re infecta 13.07.2006 11:52:39 | |
---|
Tein oman uuden topicin, kun on kiire laittaa Thomannin tilaus. Tarvitsisin siis kotistudioon ensimmäiset monitorikäyttöön kuulokkeet. Käyttö tulisi tietokoneen SoundBlasterin ja PodXT Liven kanssa: sekä musiikinkuuntelua (MP3) että demotason miksausta/monitorointia. Hintaraja 0-150 €. 1. Saako tällä sellaiset kuulokkeet, ettei tarvitse olla heti vaihtamassa? 2. Tarvitsenko erikseen etuasteen kuulokkeille, vai riittääkö SB:n tai PodXT Liven liitinten laatu? Vai voiko Liven kautta edes monitorodia nauhoituksen aikana? Jos tarvitsen etuasteen, niin mikä olisi hyvä Thomannilla? 3. Onko tästä mihinkään? http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-174399.htmlBehku tekee yleensä hyviä tuotteita hinta-laatusuhteiltaan. Kiitos ja kumarrus nopeista vastauksista! |
Torniojaws 13.07.2006 12:01:07 (muokattu 13.07.2006 12:03:08) | |
---|
|
Denzo 13.07.2006 12:39:39 (muokattu 13.07.2006 12:40:02) | |
---|
http://www.emvg.net/esa |
re infecta 13.07.2006 13:02:17 (muokattu 13.07.2006 13:10:39) | |
---|
|
Vertaile speksejä. Ei varmaan mene metsään tilaat sitten kummat vaan. Itse olen vain käyttänyt halpis-Sennheisereita (HD201 ja HD477), eikä ole valittamista. http://www.emvg.net/esa |
Raimo 13.07.2006 13:55:35 | |
---|
Ääni K240 studioille. Saundi sopii mun makuun. Vuoto harvoin ongelma noiden kanssa, onhan design kuitenkin puoliavoin. Blah. |
re infecta 13.07.2006 14:05:02 (muokattu 13.07.2006 14:11:08) | |
---|
Vertaile speksejä. Ei varmaan mene metsään tilaat sitten kummat vaan. Itse olen vain käyttänyt halpis-Sennheisereita (HD201 ja HD477), eikä ole valittamista. Spekseistä en ymmärrä mitään: mitä merkitystä on esim. impedanssilla tässä jne?. Haluaisin vain päästä hyvien kuulokkeiden kanssa nauhoituspuuhiin ja nauttia vihdoinkin musasta kunnon soundilla. Saisi vihdoinkin unohtaa näiden Logitechien bassokuminan. Eikö kaikki kuulokkeet ole puoliavoimia, jolloin soundia vuotaa? Vai vuotavatko suljetutkin yhtälailla? Sennheiserit taitavat olla suljetut. |
Torniojaws 13.07.2006 14:56:55 (muokattu 13.07.2006 14:57:23) | |
---|
Spekseistä en ymmärrä mitään: mitä merkitystä on esim. impedanssilla tässä jne?. Haluaisin vain päästä hyvien kuulokkeiden kanssa nauhoituspuuhiin ja nauttia vihdoinkin musasta kunnon soundilla. Saisi vihdoinkin unohtaa näiden Logitechien bassokuminan. Kuulokkeilla sitä bassoa vasta kuuleekin :) Eikö kaikki kuulokkeet ole puoliavoimia, jolloin soundia vuotaa? Vai vuotavatko suljetutkin yhtälailla? Sennheiserit taitavat olla suljetut. Se vähäinen vuoto mitä puoliavoimista tulee tuskin haittaa ollenkaan, ellet nauhoita jossain miljoonastudiossa. Siinä on sekin, että puoliavoimia on huomattavasti mukavampi pitää päässä pitkiä aikoja, kun taas suljetuilla alkavat korvat hikoilla jo tunnissa. |
kalakukko 13.07.2006 15:12:13 | |
---|
Hei jos on aikaa kandee käydä jossain hifikaupassa jonku mielilevyn kansas vertailemassa eri kuulokkeita. Esim. Kruunuradio Liisankadulla helsingissä tai vaikkapa Hifistudio 17 ja Audiostar (erikinkadulla kai?) :) 100 e:llä saa avoimet Grado sr-60:t mitkä kuulosti omaan korvaan oikeen kivalle. No onhan niitä parempiakin, mutta tossa hintaluokassa oikeen loistavat. Basso-osastokin oli ihan mukavasti potkiva. Mun mielestä toi akg-240 oli puolestaan vähän bassoköyhä. Noi gradot on toisaalta avoimet, että niistä voi vuotaa jos niitä on pakko äänittäessä soittajalle änkeä. Varmaan hommaan ne itelle miksauskäyttöön/ normimusankuunteluun. Äänittäessä voi ei tartte olla niin hifiä monitoroinnin nii soittajalle vaan nappikuulokkeet korviin ja peltorin kunnon duunarin kuulosuojaimet päälle ni ei vuoda ja samalla ne suojaa kuuloaki siinä jos vaikka rumpuja ronskimmin paiskoo :) Justo Almario ,,/ |
projekti 13.07.2006 15:13:04 | |
---|
Se vähäinen vuoto mitä puoliavoimista tulee tuskin haittaa ollenkaan, ellet nauhoita jossain miljoonastudiossa. Riippuu mikistä, mikin ja kuulokkeiden välimatkasta, ja siitä mitä kuulokkeista tuuttaa tulemaan ja kuinka kovaa. Oma kokemus sanoo että konkkamikin ja puoliavoimien kuulokkeiden välimatkaksi ei riitä puoli metriä kun akustista äänittää, ihan kotioloissa. Kitarakaapin mikitys dynaamisella tuskin tuottaa ongelmia puoliavoimien kans. Ultra Pro. |
t-termiitti 13.07.2006 15:16:18 | |
---|
Soundblaster-äänikortti voi antaa volat nollassakin häiriöääniä, joten mitä kovemmalla signaali tulee, niin sitä hiljaisemmiksi nuo vakiovoimakkuudella tulevat häiriöäänet jäävät suhteessa varsinaiseen kuunneltavaan ääneen. Tällöin: mitä korkeampi impedanssi, sitä parempi. AKG:n monitor-luureja katselisin... Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |
Torniojaws 13.07.2006 15:52:09 | |
---|
100 e:llä saa avoimet Grado sr-60:t mitkä kuulosti omaan korvaan oikeen kivalle. No onhan niitä parempiakin, mutta tossa hintaluokassa oikeen loistavat. Basso-osastokin oli ihan mukavasti potkiva. Mun mielestä toi akg-240 oli puolestaan vähän bassoköyhä. Gradot ovat kyllä kuunteluun kelvot, mutta miksaaminen on täysin eri asia. Gradot menevät ns. "hifikuulokkeiden" luokkaan, eli taajuusvaste ei ole tasainen, vaan taajuuksia on korostettu ja leikattu, jotta musiikki kuulostaisi hyvältä korvalle. Siitä ei ole kuin haittaa kun musiikkia miksataan - miksaamisessa pitää kuulla mahdollisimman neutraali ääni, ilman korostuksia tai herkkuja. |
re infecta 13.07.2006 20:59:12 (muokattu 14.07.2006 00:29:55) | |
---|
Ok, vaihtoehdot ovat: AKG K-240 studio 105 € AKG K-271 studio 135 € Sennheiser HD25 155 € Thomann sanoi, että K-240 on pätevä mutta voi vuotaa laulun äänityksessä. Minkä valitsen? K-271 ja HD25 ovat vissiin suljettuja ja K-271 mukavampi päässä? Minkä laitan ostoskoriin? Nauhoitan kitarat suoraan Podista, mutta laulu ja akkari mikin kautta (klikki ei saisi vuotaa ulos). Rumpuja ei ole tarkoitus nauhoittaa. |
Aki 14.07.2006 01:36:20 (muokattu 14.07.2006 01:37:34) | |
---|
Haluaisin vain päästä hyvien kuulokkeiden kanssa nauhoituspuuhiin ja nauttia vihdoinkin musasta kunnon soundilla. Tää riitelee aika paljon sen kanssa että sulla on _kiire_ pistää tilaus _thomannille_. Kuulokkeilla sitä bassoa vasta kuuleekin :) Kyyllä, mutta se ei kumise. Gradot on kyllä aika hyvät, mutta matalat taajuudet todella on aika paljon esillä, ja taajuuskäyrä _kuulostaa_ laskevalta, bassolta diskantille mentäessä. Mulla on Sennheiser HD580:set (avoimet) joista olen luopumassa. Käyttötarpeeni on useimmiten hyvin meluisassa ympäristössä (lue rumpumikkien asettelu), joten olen mitä luultavimmin HD280Pro:hon vaihtamassa. Näillä HD580:sillä on joskus tullut vuotoa laulumikistä, kun eräs laulaja halus taustoja ihan saatanan lujaa. Omissa keskiyön akustisissa näppäilyissä ja lauluissa ei ole ollut vuoto-ongelmia. Kuunteluvolyymini tosin on melko maltillinen. edit: Ei näistä kuulu ääni ollenkaan yhtä rajusti ulospäin kuin esim AKG K-401:sistä. Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle! |
prodigal 14.07.2006 09:35:57 | |
---|
Ok, vaihtoehdot ovat: AKG K-240 studio 105 € AKG K-271 studio 135 € Sennheiser HD25 155 € Thomann sanoi, että K-240 on pätevä mutta voi vuotaa laulun äänityksessä. Minkä valitsen? K-271 ja HD25 ovat vissiin suljettuja ja K-271 mukavampi päässä? Minkä laitan ostoskoriin? Nauhoitan kitarat suoraan Podista, mutta laulu ja akkari mikin kautta (klikki ei saisi vuotaa ulos). Rumpuja ei ole tarkoitus nauhoittaa. Olen itse käytellyt nyt vähän aikaa Beyerdynamic DT-770 PRO kuulokkeita (esim. stpauls ja soundata 129,-) jotka itse koekuuntelussa AKG K-271 studioita vastaan koin realistisemmiksi. AKG:t korostivat mielestäni hieman liikaa diskanttia, kun taas Beyerit soivat mukavan tasaisesti. Molempia on kehuttu maasta taivaaseen ja voipi olla, että tulee hankittua nuo toisetkin jossain vaiheessa. Beyerit ovat suljetut ja taitavat antaa jonkun -15dB:tä. Saatavilla on myös täyssuljettua mallia (-30dB) rumpaleille. Näilläkään en kuitenkaan ole vielä minkäänlaista vuotoa onnistunut saamaan aikaiseksi ja ovat erittäin mukavat päässä. muutamia kommentteja Beyerdynamiceista: http://www.audioreview.com/cat/head … eyerdynamic/PRD_117777_2750crx.aspx .----------------- -- -
. You can be the captain ..
`--------------- --- - |
Mikael 14.07.2006 09:50:57 | |
---|
Mä tykkään kyllä HD-25 -luurimista. Pienestä koostaan huolimatta ne ovat mukavat ja eristyskin on hyvää luokkaa - tosin tämä riippunee myös jonkin verran korvan muodosta, koska ne istuvat siinä korvan päällä. Mulla toimii hienosti ja diggaan myös soundista. Siitä mistä aita on matalin... |
Werihukka 14.07.2006 12:38:14 | |
---|
Itellä on Sennheiser hd-555 ja hyvin pelittää. Semmonen juttu vielä, että Sennheiserit kannattaa ostaa suomesta.. ainakin nuo kyseiset kuulokkeet, koska maksaa thomanilla enemmän jostain syystä. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Kallekorvola 14.07.2006 17:29:05 | |
---|
Mä tykkään kyllä HD-25 -luurimista. +1. On noi Beyerin 770:kin kyllä aika hyvät. |
re infecta 14.07.2006 20:14:27 (muokattu 14.07.2006 20:21:20) | |
---|
Nyt lähti sitten AKG K-271 tilaukseen tämän illan aikana. Tuo auto-mute toiminto ja kehuttu käyttömukavuus painoivat vaa'assa. |
Arpakyna 17.07.2006 16:34:36 (muokattu 17.07.2006 16:34:48) | |
---|
Noista vaihtoehdoista täysin oikean valinnan teit. |