Aihe: Omar & Howlers rundaa suomessa
1
duane
12.07.2006 17:56:13
12.7 Old Cock, Lappeenranta
13.7 On the Rocks, Helsinki
14.7 Ålandia Jazz & Blues festival,
15.7 HD Biker Meeting, Ylläs
16.7 Makasiini, Hanko

Eli Texasbluesia rankimmillaan :)
The International Danelectro Boozing Society Of Finland #4
willie
12.07.2006 19:13:46
Jaaha.. Omar tulee taas Suomeen ties monettako kertaa.. :)

Innostuin aikanaan Omar And The Howlersista, kun kuulin biisin Border Girl albumilta I Told You So (1984). Piti heti hankkia tuo albumi ja kyllä tuo Omar (oik. Kent Dykes) siinä vääntää armotonta kitaraa ja lauluääni on jylhä. Mainio levy trio -kokoonpanolla : Bruce Jones bassossa ja Gene Brandon rummuissa.

Tänä päivänä tuo levy kuulostaa ehkä hiukkasen steriililtä ainakin verrattuna Omarin ekaan albumiin Big Leg Beat (1980). Siinä onkin viisi äijää + torvet. (Tuo ensin mainittu I Told You So oli Omarin toka levy.)

Suosittelen Omaria levylautaselle viimeistään viiden bissen jälkeen..!
Bassoa vuodesta 1972.
Carol Kaye Fan Club
doktorkoo
12.07.2006 22:26:20
Menkää keikoille kans. Harmi ettei tule taaskaan tänne tanan tanko ja humppa keskukseen eli Tampereelle.

Olikos eilen eli 11.7. paapan kapakassa kattomassa Lefty ja Mickeä? jos et, on turha itkeä tanko-citistä (c;

-jamo
belarusman
13.07.2006 00:02:15

Yes! Kattelin tossa juuri yotubesta Omarin keikkatallennetta, joka alko rankalla vedolla Automaticista ja jatku Snake Oil doctorilla...Olipa messevää menoo kattella! Ite oon nähny Omarin Tavastialla ja viimeks jokunen vuosi sitten Tulliklubilla ja täytyy sanoa että yks parhaimmista nykyään vaikuttavista juurimusa-orkestereista! En oo onnistunu löytämään tota Big Leg Beat-levyä mistään; mistäköhän sitä vois kysellä?
Crossroads calling...
KHTT
13.07.2006 00:17:10 (muokattu 13.07.2006 19:56:41)
Yes! Kattelin tossa juuri yotubesta Omarin keikkatallennetta, joka alko rankalla vedolla Automaticista ja jatku Snake Oil doctorilla...Olipa messevää menoo kattella! Ite oon nähny Omarin Tavastialla ja viimeks jokunen vuosi sitten Tulliklubilla ja täytyy sanoa että yks parhaimmista nykyään vaikuttavista juurimusa-orkestereista! En oo onnistunu löytämään tota Big Leg Beat-levyä mistään; mistäköhän sitä vois kysellä?

Saksasta:
http://www.crosscut.de/catalog/_lp_catalog.htm
http://www.bear-family.de/mailorder … oneproduct.html?lang=&p=AM+1003
Vasu
13.07.2006 01:21:41
Olikos eilen eli 11.7. paapan kapakassa kattomassa Lefty ja Mickeä? jos et, on turha itkeä tanko-citistä (c;
No voihan, voihan ... täytyis lukea lehdestä muutkin kuin sarjakuvat. Luulin ettei Paapassa soita enää kuin ne jatsipapat, virveli ja vispilät jne.
willie
13.07.2006 19:04:03 (muokattu 13.07.2006 19:08:47)
En oo onnistunu löytämään tota Big Leg Beat-levyä mistään; mistäköhän sitä vois kysellä?

Itse hankin sen v.1985 postimyynnin kautta jostain näistä kotimaisista levyliikeistä. En kyllä muista mistä.

Levy on Amazing Records AM 1003, julkaistu vuonna 1980. Omassa vinyylissäni on A- ja B-puolen etiketit vaihtaneet paikkaa : A-puolella on B-puolen etiketti ja B-puolella A-puolen etiketti.. :)

Ekalla kuuntelukerralla tuo hieman pani ihmettelemään kun laitoin A-puolen soimaan, mutta selvishän tuo sitten..

Edit - Ja löytyi tuollanenkin : Omar and the Howlers Big Leg Beat 1989 Red Lion Records - West Germany
Bassoa vuodesta 1972.
Carol Kaye Fan Club
doktorkoo
13.07.2006 23:02:11
No voihan, voihan ... täytyis lukea lehdestä muutkin kuin sarjakuvat. Luulin ettei Paapassa soita enää kuin ne jatsipapat, virveli ja vispilät jne.

Mä varoitan nyt sitten HYVISSÄ ajoin: 11.8. Viikinsaaressa Island Bluesissa Willie&the Wolves. Suosittelen!

-jamo
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank
Kesukka
09.08.2006 12:55:14
Ostin Omar & the Howlersin dvd:n Bamboozled - Live in Germany.

http://www.rufrecords.de/catalogue/ … ers-bamboozled-live-in-germany.html

Se on kuvattu viime syksynä Saksassa. Lisäksi mukana on dokumenttia aikaisemmista euroopan kiertueista. Suomikin vilahtelee siellä jossain mukana.

Kovasti tykkäsin dvd:stä, sekä livekonsertista että dokumenttipätkästä.

Omar Dykes on ihan kunkku jätkä, arvostan häntä suuresti.

Ei muuta kuin kipin kapin hankkimaan kyseinen dvd!
Rämppy
11.08.2006 13:44:34
Toivottavasti ei ole samanlaista sontaa kuin noin 10 vuotta sitten Tavastialla. Äijä soitti liian lujaa erittäin riipivällä soundilla. Meinasi tulla kuulovamma tuon keikan takia. Muutenkin meno oli sellaista väkisin vääntämistä hirveällä volalla ilman meininkiä. Tuon keikan jälkeen lopahti into kuunnella ko. herran levyjä.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Vasu
12.08.2006 11:24:08
Toivottavasti ei ole samanlaista sontaa kuin noin 10 vuotta sitten Tavastialla. Äijä soitti liian lujaa erittäin riipivällä soundilla. Meinasi tulla kuulovamma tuon keikan takia. Muutenkin meno oli sellaista väkisin vääntämistä hirveällä volalla ilman meininkiä. Tuon keikan jälkeen lopahti into kuunnella ko. herran levyjä.
Oon varmaankin nähnyt Omarin samalla kiertueella Tampereen Tulliklubilla ja on kyllä päinvastaiset muistelut. Kovaahan bluesia soitetaan mutta ei tuolloinkaan mitään korvatulppia tarvittu. Mun mielestä Omarin keikoilla on aina ollut hyvä meininki eikä mitään väkisin vääntamisestä ole ollut koskaan (jotain 5 tai 6 kertaa on Omarin keikalla tullut oltua). Sellainen vaikutelma on Omarista jäänyt että, hän on huippuammattilainen joka on heittänyt valtavat määrät keikkoja ja tekee varmasti juuri sitä mistä hän eniten pitää eli viihdyttää yleisöä Blues musiikin välityksellä. Niin ja Omarin vimeisimmät levyt on todella hyviä varsinkin 2004 ilmestynyt Boogie Man huippumiehiä vierailee levyllä mm:Terry Bozzio, George Rains, Chris Duarte, Tommy Shannon. Voi suositella.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)