Aihe: Miten Sinuun suhtaudutaan musakaupoissa?
1 2 3 4 5
Vilhelmus
21.10.2003 11:53:47

Paitsi jos meinaa ostaa semmoisen hienon kitaran.
EDIT: Tai itse asiassa saahan niitä soittaa vaikkei ostaisikaan. Sitä vartenhan ne siellä ovat, että voi testata ja tietää vertailla.

Tajusit varmasti mitä tarkoitin.
JulGubbe
21.10.2003 11:54:05
Helsingin musiikkiliikkeiden myyjät ovat pääasiassa YLIMIELISIÄ PASKOJA. Jos ei ole tunnettu rokkari -> ei palvelua.

Kiitoksia kuitenkin hyvästä palvelusta (edesmenneen) Bändi-keskuksen pitkätukalle sekä Scandinavian musical instruments -maahantuonnin sedälle. Siis poikkeuksia on.
"On olemassa kaksi asiaa, jotka ovat äärettömiä: universumi ja ihmisten typeryys - Ja universumin äärettömyydestä en ole täysin varma' -A.Einstein
Bacchus
21.10.2003 12:06:18
Miettikääpä tätä asiaa vähän toisin päin. Jokainen joka on ollut asiakaspalveluhommissa tietää, että pidemmän päälle jotkut tietyt asiakkaat/asiakastyypit ja -ryhmät alkavat ottaa nuppiin....

Mutta siinähän se just onkin. Asiakaspalveluammatissa pitää aina olla hymy kasvoilla, vaikka kuinka vituttais. Ei siinä oo varaa olla "vain ihminen".
!
Conrad Lant
21.10.2003 12:17:09

Helsingin musiikkiliikkeiden myyjät ovat pääasiassa YLIMIELISIÄ PASKOJA. Jos ei ole tunnettu rokkari -> ei palvelua.

Niinpä. Tosin kannettuani aikani ihan helvetisti rahaa Levytukkuun, olen sieltä viimeiset viitisen vuotta saanut ihan ykkösluokan palvelua. Nimenkin muistavat :-)
No one prayed for Sodom
Rautis
21.10.2003 12:18:25

Itse kävin juuri viime perjantaina ensimmäistä kertaa Helsingin Musamaailmassa ja Levytukussa testaamassa tuplapedaaleja. Molemmissa todella ystävällinen myyjä ja mukavaa palvelua (vaikken ostanutkaan pedaaleja). Mieluusti antoivat minun hetken metelöidä testihuoneissaan. F-Musiikista kävin sitten ostamassa Aheadin kapulat (7A), jossa myyjä oli hieman nihkeä, ei muuten tiennyt kuka on Joey Jordison... Toinen jannu joka sitten rahasti minut oli taas ihan ok. Että näin. Lahden Keskusmusiikissa olen aina saanut hyvää palvelua.
Leikari
21.10.2003 12:19:32
Kannatta käyttäytyä kuin tunnettu rokkari. Kyllä ne sitten pokkuroi. Korostan vielä että tämä on täysin asenteesta kiinni. Pitää vaan olla mulkumpi kuin myyjät itse.

täytyykin ihan uteliaisuuttaan testata: laitan kelsiturkin päälle ja kurvaan bemarilla liikkeen eteen jalkakäytävälle & laitan myyjät ojoon.
Lonesome
21.10.2003 12:19:52
DLX:stä on positiivisia kokemuksia. Jannut suorastaan tyrkytti, että kokeilkaa vaan ihmeessä.

Tuollakin meininki vaihtelee. Aiemmin sain hyvää palvelua jopa ruuhka-aikaan ja puhelimessa. Nyt tulee vierailtua Malmilla arkisin lähinnä hiljaisina hetkinä. Se vaan ei ole palvelua parantanut. Ilmeisesti minullakin on "Thomannilta tilaan kuitenkin"-leima otsassa. Silti ostin juuri uuden kitaran Suomesta...

Olen tiedustellut esim. Epiphonen kitaroiden intoja. Siis niitä hintoja millä DLX myy kyseisiä tuotteita. Kaveri on luetellut niitä suoraan Into-Lutumiehen kuvastosta. Ne ovat kuulemma ne hinnat. No, sitten täytyy kai uskoa, että ainakin minun pitäisi maksaa suositushinta, jos kyseisen kaverin kanssa meinaisin kauppaa käydä. Luulen kuitenkin, että hänen pomollaan saattaisi olla hieman sanottavaa asiaan ja jopa neuvotteluhalukkuutta noista listahinnoista.

Viimeksi piti ostaa stratoon jousia, vaan eipä ollut varastossa. Tulossa on, totta kai. Jaksais vaan taas kysellä, että milloin...
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
hjukke
21.10.2003 12:23:51

Tjaah, Dlx:stä sai marsun kyllä halvimmalla mistään laskemastani vaihtoehdosta, olis maksanut T-mannellakin paljon enemmän, budjetti oikeen alittui, ja neuvotteluhalukkuutta löytyi. Nimenomaan tämän Malmi-aikakauden jo alettua. Vanhasta ei ollut oikeen juuta eikä jaata sanottavaa, sellasta mukiinmenevää palvelua, eipä siellä isompia kauppoja tullutkaan tehdyksi. Ilmeisesti uudessa Dlx:ssä palvelu riippuu päivästä
"- munakennot on huumorihommaa" -Leikari
J.Granö
21.10.2003 12:44:38
Musamaailmaan en laita euroakaan. Käsittämättömän huonoa palvelua. Ylimielisiä myyjiä, ei kiinnosta palvella asiakasta ja laiskaa asioiden hoitoa.
Lonesome
21.10.2003 12:53:50
Ilmeisesti uudessa Dlx:ssä palvelu riippuu päivästä

Ja myös henkilöstä. Suurin osa porukasta on ollut ihan reippaan palveluhaluista. Nyt on vaan pari kertaa ollut aina vastassa sama tyyppi, josta ei paljon mitään ole irronnut. Ehkä sitä on kypsyttänyt päivystää yksin tiskin takana tyhjässä kaupassa. Ja sitten joku jurpo tulee kyseleen hintoja...
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
poppamies
21.10.2003 13:12:37

No hyvinkin kunnioitettavasti. Toinen kauppias tarjoaa kahvia ja toinen teetä. Toinen tosin joskus viisastelee kun kysyn jotain mitä ei satu olemaan että " käypä kysymässä jostain musiikkiliikkeestä".
Pitkän ajan kuluessa luodut kauppasuhteet ei edes mikään Thomanni pääse häiritsemään. Yleensä olen saannut samaan hintaan mitä Thomannilta kun olen valistanut heitä asiassa.
Musiikkikauppiaiden olisi muuten hyvä muistaa että tämänpäivän "renkaan potkijat" ovat huomisen päivän mahdollisia suurkuluttajia.
"G-strings are for strippers"
hemmo
21.10.2003 13:24:25

Musiikkikauppiaiden olisi muuten hyvä muistaa että tämänpäivän "renkaan potkijat" ovat huomisen päivän mahdollisia suurkuluttajia.

Nimenomaan. Ja resuisimmallakin hipillä_voi_olla taskussa siiheen uuteen Les Pauliin säästetyt varat.

Hyvä musakauppias ei koskaan sorru ylimielisyyteen. Tosin huonosti käyttäytyvää asiakastakaan ei tarvitse sietää.

Olen jo vuosia kantanut rahani pariin musakauppaan Hgissä, ja niissä mut tunnetaan. Muissa en viitsi käydäkään.
Säröä beibi!
kivi
21.10.2003 13:28:06
No hyvinkin kunnioitettavasti. Toinen kauppias tarjoaa kahvia ja toinen teetä

Yhtäpitävät kokemukset, mussa on jotain joka saa 98% soitinkauppiaista luottamaan muhun. Vaikken olis kaupassa ennestään tuttukaan, niin kahvia ja tupakkaa saa muuallakin kuin kuuluisassa Markun Musiikissa.

Samaten mun rooliini kaupan asiakkaana kuuluu yleensä esitellä asiakkaille laitteita ja muutenkin hoitaa myyjän hommia jos myyjä ei itse ehdi. Ja tietty vahtia sekopäitä ja ohjata ne lempeästi ja päättäväisesti kaupasta ulos. (Ja kyllä, oon työskennellyt myyjänäkin aikoinaan, Fennicassa.)

Ja tämä siis pätee kaikkialla maassa. Ne 2% jotka eivät anna vakuuttavan habituksen hämätä ja kohtelevat mua kuin renkaanpotkijaa, niissä kaupoissa mä en enää koskaan käy. Sinänsä harmi, kun siinä ryhmässä on yksi sellainen kauppa josta saa halvalla merkittömiä varaosia kitaroihin.

Vihje palvelun parantamiseen: Esittäydy ja kättele henkilökunta sisääntullessasi kun käyt ensi kertaa soitinkaupassa. Tämän jälkeen pidä kaikkien nimet mielessä, ja kysele heiltä keskustelun aluksi heitä kiinnostavia asioita, vaikkapa kodista, harrastuksista ja säästä. Eiköhän ala alennusta löytyä.

Hoho!
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Chemo
21.10.2003 14:06:11

oon työskennellyt myyjänäkin aikoinaan, Fennicassa.

Sarjis- vai levyliikkeessä? Tai no, hienoja paikkoja ovat molemmat. Mä juoksen enemmän levypuolella nykyään - niillähän on oma lokero käytetyille surf & rautalankalevyille joka on musta erityisen kiinnostava - mutta on siellä sarjispuodissakin ravattu.

Muakin kohdellaan ihan hyvin musaliikkeissä. Senkun menee ja ilmoittaa reippaasti ja selkeästi mistä on kiinnostunut. Hymyilläkin voi ja jopa katsoa silmiin. Aika usein juttu lähtee rönsyilemään, ja tulee jäätyä suustaan kiinni. Viimeksi eilen MusaFasun saksofonitarvikehyllyn luona.
Ramalamadingdong.
RawknRawl
21.10.2003 14:16:38
Poikkeuksetta hyvin. Ehkä se johtuu siitä, että käyn kaupoissa (missä tahansa kaupoissa) yleensä vain tarpeesta. Eli ensi kosketuksesta henkilökunnan kanssa tuon asiani esiin ja saan palvelua. Ja kuitenkin asian toimittamisen jälkeen on musakaupoissa aina kannettu keppiä syliin ja kahvia huulille, että koitas tätä ja maistas tosta. Go figure.
Kuka tahansa voi hypätä järveen.
Leikari
21.10.2003 14:52:21
Vihje palvelun parantamiseen: Esittäydy ja kättele henkilökunta sisääntullessasi kun käyt ensi kertaa soitinkaupassa. Tämän jälkeen pidä kaikkien nimet mielessä, ja kysele heiltä keskustelun aluksi heitä kiinnostavia asioita, vaikkapa kodista, harrastuksista ja säästä. Eiköhän ala alennusta löytyä.

Täytyy myös muistaa lähettää kukkia myyjän vaimolle tämän nimi/syntymäpävänä ;-)
mickelsson
21.10.2003 14:56:47
Helsingin musakaupoissa tullut jonkin verran pyörittyä ja pakko kyllä sanoa , että DLX Musicista saa aina hyvää palvelua. Levytukku ja Musamaailma on sitten ihan eri juttu.. henk.koht Levytukun palvelu on ollut suht. ylimielistä ja musamaailmassa taas erittäin "löysää"..
DLX:ssä saanut aina rentoa ja sujuvaa palvelua. Tampereella taas palvelu on usein ihan OK mutta kauppojen valikoima on suppea. Kuopiossa Viking Musiikki on palvelulta samaa tasoa DLX:n kanssa eli erittäin asiallista. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että Suomen parhaimmat musakaupat ovat DLX (Helsinki) sekä Viking (Kuopio). Kummatkin palvelultaan sekä valikoimaltaan.
Unworthy Knight
21.10.2003 15:28:39
Jos eksyn musa liikeeseen niin minua kumasti kyylätään aluksi varkaana/huligaanina.
Mutta tulee kyllä sanoa, että kun itse näkee vaivaa olla sitten ostos hetkellä reipas ja iloinen niin kyllä ne sitten seuraavalla kerralla muistaa ja tulee kyseleen että: "mitäs kuuluu ja mitä sais olla"
Vaikka ostokseni on aina todella vähäisiä...vielä.
Mutta empähän kitaroita ole koskaan jäänyt rumppaamaan.
Snow covers my frozen corps/ Ice creates my final coffin/ Wind Screams my Funeral sermon/ Darling her I come/My own Reaper
PuNkKi
21.10.2003 15:32:25
Niin... mä olen taas ainoastaan saanut pelkkää hyvää
palvelua Helsingin 3 liikkeessä jossa olen asioinut...aina.
jotka siis on: DLX, Levytukku ja Musamaailma..
ikinä ei ole mitään valittamista ollut, paitsi Musamaailmassa
joskus kyrsii se kun lapuissa olevat hinnat on kuulemma ne
"tiukat" hinnat... mutta tuskimpa näin...

sitten taas Turun soitin laineelta ei ole saanut minkäänlaista
palvelua.. herroilla on aina! jotakin muuta tekemistä kun
palvella asiakasta.. kuten yks hoitaa nettiasioita, toinen
purkaa kamoja.. ja sitä kolmatta sitten ei enään näy..
kerran yhtä pedaalia menin sinne testaamaan.. tulihan
se puolen tunnin odotellun jälkeen antamaan sen
testattavaksi.. jäi häipyi ties minne.. kukaan ei varmasti
olisi huomannut vaikka olisi tyhjentänyt koko putiikin.

Huomenna tai ylihuomenna pitäs mennä Tampereen
soitinkeskukseen asioimaan, saa nähdä millasta palvelua
sieltä saa.. parempi olis saada jotakin edes :) jos niitä
yhtään raha kiinnostaa.

niin ja Oulun soitin ja tarvikkeestakaan, ei pahaa sanottavaa ole.
jos sattuisi asumaan lähempänä voisi vierailla useammankin kerran.
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)