kivi 06.07.2006 00:36:37 | |
---|
Idea sen sijaan on hyvä ja tuollaiselle voisi olla tilausta. Näin mä myös näen. Käsittäisin tuon viittauksen "professionaalisuuteen" siinä, että opetuksessa sitten myös oltaisiin valmiita antamaan aika tylyäkin palautetta eikä linja olisi sellainen musiikkileikkikoulusta tuttu "kaikkien pitää päästä heti ja joka kerta esiin". Eli keskityttäisiin hiomaan niitä omia vahvuuksia siksi kunnes oppilaalla on oikeasti jotain realistisia mahdollisuuksia bänditoimintaan. Saattohoitoon ollaan selvästi varauduttu, tuo ohjelmatoimisto-osuus kertoo sen. Mulle tuli sivuista alusta asti positiivinen fiilis, enkä kokenut nimien puuttumista ongelmana - ennemmin näin sen sillai, että sen mukaan mitä oppilaat tarvitsevat palkataan sitten maikkoja. Uuden oppilaitoksen ja uuden konseptin kohdalla olisi vähän vaarallistakin miettiä opetussuunnitelma liian valmiiksi, jos ja kun oppilaisiin on tarkoitus panostaa yksilötasolla. Siltikin, musiikin teorian oppimisesta ei olisi ainakaan haittaa kenellekään, tosin siitä etukäteen puhuminen saattaisi nostaa kynnystä kirjautua sisään. Jos mä olisin kohderyhmää (eli en jo olisi korviani myöten bändihommissa) ja asuisin lähellä, saattaisin hyvinkin kirjautua sisään. Itse asiassa, jos asuisin lähellä, saattaisin joka tapauksessa kirjautua opettelemaan koskettimia ja laulua, asioita joiden heikko osaaminen mua on eniten vuosien mittaan häirinnyt. Ja ihan vain siksi, että uskoisin tuollaisen paikan opettajakunnasta löytyvän minulle keskimääräistä sopivamman opettajan. Onnea vain, toivon että ymmärsin oikein. |
paavi 06.07.2006 09:50:12 | |
---|
Tässä jotain RockOpistoon liittyvää tietoa: Kiitos ja tuo kyllä valaisi kivasti lisää. Hyvä idea ja toivottavasti saatte homman rullaamaan! Sääli, että nuo kotisivut ovat todellakin melko kököt ottaen huomioon asian tärkeyden ja hyvän idean siellä takana. Hankkikaa vaikka joku ulkopuolinen (puoli)ammattilainen hoitamaan se puoli kerralla kuntoon ja se on siinä. Yeah! |
Kukkis 77 06.07.2006 12:04:32 | |
---|
Juu, eiköhän rokkikoululle tilausta ole tässä iskelmän kyllästämässä maassa. Itselläni kuitenkin tökki nuo nettisivut aika pahastikin. Nykyaikana ensikosketus moneen palveluntarjoajaan syntyy juuri nettisivujen kautta, jolloinka olisi hyvä että sivujen olemus olisi sellainen jonka palveluntarjoaja haluaa itsestäänkin välittyvän. Nämä sivut eivät kyllä ulkoasunsa puolesta ainakaan meikäläisen luottamusta herätä. Jos kerran koulu on "professionaalimpi kuin muut", niin esimerkiksi kielioppia ja kirjoitusvirheitä olisi paikallaan korjailla. Ulkoasu muutenkaan ei anna kovin professionaalia kuvaa. Ensinnä tulee mieleen seiskaluokkalaisen ATK-tunnin harjoitustyö. Mutta oikealla asialla ollaan. Valinnaisiksi aineiksi pitäisi sitten myös olla: 1. Oluen juonti tyylikkäästi lavalla 2. Röökinpoltto soittaessa niin että savut eivät mene silmään 3. Mitä hotellihuoneessa kannattaa hajottaa 4. Läheisempi kontakti bändäreiden kanssa 5. Näin hoidan hiuksiani "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
hq 06.07.2006 12:40:52 | |
---|
Kyllä, vaikka idea muuten olisikin hyvä, niin nettisivujen ulkoasu ja kirjoitustyyli antavat väkisinkin melko epäprofessionaalin kuvan opistosta (vaikka kuinka koittaisikin olla nuorille suunnattu). "Tietyntyyppisissä lauluissa aina purjehditaan pois. Kuulostaako se vakuuttavalta, jos ei muuta voi kun matkustaa?" |
cosmob83 06.07.2006 13:35:48 | |
---|
Aluksi olin itse skeptinen kanssa, mutta kun tuli tarkempaa selvitystä tuosta toiminnasta niin lämpenin kovasti ajatukselle. Helvetin hienoa että tämmöistä löytyy ja tarjotaan. Hinnat on kyllä vähän karvaiset, mutta minkäs sille voi jos ei tukia tipu? Ps. Olen aina inhonnut "jees, olen samaa mieltä" kirjoituksia. Syyllistyinkö juuri sellaiseen? |
Novac 06.07.2006 14:56:35 | |
---|
Mutta oikealla asialla ollaan. Valinnaisiksi aineiksi pitäisi sitten myös olla: 1. Oluen juonti tyylikkäästi lavalla 2. Röökinpoltto soittaessa niin että savut eivät mene silmään 3. Mitä hotellihuoneessa kannattaa hajottaa 4. Läheisempi kontakti bändäreiden kanssa 5. Näin hoidan hiuksiani Lisäksi: -vodkan juonti tyylikkäästi lavan takana -mitä kaikkea hauskaa voi tehdä purukumilla ja teipillä -eturivin päälle kuseminen |
Teijo K. 06.07.2006 15:24:57 | |
---|
Miksikä tuolta valmistuu? Opistotason rokuksi? Hyvästi rokin kapinallisuus? Eivva, kaippa tällekin paikkansa on. |
Epämuusikko 08.07.2006 20:52:32 | |
---|
Valmistuin RockOpistosta. Tein gradun aiheesta "minibaarin tyhjentäminen: myötäpäivään, vastapäivään, ylös-alas-suuntaisesti vai lajikohtaisesti?" Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
Markus Y 09.07.2006 19:13:12 (muokattu 09.07.2006 20:06:40) | |
---|
Tänään näin työpaikalla ilmoituksen tuosta (Riksun iso S-market). Ihan hyvä idea ja treenitilatkin on ihan kivenheiton päässä meikäläisen kotoa. Toivottavasti saatte homman toimimaan. edit. onko tällä muuten jotain tekemistä tämän http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=11&t=88004 kanssa? |
Royal Banzai 09.07.2006 19:29:02 | |
---|
Minusta tuo vaikutti ihan puhtaalta kusetukselta. |
Jii 09.07.2006 23:12:45 | |
---|
Minusta tuo vaikutti ihan puhtaalta kusetukselta. Ei ehkä noinkaan. Idea vaikuttaa hyvältä, mutta opiston pätevyydestä en täysin vakuuttunut. Birth, copulation and death.
Is this your life? |
Jani The Rock 10.07.2006 00:19:40 | |
---|
Vai Riihimäellä. Jos tarvitaan rock-estetiikan ja arroganssin opettajaa, olen käytettävissä. The road never ends for me, kid. |
|
Tietysti Pauligin 11.07.2006 15:56:21 (muokattu 11.07.2006 15:56:32) | |
---|
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
rockopisto 11.07.2006 17:42:28 | |
---|
Myöhemmälle mnetin käytölle vinkiksi, tuossa on tuollainen vastaa lainaten- nappula. Sitähän mie käytinkin... mutta mutta.... ?? |
Tietysti Pauligin 11.07.2006 21:44:07 (muokattu 11.07.2006 21:44:26) | |
---|
Sitähän mie käytinkin... mutta mutta.... ?? Copy/paskottuna näyttää tältä: " hakasulku edit. onko tällä muuten jotain tekemistä tämän http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=11&t=88004 kanssa? hakasulku Ei ole mutta tuntuu olevan varsin saman suuntainen näkemys asiasta. hakasulku " Elikkä tuo viimeinen hakasulku tuolla tekee tuon. Viimeinen "hakasulku" on liikaa, sotkee lainauksen. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
musamies 11.07.2006 22:10:44 | |
---|
Tuntuu siinä mielessä nurinkuriselta jos rokkia varten on opisto ja rok on näin institutionalisoitu tai/ja kaupallistettu, että eikö rokin sielu tule juuri siitä, että se on auktoriteeteista, akateemisuudesta tai kouluista riippumatonta vapaata kansanmusiikkia?! Toisaalta rok on sikäli ristiriitaista, että se on myös suosittua ja sitä kautta se liittyy kaupallisuuteen. Minun mielestä rockopiston sivuilla pitäisi lukea ketkä kyseisessä opistossa opettaa. Aika rok on Eppujen laulun sanat jos oikein muistan: "Mitäs me bändeistä toisista, niille voi vaikka pieraista..." |
rockopisto 11.07.2006 23:00:44 | |
---|
Toisaalta rok on sikäli ristiriitaista, että se on myös suosittua ja sitä kautta se liittyy kaupallisuuteen. Ilman sitä kaupallisuutta Suomessa ei vielä tänä päivänäkään tiedettäisi rockista. Täällä oltaisiin lähinnä keskitytty kansantanhuihin. Toi juttu rahasta tai sen mukana olemattomuudesta on sitä iänikuista höpö höpöä. Ehkä valitettavaa on että raha liittyy kaikkeen, tai sitten ei, kaikkea se vaan kuitenkin pyörittää. Tietovisa Kuinka monta klasarikonserttia järjestetään vuosittain ilman julkista rahaa ? a kaikki b puolet c ei lähes ensimmäistäkään Oikean vastauksen saa arvata. Kyllä sitä opettajakalustoakin sieltä sivuilta löytyy jos kaiken lukee, painaa vaan Enter linkin kohdalla. Jos ei kaikkea lue, on ehkä parempi olla turhia... |
musamies 11.07.2006 23:23:12 (muokattu 11.07.2006 23:38:30) | |
---|
Ilman sitä kaupallisuutta Suomessa ei vielä tänä päivänäkään tiedettäisi rockista. Täällä oltaisiin lähinnä keskitytty kansantanhuihin. Toi juttu rahasta tai sen mukana olemattomuudesta on sitä iänikuista höpö höpöä. Ei ole höpö höpöä, vaan rokki on muuntunut ja jatkaa muuntumista. Ehkä se oli alkuaikoina vähän kapinaa ja anarkiaakin sisältävää, nyt se on laajaa hyväksyvää hyminää nauttivaa ja mahdollisesti myös eliitin suosimaa. Onnittelihan presidenttikin euroviisuvoittajaa ;-) Kuinka monta klasarikonserttia järjestetään vuosittain ilman julkista rahaa ? Yleisölle suunnattujen konserttien järjestäminen vaatii jonkinlaisia resursseja ja puitteita. Minun puolesta klassinen musiikkikin voisi jalkautua enemmän konserttisalien ulkopuolelle. Ehkä ne kansantanhut voivat tänä päivänä ja lähitulevaisuudessa olla sitä coolia underground kulttuuria. Kovasti suosittu on ollut Värttinäkin. ----------- Selasin uudestaan nimenomaisen "opiston" sivuja ja en löytänyt sieltä mitään yhteystietoja, jossa olisi mainittu opettajien nimiä. Itse olen sitä mieltä, että tämäntapainen teksti voi herättää ehkä huomiota, mutta se ei sovi millekään vakavastiotettavalle opistolle: "Näiltä sivuilta löydät lähes kaiken tarpeellisen tiedon kun haluat päästä soittamaan musiikkia. Ja ehkä tul- la jopa oikeaksi bändin kanssa keikkailevaksi muusikoksi. Näillä sivuilla musiikki tarkoittaa musiikkia, ei humppaa tai jazzia saati sitten muumioiden klassista taidemusiikkia ( hirvitys sentään !! )" Osallistun itsekin meidän kansalaisopiston tiloissa tapahtuviin musiikkiin liittyviin asioihin. Opisto tosin on integroitunut osaksi suurempaa kokonaisuutta. Jos näkisin, että sinne on verkkosivuille pistetty yhtä epäasiantuntevaa tekstiä, luultavasti antaisin vähintään palautetta tai vaatisin tekstin muuttamista fiksummaksi. |
Sistis 12.07.2006 00:53:15 | |
---|
Aika rok on Eppujen laulun sanat jos oikein muistan: "Mitäs me bändeistä toisista, niille voi vaikka pieraista..." "toisista" -> "vieraista". Muilta osin noin. Olikos tuo kappale JeeJee, vai mikä? Noh, menee off-topiciksi. |