Aihe: Oletko Muusikoiden.netin valtavirtaa vaiko marginaalia?
1 2 3 4 522 23 24 25 2630 31 32 33 34
rheinone
09.07.2006 18:15:03
Olkaamme siis hämyjä. Pääasia, että saamme hävetä valtavirtaan kuulumistamme.

Mä en suostu häpeemään mitään.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Mika Antero
09.07.2006 18:17:25
Mä en suostu häpeemään mitään.

En minäkään nyt ihan vakavissani ollut.
rheinone
09.07.2006 18:44:22
En minäkään nyt ihan vakavissani ollut.

Tai no jaa, häpesinhän mä sitä Nugentin Free-For-All levyä, mutta se on taakse jäänyttä elämää, eikä sitä sitäpaitsi löytyny tolta m.netin mainstream-listalta.

Enemmän kuin noista levyhyllyni rokkilevyistä, olen huolissani ketjun sivulla riks ja raks postaamasi musiikkitoimittajien listan niistä levyistä, joita hyllystäni löytyy. Ne kun eivät kaikki ole rokkia ja edustavat kuitenkin jopa 0.5%:a levyhyllyni sisällöstä.
Mika Antero
09.07.2006 18:48:47
Enemmän kuin noista levyhyllyni rokkilevyistä, olen huolissani ketjun sivulla riks ja raks postaamasi musiikkitoimittajien listan niistä levyistä, joita hyllystäni löytyy. Ne kun eivät kaikki ole rokkia ja edustavat kuitenkin jopa 0.5%:a levyhyllyni sisällöstä.

Siis nuo kymmenen levyä vai koko sadan lista? En muista enää linkitinkö koko listan sinne jonnekin. Noista kymmenestä itseltäni löytyy yhdeksän, kaikki mielestäni sellaisia levyjä jotka ansaitsevat paikkansa ihan kenen tahansa hyllyssä. Aika yllätyksetön se sadan listakin muistaakseni oli, ihan peruskauraa.
rheinone
09.07.2006 18:51:45 (muokattu 12.07.2006 18:51:41)
Siis nuo kymmenen levyä vai koko sadan lista? En muista enää linkitinkö koko listan sinne jonnekin. Noista kymmenestä itseltäni löytyy yhdeksän, kaikki mielestäni sellaisia levyjä jotka ansaitsevat paikkansa ihan kenen tahansa hyllyssä. Aika yllätyksetön se sadan listakin muistaakseni oli, ihan peruskauraa.

Hehheh, eikun ne neljä lättyä jotka mulla oli siitä kymmenen listasta, edustavat 0.5% koko levyhyllyni sisällöstä.

E: Ne neljä eivät siis välttämättä kaikki ole rokkia, mikä on huolestuttavaa muttei sentään hävettävää.

EE: Aikamoiseksi off-topiikiksi meni. Sori.
joravuo
12.07.2006 00:26:21

3/100

Nirvana- Nevermind
Nirvana- In utero
Nirvana- Bleach
Good tempo! -Ronnie James Dio
Epämuusikko
12.07.2006 01:09:10 (muokattu 12.07.2006 01:10:56)
(1) The Beatles: Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band
(2) The Beatles: Revolver
(3) The Clash: London Calling
(4) The Beach Boys: Pet Sounds
(5) The Beatles: Rubber Soul
(6) The Beatles: Abbey Road
(7) Hurriganes: Road Runner
(8) Marvin Gaye: Whats Going On
(9) Queen: A Night At The Opera
(10) The Beatles: White Album

Tästä listasta 4. ja 7. Musanetin listasta Kingston Wallin eka ja 2 Metallicaa.

Ehkä ylläoleva lista olisi kokonaisuutena lähempänä sydäntä. Ostoslista on pitkä, mutta Beatlesit on saatava...
Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
Makkari
12.07.2006 11:34:01
Aika hevipainoitteinen lista.

Led Zeppelin - II (177)
Led Zeppelin - IV (175)
Led Zeppelin - III (145)
Led Zeppelin - Houses of the Holy (124)
Led Zeppelin - I (119)
AC/DC - Back in Black (100)
AC/DC - High Voltage (98)
AC/DC - Highway to Hell (91)

8/100 siis.
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
jannee
12.07.2006 11:38:47
2/100

Nirvana- Nevermind
Nirvana- Bleach
-Cale
12.07.2006 12:50:18
17/100

Metallicasta, Panterasta ja Iron Maidenista tuli aika paljo, vaikken niitä enää juurikaan kuuntele.
Imper
12.07.2006 17:02:37

21/100

Aika paljon tuli noista lapsuuden suosikeista kuten Metallicasta ja Nirvanasta ym.
Everyone is a per-son
rheinone
12.07.2006 18:48:37 (muokattu 12.07.2006 18:56:58)

En kertakaikkiaan ymmärrä miksi levyjä pitäisi ostaa yleissivistyksen vuoksi. Eräs pop/rock-levyjä keräilevä ystäväni kertoi että oli taas ostanut jonkin lehden (oisko ollu Rolling Stone, Mojo, Q tms, E: tai sitten kaikki nämä yhdessä!) '06 julkaisun jossa oli listattu 100 kautta aikain parasta rock-levyä. Kauheella tohinalla selitti että kaikki ne pitää hankkia hyllyyn.

Jos haluaa kuunnella yleissivistävää musaa, kirjastosta saa kokeiltavaksi.
Mika Antero
12.07.2006 19:22:12 (muokattu 12.07.2006 19:29:11)
En kertakaikkiaan ymmärrä miksi levyjä pitäisi ostaa yleissivistyksen vuoksi.

En sanonut, että pitäisi ostaa, vaan että ne ansaitsevat paikkansa kenen tahansa hyllyssä. Minun mielestäni nuo kymmenen -tai yhdeksän- ovat kaikki kelpo levyjä, tosin London callingin ja What's going onin suuruus ei ole ihan täysin auennut. Sinä olet moneen otteeseen sanonut ettet pidä Beatlesista, täysin järjetöntähän silloin olisi Beatlesin levyjä ostaa.

Minusta on ihan yks hailee mitä levyjä kukakin ostaa tai jättää ostamatta ja millä perusteella. Yleissivistys on kuitenkin ihan hyvä peruste sekin, jos haluaa monipuolista kamaa hyllyynsä.
rheinone
12.07.2006 19:44:03
En sanonut, että pitäisi ostaa, vaan että ne ansaitsevat paikkansa kenen tahansa hyllyssä. Minun mielestäni nuo kymmenen -tai yhdeksän- ovat kaikki kelpo levyjä, tosin London callingin ja What's going onin suuruus ei ole ihan täysin auennut. Sinä olet moneen otteeseen sanonut ettet pidä Beatlesista, täysin järjetöntähän silloin olisi Beatlesin levyjä ostaa.

Minusta on ihan yks hailee mitä levyjä kukakin ostaa tai jättää ostamatta ja millä perusteella. Yleissivistys on kuitenkin ihan hyvä peruste sekin, jos haluaa monipuolista kamaa hyllyynsä.

En tarkoittanut yksin sun kommenttia. Enemmänkin viittasin koko tähän keskusteluun, jossa on moneen otteeseen taivasteltu että m-netin kantaan levynsä listanneineilla on muka kapea musiikkimaku, kun sata yleisintä levyä on pääosin ns. raskaampaa osastoa.

Off-topikki jatkuu: Enkä mä oikeesti sitä Beatlesiä niin kauheesti vihaa. Onhan tolta "toimittajien listalta" Abbey Road ja Revolver jotenkin hyllyyn uineet.
Mika Antero
12.07.2006 19:48:04
Enemmänkin viittasin koko tähän keskusteluun, jossa on moneen otteeseen taivasteltu että m-netin kantaan levynsä listanneineilla on muka kapea musiikkimaku, kun sata yleisintä levyä on pääosin ns. raskaampaa osastoa.

Tuota minäkin olen yrittänyt jo varmaan kymmeneen kertaan selittää, että ei se tee kenenkään musiikkimausta kapeaa eli suppeaa, jos hyllystä löytyy heviä. Asenne tuntuu vain olevan useilla se, että jos on heviä hyllyssä niin on automaattisesti jotenkin yksinkertainen ja muita huonompi ihminen. Omalla kohdallani tuo kyllä pitää paikkansa, joten ehkä siinä kuitenkin on jotain perää...

Tämä näin lievästi kärjistäen.
rheinone
12.07.2006 19:52:56
Asenne tuntuu vain olevan useilla se, että jos on heviä hyllyssä niin on automaattisesti jotenkin yksinkertainen ja muita huonompi ihminen. Omalla kohdallani tuo kyllä pitää paikkansa, joten ehkä siinä kuitenkin on jotain perää...

Jee, sama juttu mun kohdalla, joten olkaamme tyytyväisiä.
Mika Antero
12.07.2006 19:56:46 (muokattu 12.07.2006 19:56:56)
Jee, sama juttu mun kohdalla, joten olkaamme tyytyväisiä.

Oli näköjään nousseet meiksin osumat neljäänkymmeneen, joten ollaan vaan.

Voin tosin laskea väärinkin, yksinkertainen ja huono ihminen...
Viceroy
12.07.2006 22:13:20

32 / 100 . . .
Skebaristi
12.07.2006 23:32:14

11/100

Säälittävää. Taidan masentua.
"Ensinnäki, jos osaat tiluu, ei tarvi osata muuta koska ne muut o lastenleikkiä, noi kaikki bluussit treenataa jossai yhes illas.. mut tiluun tarvitaa treenausta ainaki vuoden verran, eli tosi paljo."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)