Mikael 13.07.2006 13:11:51 (muokattu 13.07.2006 13:21:47) | |
---|
Pitäis hommata muutama pari kuulokkeita studioon äänitysmonitoreiksi soittajille/laulajille. Speksit: Suljetut, mukavat pitkissäkin sessioissa, kestävät, riittävästi särötöntä ja muutenkin laadukasta ääntä rokkihommiinkin, kohtuuhintaiset - helposti vaihdettavissa oleva johto olis tietty plussaa. Kokemuksia/ehdotuksia? Itellä käynyt mielessä: - AKG K271 Studio - Audio-Technica ATH-M40fs - Audio-Technica ATH-910 Pro - Beyerdynamic DT-250 - Sennheiser HD280Pro - Sony MDR-7506 Siitä mistä aita on matalin... |
Daunt 13.07.2006 13:22:17 | |
---|
|
- Sony MDR-7506 Mä kyllä komppaan näitä. On mukavat päässä ja kevyet, kierrepiuha ei pyöri tiellä. Soundi on tarkka ja tulee "läheltä". Noi AKG:tkin ovat hyvät, mutta eivät ole soundillisesti yhtä läsnäolevat mikä on tietysti hyvä tai huono asia riippuen mistä pitää. Niin, tossa AKG:ssa on kyllä piuha helpommin vaihdettavissa kun siellä luuripäässäkin on liitin mihin se piuha tökätään. |
Mikael 13.07.2006 16:06:17 (muokattu 13.07.2006 16:17:38) | |
---|
Mä kyllä komppaan näitä. On mukavat päässä ja kevyet, kierrepiuha ei pyöri tiellä. Soundi on tarkka ja tulee "läheltä". Noi AKG:tkin ovat hyvät, mutta eivät ole soundillisesti yhtä läsnäolevat mikä on tietysti hyvä tai huono asia riippuen mistä pitää. Niin, tossa AKG:ssa on kyllä piuha helpommin vaihdettavissa kun siellä luuripäässäkin on liitin mihin se piuha tökätään. Mullakin toi Sony on tähänastisen tutkimustyön valossa ihan kärjessä. Himaan ostin joku aika sit jotkut Sonyn puoliavoimet hifiluurit ja ne olivat ainakin selvästi hintaisiaan Sennheiserin ja AKG:n luureja paremmat. SOS kehui myös noita: http://www.soundonsound.com/sos/May02/articles/sonymdr.asp Oliskohan toi liitinsysteemi päivitetty, sillä noissa mun kotikuulokkeissa on kyllä miniplugi molemmissa päissä... pitääpä tutkia Sony:n kotisivua. E: Eipä näytä olevan... piuha on kuitenkin se mikä noista studiokäytössä ensimmäisenä menee paskaksi ja ainakin Senneheiserin tarvikepiuha on törkeän ylihintainen. Siitä mistä aita on matalin... |
JoKo 13.07.2006 16:34:26 | |
---|
piuha on kuitenkin se mikä noista studiokäytössä ensimmäisenä menee paskaksi Toi on kyllä totta, mikään ei ole rasittavampaa kun joutua kesken äänitysten heiluttelemaan pätkiviä piuhoja että kuuluisi molempiin korviin. Fiksu tinaisi noihin heti kättelyssä sellaisen väliliittimen että kuulokepiuhoja voisi vaihtaa lennosta. Noi sonyt on kylläkin kestänyt 2v. päivittäistä käyttöä ilman ongelmia. |
PL 13.07.2006 18:58:49 | |
---|
Meilä on käytössä vanhat sotaratsut Beyerin DT-100:t joita ei taideta enää tehdä, olisiko DT-150 nykyinen vastaava. Noilla on ollut suhteellisen hyvä vetää, eikä kukaan ole valittanut. Itselläni oli livemiksauskuulokkeina pitkään DT-250:t jotka olivat myös ok, kunnes muutamat varastettiin ja rupesin käyttämään halpoja hihikuulokkeita, ne eivät kelvanneet kellekkään ja kuulihan niistä oliko kanava ruvella vai ei. |
askomiko 13.07.2006 22:20:56 | |
---|
Mulla on Sennheiser Hd280, (ainakin muistaakseni), ja soundi vaikuttaa epäselvältä, lattealta ja mopolta (HD600:n jälkeen). Mutta se kai kuuluu asiaan? |