ötzi 12.07.2006 12:35:09 | |
---|
galluppia: kuin monella vaikeuksia sormien venytyksien kanssa? venyykö lyhyetkin sormet, kun vaan harjottelee vaikka vartin päivässä aina pikkuhiljaa lapaa kohden? mulla on hirvittävän isot kädet, muuten ihan hyvä asia mutta välillä on vaikeeta löytää hyvä asento vasemmalle kädelle. tähänkin on kaikenmaailman linkit ja neuvot jo ollu mutta ei toistaiseksi ole paljoo auttanu. pieni venyttele ja niksauttelu tauko ennen soittoa auttaa vähän. Nainen on kuin viskipullo, Sisäpuoli on ulkopuolta tärkempi. mutta tuskin paranee vanhetessa.. |
Johannes_t 12.07.2006 12:42:46 | |
---|
mulla on hirvittävän isot kädet, muuten ihan hyvä asia mutta välillä on vaikeeta löytää hyvä asento vasemmalle kädelle. tähänkin on kaikenmaailman linkit ja neuvot jo ollu mutta ei toistaiseksi ole paljoo auttanu. pieni venyttele ja niksauttelu tauko ennen soittoa auttaa vähän. Sitä niksauttelua ei kannata harrastaa ollenkaan. Lämmittelyyn tarkoitettu sormien venyttelykään ei oikein tähän pulmaan auta, eli ainoa vaihtoehto on hyvän tekniikan treenaaminen; peukalo keskelle kaulan taakse ja sormet tarpeeksi koukkuun. |
bluesteel 12.07.2006 13:41:29 | |
---|
peukalo keskelle kaulan taakse ja sormet tarpeeksi koukkuun. Toimii, jos kebakko ei roiku munissa. |
rattledad 12.07.2006 13:54:15 | |
---|
While the one shoulder technique is convenient hat-wise, it can lead to a lot of tension and stress |
Kontran sormitus 1-2-4 on IMO mukavampi sbassonkin alanauhoilla kuin 1-2-3-4. Toi on ihan totta. Meillä kyllä on muutama biisi, jossa joudun tuota sormitusta käyttämään, kun biisi menee noista 1-4 väleistä ja kuvio menee niin, että joutuu suht nopeesti siirtymään tuon välin ääripäästä toiseen. Noiden biisien sormituksiakaan ei oikein voi muuttaa, kun tarttee sen F:n sieltä ekalta nauhalta. Vaihtoehtoina vasurin sormilla kurottelu tai koko käden liikuttaminen tuota väliä edes takaisin. Näistä jälkimmäinen tuottaa kyllä paremman lopputuloksen. |
Johannes_t 12.07.2006 15:08:52 | |
---|
Toimii, jos kebakko ei roiku munissa. Ai niin, mielummin basso munissa ku kädet ehjänä. |
Karlsson 12.07.2006 15:13:40 | |
---|
Ai niin, mielummin basso munissa ku kädet ehjänä. Hei, mitäs sitä ei ulkonäön vuoksi tekisi? "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
Johannes_t 12.07.2006 15:33:03 | |
---|
Hei, mitäs sitä ei ulkonäön vuoksi tekisi? Jos totta puhutaan, niin on mullakin basso fiiliksen/"musiikkityyliin sopivan lookin" (huh mikä määritelmä) mukaan eri korkeuksilla. Toisaalta, metalli vaati vähän eri tatsinkin kuin pop, että tiedä sitten mikä siinäkin ratkaisee. |
absqua 12.07.2006 15:39:32 | |
---|
Hei, mitäs sitä ei ulkonäön vuoksi tekisi? Mun kädet pysyy paremmassa kunnossa kun basso ei ole liian korkealla. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Karlsson 12.07.2006 15:57:22 | |
---|
Mun kädet pysyy paremmassa kunnossa kun basso ei ole liian korkealla. Samaa vikaa täällä. Tosin eipä mulla ainakaan oo toi normaali "peukku keskellä kaulaa"-tyyli. Sillä jos vetäis, niin ongelmia voiskin olla. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
absqua 12.07.2006 16:03:06 | |
---|
Samaa vikaa täällä. Tosin eipä mulla ainakaan oo toi normaali "peukku keskellä kaulaa"-tyyli. Sillä jos vetäis, niin ongelmia voiskin olla. Niinpä. Ihan rehdillä koura kaulan ympäri-tyylillä mennään. Mulla kipeytyy oikean käden ranne jos basso on tilu-korossa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
bluesteel 12.07.2006 19:56:44 (muokattu 12.07.2006 20:00:11) | |
---|
|
rattledad 12.07.2006 20:43:01 (muokattu 12.07.2006 20:43:43) | |
---|
While the one shoulder technique is convenient hat-wise, it can lead to a lot of tension and stress |
heena 22.07.2006 22:59:04 | |
---|
jalat taskuun ja pyörimään vaan, evripadi. |
Niskamies 23.07.2006 12:45:33 | |
---|
Tästä tuli mieleen kun naisbasisteista ja sormien venymisistä puhutaan, että näin viikonloppuna ehkä kovimpia bassosuoritteita eläissäni, ja soittaja oli nainen. Eila Saikkonen soitti kontrabassolla semmosta juttuu, jota ei meinaa uskoa. Sormet todellakin venyivät uskomattomiin suorituksiin, ja ei ollut isokokoinen ihminen. Juuri ja juuri ylsi kontran yli mutta ei tuntunut menoa haittaavan. Eli "venyy" ne sormet tarvittaessa. Usko pois. Fysiikka ei ole este. Jep. Siinä ei todellakaan ollut yhtään mitään järkeä. Tsiigailin sieltä komppipultista koko shown ajan että mitä helvettiä tuolla edessä tapahtuu. More is more. |
Bazzist 23.07.2006 16:30:44 | |
---|
Kontran sormitus 1-2-4 on IMO mukavampi sbassonkin alanauhoilla kuin 1-2-3-4. Mitäs tuo sormitus tarkoittaa? Miten se niinku käytännössä menee...? ..Taas tyhmä kysymys tyhmältä pasistilta... Mut niinhän me kait ollaan. |
Johannes_t 23.07.2006 19:53:47 | |
---|
Mitäs tuo sormitus tarkoittaa? Miten se niinku käytännössä menee...? ..Taas tyhmä kysymys tyhmältä pasistilta... Mut niinhän me kait ollaan. 1 = etusormi 2 = keskisormi 3 = nimetön 4 = pikkurilli |
kingnothing 25.07.2006 01:34:39 | |
---|
Hmm, hankittiin tuollainen Hamerin Slammer-basso tuossa pari viikkoa sitten ja äiti päätti opetella soittamaan. Siinä meni sekin mielikuva naisbasistien universaalista seksuaalisesta vetovoimasta, kiitti äiti. Eipä siinä, kyä siltä tuntuu löytyvän ihan mukavasti intoa ja oivalluksiakin. Don't fall asleep or we'll mutilate your genitals...
romantikkoitkijät #10 |
magpie 31.07.2006 13:38:14 | |
---|
Heh, pitääkö sitä nyt itsekin ilmoittautua. Pari vuotta olen bassoa soitellut, ja kyllä on parantanut elämää. :) The frustration, it's a regular thing/ I hate the ones who love to hate/ Because they're just like me. |
Mim 31.07.2006 16:36:40 | |
---|
olen toiminut basistina vuosia ja olen siis tyttö/nainen ihan avosylin on otettu joka paikkaan vastaan :) vasta 15-v mut ei tarvitse sen perusteella luokitella huonommaks ;) |