Metallikitaristi 10.07.2006 19:33:24 (muokattu 10.07.2006 19:34:24) | |
---|
Tulee huono otsikko ku loppu tila kesken. Eli siis soitatko mokoma/stam1na tyylistä musaa downilla vai alternatella? Itte soitan downilla muuten ja alternatella sitten kaikki "laukkakohdat" esim. taatititaa niin noi titit Kaverit soittaa alternatella kokonaan tai tyyliin 2x down 1x alternate riippuen biisistä. Kyllä niillä nopeutta riittäis mutta sanoo että helpompi soittaa noin. Itsellä ei tahdo luonnistua mitenkään! Ja tosi hyvältä kuulostaa niitten soitto Paitsi kyllähän mäki semmoset hitaammat 1 kielen jutut soitan alternatella |
Torniojaws 10.07.2006 19:35:13 | |
---|
Eiköhän se ole paras ja helpoin soitaa kuten itsestä parhaalta tuntuu. Itse soittelisin downin ja alternaten sekoituksena, tarpeen mukaan. |
Jimi 10.07.2006 21:02:36 | |
---|
Tulee huono otsikko ku loppu tila kesken. Eli siis soitatko mokoma/stam1na tyylistä musaa downilla vai alternatella? Itte soitan downilla muuten ja alternatella sitten kaikki "laukkakohdat" esim. taatititaa niin noi titit Kaverit soittaa alternatella kokonaan tai tyyliin 2x down 1x alternate riippuen biisistä. Kyllä niillä nopeutta riittäis mutta sanoo että helpompi soittaa noin. Itsellä ei tahdo luonnistua mitenkään! Ja tosi hyvältä kuulostaa niitten soitto Paitsi kyllähän mäki semmoset hitaammat 1 kielen jutut soitan alternatella Itse ainakin soitan Downpickingillä kaiken paitsi tietenkin tuplatahti kohdat. Ihan vain senkin takia, että siinä reenaantuu ranteen nopeus joka ei ole haitaksi, päinvastoin. I heard that life sucks, that's why I'm glad I don't have one... |
Jake.e 10.07.2006 21:13:11 | |
---|
Yleensä tulee soitettua kaikki biisit alternatella. Ja soolot joissa se on tarpeellista niin sweeppaan. En tykkää hakata kieliä naama irveessä kun sen voi hoitaa letkeästi alternatella. Nyt tietenkin joku tulee kertomaan siitä että se "kuulostaa raskaammalta" kun sen soittaa downstrokella, ei muuten kuulosta jos alternaten opettelee huolellisesti niin ettei voi kuulla eroa ylös ja alas lyönnin välillä. Kuitenkin tästä tulee pätemään joku niin antaapa olla. Jerk. |
Stargazers 10.07.2006 23:55:24 | |
---|
Voisiko joku vääntää rautalangasta että mitä tarkoittaa alternate tai down? En oikein ymmärrä... |
Torniojaws 10.07.2006 23:58:35 | |
---|
Voisiko joku vääntää rautalangasta että mitä tarkoittaa alternate tai down? En oikein ymmärrä... Downpick = pikkauskäsi soittaa vain alaspäin (jalkoihin päin) Alternate = pikkauskäsi soittaa vuorotellen ylöspäin ja alaspäin |
Tietysti Pauligin 10.07.2006 23:58:36 (muokattu 10.07.2006 23:58:54) | |
---|
Voisiko joku vääntää rautalangasta että mitä tarkoittaa alternate tai down? En oikein ymmärrä... Alternate picking - pikataan kieliä "kahteen suuntaan", alas-ylös-alas-ylös Down - pikataan kieliä vain alaspäin. Downia käytetään esim. tietyn jykevyyden hakemiseksi demppikompeissa. Alternate toki antaa lisää nopeutta. E: jaha, kuolin sekunnilla, perskule. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
Stargazers 11.07.2006 00:30:32 | |
---|
Kiitän vastauksesta, selvensi kummasti :) |
Werde 11.07.2006 12:06:49 | |
---|
Soittelen siten kuin Mokomakin. Noista biiseistä kuulee varsin selkeästi mikä milläkin tekniikalla on alunperin soitettu. Mokoman äijäthän vannoo downstroken nimiin hyvin pitkälti. |
Kärpäsruoska 11.07.2006 12:12:22 | |
---|
Kaikki syndroomat on kivoja. Downilla. Mokomaa ja Stam1naa tosin en soittele, enkä mitään kovin paljon niiden tyylistäkään, mutta kuitenkin. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
Tarvitsen basistin!
THV-klubi #28
Romantikkoitkijät #34 |
Ronsto 11.07.2006 12:19:31 | |
---|
Mokomaa tulee soitettua paljon ja käytän aina downstrokea. Ja näin... |
elbowski 11.07.2006 14:13:01 | |
---|
Downstrokellahan nuo kaikki kahdeksasosat tulee soiteltua. Kuudestoistaosissa sitten yleensä alternatella. Riippuu välillä päivästäkin kyllä. Raivo määrää nuotin |
morb 11.07.2006 14:25:36 | |
---|
downpikkinkiä vaan kaikki täysiä niin kauan kunnes jännetupintulehdus ei enää koskaan parane. meikän mielestä downilla tulee vähän voimallisempi soundi muutenkin, tai sitten en vaan osaa alternatee kunnolla .. i take a silent forward movement |
Riippuu välillä päivästäkin kyllä. Heh. Joo, ja myös temmosta. ;) "Ensinnäki, jos osaat tiluu, ei tarvi osata muuta koska ne muut o lastenleikkiä, noi kaikki bluussit treenataa jossai yhes illas.. mut tiluun tarvitaa treenausta ainaki vuoden verran, eli tosi paljo." |
Metallikitaristi 11.07.2006 18:38:28 | |
---|
Selvä.. No se on sitte hyvä etten "turhaa" soita downilla naama irvessä.. Joku +200bp menee vielä suht tasasesti downilla.. Mutta tuossa nopeudessa epätasaset "laukkapätkät" on pahoja |
Väinämöinen 12.07.2006 17:31:41 | |
---|
Soitan paljon Mokoman biisejä, joista pyrin soittamaan mahdollisimman paljon downstrokella. Kuudestoistaosat soitan kuitenkin enimmäkseen alternatella. Mokomaa tulee soitettua paljon ja käytän aina downstrokea. Meneekös Punainen kukko alusta loppuun downstrokella? Ammattipurjehtija ottaa tyynen rauhallisesti. |
Werde 13.07.2006 16:38:37 | |
---|
Meneekös Punainen kukko alusta loppuun downstrokella? tai H.E.L.L :) Jos joku nuo downstrokella vetää (edes muutaman tahdin onnistuneesti) niin syön hatullisen sitä itseään. |
Ronsto 13.07.2006 16:41:45 | |
---|
Hop! Joo nyt kyllä puhuin ohi suuni. Unohdin tyystin nämä nopeammat biisit. Punainen kukko, Nämä kolme ovat yhtä, H.E.L.L., Avoin hauta ja Minä elän! Näissä biiseissä käytän alternatea. Toki muissakin biiseissä käytän tarpeen vaatiessa. Ja näin... |
Evilson 13.07.2006 20:17:29 | |
---|
Minä kuuntelen stam1naa kyllä mutta en kykene löytämään nuotteja, enkä jaksa itse nuotintaa (sinä menisi ainakin kuukausi minun taidoilla). Mokomaa soittelen suurimmaksi osaksi, ja downpikkauksella jos pystyn. Alternatea käytän vain jos ei mene muuten. Kuten jo sanottu Downpokkaus antaa mukavaa jykevyyttä soundiin. Siitä punaisesta kukosta, miten sen riffin voi soittaa downpikkauksella?? (vai oliko se vitsi?) En siitä H.E.L.L :istä muista. Villisika painaa 200km ja se syö keitettyjä perunoita. |
Evilson 13.07.2006 20:17:43 (muokattu 13.07.2006 20:18:00) | |
---|
Minä kuuntelen stam1naa kyllä mutta en kykene löytämään nuotteja, enkä jaksa itse nuotintaa (sinä menisi ainakin kuukausi minun taidoilla). Mokomaa soittelen suurimmaksi osaksi, ja downpikkauksella jos pystyn. Alternatea käytän vain jos ei mene muuten. Kuten jo sanottu Downpokkaus antaa mukavaa jykevyyttä soundiin. Siitä punaisesta kukosta, miten sen riffin voi soittaa downpikkauksella?? (vai oliko se vitsi?) En siitä H.E.L.L :istä muista. anteeksi. vahinko Villisika painaa 200km ja se syö keitettyjä perunoita. |