytyä - käytetty ehkä - sekin riippuu paljon siitä minkä tyyppistä musiikkia soittaa...
Toiset 200-300 lisää ja alkaa jo löytymään käyttökelpoisia laitteita.
Esim. SWR:n uudet WorkingPro combot vois olla asiallisia pelejä...
Tää sit sanois tälleen...
Pirkka
13.07.2006 20:24:36
Ja muistappa käydä katsomassa myös siinä lähellä Markun Musiikissa. Paras musaliike sielläpäin ja ehkä koko suomessa.
Markus Y
13.07.2006 21:33:21 (muokattu 13.07.2006 21:40:01)

http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_bx1200_ultrabass_prodinfo.html

Thomannilta tilasin viime talvena tollasen Behringerin BX1200 ultrabass -kombon, maksoi jotain kaksi ja puoli sataa, mutta näemmä on hinta vähän laskenut.
Hyvin on toiminut ja kuuluu erittäin hyvin muun soiton alta bänditreeneissä.

No tuohan voisi olla ihan tarkoituksiini sopiva. Kiitoksia tästä.

Ja muistappa käydä katsomassa myös siinä lähellä Markun Musiikissa. Paras musaliike sielläpäin ja ehkä koko suomessa.

Mikäli tuo oli minulle suunnattu, niin eikös se Markun Musiikki sijaitse Seinäjoella? Ei nyt kuitenkaan ihan tässä naapurissa. Kyllä tuollakin toki tekisi joskus mieli vierailla, niin paljon hyvää olen kuullut liikkeestä puhuttavan.
Pirkka
13.07.2006 21:43:20
Mikäli tuo oli minulle suunnattu, niin eikös se Markun Musiikki sijaitse Seinäjoella? Ei nyt kuitenkaan ihan tässä naapurissa. Kyllä tuollakin toki tekisi joskus mieli vierailla, niin paljon hyvää olen kuullut liikkeestä puhuttavan.

No ei ollu suunnattu sulle vaan ketjun aloittajalle, hän kun mainitsi asuvansa siellä päin. Maffe on kunkkupaikka, hinnat kohillaan ja kahvihuoneessa saa kahvia ja polttaa sisällä. (:
willie
13.07.2006 22:16:52

Terve Hensku

Kun sulla on jo basso, niin ota se oma basso mukaan, kun meet hankkimaan vahvistinta niinkuin Tupac sanoi :

"Mutta ota basso völjyyn ja kävele rohkeasti kauppaan kokeileen".

Eli hankit Omalle Bassolle sopivan vahvistimen.

Mun mielipide on, että älä tilaa vahvaria postitse ulko- tai kotimaasta. Se on sitten v-mäinen viedä takasin postiin, jos ei siitä tykkää tai se ei toimi.

Osta mieluummin paikallisesta musakaupasta vaikka maksaisikin muutaman kymmenen euroa enemmän, koska sillon palautus ja huolto on paljon helpompaa.

Merkin ja tehon suhteen en sano sen enempää.. Itse olen käyttänyt Peavey -vahvareita jo pitkään ja ollut erittäin tyytyväinen. Tehoa puskee "enemmän" kuin on ilmoitettu ja säätöjäkin riittää (Peavey 130TNT combo ja Peavey Standard nuppi + 4x12" kabiini).

Jos soittelet kotona tai pienessä soittokämpässä, niin turha hankkia mitään 200W vahvaria heti ensiksi. Itse oon soittanut meidän 80m2 kämpässä bassoa pienellä 60W -kombolla ihan sujuvasti rumpujen ja 2 kitaran & urkujen kanssa. Sitäpaitsi pienestä combosta isolla volumella lähtee aika maukas saundi :)
Bassoa vuodesta 1972.
Carol Kaye Fan Club
lerpe
21.07.2006 19:52:52
Asiaan eli olen etsinyt äkkirikastumisen toivossa kohtalaista bassocombova.
Jota voisi lähinnä käyttää treeneissä ja miksei myös kotonakin.
Oletetaan, että bändi soittaa lujaa ja bassonki pitäisi varmaan kuulua.
Niin ja rahaa olisi alle 400e käytettävissä. Eli oisko mitään suosituksia.
Toivottavasti oli mahdollisimman epäselvää.
Basistit ovat ihmisiä
fh
21.07.2006 20:43:52
Asiaan eli olen etsinyt äkkirikastumisen toivossa kohtalaista bassocombova.
Jota voisi lähinnä käyttää treeneissä ja miksei myös kotonakin.
Oletetaan, että bändi soittaa lujaa ja bassonki pitäisi varmaan kuulua.
Niin ja rahaa olisi alle 400e käytettävissä. Eli oisko mitään suosituksia.
Toivottavasti oli mahdollisimman epäselvää.

Koitappas hakua. Comboista on tainnut joku muukin kysellä...
Spawn
21.07.2006 21:21:31 (muokattu 21.07.2006 21:22:39)
Hei! olen tässä ostamassa kesätyö rahoillani bassolleni vahvistinta ja tulin sitten katsoneeksi topsoundin sivut koska asun lähellä seinäjokea ja siellä on se suurmyymälä (lisäksi isäni tuntee myyjän ja se voi helpottaa tinkimistä ^^). mutta pitäisi tietää ,että minkälaisia esim. hartken vahvistimet ovan kun itselläni ei ole minkäänlaista kokemusta

Itsellä on kokemusta kahdesta combosta, elikäs Hartken kickback 12 (120W) ja Warwickin take 12:sta (80W). Bassona toimii Warwickin Corvette STD. Kickbackista en saanut irti oikeastaan mitään miellyttävää soundia, joten kyllästyin siihen aika totaalisesti. Tällä hetkellä treeniksen kaapissa pölyttymässä. Taitaa nuo Hartket olla aika keskiääni-voittoisia? Warwickin vahvistimessa on mielestäni pehmeämpi ja muhkeampi soundi. Molemmat näistä soveltuvat sekä koti- että bändikäyttöön (tosin bändikäyttöön soveltuminenhan riippuu olennaisesti bändikavereiden laitteistosta).

Paras keino on tosiaan tuo willien ehdottama "basso kainaloon ja testikierrokselle". Tuo Warwick on ainakin edullinen mielestäni ja aion sillä soittaa kunnes saan rahat kerättyä ampegin putkinuppiin ja kaappiin. :) Kannattaa kokeilla jos liikkeestä löytyy.

edit: njaa, olen aika myöhässä. Lieneekö Hensku jo ostanu combonsa? Noh, vinkithän eivät vanhene.
"Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta
Robertobarluzi
21.07.2006 21:30:12
tilasin justiinsa behun ultrabass bxl 3000. Tänään sain sen ja ensi vaikutelma on erittäin hyvä.Ääntä piisaa ja eikä ole huonon kuuloinenkaan ja oli halpakin eli 289e suomeen tuotuna :)
hillitön huligaani joka soittaa hurriganesia
cfe
22.07.2006 17:42:05

Jos soittelet kotona tai pienessä soittokämpässä, niin turha hankkia mitään 200W vahvaria heti ensiksi. Itse oon soittanut meidän 80m2 kämpässä bassoa pienellä 60W -kombolla ihan sujuvasti rumpujen ja 2 kitaran & urkujen kanssa. Sitäpaitsi pienestä combosta isolla volumella lähtee aika maukas saundi :)

Oma kokemus taas on täysin päinvastainen. Tarvitsen soundin joka kuuluu säröytymättä rumpujen yli ja päädyin loppujenlopuksi 1200 wattiseen Kustomin 3 X 10" comboon. Tässä rantasaunassa on valtava headroom ja yllättävän munakas botne. Eikä säröydy :)
http://www.causeforeffect.org
L_Laiho
23.07.2006 16:55:04
Itselläni on Fender Rumble 100 combo. Se malli, missä on 100w hönkää ja 1 x 15" elementti. T

rankku nuppi-kaappi härdellien(75w ja 100w) keskellä olen pärjännyt ihan hyvin.

Hintaa pelillä oli vuosi sitten saksasta 311 nyt t-kauppa on tainnut nostaa hintaa. tuosta on se 2 X 10" mallikin nykyisin. Kannattaa tsekata nuo.
Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)