TiVe 03.07.2006 11:50:07 | |
---|
Tuntuu, että perinteistä tanssimusiikkia (Humppa, Valssi, Jenkka, Tango,..) ei ole sävelletty vuosiin. Kaikki nuo perinteiset lajit mitä kuulee tanssipaikoilla tai itse soittaa on noita ikivanhoja klassikoita. Kertokaas esimerkkejä uudemmista kappaleista, joita olette ottaneet ohjelmistoon huttukeikoille. nimim. Jätkänhumppa Tauko on tehokeino |
KoskPaavo 03.07.2006 12:40:09 | |
---|
Esim . Yölintu-bändillä on näitä uusia, entisenkaltaisia uusioralleja. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Musiikkia korville 03.07.2006 13:03:18 | |
---|
Esim . Yölintu-bändillä on näitä uusia, entisenkaltaisia uusioralleja, ...jotka on lähes poikkeuksetta foxia. ...ja tätä mieltä on MK. |
KoskPaavo 03.07.2006 13:32:34 | |
---|
, ...jotka on lähes poikkeuksetta foxia. Niinpä ovatkin,juu, eipä tuon "Merimies"-humpan jälkeen ole kai uusia ilmoille päästettykään.Kovin hyvin nuo vanhat näyyttävät pärjäävän sen Teoston listan mukaan. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
TiVe 03.07.2006 13:55:56 | |
---|
, ...jotka on lähes poikkeuksetta foxia. Niinpä...tämä on just se ongelma...foxia löytyy ja kuuluu tuutin täydeltä, mutta sitä perinteisempää uutta kovin kovin vähän. Tauko on tehokeino |
Riksteri 03.07.2006 14:41:17 | |
---|
Tanssimusiikki on parasti urautunut määrättyihin perusratkaisuhin, mutta taitaa se lopullinen 'vika' olla siinä, etteivät ihmiset pidä tai ainakaan halua ostaa kovin uutta ja ihmeellistä musiikkia. Sävyillä, nyansseilla ja uusilla sovituksilla saa musiikkiin elävyyttä, mutta kyllä ne takuuvarmat kappaleet toimivat varmasti niin kauan, kunnes evoluutio muokkaa ihmisen riittävän erilaiseksi. Kalastuksessa on aivan sama ilmiö, Emmalla saa kalaa pohjoisesta, Krokotiilirokilla etelästä ja sillä välillä toimii Räsäsen Kotkan Ruusu molliseiskoilla. Väreillä voi ja kannattaa kuitenkin rohkeasti kokeilla, vaikka periaatteessa musta ja punainen toimivat yhtä takuuvarmasti kuin Red Tag ja sen miljoonat variaatiot. Antakaa posetiivista palautetta |
KoskPaavo 03.07.2006 14:55:34 | |
---|
Tanssimusiikki on parasti urautunut määrättyihin perusratkaisuhin, mutta taitaa se lopullinen 'vika' olla siinä, etteivät ihmiset pidä tai ainakaan halua ostaa kovin uutta ja ihmeellistä musiikkia. Sävyillä, nyansseilla ja uusilla sovituksilla saa musiikkiin elävyyttä, mutta kyllä ne takuuvarmat kappaleet toimivat varmasti niin kauan, kunnes evoluutio muokkaa ihmisen riittävän erilaiseksi. Kalastuksessa on aivan sama ilmiö, Emmalla saa kalaa pohjoisesta, Krokotiilirokilla etelästä ja sillä välillä toimii Räsäsen Kotkan Ruusu molliseiskoilla. Väreillä voi ja kannattaa kuitenkin rohkeasti kokeilla, vaikka periaatteessa musta ja punainen toimivat yhtä takuuvarmasti kuin Red Tag ja sen miljoonat variaatiot. Taitavaa sanankäyttöä. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Sertzo S 03.07.2006 15:17:45 | |
---|
Taitavaa sanankäyttöä. Jep! Kyllä plussa on annettava. |
Rokkimamma75 08.07.2006 14:15:54 | |
---|
No onhan noita uusiakin, mutta kun vähän tökerön ja ällönlaisia ovat. Valssi- ja humppaosastolta löytyy jos jonkunmoista tekopirteetä ja mukahauskaa sekä rakastavaa ja kaihoisaa kun plärää Finlandersin tuotantoa ja tangoja tulee pilvin pimein tuolta Tangopaavojen sävellyskisasta. Tässä kohtaa mamman mielipide on että vanhassa vara parempi, kyllä kunnon dallape-rytke aina Kara-Åkehumpat voittaa... >:) Mun kans on nii heleppo olla - saa tehä just niinku mää sanon! |
DVD 08.07.2006 16:46:10 | |
---|
Ihan sama mitä haluatta, kansa haluua niitä samoja iloisia itsemurhalauluja aina vain. Joskun olen ajatellut että pitäisi perustaa lattaribändi joka soittaisi vain alkuperäisiä lattareita, alkuperäiskielellä. Tiedänkin eräästä (suomalaisesta) argentiinalaisesta tangobändistä. Mutta se onkin ammattimuusikkojen harrastusbändi. |
Martso 08.07.2006 23:02:00 | |
---|
Väreillä voi ja kannattaa kuitenkin rohkeasti kokeilla, vaikka periaatteessa musta ja punainen toimivat yhtä takuuvarmasti kuin Red Tag ja sen miljoonat variaatiot. Jäbä on ihan Zulu. :) |
manjaana 09.07.2006 15:08:17 | |
---|
Ihan sama mitä haluatta, kansa haluua niitä samoja iloisia itsemurhalauluja aina vain. Joskun olen ajatellut että pitäisi perustaa lattaribändi joka soittaisi vain alkuperäisiä lattareita, alkuperäiskielellä. Tiedänkin eräästä (suomalaisesta) argentiinalaisesta tangobändistä. Mutta se onkin ammattimuusikkojen harrastusbändi. Tulipa tämä mieleen, kun viidettä kertaa Atrialla kajahti Tuhon tietä kuljen, taitaa kaikki tangopaavot pitää biisistä.. Mie oon lomalla.. :) |
Rock n 11.07.2006 18:04:19 | |
---|
Suuri tanssiyleisö kun ei kertakaikkiaan hyväksy mitään uutta. Jos joku bändi uusii ohjelmistoaan uusilla biiseillä, niin suuri älämölöhän siitä syntyy. Eihän tätä osaa tanssia kun ei osaa sanoja ja sovituksen kulkua ulkoa. Ja askelmerkitkin pitää opetella ulkoa. Bändit tuntuukin pelaavan tosi varman päälle ja esittävät ohjelman niin tavoitteellisena että ensimmäistäkään moitetta ei tulisi. Tästähän seuraa että ohjelmistot eivät juurikaan uusiudu ja pidättäydytään vanhoissa tunnetuissa sovituksissa. Muutamia bändejä kuitenkin on jotka ovat säilyttäneet linjansa rumistakin haukkumisista huolimatta. Eli ovat pistäneet vahoja tuttuja biisejä rankastikin uusiin puihin ja myös soittavat muuten tuntemattomampia biisejä. |
anttis 11.07.2006 20:06:11 | |
---|
Suuri tanssiyleisö kun ei kertakaikkiaan hyväksy mitään uutta. Jos joku bändi uusii ohjelmistoaan uusilla biiseillä, niin suuri älämölöhän siitä syntyy. Eihän tätä osaa tanssia kun ei osaa sanoja ja sovituksen kulkua ulkoa. Ja askelmerkitkin pitää opetella ulkoa. Minun tanssitutuissa tuo ei kylläkään pidä paikkaansa, mutta net ovatkin Tanssijoita. Muutamia bändejä kuitenkin on jotka ovat säilyttäneet linjansa rumistakin haukkumisista huolimatta. Eli ovat pistäneet vahoja tuttuja biisejä rankastikin uusiin puihin ja myös soittavat muuten tuntemattomampia biisejä. Ja met Tanssijat odotamme kieli pitkällä, että missähän kajahtaisi tuoretta uusvanhaa, - kovin on pienesti vielä esiintynyt. Jos kehua ei saa, niin pistäppä tietoa privana, mitä kokoonpanoja tarkoitat. Minua kiinnostaa aina, annan asiallista palautetta. No mutta... |
omarklah 11.07.2006 21:41:51 | |
---|
Kertokaas esimerkkejä uudemmista kappaleista, joita olette ottaneet ohjelmistoon huttukeikoille. Pari itse tehtyä löytyy. "Kolme varttia humppaa"-humppa ja "Saanhan"-beguine. Ja yksi valssi on tulossa heti, kun löydän siihen liittyvät muistinpanoni jostain... Myös yksi Serzon samba etsii paikkaansa seteissämme... Tää sit sanois tälleen... |
Minä käyn aina välillä tuolla kotopuolessa laulamassa vierailevana solistina paikallisen bändin kanssa, niin kyllä siellä on ainakin puolet varmaan tuon porukan "liiderin" säveltämää musaa. Ihan perustanssimusaa ja ihan hyvää sellaista. Nuottejakin löytyy kaikkiin ja saan jopa jakaa niitä eteenpäin. Jos kiinnostaa, niin pikaesaa vaan tännepäin, niin nuotteja lähtee tulemaan, kunhan tiedän, minkätyylistä lykkään maililla tulemaan Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen! |
markkuv 26.07.2006 09:09:10 (muokattu 26.07.2006 09:17:11) | |
---|
|
Sertzo S 26.07.2006 09:11:11 (muokattu 26.07.2006 09:13:14) | |
---|
Myös yksi Serzon samba etsii paikkaansa seteissämme... Voi, kun olen otettu. Kiitos jo etukäteen! :) e: Ryypätään sitten suunattomat teostot yhdessä. ;)
|
Sertzo S 26.07.2006 09:11:57 (muokattu 26.07.2006 09:12:11) | |
---|
|
omarklah 26.07.2006 09:44:28 | |
---|
e: Ryypätään sitten suunattomat teostot yhdessä. ;) Näin teemme ja toimimme :o) Tää sit sanois tälleen... |