R.Syke 08.07.2006 07:53:33 (muokattu 10.07.2006 07:16:35) | |
---|
...pystytään keskustelemaan keskenään asioista asioiden nimillä ja heti kaikki ymmärtää mistä on kysymys... Kun sanavarasto on pieni, voi toki käyttää korvaavia sanoja. Mitä sointua tarkoitat? -No, semmoinen kätevä... Kirjan saatuani aioin keskittyä tämän threadin otsikon lupaamaan asiaan. Perustakoot väittelijät tosiaan ikioman palstan, kiitos. Haluaisin myös seurata kirjassa käsiteltäviä juttuja. Tuota väittelyä vois sitten seurata omalla palstallaan. Vähän sama, kuin häissä kaks rupeis riiteleen... |
baron 11.07.2006 12:18:08 | |
---|
Nyt mä oon päässyt niin pitkälle, että tehtävinä on kuunnella kokonaisia piisejä. Nehän on ihan kivoja ja innostaa mukana soittelemaan. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
Dr Dominant 11.07.2006 19:59:58 | |
---|
Nyt mä oon päässyt niin pitkälle, että tehtävinä on kuunnella kokonaisia piisejä. Nehän on ihan kivoja ja innostaa mukana soittelemaan. Mahtihommaa, ainakin saat vetää hyvien soittajien kanssa! :) "Dr Dominant, I Presume?!" |
baron 12.07.2006 14:34:19 (muokattu 12.07.2006 14:34:40) | |
---|
Jos (?) kävisi niin onnellisesti, että oppisin ja jopa sisäistäisin Tohtori Toonikan tarjoamat opit, mihin "muodolliseen" se antaisi mulle valmiudet? Muskarin päästötodistukseen? Valmiudet kenties pärjätä jonkun musiikkiopiston pääsykokeissa? Vai mihin? There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
Dr Dominant 12.07.2006 21:51:42 | |
---|
Jos (?) kävisi niin onnellisesti, että oppisin ja jopa sisäistäisin Tohtori Toonikan tarjoamat opit, mihin "muodolliseen" se antaisi mulle valmiudet? Muskarin päästötodistukseen? Valmiudet kenties pärjätä jonkun musiikkiopiston pääsykokeissa? Vai mihin? No Pop & Jazz Konservatorion meiningeissä olisit suorittanut perustason opinnot teoriassa, säveltapailussa ja transkriptiossa. "Dr Dominant, I Presume?!" |
No Pop & Jazz Konservatorion meiningeissä olisit suorittanut perustason opinnot teoriassa, säveltapailussa ja transkriptiossa. Tyhmä jatkokysymys: Kuinka kauan mä olisin käynyt Arabianrannan "apukoulua" tähän saavutukseen? There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
Dr Dominant 12.07.2006 22:55:44 | |
---|
Tyhmä jatkokysymys: Kuinka kauan mä olisin käynyt Arabianrannan "apukoulua" tähän saavutukseen? Nykysysteemissä hommat saa tehdä niin nopeasti kuin pystyy, eli ei voi tietää, jokainen on yksilö. Keskimäärin 4-6 vuotta on kait gaussin keskiarvo. "Dr Dominant, I Presume?!" |
baron 13.07.2006 08:12:11 | |
---|
Nykysysteemissä hommat saa tehdä niin nopeasti kuin pystyy, eli ei voi tietää, jokainen on yksilö. Keskimäärin 4-6 vuotta on kait gaussin keskiarvo. No ei se sitten katastrofi taida ollakaan, kun näyttää siltä, että kesälomani aikana en tule ehtimään. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
Apricot 13.07.2006 13:07:34 | |
---|
...näyttää siltä, että kesälomani aikana en tule ehtimään. Se on just tää nyky-internet-nuoriso, kun kaikki pitäisi saada heti:) "I got the Pieksämäki railway station blues." |
R.Syke 14.07.2006 12:16:38 | |
---|
Kirja saapui postissa äsken. Täytyy selailla tossa hieman ja sitten ensi viikolla paneutua tarkemmin... |
JPQ 15.07.2006 08:20:16 (muokattu 15.07.2006 08:21:50) | |
---|
No niin aloitin opiskelun pikavilkuilun jälkeen nyt olen sivulla 19 ja kaikki 3 rytmin ylöskirjoitus tehtävää meni pieleen.:( no iskujen määrät tahtia kohti menikin viidennellä kuuntelulla ok.:) ja nuottien pituus laskut taas kahta lukuunottamatta ok. Aika hyvin sanoisin tuntien sen että tiedän ettei tuo nuotinpituuksien kirjoitus ylös ole vahvoja kohtiani (näppi tuntuma on ennenkin sanonut sen) ja toisekseen koulussa saamani musan opetuksen tuntien yhdellä (1) tunnilla teoriaa tippa eikä koskaan tehtävien tarkistusta. Melkoisen varma olen että tein ne silloinkin oikein... tosin huomioikaamme että se oli melodian kirjoitus tehtävä eli piti annetut nuotin korkeudet kirjoittaa nuottimerekin ylös kun oli asteikko. No tärkeimmän varmaan opinkin ja sen opin jo että swingi tuki ainoassa sequssani ei toimi oikein.:( (sen keinutus juttu tekee sen kaikille nuotinpituuksille ja nähtävästi se ei koske kaikkia) Vaikuttais muuten hyvältä kirjalta ja paperi on parempaa kuin historian kirjassani koska tästä lähtee pyyhekumi paremmin ja lyijykynä tartttuu paremmin lisäksi ei kiillä ikävästi lukiessa eikä ole tympeän väristä... PS. tänään yritän tajuta kirjan ainakin sivulle 33 (mistäkö numero opettajan oppaan omistavat tajuavat varmaan eli seuraavan sivun vastaukset on siihen asti tosin pitää pika pikaa peittää toinen puoli sivusta ettei tule luntittua pahus kun valokuvamuisti siitä nyt kerrankin vain haittaa...) |
Epämuusikko 16.07.2006 17:43:00 | |
---|
Siihen meni semmonen ½h treeniaikaa ja kun oltais osattu puhua "kieltä", niin oltais sanottu: "ota tähän Am6/9". HOHO. Aika karrikoitua, mut idea varmaan selkis. NIIN tuttua... Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
baron 16.07.2006 21:05:12 | |
---|
Voisko sanoa, että ainakin mun taidoilla tehtävät vaativia, mutta niin palkitsevaa: Kun on saanut kuuntelutehtävästä aikaiseksi laput, joista soittaminen kuulostaa samalta kuin CD:ltä, niin kokee jotain oppineensa!! There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
Hanok 21.07.2006 12:02:18 | |
---|
Nykysysteemissä hommat saa tehdä niin nopeasti kuin pystyy, eli ei voi tietää, jokainen on yksilö. Keskimäärin 4-6 vuotta on kait gaussin keskiarvo. Suoritin vastikään Pakilan musiikkiopistossa vastaavan oppimäärän kahdessa vuodessa (kirja oli käytössä suurimman osan jälkimmäistä vuotta), mutta kyseessä ei ollut ihan junnujen ryhmä. Kaikilla oli ennestään jo soittokokemusta jne. Kyllähän siitä toki paljon nopeammin selviää jos intensiivisesti itsekseen lukee. Se onkin ihan järkevää että tuota voi tehdä oman tahtinsa mukaan ja keskittyä niihin asioihin joissa on itsellä eniten parannettavaa. Kirjasta vielä minunkin puolestani kiitokset tekijöille, hyvää työtä! Äänimateriaalista myös isot plussat. Musiikkityylit ovat todella monipuolisesti edustettuina unohtamatta uudempia rock- ja jopa metallijuttuja. Hyvä kirja, suosittelen kaikille. |
baron 21.07.2006 12:57:38 (muokattu 22.07.2006 13:46:23) | |
---|
Kun lomani alkoi, otin íson pinon teoriakirjoja mökille ajatellen, että hoidan kerralla teoriat alta pois. Tänään on viimeinen lomapäiväni, olen juuttunut ekaan, Tohtori Toonikaan, jossa olen päässyt sivulle 140 moodeihin kaikki tehtävät kiltisti tehneenä. Ei se niin nopeaa ja helppoa ollut kuin kuvittelin, mutta kuitenkin kivaa. Edit: Nyt selvitetty rytmi ja melodia, harmonia jäi tulevaisuuteen. Mun taidoilla tehtävät hankalia, sekä jotkut transskriptiotehtävät, joita sai eräitä kertoja kuunnella ja kumia käyttää, että mun laput alkoi kuulostaa samalta kuin esimerkki. Samoin esim Eb-lokrisen kirjoittaminen tilapäisetumerkein F-avaimelle. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
Jake.e 23.07.2006 16:45:01 | |
---|
Tuo on ilmeisesti teoria painotteinen kirja teoriaa alotteleville? Jos se sitä on niin ostoksille vaan :). Jerk. |
philias23 23.07.2006 17:46:17 | |
---|
Tuo on ilmeisesti teoria painotteinen kirja teoriaa alotteleville? Jos se sitä on niin ostoksille vaan :). Kyllä. Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! |
baron 23.07.2006 18:26:47 | |
---|
Tuo on ilmeisesti teoria painotteinen kirja teoriaa alotteleville? Jos se sitä on niin ostoksille vaan :). Teoriapainoitteinen? Se on on teoriakirja, joka ei edellytä mitään esitietoja! There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
Jake.e 23.07.2006 18:42:32 | |
---|
Nyt alko himottamaan. Jos sitä huomenna pyörähtäis suomalaisessa kirjakaupassa hakemassa pois tuon. Jerk. |
zorro 26.07.2006 14:55:14 (muokattu 26.07.2006 14:55:28) | |
---|
Tuossa kirjassa lukee että "Ylennysmerkkisten sävel-lajien etumerkinnöissä Fis on aina ensimmäisenä, sitten Cis jne.."... Mikähän "jne.."? En huomaa tuossa logiikkaa. en vieläkään tiiä missä järjestyksessä ne etumerkinnät pitäisi kirjottaa |