Aihe: Kannattaako ostaa Sabianin B8 - Symbaalisetti?
1 2
Ezneri
11.07.2006 18:01:19
Eli, Suomesta tuon samaisen setin saisin 385 e (20" Ride, 14" Hi-Hat, 16" Crash + 18" Crash)

Ja Thomannilta 205 e ilman tuota 18" Crashia..

Suositteletteko ylipäätänsä tätä symbaalisettiä?
Risut ruusut?

Kiitos vastauksistanne!

Ostokseni riippuu TEISTÄ!
Propsit.
Magiz
11.07.2006 18:03:48
kyllä itse jos tuon symbaalisetin välttämättä haluaisin, ostaisin sen thomannilta, mutta mielummin keräisin vähän rahaa, ja ostaisin kunnon symbaalit, esimerkiksi Sabian AA-sarja ei ole tasoonsa nähden todellakaan liian kallis, ja pakettihinnoista voi aina sopia. Fasulla suosittelisin käymään kyselemässä pakettihintoja, ja muutenkin symbaaleja kokeilemassa.
Keep it Fresh
drum-monkey
11.07.2006 18:07:03
Itse pyrin välttämään Thomannilta ostamista ylipäänsä yhtään mitään. Mutta minäkin suosittelen ostamaan tuolla rahalla esim. hyvät haitsut käytettyinä, jos ei muita peltejä ole. Jos jotkut haitsut on, niin pistä rahat sitten johonkin käytettyyn laaturideen. Joskus treeniksellä oli B8 crashejä, enkä niistä kovin paljoa perustanut, _mielestäni_ esim. Paisteen 802:set ovat parempia samassa hintaluokassa ollakseen.
Munletti on mulletti
hollmi-5
11.07.2006 18:30:34
Jos sinun täytyy saada symbaalit ja tuo on budjetti, niin osta toki. Kaikki neuvot säästämisestä ja käytettyjen ostamiset ovat ihan hyviä. Kuitenkin reilu kaksisataa on vielä sen verran vähän, että sillä saa hyvät käytetyt haitsut tai hyvän käytetyn komppipellin, mutta haitsut, ride ja crashi on jo liikaa tuolla budjetilla. Esimerkiksi suositeltu AA-setti on jo 735 euroa, joten hintaa tulee sen reilut 500 lisää. Se on jo paljon monen aikuisenkin, saati 14-vuotiaan budjetissa.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Joku vaa
11.07.2006 18:43:27 (muokattu 11.07.2006 18:44:31)

Itse käytän Paisteen 802:sta ja voin suositella sitä, mutta uskon myös tuon B8:n olevan ihan hyvä. Suosittelisin ostamaan kuitenkin koko symbaalisetin kerralla ja uusimaan siihen sitten parempaa peltiä, kun rahaa tulee lisää.
Ride - tappaa talossa ja puutarhassa
Dnjmaster
11.07.2006 18:54:39 (muokattu 11.07.2006 18:55:03)
Kerroit profiilissa aloittaneesi tänä keväänä soittamaan. B8 sopii kuin nenä päähän aloittelijalle. Symbaalit eivät ole huippu luokkaa joten kehittyessäsi vaadit soundilta enemmän ja haluat näin ollen panostaa enemmän symbaaleihin, mutta B8 eivät ole myöskään liian huonot, että ei haluaisi niitten takia soitta koska kuulostaa niin hirveältä, joten ne tarjoavat hyvät puitteet aloittaa soittaminen..
kalamies#40 >-)))>
Ezneri
11.07.2006 19:18:18
Kiitos.. Harkitsen syvästi kyseisen setin ostamista..
ja varmaan sen ostankin..

KOMMENTOIKAA VIEL!
Propsit.
ddrum54
11.07.2006 20:02:41
Se on aloittelijalle hyvä setti. Harrastuksen etenemisen myötä korva oppii kuulemaan eri sävyjä, silloin kannattaa alkaa etsiä SITÄ soundia.
2`n 4
Epämuusikko
11.07.2006 20:31:00
En ostaisi B8-settiä. MUTTA ostaisin Sabianin XS-haitsut.

Ei minkäänarvoinen kommentti.
Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
Jape Muusa
11.07.2006 20:40:30

Mulla on B8 haitsupellit,ollu itseasiassa varmaan lähes 10 vuotta ja niissä on kyllä hinta-laatusuhde kohdallaan. On mulla ollu saman sarjan crashikin takavuosina ja se oli myös ihan ok. Se on noiden peltien- niinku muidenkin soittimien kanssa myös semmonen juttu,että jos vaan suinkin mahdollista,nii kannattaa testata eri vaihtoehtoja ja luottaa viimekädessä omaan korvaan.
Niin,noi Beekasin crashit oli myös pirun kestävät,mä sain aikanaan melkeen pellin ku pellin paskaks muutamassa kuukaudessa(soitin liian kovaa ja väärällä tekniikalla),mutta B8 pysyi ehjänä.
Loppujen lopuksi tärkeintä ei ehkä olekkaan päämäärä,vaan itse liike!?!
harzza1
11.07.2006 21:21:11
mulla oli heti ekassa omassa setissä tuo kyseinen setti ja kyllähän se sillein toimi hyvin, mutta kuten sanottu kun korva alkaa ikäänkuin "toimia" laajemmin, niin ko pellit alkaa kuulostaa kohtuu kuralta. kuitenkaan noi ei kalliit todellakaan ole.
Hakki
12.07.2006 10:58:48
Olen soittanut joskus keikan B8 20" perusridellä. Yllätyin soundista, se oli ihan ok. Varmasti toimii aloittelijalla symbaaleina.
while(true) {play(metal);}
HeavyMachinery
12.07.2006 11:10:06

Toisen pändini rumpalilla oli/on B8 rässi joka kuulosta aivan samalta joka kohdasta... Eli ihan sama kuin lujaa ja mihin sitä huitasee niin aina sama ääni. No soundi noissa on mitä on mutta ehdottomasti aloittelialla ihan hyvät ei oo säntään mitkää himmeliumit tai 302........
Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä...
Progressor
12.07.2006 11:37:57
Kerroit profiilissa aloittaneesi tänä keväänä soittamaan. B8 sopii kuin nenä päähän aloittelijalle. Symbaalit eivät ole huippu luokkaa joten kehittyessäsi vaadit soundilta enemmän ja haluat näin ollen panostaa enemmän symbaaleihin, mutta B8 eivät ole myöskään liian huonot, että ei haluaisi niitten takia soitta koska kuulostaa niin hirveältä, joten ne tarjoavat hyvät puitteet aloittaa soittaminen..

Olen täsmälleen samaa mieltä. Oikeastaan minulla ei ole tuohon enää mitään lisättävää.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
mankkis
12.07.2006 12:34:29 (muokattu 12.07.2006 12:35:24)
Onko kellään kokemuksia Sabian xs20 sarjasta. Thomannillla maksaa 14 hihat, 16 ja 18 crash, 20 ride paketti 377.00 EUR.
http://www.thomann.de/thoiw3_sabian … xs20_professional_set_prodinfo.html

Ei paha hinta jos noi on kelpo peltejä
Dead heart in a dead world Nevermore
Magiz
13.07.2006 00:18:14
Onko kellään kokemuksia Sabian xs20 sarjasta. Thomannillla maksaa 14 hihat, 16 ja 18 crash, 20 ride paketti 377.00 EUR.
http://www.thomann.de/thoiw3_sabian … xs20_professional_set_prodinfo.html

Ei paha hinta jos noi on kelpo peltejä

onhan ne ikäänkuin laadukkaampia kuin b8 sarja, mutta itse suorastaan inhoan niiden soundeja.. hirveän kylmät ja kolkot.. kaverilla on tuo nimeomainen setti, ja ei kyllä miellytä yhtään.. keikallahan ne tietysti toimivat, kun ei kukaan yleisöstä kiinnitä suuremmin huomiota symbaalien soundeihin..
Keep it Fresh
WyW
13.07.2006 10:09:45 (muokattu 13.07.2006 10:23:39)

a. Osta Suomesta. Kun jatkossa teet ostoksia ja pokerilla vaan tinkaat ekallakin ostoreissulla niin muodostat asiakassuhteen, josta on sinulle harrastuksen edetessä paljon iloa. Hyllyhinnat harvemmin pitää paikkansa Suomessa! Tulet meinaan 100% varmasti soittoharrastusta jatkaessasi tarvitsemaan kalvoja, kapuloita, korvatulppia, yms... krääsää jotka luonnollisesti lähtevät huomattavasti halvemmalla, kun ovesta sisään astuessasi myyjä moikkaa nimelläsi. :)

b. Osta nyt alkuun vaan hihat, 1x crash ja ride. Säästä se 18" crashin hinta ja katsele jostain vaikkapa käytettynä (m.net tori on vissiin ihan ok) joku paremman sarjan pelti vaikka jouluna. Odottavan aika on pitkä, mutta yhdellä crashillä pärjää kyllä alkuun.

... ja mikäli vain mahdollista on niin käy ihmeessä kolistelemassa noita muitakin halppissarjoja liikkeissä ja valitse se mikä omaan korvaan kuulostaa miellyttävimmältä. Itse aloittelin joskus nimenomaan Sabianin B8:lla.

Jotain käypiä starttisarjoja (14" hh, 16" crash, 20" ride):
- Istanbul Agop (Musamaailma.fi - 283€, sis symbaalipussin)
- Paiste Alpha (Soitinlaine.fi - 475€, sis 10" splash)

edit: Suomi-pointissa tosiaan vielä yksi juttu. Takuuasioiden hoito on huomattavasti iisimpää Suomeen kuin esim. Saksaan.
The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain
Akahito
13.07.2006 10:19:33

B8:t on aloittelijalle erittäin sopivat pellit. Thomannin hinta on paljon järkevämpi, olkoonkin että setissä ei tule sitä 18" crashia, se ei todellakaan silti tuo 160 euroa lisähintaa, mitä tuo Suomen hinta pakettiin lisää toisi. Katsele myös muita tarjouksia, kuten Paisteen PST5-sarjaa. Ovat omaan korvaan miellyttävämmän kuuloisia kuin B8. Ei kannata aloittelijana käyttää paljon rahaa pelteihin, kunhan ne soi joten kuten ja niillä treenaa. Vasta sitten kannattaa ryhtyä sijoittamaan, kun on enemmän kokemusta eri pelleistä ja tietää tasan mitä tahtoo.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" http://paiste-only.com/phpBB2/
Jupi57
13.07.2006 12:47:19
http://www.keminmusiikki.fi/musiikkikauppa.htm

Lisäinfossa näyttää olevan vanhat tiedot. Tuo tarjous sisältää myös 18" crashin.

Todella hyvä ensimmäiseksi/harjoitussetiksi. Osta sävykkäämpiä pikkuhiljaa rahatilanteen salliessa symbaali symbaalilta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)