HungryFD 09.07.2006 21:30:03 (muokattu 09.07.2006 21:30:19) | |
---|
Prkl, saa poistaa... "Blinding signs flap flicker flicker flicker. Blam pow pow!" THV-klubi #51 |
wrshredder 09.07.2006 21:31:31 (muokattu 09.07.2006 21:32:40) | |
---|
Menee vähä aiheen vierestä mutta muistaako kukaan sitä flamencokitaristia, joka soitti muistaakseni Helsingin Olympiakisojen avajaisissa, tai mikä ny olikaan...? Siinä häntä tituleerattiin yhdeksi maailman parhaaksi flamencokitaristiksi. Nimeä en muista, mutta oli pirun pätevä kaveri. Tais vetää silloin jotain hieman jazz-tyylistä kamaa. Olen jo luopunut toivosta etsimisen suhteen, joten jeesatkaa... Mä tiedäm ketä tarkotat ! ja muistinkin tän hepun vielä jokin aika sitten ,mutta nyt ei tietenkään muistu mieleen,, ;D. .. Nyt se on ihan kielen päälö! dääm.. edit : ja hyvinhän se veteli siellä, aika settiä THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
S.M.A.K - perustajajäsen |
bluesteel 09.07.2006 21:38:00 | |
---|
Hmm... Eipä tainnut olla tuo. Kyseessä oli mielestäni aika nuori kaveri, tai ainakin näytti nuorelta. Muita ehdotuksia? E: Niin ja kisoista ei ole aikaa ku jotain vuosi toista, koska täällä nyt viimeksi ne jotku suuret kisat olivatkaan...? Mä tiedän mitä tarkotat, mutten muista sen kitaristin nimeä minäkään. Ne oli ne suuret bailut missä esiintyi myös Nightwish. |
Mikaelo 09.07.2006 21:43:52 | |
---|
Hoh, juuri eilen tuli kompattua siskoani (suomen top-2 flamenco-tanssijoita) täysin pystymetsästä. Tilaisuus oli isukimme uusperhehäät, ja ohje oli että "se menee kuuteen, ja ympätään siihen Isokynän Rakkautta vaan". Pärjäsimme omasta mielestämme kohtuuhyvin, kehuja tosin tuli siihen malliin että jos nolostuisin niin olisin niin tehnyt. Ja asiaan, on kiinnostanut monta vuotta, muttei ole saanut aikaiseksi. Noi rytmitykset vaikuttaa tälläselle 4/4 miehele niin kovin vaikeilta. Lokki paskasi tänään päälleni. Lämmintä se on se niittenki kakka.-Veikko ,Romantikkoitkijät #41 |
-Cale 09.07.2006 21:43:52 | |
---|
Mä tiedäm ketä tarkotat ! ja muistinkin tän hepun vielä jokin aika sitten ,mutta nyt ei tietenkään muistu mieleen,, ;D. .. Nyt se on ihan kielen päälö! dääm.. edit : ja hyvinhän se veteli siellä, aika settiä Koitas ny muistaa, saat sitte plussan... Tai kuka vaan saa. |
wrshredder 09.07.2006 21:50:46 | |
---|
Koitas ny muistaa, saat sitte plussan... Tai kuka vaan saa. VICENTE AMIGO !!!! Se se oli ! Muhahaha! keksein ! huraa.. *vedä henkeä hyvä mies* :D THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
bluesteel 09.07.2006 21:53:22 (muokattu 09.07.2006 21:53:46) | |
---|
VICENTE AMIGO !!!! Se se oli ! Muhahaha! keksein ! huraa.. *vedä henkeä hyvä mies* :D EEAH! Hyvä! EDIT: Annoin plussan |
-Cale 09.07.2006 21:53:52 | |
---|
VICENTE AMIGO !!!! Se se oli ! Muhahaha! keksein ! huraa.. *vedä henkeä hyvä mies* :D Kiitos paljon, saat plussan. Nyt voin vihdoinkin nukkua yöni rauhassa... |
wrshredder 09.07.2006 21:56:57 | |
---|
THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
-Cale 09.07.2006 22:19:29 (muokattu 09.07.2006 22:20:26) | |
---|
|
wrshredder 09.07.2006 23:18:11 | |
---|
Eikös se ollut juuri tuo Demipati mikä siellä kisoissakin soi? Loistava biisi. No sitä en enää muista ;D mutta jokatapauksessa pirun komeaa kitaraointia. Tekniikkaa ajatellen mahavaa musaa tämä flamenco. THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
Läpistö 10.07.2006 11:15:54 | |
---|
Kaikki vaa Malaguenaa treenaamaa? Jossei se perinteinen flamenco-biisi oo, ni ainakin sinnepäin :P "Every dream is a bridge burned down" |
bluesteel 10.07.2006 11:20:06 | |
---|
Kaikki vaa Malaguenaa treenaamaa? Jossei se perinteinen flamenco-biisi oo, ni ainakin sinnepäin :P Se on tosiaan hyvä biisi aloittelijallekin. |
samueld 12.07.2006 15:00:23 | |
---|
Mikä niissä rasgadoissa on ideana? Tiedän kyllä about miten ne soitetaan, mutta selittäkääs joku, mm. se pikkurillin funktio. 4-äänisissä rasgueoissa pikkurilli täräyttää ekn äänen ja 3-äänisissä sitä ei tarvi. Rasgueot kannattaa treenata niin, että metronomi nakuttaa tarpeeksi hitaasti ja sitten sormi kerrallaan pyrkii saamaan selkeän soinnun pihalle sieltä kitarasta. Sitten vaan miljardi toistoa. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
wrshredder 12.07.2006 15:02:46 | |
---|
Se on tosiaan hyvä biisi aloittelijallekin. Juu, mäkin löysin siihen nuotit ykspäivä, kyllähän siitä on varmaa 1313 eri versiota. Mukava ,tuttu kappale ,ei menny oppimiseenkaan kauaa, tykkään tollasista. THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
samueld 12.07.2006 15:03:40 | |
---|
Kertokaapa jotain ihan "perus-flamencoa" ihan kuunneltavaksikin. Minä suosittelen aina Camaron de la Islaa Paco de Lucian säestysellä. Tosi hyvää ja legendaarista kamaa. Sitten vaikka kannattaa vanhoista rahinoista kuunnella Ramon Montoyaa. Sitten Sabicas, Enrique Morente, Estyrella Morente, Niña de los Peines... https://www.flamenco-world.com/ tuolla voi ainakin kuunnella näytteitä levyiltä. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
bluesteel 12.07.2006 15:26:02 | |
---|
4-äänisissä rasgueoissa pikkurilli täräyttää ekn äänen ja 3-äänisissä sitä ei tarvi. Rasgueot kannattaa treenata niin, että metronomi nakuttaa tarpeeksi hitaasti ja sitten sormi kerrallaan pyrkii saamaan selkeän soinnun pihalle sieltä kitarasta. Sitten vaan miljardi toistoa. Ai mä luulin että pikkurilli soittaa vikan äänen:P Pitäis varmaan hommata joku opettaja. Tai sitten vaan rämpyttelen ihan miten sattuu. Pitääkö Leyendassa käyttää rasquedoja? Mun mielestä välttämättä ei. |
Ai mä luulin että pikkurilli soittaa vikan äänen:P Rasgueo lähtee nimettömällä tai pikkurillillä ja etusormi tulee viimeisenä. Näin saat tehtyä tarvittaessa takapotkun etusormella ylöspäin. Pitäis varmaan hommata joku opettaja. Tai sitten vaan rämpyttelen ihan miten sattuu. Pitääkö Leyendassa käyttää rasquedoja? Mun mielestä välttämättä ei. Katsele noita tässäkin threadissa suositeltuja kirjoja. Niissä on paljon asiaa. Flamencomaikat on kiven alla. Asturias (leyenda) varmaan tarkoitat. kyllä siinä joihinkin kohtiin sopii ragueo aika hyvin. sitähän käytetään tehokeinona myös klassisessa. Tosin moneen kohtaa niin, että pamautat kaikki sormet kerralla auki, että saat sellaisen yhden rämäyksen aikaan. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
bluesteel 12.07.2006 20:26:59 | |
---|
Rasgueo lähtee nimettömällä tai pikkurillillä ja etusormi tulee viimeisenä. Näin saat tehtyä tarvittaessa takapotkun etusormella ylöspäin. Mä kun oon aina vetänyt niin, että päräytän nopeasti etu-keski-nimetön-yhdistelmällä. Kunpa joku Paco De Lucia tulis opettaa mua... |
samueld 13.07.2006 14:04:59 (muokattu 13.07.2006 14:05:57) | |
---|
Mä kun oon aina vetänyt niin, että päräytän nopeasti etu-keski-nimetön-yhdistelmällä. Kunpa joku Paco De Lucia tulis opettaa mua... Tuu sitten Pacon jälkeen opettamaan mua. Kandee opetella se toisin päin. Se tuntuu alkuun hassulta, mutta lopulta se on parempi. Suosittelen sitä edellämainittua Graf-Martinezin kirjaa. Ei siihen kellään varaa ole, mutta kirjastosta lainaan. Siinä on cd mukana. Sitten like on julkaissut kirjan nimeltä "Flamenco". Se ei ole soitonopas, mutta kannattaa ehdottomasti lukea, niin oppii, että mistä siinä hommassa on kyse. Sinänsähän nämä tekniikkajutut ovat aika yhdentekeviä. Flamenco on kuitenkin etupäässä andalucian mustalaisten kansanmusiikkia, vaikka sitä usein etenkin täällä kauempana henkilöitetäänkin näihin kitarasankareihin kuten Paco ja Vicente. Kitara ei ole siinä lopulta kuin yksi niistä tanssia ja laulua säestävistä instrumenteistä. Tärkeintä on siis saada näille RYTMISSÄ (compas) pysyvä säestys. Ei ole pitkäänkään kun flamencot käyttivät vielä oikeasta kädestä ainoastaan peukaloa ja etusormea soitossa. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |