MV 11.07.2006 01:53:12 | |
---|
Mikäs toi kuvaushomma nyt oli? Eikö olisi saanut vai? Ite otin videota eturivistä eikä tullut sanomista... ps. Haisi muuten aika kiitettävästi hamppu ennen Mewin ja Toolin keikkaa yleisön joukossa. Itelle vissiin tarjottiin ennen Dankoa puistolavan edessä. Tai noh, en ole marisätkän ulkonäöstä hirveän tietoinen mutta ei se kyllä röökiltäkään näyttänyt. "Jostai kuulin että miesten g-piste o about 8cm syvällä peräaukon seinämässä. Ei ihme että rupee aina naurattamaa ku käy paskalla." -Nazareth |
Deep 11.07.2006 02:07:08 | |
---|
Mikäs toi kuvaushomma nyt oli? Eikö olisi saanut vai? Ite otin videota eturivistä eikä tullut sanomista... Festareiden kotisivuillakin jo sanotaan, että videokuvaa ei saa ottaa. Ja kyllä nämä valvojat aika kovaan sinne keskelle, oikealle ja vasemmalle toputtelivat kun joillakin oli liian kauan kamera pystyssä. Oli muuten aika vihainen tämä edustaja. Heilu kädet jo aika uhkaavasti yhdessä vaiheessa. |
Oli muuten aika vihainen tämä edustaja. Heilu kädet jo aika uhkaavasti yhdessä vaiheessa. Taisi olla kyseessä Todd, Toolin head-of-security. Hänen toimesta on muutama nauhoittaja tai kuvaaja lähtenyt niska-perseotteella pois Toolin omilta keikoilta. Pelottava kaveri ilmeisesti... "Short On Long Term Goals" |
PomppoK 11.07.2006 02:36:35 (muokattu 11.07.2006 02:37:42) | |
---|
Tuntuu, että järjestäjät ei ota opikseen tosta roskaamisesta. Joka vuosi paikat on valkoisenaan kertakäyttölautasia ja kaikki kolme roskista on ääriään myöten täynnä. Tosin niiden tyhjentäminen kesken päivän voi olla suht hankalaa ja roskienkerääjien palkat nielis "turhaan" rahaa. Kaipa näitä kerääjiäkin saataisiin vapaaehtois-työläisinä mukaan, ilmaisen sisäänpääsyn ja/tai jonkin muun verukkeella. Tuskassa näin tehtiinkin ilmeisesti, tai sitten jokin seura/järjestö hoiti urakkapalkalla läpi viikonlopun. Tuskin ylettömän kallistakaan. Mitä mieltä muuten järkkäreiden tiukasta linjasta "moshpittaajien" suhteen? Itse olin kyllä hyvilläni, ja ainakin omien havaintojeni mukaan puututtiin suht hyvällä prosentilla lähinnä sellaisiin tapauksiin, joissa rinki ei pysynyt minkäänlaisessa kontrollissa vaan sivullisetkin saivat ukkoa selkään ja kunnolla osumaa. Hauskaa saa toki pitää heiluen ja joraten, mutta toimintakulttuuri on päässyt teinien/känniääliöiden käsittelyssä vinksahtamaan suht hallitusta 'rinkitanssista' kohti päätöntä kohellusta. "Youth... Optimism... Middle-age... Disappointment... Old-age... Senility and... Death." |
carlos 11.07.2006 09:20:27 | |
---|
Mitä mieltä muuten järkkäreiden tiukasta linjasta "moshpittaajien" suhteen? Itse olin kyllä hyvilläni, ja ainakin omien havaintojeni mukaan puututtiin suht hyvällä prosentilla lähinnä sellaisiin tapauksiin, joissa rinki ei pysynyt minkäänlaisessa kontrollissa vaan sivullisetkin saivat ukkoa selkään ja kunnolla osumaa. Hauskaa saa toki pitää heiluen ja joraten, mutta toimintakulttuuri on päässyt teinien/känniääliöiden käsittelyssä vinksahtamaan suht hallitusta 'rinkitanssista' kohti päätöntä kohellusta. Disco Ensemblen keikan aikana järkkärit tulivat hakemaan tyyppejä pois pitistä. Itse ihmettelin kyllä hieman, että miksi näin. Olihan siinä suht kova meno, mutta reilu sellainen - pari tallautumista olis voinu tapahtua, ellei kaikki olis ollu hyvin hollilla toisten kaatumisten suhteen. Ei ollut mielestäni paras temppu tulla heti repimään tyyppejä pois sieltä, mutta minkäs teet - itse sain jäädä :) Don't waste your time or time will waste you. |
nikomati 11.07.2006 10:17:41 | |
---|
Disco Ensemblen keikan aikana järkkärit tulivat hakemaan tyyppejä pois pitistä. Itse ihmettelin kyllä hieman, että miksi näin. Olihan siinä suht kova meno, mutta reilu sellainen - pari tallautumista olis voinu tapahtua, ellei kaikki olis ollu hyvin hollilla toisten kaatumisten suhteen. Ei ollut mielestäni paras temppu tulla heti repimään tyyppejä pois sieltä, mutta minkäs teet - itse sain jäädä :) niin minäkin sain pistää itteäni rauhassa mustelmille, mutta kaverini rytyytettiin törkeästi helvettihin siitä. hargaanen aijä tuntee arvon rakkauden |
bedlam 11.07.2006 10:45:06 (muokattu 11.07.2006 10:46:56) | |
---|
Hienoa hienoa, kiitos varsinkin Toolille. Vasemmalle lavan eteen pääsi suoraan juoksemalla, ympärillä oli aivan tyhjää! Kävin kesken keikan vessoilla asti kusella ja olin takaisin seuraavalla säkeistöllä. Alueelle ei tarvinnut jonottaa kumpaisenakaan päivänä ja lauantaina ei edes reppuja tarkistettu...onneksi. Mahtavat festarit kokonaisuutena, Opeth tosin oli kauhea pettymys. Bassosaundi pilasi. http://www.mikseri.net/kiasma |
Nipsu 11.07.2006 10:52:30 | |
---|
lauantaina ei edes reppuja tarkistettu...onneksi. . Ainakin sillon, kun mä menin, niin kaikilta tarkastettiin. Multa ei otettu mitään juomapulloja pois(ei edes avattuja), mutta kaverilta vesipullo eikä mountain dew-pulloo. Oishan siinä voinu jotain viinaa olla. |
Osmo 11.07.2006 11:09:59 | |
---|
Kuka muuten tapasi tämän ihanan punapaitaisen akan eturivin seudulla? "Tool on fucking Rock'n'Roll!!!11". Sai aika tylyn kohtelun muilta katsojilta. Oliko tää se, kuka änkes ihan apinan raivolla sinne eteen. Katto kaikkee muuta ku keikkaa, huusi hetken aikaa mun edessä, ja lähti taas eteenpäin. Viddu mikä persereikä. Ja sitten joku toinen apina mun takana (tuhannen kännissä) oli koko ajan joku kyynerpää/jalka/raaja mun niskassa. Aina kun räjähti, ni se otti oikeen vauhtia ja törmäs mun selkään. Onneks lähti vittuun. Suurin osa yleistöstä kyllä osas käyttäytyä, mutta tommoset jotka ei paljoo ajattele sais mun puolesta köyttää rekan perään. Pixies. |
PomppoK 11.07.2006 11:47:25 (muokattu 11.07.2006 11:50:20) | |
---|
Disco Ensemblen keikan aikana järkkärit tulivat hakemaan tyyppejä pois pitistä. Itse ihmettelin kyllä hieman, että miksi näin. Olihan siinä suht kova meno, mutta reilu sellainen - pari tallautumista olis voinu tapahtua, ellei kaikki olis ollu hyvin hollilla toisten kaatumisten suhteen. Ei ollut mielestäni paras temppu tulla heti repimään tyyppejä pois sieltä, mutta minkäs teet - itse sain jäädä :) Kieltämättä järkkärien(kin) otteet olivat välillä sitä luokkaa, että tekivät tod.näk. enemmän vahinkoa kuin kukaan yleisöstä. Retuuttivat melko ronskisti ja toisinaan oli vaikea sanoa, oliko joku rikkonut jalkansa yleisen kohelluksen aikana vai järkkärien repiessä yli aidan. Ainakin Soilworkin keikan aikana yllättävän moni kuitenkin talutettiin kolhittuna sivuun, muilla keikoilla en ollutkaan eturivissä (aitaa vasten) näkemässä aivan niin läheltä toimintaa. No, harvemmin tulee vastaan keikka, jolta _ei_ löytyisi niitä tolloja jotka _eivät_ pittaillessaan tajua sitä ensimmäistäkään 'sääntöä', että pitin tapahtumat pysyvät pitin sisällä, eikä sielläkään mitä tahansa hyväksytä, eikä varsinkaan missä tilanteessa hyvänsä. Festareilla ja muissa massatapahtumissa ei tosin yleensä puhuta poikkeuksista, vaan harvemmin edes taitaisi olla pittejä(kään) ilman näitä mäyräkoira-hatuin, puuhelmin ja/tai aina 'hyvällä meiningillä' varustettuja eläimiä ja heidän arvokasta esityötään, joten heidän säännöillään kai sitten leikitäänkin? :) Vaan eipä ole pitti ensimmäinen asia, jonka suhteen käsitykset ja ilmentymät vaihtelevat rankastikin. "Youth... Optimism... Middle-age... Disappointment... Old-age... Senility and... Death." |
kivi 11.07.2006 12:10:24 | |
---|
Ja ilmeisesti ketään ei sitten New York Dolls kiinnostanut yhtään? Raporttia, kiitos! New York Dolls oli aivan helvetin hyvä, eikä mitään valittamista. Se oli sellainen keikka, jolla ei voi olla mikään väärin. Ja vetivät vielä Lonely Planet Boyn alkuun You Can't Put Your Arms Around A Memoryn, Johnnyn muistolle. Olipa ehkä maailmanhistorian koskettavin medley. Ja ei, en ole yksin mielipiteeni kanssa;-) |
Potti 11.07.2006 13:13:30 (muokattu 11.07.2006 13:13:54) | |
---|
"Alueelle sai ainakin virallisten tietojen mukaan viedä tyhjän juomapullon että sen voi täyttää vedellä. En kuitenkaan saanut viedä koska juomapulloni oli tyhjä lonkeropullo - ja lonkero on alkoholia, oli pullo tyhjä tai ei." Törmäsin ihan samaan ja Ruisrokin webbisivuilla sanotaan yksiselitteisesti: "Tyhjän muovipullon tuominen alueelle vesipulloksi on sallittu.". Kaiken kaikkiaan Ruisrokissa tuntuu Merimaan aikana muodostuneen jo perinteeksi täysin säännöistä ulalla olevien järkkäreiden pätemisentarve. Viime vuonna meinasin lentäää perjantaina ulos, kun siellä niemen kärjessä myytiin toisessa pisteessä juomia tuopeissa ja toisessa tölkeissä ja pulloissa (kuten tänäkin vuonna). Järkkärillä oli käsitys, että juomia myydään vain tuopeissa ja se oli lähdössä viemään meikäläistä ulos, kun mulla oli lonkeropullo kädessä. Vasta isoäänisen keskustelun jälkeen järkkäri uskoi pullon olevan myyntipisteestä ostetun. Eikä osannut pyytää edes anteeksi. |
joonasvalve 11.07.2006 13:51:52 | |
---|
Viime vuonna meinasin lentäää perjantaina ulos, kun siellä niemen kärjessä myytiin toisessa pisteessä juomia tuopeissa ja toisessa tölkeissä ja pulloissa (kuten tänäkin vuonna). Järkkärillä oli käsitys, että juomia myydään vain tuopeissa ja se oli lähdössä viemään meikäläistä ulos, kun mulla oli lonkeropullo kädessä. Vasta isoäänisen keskustelun jälkeen järkkäri uskoi pullon olevan myyntipisteestä ostetun. Eikä osannut pyytää edes anteeksi. Melkoinen turbo-Wanker, ei tollasta voi edes ymmärtää. Uuuguli....guuguli |
Hiku 11.07.2006 14:10:26 | |
---|
Olipahan onnistuneet festarit bändien, ei niinkään järjestelyjen kannalta. Ikinä en oo hikoillut niin paljon, kuin Floggin Mollyn aikana, aivan sairasta. Festareiden kärkikolmikkoon ehdottomasti. Parhautta edustivat myös: Saxon, Opeth, Soilwork, Tool, Stam1na, Sonata Arctica, Egotrippi, Mokoma. Hienoisia pettymyksiä taasen: Apulanta, Amorphis, Lordi. Btw, hyi hitto, että sieltä Turkuhallin ilmasesta suihkusta tuli kylmää vettä. "Mun mielestä(kokemuksella) teoriakitaristit keulii tietäväisyydellään, mut sit he ovat kuitenkin ihan paskoja kitaransoittajia." -Friedman
V.U.K #24 |
lasol 11.07.2006 14:38:29 (muokattu 11.07.2006 14:57:33) | |
---|
Ihan onnistunu festari ainakin minulle. Ostin pe yönä 3pv lipun 40e mutta työkiireitten takia Su päivän jouduin missaan joka kyllä vähän vitutti TOOLin oisin halunnu nähdä. Opeth,Negative,NY Dolls,Floggin Molly ja hanoi tuli tsiigailtua. Järkkärit oli kyllä mulle portilla ihan mukavia portilla sano vaan että niittivyö ja ketjut laukkuun johon olin varautunu ja vesipullon (joka oli avattu) sain viedä mukana. Kännykkä pöllittiin se vitutti vähän ja kaupungilla joku löi kasvoihin ihan syyttä. Ens vuonna uudestaan. Ja eikös Floggin Mollyn voi ankassa tänä vuonna vielä bongata? ...niin ja mewin lopulle kerkes vielä. ei siis, on siis |
Bonham 11.07.2006 14:58:07 | |
---|
Kuten Nikkola jo aiemmin totesi, kannattaa esim niistä järkkäreistä laittaa palutetta Ruisrockille suoraan... ei se poru täällä auta, joskin lievittää vidudusta. Noin isossa tapahtumassa järkkäreitä joudutaan hommaamaan ympäri maata, aina ei käy hyvä tsäkä. Mä olen kerran omissa jutuissa vaihtanut asiakaspalautteen perusteella koko vanhan porukan uuteen. Infoa ei tullut suoraan mulle, vaan bongasin asian erään bändin keskustelufoorumilta. Nopeammin olisi tässäkin asiaan tartuttu, jos olisi suoraan kerrottu mulle... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
rrroope 11.07.2006 15:25:38 | |
---|
Hmm... Helsingin sanomien arvostelussa Otto Talvio sanoo: Lauantain ulkomaiset esiintyjät toivat tapahtumaan lähinnä lisäarvoa. Iltapäivän ja alkuillan suurimmat tähdet olivat kotimaiset PMMP ja Maija Vilkkumaa, jotka keräsivät valtavasti yleisöä. Tanskalainen Kashmir ja kanadalainen Danko Jones eivät juuri sytyttäneet yleisöä. Ulkomaisista parhaiten toimi ruotsalaisen Opethin polveileva ja taitava proge-metalli. Tämän vuoden uusista ideoista hauskin oli tribuuttiteltta, jossa festivaalin kotimaiset tähdet esittivät lempimusiikkiaan salanimillä. vai ei danko jones sytyttänyt yleisöä? kukahan tuo otto talvio oikein on ja liekö ollut edes paikalla. Njoo, ainahan nää on mielipideasioita, mutta aika oudosti sanottu. Itselleni dankon keikka oli just festareiden parasta antia. Kashmir oli myös hieno uusi tuttavuus, täytynee tutustua joskus paremminkin. |
carlos 11.07.2006 15:56:14 | |
---|
vai ei danko jones sytyttänyt yleisöä? kukahan tuo otto talvio oikein on ja liekö ollut edes paikalla. Njoo, ainahan nää on mielipideasioita, mutta aika oudosti sanottu. Itselleni dankon keikka oli just festareiden parasta antia. Samoin. JA juuri hänen läpänheittonsa ja kontaktin ottaminen yleisöön toimi mielestäni varsin hyvin! Don't waste your time or time will waste you. |
MV 11.07.2006 15:59:09 | |
---|
Samoin. JA juuri hänen läpänheittonsa ja kontaktin ottaminen yleisöön toimi mielestäni varsin hyvin! Näino...Hirvee meno oli edessä. "Jostai kuulin että miesten g-piste o about 8cm syvällä peräaukon seinämässä. Ei ihme että rupee aina naurattamaa ku käy paskalla." -Nazareth |
pussokisu 11.07.2006 15:59:30 | |
---|
Oliko sulla lauantaina mnet-paita päällä? oli kyllä. oliko sulla mokoma paita lauantaina? unohdin. |