marke- 23.06.2006 08:30:23 | |
---|
aika paha tästä aineesta on mitään yleispätevää heittää. joillekkin se tosiaan ei tee niin pahaa, että laulaminen estyisi, mutta toisille se saattaa tehdä todella huonoa. jos laulaminen ja ääni tosiaan kiinnostaa, niin en lähtisi arpomaan. fysiikka voi kestää, mutta on ihan turha alkaa selittelemään kuinka herra x vetää tosi hyvin vaikka polttaa 5 askia tunnissa. tupakan vaikutukset ylipäätään, ja laulaminenkin, on yksilöllistä. Seksi |
rocker_randy 05.07.2006 16:37:46 | |
---|
Kyllä poltan eikä oo vaikuttanu ääneen paljon mitenkään. O_o Imagine all the people
living life in peace.// |
mannerheim666 09.07.2006 16:58:08 | |
---|
Mielenkiintoista on se että esim maailman ehkä kuuluisin tenori sadan vuoden takaa ENRICO CARUSO poltti aivan törkeesti tupakkaa. Mietin että miten se vaikutti sen ääneen. Itse olen on/off polttaja. Silloin ku en polta niin ääni kantaa ja jylisee ja ylä-äänissä on törkeesti poweria ja metallia niinku ooppera luonaa. Mutta kun poltan niin laulan tangot tms iskelmät mielestäni paljon paremmin. En melskaa liikaa. Kaksi piippuinen juttu mutta itseäni kiinnostaa laulaa mieluummin klassista jotan nyt taas toi OFF asento päälle ja viikon hermoilujen jälkeen taas skulaa. |
Kyllä se varmasti on vaikuttanut mutta en tiedä miten. Olen polttanut jo paljon aiemmin kun ryhdyin laulamaan. Veikkaan että käheyttää ja vähän madaltaa ääntä. |
Gulo 12.07.2006 13:44:54 | |
---|
Itelä on tullui 16-kesäsestä asti polteltua, tosin nykyään satunnaisemmin. Käytännössä tämä tarkoittaa 1-5 tupakkaa päivässä, aamukahvin jälkeinen on päivän ainoa pakollinen tupakka. Toisaalta en voi väittää vielä "lopettaneeni", koska olen tällaista toimintaa harrastanut vasta pari viikkoa. Paha sanoa, mitä tupakka on äänelleni tehnyt, koska viimeisen viiden vuoden (iät 15-20) aikana ääni on muuttunut ihan luonnostaankin. Ei ainakaan negatiivisesti, koska en näe kirkasta ja heleää ääntä mitenkään toivottavaksi rokkia ja metallia laulavalle miehelle. Niin, vähentäminen johtuu tosiaan vasta-alkaneesta rugbyurasta. En usko, että se kauheasti minua auttaa pääsemään niille äänille, joihin pyrin. Sellainen Tex Perkins / Lemmy Kilmister -ääni olisi rok. I am the bringer of seed, I will bring eternity -
I am what this world needs, I am CHAOS BREED! |
Stibe 08.08.2006 13:10:37 (muokattu 08.08.2006 13:13:57) | |
---|
Itse penskana poltin reilun vuoden ennen kuin älysin lopettaa. Jäljelle jäi yliaktiiviset sylkirauhaset, jota esiintyy joillakin tupakoitsijoilla. Sen takia joutuu vieläkin koko ajan nieleksimään tai syljeksimään, vielä monien vuosien jälkeenkin. Tämän ongelman takia myös usein nukkuessa kuolaan tyynylle. Ja hereilläkin jos keskittyy johonkin oikein tarkasti, niin ei sitä huomaa, kun sitä sylkeä vaan tulee ja tulee ja kohta sitä on jo sylissä asti. ("Hiton mupeltaja...!") Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.. So true.. :( Sitä ei moni tiedä, harva arvaa ja muille ei kerrota! |
Apricot 08.08.2006 14:14:38 | |
---|
...usein nukkuessa kuolaan tyynylle. Ja hereilläkin jos keskittyy johonkin oikein tarkasti, niin ei sitä huomaa, kun sitä sylkeä vaan tulee ja tulee ja kohta sitä on jo sylissä asti. Vaihda suosiolla bassokitaraan. "I got the Pieksämäki railway station blues." |
Evilia 24.08.2006 15:21:32 (muokattu 24.08.2006 15:24:31) | |
---|
Kun lopettaa tupakoinnin, limat alkaa nousta kurkkuun ja ääni menee. Kun taas alkaa polttaa, ni ääni kestää. Tupakointi rasittaa äänihuulia, mutta sitä ei voi lopettaa sillon ku pitäis laulaa. |
buddha 25.08.2006 11:14:59 | |
---|
Mitä perkeleen pillua nää ees puhuu tupakasta ja laulamisesta samassa lauseessa? Tupakka on pahasta, jees kyllä se on coolia, ihan totta se on, mutta polttamalla äänestä katoaa soul. Jotenka älköö polttako paljon, se ei tee hyvää ruumiille. Mut se savu tuoksuu niin perkeleen hyvälle ja nää tyypit on niin saatanan chic. Mut se ei tee hyvää. I will rock your world |
Suu 25.08.2006 12:31:22 | |
---|
Tupakka on pahasta, jees kyllä se on coolia, ihan totta se on, mutta polttamalla äänestä katoaa soul. Mitä tämä mainitsemasi soul tarkalleen ottaen on? sound in - pleasure out |
buddha 25.08.2006 13:55:05 | |
---|
Mitä tämä mainitsemasi soul tarkalleen ottaen on? Se jokin joka koskettaa eikä aiheuta ajatusta "Tämä laulaja polttaa, kun kuulostaa niin vaikealta". En viittaa soul-musiikkiin, just for the record. Niin kuin sielu, lol. I will rock your world |
Kirjoitus virhe 25.08.2006 15:15:24 (muokattu 25.08.2006 15:16:16) | |
---|
Mitä perkeleen pillua nää ees puhuu tupakasta ja laulamisesta samassa lauseessa? Tupakka on pahasta, jees kyllä se on coolia, ihan totta se on, mutta polttamalla äänestä katoaa soul. Jotenka älköö polttako paljon, se ei tee hyvää ruumiille. Mut se savu tuoksuu niin perkeleen hyvälle ja nää tyypit on niin saatanan chic. Mut se ei tee hyvää. Ei tupakointi ole coolia. Se on mukava harrastus. Edit: Ja kaiken lisäksi vielä kovin sosiaalinen tapa. Ei aina pidä ajatella asioiden negatiivisia puolia =) |
buddha 25.08.2006 16:42:27 | |
---|
Ei tupakointi ole coolia. Se on mukava harrastus. Edit: Ja kaiken lisäksi vielä kovin sosiaalinen tapa. Ei aina pidä ajatella asioiden negatiivisia puolia =) Minusta tupakointi on coolia, mukava harrastus ja sosiaalista. Mutta on sitä vielä mukavampia harrastuksia ja tapoja olla sosiaalinen, ja cool, joten negatiiviset puolet tässä tapauksessa jyräävät positiiviset, varsinkin jos olet laulaja. Joten olen päättänyt jättää tupakat kauppaan.=) I will rock your world |
Metallica mies 28.08.2006 19:17:58 | |
---|
eikös se ole about 2 viikkoa siitä kun tupakoinnin lopettaa niin alkaa nousemaan ne kaikki paskat sieltä keuhkoista(limaa) So fun, light entertainment! |
Evilia 29.08.2006 11:54:29 | |
---|
eikös se ole about 2 viikkoa siitä kun tupakoinnin lopettaa niin alkaa nousemaan ne kaikki paskat sieltä keuhkoista(limaa) kyl ne aikasemmin alkaa... |
Metallica mies 29.08.2006 20:24:13 | |
---|
kyl ne aikasemmin alkaa... nii alkaa joo silleen... mutta muutama sairaanhoitoalalla työskentelevä on sanonu että esim. potilas jolla on esim. leikkaus edessä ei saa lopettaa tupakointia kahta viikkoa ennen leikkausta.. siis että "se" kunnolla alkaisi about toisen viikon jälkeen.. en tiedä sitten So fun, light entertainment! |
Secreterial 29.08.2006 22:13:29 | |
---|
En ole omassa äänessäni mitään eroa huomannut, vaikka olen nyt monta kuukautta ollut polttamatta, mitä nyt parit aamusavut kaverilta joskus ottanut. Ääni on samanlainen vielläkin... |
TFWO 30.08.2006 13:56:27 | |
---|
Ei mulla ainakaan ole ääni mennyt mitenkään erikoisen kamalaksi, omasta mielestä jopa parantunut - johtuen sitten kovasta treenistä taikka tupakoimisesta. Ääneen kuitenkaan vaikuttanut juuri ollenkaan. |
insight 30.08.2006 13:59:50 (muokattu 30.08.2006 14:00:59) | |
---|
Ei mulla ainakaan ole ääni mennyt mitenkään erikoisen kamalaksi, omasta mielestä jopa parantunut - johtuen sitten kovasta treenistä taikka tupakoimisesta. Ääneen kuitenkaan vaikuttanut juuri ollenkaan. Aika absurdin kuuloinen väite. Vähän sama kun joku sanoi jossain "Olen vetänyt huumeita päivittäin jo kahden vuoden ajan enkä ole vieläkään koukussa" =) Siis sitä vain, että vaikea verrata. Ja jos olet polttanut vain vähän aikaa, voi olla ettei se ole vielä ehtinyt vaikuttaa. Tupakka vaikuttaa ihmiskroppaan valitettavan kokonaisvaltaisesti. Lisätään vielä, että musta tuntuu, että kuntoilu ois parantanut mun laulukuntoa ja mielikuvitusta. Syyt varmaan jokainen ymmärtää. When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris. |
KoRpPu 31.08.2006 06:43:28 | |
---|
Eipä ole pahemmin haitannut. Kyllä keuhkoista lähtis varmaa "pitempää" ääntä jos olisivat puhtaat. Ääneni on kyllä pysynyt ihan nättinä ja sillee vaikka poltankin. Ja on siihen tullut sellaista möreyttä mutta elkää herrantähden ruvetko polttamaa että saisitte möreän äänen :D tupakointi on idioottien hommaa xD |