Aihe: Apua tarvitaan rumpujen tunnistamisessa
1 2
LeonHeart
11.07.2006 12:09:09
Terve vaan kaikille.

Sellainen olisi onglema, että ostin tuossa vuosi sitten isoveljeltäni rummut, jotka se oli ostanut joskus 80-luvun alkupuolella. Nyt en sitten tiedä että minkä merkkiset ne ovat. Basarikalvossa lukee Pearl, joten oletettavasti ne ovat Pearl:n rummut, mutta osaisikohan kukaan vielä tarkentaa tietoa? Itse olen vanhoja kuvia katsellut ja veikkaisin että ne voisivat olla Pearlin Forum-sarjaa..mutta toisaalta se basarikalvo voi olla vaihdettu ja nuo voi olla mitkä rummut tahansa. :)

Kuvia rummuista löytyy http://sinuhe.jypoly.fi/~c1189/rummut/

14" virveli
14" tomi
15" tomi
18" lattia tomi
24" basari

Nuo mittaukset ovat mielestäni oikein. :)

Kalvot olen ajatellut syksyllä uusia, kunhan kesätyöt loppuvat. Entiset kun taitavat olla vielä alkuperäiset kalvot, mutta hyvin ne vielä soivat ja pysyvät vireessä. Onko muuten epätavallista että nuo tomit ja basari on noin isoja, kun uusissa rummuissa ne tuntuvat pienemmiltä? Jos jollakin on kalvoehdotuksia tähän settiin niin niitä otan mielelläni vastaan, metallia tulee eniten soitettua.

Kiitos kaikille jo etukäteen jotka jaksavat tämän edes lukea. :)
Akahito
11.07.2006 12:14:26

Tamathan nuo on. Lukee siinä rummun kyljessä olevassa metallilätkässä. Pearleissa ei myöskään missään vaiheessa ole ollu tuollasia tomikallistimia ja -kiinnikkeitä. Vaikea sanoa mitä sarjaa ovat, kun kuvat on niin hirvittävää laatua ja rummutkin on täytetty jollain vanulla niin että rungon sisäpuolesta ei näe mitään. En kylläkään usko, että tuollasia kokoja olis missään halpissarjassa. Hyvällä tuurilla siinä metallibadgessa lukee se mallisarja.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" http://paiste-only.com/phpBB2/
Strumbali
11.07.2006 12:17:25 (muokattu 11.07.2006 12:18:07)
Onkos tuossa lattiatomissa Taman logo? Onko rungot semmoista harmaahkoa massaa, eikä puuviiluja? Jos näin, veikkaus Tama Imperialstar. Mitäs tästä voi voittaa? ;) (ähp, ei mitn. Tähän oli jo vastattu.)
ettäjotta
LeonHeart
11.07.2006 12:26:37 (muokattu 11.07.2006 12:43:08)
Juu, pitääpä ettiä se lätkä tuosta kyljestä ja koittaa katsoa että jos siitä vaikka saisi vähän tarkennusta asiaan. Itse olen vain tosiaan koko kesän töissä toisella paikkakunnalla niin en ole päässyt katsomaan asiaa vielä, rummut kun jäivät kotia. :)

Pahoittelen kuvien huonoa laatua, otettu kännykällä.

Itse maksoin koko setistä sen 250e. Kaverilta ostin siihen vain uuden penkin ja tuplapedaalin. Vaihtoehtona olisi ollut ostaa kaupasta New Soundin rummut...päätin ohittaa ne, jostain kumman syystä. ;)

Edit: Niin tosiaan, se runko on sellasta harmaata massaa.
hollmi-5
11.07.2006 12:59:01 (muokattu 11.07.2006 13:02:05)
Taman Imperialstarit. Väri on Platina. Rungot ovat mahonkia ja niiden sisäpintaan on ruiskutettu ajalle tyypillinen suojaväri kosteutta vastaan. Nykyisinhän sisäpinta yleensä lakataan. Tomiteline on vaihdettu uudempaan.

Miehekkään kokoiset rummut, mutta sehän on vain hyvä juttu. Imperialstarit toimivat hienosti, kun laittaa tomeihin molemmin puolin Remon valkeat Ambassadorit. Bassariin ja virveliin käyvät myös samat kalvot. Snareen alle se ohut snareside...
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
LeonHeart
11.07.2006 13:17:49
Miehekkään kokoiset rummut, mutta sehän on vain hyvä juttu. Imperialstarit toimivat hienosti, kun laittaa tomeihin molemmin puolin Remon valkeat Ambassadorit. Bassariin ja virveliin käyvät myös samat kalvot. Snareen alle se ohut snareside...

Itekin jotain tuollaista mietin kun on nyt tullut luettua täältäkin noista kalvoista. Suurinpiirtein tällaista olin ajatellut:

Basariin kummallekkin puolelle Powerstroke 3, lyöntikalvoks coated ja logokalvoksi ebony.
Virveliin coated ambassador ja ambassador snare side.
Tomeihin valkoset ambassadorit tai emperorit ylhäälle, kirkkaat ambassadorit alhaalle.

Toimisiko?
Strumbali
11.07.2006 13:21:37 (muokattu 11.07.2006 13:23:09)
Juu, minulla oli 80-luvun loppupuolella Swingstar-setti, missä oli tuo Zola Coat -pinnoite rumpujen sisäpinnalla. Silloin luulin, että rummut ovat(lastulevyä) tätä massan näköistä pinnoitetta kokonaisuudessaan. Tällä palstalla valaistuin myöhemmin sen olevan vain pinnoite. Tämä ei tapahtunut juuri nyt ;). Pinta oli tosiaan harmaanmustan lastulevyn näköinen ja sen jälkeen en ole tainnut näihin "luonnossa" törmätä.
ettäjotta
Bacchus
11.07.2006 13:22:38
Itekin jotain tuollaista mietin kun on nyt tullut luettua täältäkin noista kalvoista. Suurinpiirtein tällaista olin ajatellut:

Basariin kummallekkin puolelle Powerstroke 3, lyöntikalvoks coated ja logokalvoksi ebony.
Virveliin coated ambassador ja ambassador snare side.
Tomeihin valkoset ambassadorit tai emperorit ylhäälle, kirkkaat ambassadorit alhaalle.

Toimisiko?

Toimii. Makumieltymysten mukaan Emperorit tai Ambassadorit. Itse yleisesti diggailen enemmän kaksikerroskalvoista, eli valitsisin luultavasti Emperorit/G2:set, mutta en ole Imperialstareja kalvotellut, joten omakohtaista kokemusta ei ole. Kummatkin luultavasti toimii.
"You're not right in the head and nor am I / And this why / This is why I like you, I like you, I like you"
LeonHeart
11.07.2006 13:46:36
Varmaankin noihin Emperoreihin päädyn, kun metallia tulee eniten soitettua vaikka mikään ammattilainen en vielä olekaan. ;)

Mitä paikkoja on mistä kannattaisi kalvoja tilata? itse olen nyt tuolta Soitinlaineen sivuilta niitä katsellut, sittenhän on tietysti Musapörssi. Itse asun jyväskylässä niin musapörssi olisi siellä ainakin paikanpäällä, vai kannattaako tilata netistä, onko kokemuksia?

Vielä pitäisi tuohon settiin kunnon symbaalit hommata niin alkaisi olemaan setti kasassa. Harmi vain että ne maksavat niin paljon, että taitaa jäädä vasta ensikesän ostoksiksi ne. :(
Akahito
11.07.2006 13:50:43

Varmaankin noihin Emperoreihin päädyn, kun metallia tulee eniten soitettua vaikka mikään ammattilainen en vielä olekaan. ;)

Mitä paikkoja on mistä kannattaisi kalvoja tilata? itse olen nyt tuolta Soitinlaineen sivuilta niitä katsellut, sittenhän on tietysti Musapörssi. Itse asun jyväskylässä niin musapörssi olisi siellä ainakin paikanpäällä, vai kannattaako tilata netistä, onko kokemuksia?

Vielä pitäisi tuohon settiin kunnon symbaalit hommata niin alkaisi olemaan setti kasassa. Harmi vain että ne maksavat niin paljon, että taitaa jäädä vasta ensikesän ostoksiksi ne. :(

Laine tuo Remoa maahan, eli eiköhän niiltä ne halvimmat hinnat luulis irtoavan. On muuten tomeissa tuo Coated Emp / Clear Amb niin tolkuttoman hyvä yhdistelmä. Soi nätisti ja selkeästi, ja on vielä se coated-kalvojen tumma sointi siinä. Täydellistä.

Kattele peltiä käytettynä, voit löytääkin jo tässä sykyn mittaan jos et kaikkia peltejä, ehkä yhden tai kaksi.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" http://paiste-only.com/phpBB2/
LeonHeart
12.07.2006 01:24:36
Juu pitää etsiä noita peltejä jos käytettynä jostain saisi. Itellä tahtoo olla nuo pellit kaikki isoja rideja, pitäs chrasheja saada.

Uskaltaisikohan sitä elokuussa ottaa projektiksi kunnostaa nuo rummut, jos hiois ja lakkais uusiks ja vaikka uudet maalit laittas...onko porukalla kokemusta tuosta pinnasta (mahonkia taisi olla), uskaltaako siihen koskea vai kannattaako sen antaa olla?
Aloitteleva rumpalisti kovalla temmolla :)
Magiz
12.07.2006 01:26:57
Juu pitää etsiä noita peltejä jos käytettynä jostain saisi. Itellä tahtoo olla nuo pellit kaikki isoja rideja, pitäs chrasheja saada.

Uskaltaisikohan sitä elokuussa ottaa projektiksi kunnostaa nuo rummut, jos hiois ja lakkais uusiks ja vaikka uudet maalit laittas...onko porukalla kokemusta tuosta pinnasta (mahonkia taisi olla), uskaltaako siihen koskea vai kannattaako sen antaa olla?

jos on joku pinnoite, ni se pois, hiominen ja vahaus. jos ei ole pinnoitetta, hiominen ja vahaus. ja kyllä mahonkiin voi koskea, ihan normaalia puuta se on. älä kuitenkaan millään 80 karhealla hio. :D ei kannata maalata, jos jonkun tietyn värin haluat, niin joku värillinen lakka päälle.
Keep it Fresh
Jaren
12.07.2006 01:39:47 (muokattu 12.07.2006 01:40:55)
jos on joku pinnoite, ni se pois, hiominen ja vahaus. jos ei ole pinnoitetta, hiominen ja vahaus.....jos jonkun tietyn värin haluat, niin joku värillinen lakka päälle.

Eiköhän tässä kuitenkin kannattaisi käyttää petsiä ja sen päälle ihan tavan lakkaa ennemmin kuin mitään värilakkaa(onko sellaista edes?) värin aikaan saamiseksi. Ainakin näin on suurin osa täällä näitä kunnostusksiaan tehnyt, eli pinnoitteet pois, hionta, halutun väristä petsiä pintaan(mitä useampi kerros, sitä tummempi väri) ja lakkaa sen verran kun nähdään tarpeelliseksi(eli periaatteessa kuinka tasainen ja kiiltävä pinta halutaan).

Tuossa tarkempi ohje:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=98389

E: TroO MokaxU
"Vitut mä mitään mistään tiedä, mä EN oo täällä EES töissä"
LeonHeart
12.07.2006 01:39:59
Pitääpä alkaa siis etsimään sopivanväristä lakkaa. :) Tuossa kahden viikon päästä olisi tarkoitus tilata uudet kalvot, jospa sitä kunnostaisi siinä kalvonvaihtamisen välissä tuota settiä. Pitää alkaa lukemaan tuo rumpujen kunnostus FAQ.

Onneksi on nurkassa yksi ylimääräinen 14" tomi samaa sarjaa, niin voi sitä kokeilla ensin kunnostaa, näkeepähän että miten osat kestää ja kannattaako operaatio.
Jaren
12.07.2006 01:42:03
Pitääpä alkaa siis etsimään sopivanväristä lakkaa. :) Tuossa kahden viikon päästä olisi tarkoitus tilata uudet kalvot, jospa sitä kunnostaisi siinä kalvonvaihtamisen välissä tuota settiä. Pitää alkaa lukemaan tuo rumpujen kunnostus FAQ.

Onneksi on nurkassa yksi ylimääräinen 14" tomi samaa sarjaa, niin voi sitä kokeilla ensin kunnostaa, näkeepähän että miten osat kestää ja kannattaako operaatio.

Lueppas tuo minunkin kommenttini tuossa viimeisen viestisi yläpuolella.
LeonHeart
12.07.2006 01:46:06
Luettu on. :) Kattelinkin tossa jo sopivan sävyistä petsiä mitä voisi kokeilla.
Jaren
12.07.2006 02:01:54
Luettu on. :) Kattelinkin tossa jo sopivan sävyistä petsiä mitä voisi kokeilla.

Jees, ei tosin kannata ostaa petsiä enne kuin näkee miltä se näyttää luonnossa. Menet vaan rautakauppaan maaliosastolle katselemaan mikä olisi hyvä väri, siellä on niiitä näytepaloja joista näkee miltä ne tökötit näyttää sitten kuivuneena puulla.
hollmi-5
12.07.2006 10:24:47
Sieltä alta paljastuu aika höttöinen mahonki. Pinnan irroittaminen ehjänä ei onnistu helposti, koska pinta on liimattu runkoon kiinni. Olen sen uudelleenpäällystyshomman Imperialstareihin tehnyt ja siitä kokemuksesta viisastuneena suosittelen noiden petsailuiden ja lakkailuiden edellä laittamaan pintaan vaikkapa koivuviilun. Se on niin paljon sileämpää ja kauniimpaa puuta, että jälki on paljon parempaa. Varsinkin, kun näyttää tuossa setissä olevan ylimääräisiä reikiäkin.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
LeonHeart
12.07.2006 11:36:06
Paljon tulee hyviä vinkkejä, kiitollinen olen minä. :) Tässähän oikein innostuu tuosta hommasta, vaan vielä pitäs jaksaa olla 3viikkoa töissä...sitten vasta pääsee "oikeisiin" hommin. :P

Mistäs tuota koivuviilua oikein pystyisi hankkimaan? On niissä rummuissa tosiaan ylimääräisiä reikiä, tiedä sitten että onko isoveli aikoinaan ne itse tehnyt vai ovatko ne vain syntyneet ajan hampaan kuluttamina. ;)

Paljonkohan tollanen remontti rumpuihin tulee kaiken kaikkiaan kustantamaan? Pitääköhän sitä jäädä vielä töihin pariksi ylimääräiseksi viikoksi...:)

Jos tuohon remonttion tulee lähdettyä niin pitää alkaa sit tännekin tekemään päiväkirjaa siitä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)