möhköfanttimies 15.03.2005 22:10:52 | |
---|
A) Olen tyytyväinen. B) Soundi lähtee tatsista, 80-luvun Tokai presarista ja Marsun putkinupista. "If bullshit was music, that fellow would be a brass band."
Paddy Crosbie. |
bassline 19.03.2005 18:41:18 | |
---|
Soundi lähtee kyllä pitkälti näpeistä.. Omaan oon tyytyväinen! Ehkäpäs nua mööpelitkin edesauttavat sen soundin muokkaamista kohdilleen... Tobias B-5, SWR 8X8, SWR 350W tuubietusella.. Toisaalta kun jaksaa veivata ja koittaa, niin saa oikeilla kielillä "melkeen" mistä kurtusta tahansa hyvää ääntä aikaan..ja mihin musaan milloinkin... Kokeilemisen riemua immeiset! ps...kesä tulee jo... niin... Ketkä v##un muut? |
Robert Trujillo 21.03.2005 08:48:22 | |
---|
A) Oletko tyytyväinen soundiisi? B) Jos olet, niin mikä on soundisi salaisuus? Että niinko mistä lähtee? a)juu...ja kokoajan paranee... b)Warwickin kamoista...soundi säädöt fläteiks, boostit päälle ja menoks... ...may the force be with you... |
Zarmo 21.03.2005 15:04:45 | |
---|
Jatkanen tässä taas syvääluotaavia, mutta, ah, niin turhia topikkejani. Tällä kertaa tehdään tästä tälläinen monisyinen jutska. A) Oletko tyytyväinen soundiisi? B) Jos olet, niin mikä on soundisi salaisuus? Että niinko mistä lähtee? A) Joo, justiinsa viime keikan jälkeen sitä oikein kehuttiinkin. B) Halpis-Yamaha, flätwaundkielet ja Behringerin putkietusesta suoraan pöytään Lukekaa runoutta
"Mitä isompi kotelo, sitä isompi soitin" |
Puavali 21.03.2005 22:06:28 | |
---|
A) Joo, justiinsa viime keikan jälkeen sitä oikein kehuttiinkin. Mun saundia kehutaan aina, vaikka en olisikaan itse tyytyväinen. B) Halpis-Yamaha, flätwaundkielet ja Behringerin putkietusesta suoraan pöytään Yamaha joku BRX?-370, boss kompura (ei aina päällä), Hartke kickback 12. basso kello 9-10, middle 12, treble 9-10, se joku outo säätö päällä kello 15:sta suunnassa. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. |
erben 24.03.2005 13:31:10 | |
---|
Jos tiedän mitä soitan, soundi on hyvä. Jos en... |
BSJPMH 25.03.2005 16:21:05 | |
---|
A) Olen ja en. Olen tyytyväinen ilman säröä (Gallien-Krueger + Warwick corvette), Mutta kun kaipaan säröä, kaipaan myös putkivahvaria tai jotain. Big Muff ei aja sitä asiaa, Marco Hietala on my mind. B) Sormet ja pää. Toisaalta, usein ei vaan toimi... "Sen tuntee kun se ei lähe" -Idols tuomari-
-Mitä tapahtuu jos soittaa 8 tuntia päivässä? Tyttöystäväsi raivostuu.-
"Anna basistille, niin perse tärisee!!" |
Hullu basisti 27.03.2005 07:57:32 | |
---|
A) Oletko tyytyväinen soundiisi? Joo, mutta pientä hiomista tietty löytyy aina. Koskaan ei voi olla täydellinen ja luulen että vuosien saatossa saundi aina muuttuu hieman ja hakee paikkaansa. B) Jos olet, niin mikä on soundisi salaisuus? Että niinko mistä lähtee? Yamahan basso johon olen vaihtanut kuumemman passiivimikin. Flatwound-kielet (vielä etsin sitä settiä mikä kolahtaa, mutta ovat olleet aina parempia kuin hiomattomat). Joskus käytän plekua - toimii muuten yllättävän hyvin flättien kanssa. Big Muffia sekaan aina tarvittaessa. Kaapissa iso elementti. Näillä eväillä olen rakentanut soundiani, mutta kuten sanoin aiemmin; on vielä hakusessa. Joka kerta kun on saanut tehtyä muutoksen mielestään oikeaan suuntaan, niin olo on kuin pikkumuksulla jouluna lahjoja avatessa. Kiva fiilis. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
juici 21.06.2006 22:16:06 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 451 päivää vanhaan ketjuun! Juu, niin olen mutta kun nyt olen löytänyt sen ultimaalisen bassosoundin jossa on räyhää. -Dunlop Jazz III XL -pleku ja rankka tatsi käsissä -Epiphone Thunderbird IV, molemmat mikit täpöllä -Ibanez PD-7, clean asetus ja gain 0, trebleä vähän enemmän kuin bassoa -Peavey TNT-150, Pre-Gain klo 12, Post-Gain klo 9, Bass klo 15, EQ täysillä, High klo 17 Ja kyllä jyrää. Vaikka sama pleku, särö ja vahvari oli käytössä samoilla asetuksilla niin Washburnin aktiivibasso ei jyrännyt yhtään. Hemmo: "Gallien Krueger, kun siinä on tämä särö." |
okoranta 22.06.2006 09:41:10 | |
---|
1. Hell Yeah! 2. Soundi lähtee Harlikasta, behkusta ja Fitzmauricesta. Pitäsi löytyä pehmeä ja pyöreä botne sekä kirkas yläpää. -metal90- |
Incarnation 22.06.2006 10:17:43 | |
---|
1. Melkolailla 2. Warwick Corvetten murinat, jotka Sweet 15 pukkaa pihalle makoisasti... ja tietysti jumalaiset sormeni. :) "Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime |
hemmo 22.06.2006 10:45:45 | |
---|
Tärkeysjärjestyksessä: 1. plektra 2. bassosäröt 3. Putkinuppi 4. riittävästi kaijutinpintaalaa Sedaps. |
Teijo K. 22.06.2006 10:51:10 | |
---|
Varsin tyytyväinen voinen olla.
Behringeristä. Miulla on muuttunut tämä. -Olen erinomaisen tyytyväinen. -Altosta. |
J.Hollström 22.06.2006 14:55:06 | |
---|
A) Oletko tyytyväinen soundiisi? Kyllä. B) Jos olet, niin mikä on soundisi salaisuus? Että niinko mistä lähtee? Soittajastahan se lähtee. Mutta kamat toteuttaa. Hyvät bassot ja leipovat kamat edesauttaa huomattavasti. Soundi parani merkittävästi kun sain kunnon vehkeet. Ennen vetelin onnettomilla transistoricomboilla, mutta nyt kun on mahdollisuus joko putkinuppiin tai 1kW:n päätteeseen hyvällä etusella ja parilla komerolla, niin tilanne on helpottunut. Ennen piti jyystää niin perkeleesti että sai basson erottumaan, nyt pystyy jo ottamaan rennommin. |
seak 22.06.2006 16:40:23 | |
---|
A) Tällä hetkellä olen helvetin tyytyväinen soundiini, ehdottomasti eniten kunnossa oleva osa-alue soitossa. B) Näpeistähän se tietty, elikkäs soundini salaisuus on armoton piiskaaminen oikean käden sormilla josta seuraa Steve Harris -tyyppinen nakutussoundi. Minun tapauksessani kamat myös värittävät soundia aika paljon, joten niilläkin on merkitystä. Signaali kulkee tällä hetkellä seuraavaa rataa: Ibanez SR3006 -> Boss ODB-3 -> Tech21 Bass Compactor -> Warwick ProTube IX -> 2x Warwick WCA410. A veteran of a thousand psychic wars. |
Boxeri 22.06.2006 17:10:08 | |
---|
A) Oletko tyytyväinen soundiisi? Lähes aina!! B) Jos olet, niin mikä on soundisi salaisuus? Että niinko mistä lähtee? Sormet...basso... ja tietysti alkkoholi.... "Mä en tiedä mut kerrottu on, et isoreisi nainen on sieluton.." |
Sarko 23.06.2006 17:00:36 | |
---|
Jazz Bass, Neck PU full blast, bridge n. 6-8, plektra ja Fenderin styrkka. Stakes are high, but so am i. |
kauhu-köös 10.07.2006 16:34:58 (muokattu 10.07.2006 16:35:56) | |
---|
1. Kyllä juu nyt olen 2. Fender jazz bassosta, DR 110 kielistä, joista en niin tykkää, sormisahauksesta ja vanhasta kolmikanavaisesta reiilut 100w HH:n Basso kombosta, jossa on 15 tuumanen elementti, en mallinimeä muista:) Paskallakin on tekijänsä:D |
Basismi 11.07.2006 10:34:25 (muokattu 11.07.2006 10:36:31) | |
---|
1) kyl. soundi passaa soitettuun musatyyliin. Jazzarissa dimarzion model-j:t tallamikki täysillä ja kaulamikki n90% -> neutraalisoundinen trankkuvahvari eq ohitettuna -> hyväsoundinen kaappi. Ja sormilla loput. Keikillä vahvarin di-outista PA:han ilman equa ja se on taas siinä. No muodon vuoksi vähän kompuraa menoa tasoittamaan. 2) Vannon viimeisen lenkin nimiin, eli joko kaappi tai se PA pitää soundata hyvältä, niin kaikki soundaa hyvältä. Viistous helpottaa soittamista! |
A) Kohtalaisen tyytyväinen, hieman soittotilasta riippuva (ehkä myös soittajan tilasta) B) Bassosta se lähtee !! Basitsi |