Aihe: Line6 Pod2.0 VS. PodXT VS. Guitarport
1 2
Manaluusua
12.07.2006 18:46:53
Muutto huussin kokoiseen kämppään ja treenikämpän/bändin puute ajaa kotisoitteluun. ja nyt pitäis sitten saada koneelle ääniteltyä kaikeanlaista. Olen päätynyt jonkun kyseisistä laitteista ostamaan joten kokemuksia&asiantuntevia suosituksia otetaan vastaan. Guitar port on lähinnä ollut tähtäimessä mutta toisaalta ois pikkuvahvarinkin kautta mukava soitella. Eli saako hyviä soundeja jos vetää suoraan podista koneelle? kiitos.
Ziggy Bubba
12.07.2006 18:56:35

Noi XT Podit toimii ainakin mainiosti koneen kanssa, USB:n kautta voi vehjettä ohjailla kätevästi suoraan näytöltä. Päivitykset ja uudet soundit löytyy myös helposti klikkaamalla. Line 6 on kyllä näissä jutuissa valovuosia Bossia sun muita edellä. Noita oli torillakin tarjolla ainakin jokunen päivä sitten.
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
touhis
12.07.2006 21:14:04
Näistä podxt on paras. Kakkonen on erinomainen kuulokkeilla soitteluun, guitarportista ei kokemusta. Jos jotain pikkuvahvistinta haluaa, veikkaisin että voxin ad15 lienee sieltä paremmasta päästä.
Ainekset: vesi, ohramallas, humala, hapettumisenestoaine (E224)
ilpoliekkio
12.07.2006 22:18:37
Pod XT:lle menee minun ääneni, jos nuista joku pitää valita.
Awaken the suffering
touhis
12.07.2006 22:51:04
Mä olen kuullut taas, että Tonelab pesee PODin monessa. Kummastakaan mulla ei ole mitenkään laajaa kokemusta, joten en itse pysty niitä paremmuusjärjestykseen leipomaan. Mitenkäs nyt sitten on?

Sanovat, että tonelab olisi hyvä pikkurosoissa. Mun mielestä pod xt:stäkin lähtee hyvät puhtaat ja pikkurosotkin (hewisäröistä en tajua mittään..) Molemmilla pärjäilee ihan hienosti kotidemoilussa.
Ziggy Bubba
13.07.2006 00:14:32

Hevanderiin tuo Podi on reippaasti Tonelabia parempi mun testien perusteella. Voxi toimii vielä perus rokki-hommissa ihan kivasti. Pod on reilusti monipuolisempi vahvistinten ja efektien säädettävyyden ja määrän suhteen.
Manaluusua
13.07.2006 09:16:07
Eli Pod Xtstä saa hyvät soundit koneeseenki vaikka vetäis vaan kitaran podiin ja siitä koneeseen?
-Prokitaristi-
13.07.2006 11:44:59 (muokattu 13.07.2006 11:45:25)
Eli Pod Xtstä saa hyvät soundit koneeseenki vaikka vetäis vaan kitaran podiin ja siitä koneeseen?

Eikö siis POD:iin tarvitse erillistä päättäriä?

Kitara -> POD -> Tietokone = Ääni tietokoneen kajareista

???
superfly
13.07.2006 11:47:08

Juuri näin pelittää mainiosti.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
oiva tumpeloinen
13.07.2006 11:48:10
Eikö siis POD:iin tarvitse erillistä päättäriä?

???

Niissä sun tietokoneen kaiuttimissa on itsessään se päättäri, jos ne ovat aktiiviset. Tai sitten sulla tod. näk. menee tietokone hifi-sarjaan, joka toimii päättärinä.
-Prokitaristi-
13.07.2006 18:05:50
Niissä sun tietokoneen kaiuttimissa on itsessään se päättäri, jos ne ovat aktiiviset. Tai sitten sulla tod. näk. menee tietokone hifi-sarjaan, joka toimii päättärinä.

Ok, now i get it :)

Mutta ei varmaan kovin kovaa kannata perus tietsikkakajareilla luukutella, vai kuinka? :)
sieniesko
13.07.2006 18:28:32 (muokattu 13.07.2006 18:41:37)
Joo ei varmaan :)
Ai XT ois asia peli koneelle äänittämiseen ja varmaan toimii ton mun Orangenkin kanssa ihan ok...Sellasta vois kyl lähtee metästää...

Mikä tos PRO versiossa muuten maksaa noin hemmetisti ? 850+- €...
oiva tumpeloinen
13.07.2006 19:11:35
Mikä tos PRO versiossa muuten maksaa noin hemmetisti ? 850+- €...

Räkkikama on "pro".

Jos niitä eroja siihen kaivataan, niin siinä on paremmat liitäntämahdollisuudet.
sieniesko
13.07.2006 20:20:02
Mut oikeesti...kaks kertaa kalliimpi. Herran jumala sentään.
Manaluusua
13.07.2006 20:46:29 (muokattu 14.07.2006 09:10:05)
Niin, siis ideana oli nimenomaan tietokoneelle ÄÄNITTÄMINEN (ok, np?).Ei niinkään että soittelisin muutenvaan koneen kajareista. JA voiko ton USBn kautta äänittää? eli siis voinko mennä vaan johonki sekvensseri ohjelmaan, valita usbn johon se podi tulee ja alkaa nauhottamaan uutta ens kesän hittiä? ja tietääkö kukaan löytyykö netistä jonku clippejä joka on soitellu äänitelly koneen kautta juurikin kitara -> podi-> kone tekniikalla?
touhis
13.07.2006 21:02:14
Niin, siis ideana oli nimenomaan tietokoneelle NAUHOITTAMINEN. Ei niinkään että soittelisin muutenvaan koneen kajareista. JA voiko ton USBn kautta äänittää? eli siis voinko mennä vaan johonki sekvensseri ohjelmaan, valita usbn johon se podi tulee ja alkaa nauhottamaan uutta ens kesän hittiä? ja tietääkö kukaan löytyykö netistä jonku clippejä joka on soitellu äänitelly koneen kautta juurikin kitara -> podi-> kone tekniikalla?

Oivoi, ihan pakko: onko sulla tietsikassa joku nauha-asema vai? Oikeampi termi kun olisi äänittää.

Noniin ja sitten asiaan. XT:lle on olemassa usb-ajuri, joka nimenomaan mahdollistaa usb:n yli äänittämisen. Tässä pod toimii ulkoisena äänikorttina. Line6:sen ajurit on windowsille, mutta kuulemma jonkinlaiset ajurit löytyy linuksillekin. Täällä on pari pod xt:llä usbilla äänitettyjä pätkiä: http://personal.inet.fi/koti/mikas/
kojones
13.07.2006 21:40:55
Line6:sen ajurit on windowsille, mutta kuulemma jonkinlaiset ajurit löytyy linuksillekin. Täällä on pari pod xt:llä usbilla äänitettyjä pätkiä: http://personal.inet.fi/koti/mikas/

Ja hyvinpä nuo toimii Macissäkin. Pod Xt koneessa kiinni, kaikin puolin positiivinen yllätys on kyllä.
Ziggy Bubba
14.07.2006 00:58:19

Oivoi, ihan pakko:

Oi, mutta onko? Ihme jurpoilua. Puhukoon vaikka musiikin "tallentamisesta", ihan sama.
hirvonen
14.07.2006 08:50:38 (muokattu 14.07.2006 08:50:54)
Tuolta löytyy pari PodXT Prolla USB:n kautta nauhoitettua pätkää.

www.mikseri.net/oah

Ja tietokone on siis Apple iBook G4
Jos soitat väärän nuotin, soita se uudestaan ja kutsu sitä jazziksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)