Mistäs tuota koivuviilua oikein pystyisi hankkimaan? Paikallisesta Puukeskuksesta, jos sellainen on. Tai jos on vaneritehdas lähellä, niin sieltäkin antavat, kun osaa okealle miehelle soittaa. Mulla maksoi aikoinaan koivuviilut kokonaisen setin tekemiseen nykyrahassa 8 euroa ja siitä tein viisi tomia ja bassorummun alusta loppuun. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Paikallisesta Puukeskuksesta, jos sellainen on. Tai jos on vaneritehdas lähellä, niin sieltäkin antavat, kun osaa okealle miehelle soittaa. Mulla maksoi aikoinaan koivuviilut kokonaisen setin tekemiseen nykyrahassa 8 euroa ja siitä tein viisi tomia ja bassorummun alusta loppuun. Osaisiko kukaan tietävä sanoa, että missäpäin esim. Jyväskylää tai Helsinkiä olisi paikkoja josta tuota koivuviilua voisi saada? Helsingissä kun nyt vielä olen kesätöissä sen pari viikkoa niin ehtisin vaikka täältä ne hommaamaan. Tai Jyväskylästä, kunhan sinne takaisin kotiudun. Onnistuukohan tuon viilun tilaaminen, vai pitääköhän se hakea paikan päältä? Edit: Etsivä löytää, löytyi jyväskylästä puukeskus, pitänee varmaan siis lähteä ostoksille. Aloitteleva rumpalisti kovalla temmolla :) |
Ihan vaan offtopic, kannattaa kysellä eri paikoista noita rumpukalvojen hintoja. Soitinlaineelta ton mun setin hinnaksi tuli 197e, jyväskylän musapörssissä 250e (tingattuna 220e) ja kuopion musiikista 185e. Pitänee siis sieltä hommata nuo kalvot, velikin kun sattuu asumaan kuopiossa niin se saa sit haettua nuo. Niin ja nyt on koivuviilutkin melkein hankittu, pitää vaan ensiviikolla hakea ne tuosta helsingin puukeskuksesta. Sitten vielä sävypetsin ja lakan osto. :) Kellään kokemuksia eri petseistä tai lakoista, mitä kannattaa käyttää? Kyllä tämä tästä lähtee... Aloitteleva rumpalisti kovalla temmolla :) |