Nieby 10.07.2006 19:54:33 | |
---|
Tjuu, sori tällänen topicci on joskus voinut olla olemassa poikineen.. Mutta kuitenkin haluaisin erilaisia mielipiteitä, sillä en ihan sikaa säkissä- tyylillä kieliä menisi taas ostelemaan. Viimeksi ostin siis Billy Sheehanin custom-setin ja olin todella tyytyväinen, paitsi että kuten muutkin ovat todenneet: ne ovat hieman liian "tahmeat".. Kaikenlaiset liu'utukset ovat aina hieman kivuliaita, vaikka olenkin jo soittanut monta kuukautta niillä.. Nyt kyseiset kielet alkavat olla melko tukossa, tosin keitin ne toissapäivänä ja se auttoi hieman.. Nyt olen tilannut Presarini, enkä haluaisi soittaa tehdaskielillä. Soitinliikkeessä minulle suositeltiin EBS- merkkisiä kieliä, paksuudeltaan hyviä: 45-105. Ostaisin siis mielelläni molempiin bassoihini samat kielet, jotta olisi aina paras mahdollinen tatsi soittaa. Musiikkityyli vaihtelee Maidenin kevyestä metallista Sabbathiin ja rankkoihin Megadetheihin. Tosin ajattelin tuon Iban virittää ehkä dropattuun d-vireeseen, vaikuttanee kielivalintaan. Antakaa hyviä vinkkejä.. Kiitooooos ja anteeeeeksi. |
kouranka 10.07.2006 19:57:04 | |
---|
Hmm oisko Elixirit? On kyllä ihan raivokalliit vaan.. mutta taitaa pärjätä. Nyt herkutellaa! |
Sensi 10.07.2006 20:01:52 | |
---|
http://www.soundata.fi/index.php?link=12&ot=25 Ja tässä lainaus laiskoille linkinklikkaajille; Skull Strings on ensimmäinen kielivalmistaja, joka uudistaa ja mahdollistaa todellisten heavysoundien käyttöä alavireisille kitaroille. Skull Strings -kielet voit huoletta virittää matalalle kadottamatta jännitettä tai soundia pitäen myös kaulan suorana. Optimoitu jäykkyys ja vahvuus tekevät kielistä mahdollisia soittaa matalavireisellä kitaralla oikeanlaista soundia menettämättä. Skull Strings -kielet on valmistettu Yhdysvalloissa laadukkaimmasta ruotsalaisesta teräksestä. Pinnoite sisältää vähintään 17% kromioksidia ja on todella matala hiilipitoisuudeltaan. Siksi Skull Strings -kielet eivät ruostu ja hapetu läheskään niin helposti kuin muut kielet. Settejä löytyy seuraavasti: Light Drop D, Regular Drop D / Light Drop C, Standard Light, Custom Light ja Regular. Skulls Strings myös bassokitaralle Ja linkki valmistajan sivuille; http://www.skullstrings.com/ Ruaaah!! |
sunder 10.07.2006 20:02:24 | |
---|
Ei tosta nyt saanu selevää mitä nää oikein haet. GHS Boomersit on hyvät + halvat peruskielet, ja jos pitkäkestosta kilinää ja kolinaa haet niin Elixirit on varmaan passelit. Mikäli tahtoo sen verran kieliin laittaa. |
Jesus Muerte 10.07.2006 20:04:04 (muokattu 10.07.2006 20:05:34) | |
---|
EBS:n Northern Lights-kieliä olen itse käyttänyt pari viimeistä vuotta ja pääasiassa metallia on tullut soiteltua. Enpä nyt äkikseltään keksi noista mitään valitettavaa, tai no ihan halvimmasta päästähän nuo eivät ole. Vastapainona hinnalle noissa kestää kuitenkin soundi todella pitkään hyvänä. Edit: Niin ja alavireessä tosiaan tulee itsekin vedettyä. |
Nieby 10.07.2006 20:04:23 | |
---|
Mikäli tahtoo sen verran kieliin laittaa.
elikkäs palio? |
Nieby 10.07.2006 20:04:53 | |
---|
EBS:n Northern Lights-kieliä olen itse käyttänyt pari viimeistä vuotta ja pääasiassa metallia on tullut soiteltua. joo just noita se suositteli. |
Nieby 10.07.2006 20:05:40 | |
---|
vai oisko mitää ideaa laittaa niitä fenderin tehdaskieliä tohon Ibaan??? hmm.. eipä kai..? |
vai oisko mitää ideaa laittaa niitä fenderin tehdaskieliä tohon Ibaan??? hmm.. eipä kai..? miksi ei? fenderit ovat edullisia ja hyviä kieliä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Nieby 10.07.2006 20:11:24 | |
---|
mut paljo ne elixiiiirit maksoo`? en taida silti laittaa niit fenkun kielii ibaan, koska sitten molemmisssa ei olis samat kielet juu nou wat ai miin. |
sunder 10.07.2006 20:12:47 (muokattu 10.07.2006 20:13:39) | |
---|
Thomannilla näyttää olevan 50-80e satsi. E: 4-kieliseen n. 50e. |
Nieby 10.07.2006 20:17:11 | |
---|
E: 4-kieliseen n. 50e. mieluusti pysyisin siinä 40€/setti. Nimittäin nuo Northern Lightsit on tuolla liikkeessa 40€ ja voi tulla hieman alennusta kun tonnin arvosta isken kamaa tiskiin. |
möyssy 10.07.2006 22:35:40 | |
---|
Tähän väliin kysyn ihan näin yleisesti, että onko jollain kokemusta ernie ballin kielistä? dynynyy. |
jauheliha 10.07.2006 22:57:16 | |
---|
Tähän väliin kysyn ihan näin yleisesti, että onko jollain kokemusta ernie ballin kielistä? Ite oon nuita Hyprid Slinkyjä ostanu pari settiä ja ihan hyviltä on vaikuttanu. Muistakaa että parhaiten onnistuu, kun kokeilee monenlaisia kieliä ja valitsee sen mikä itselle parhaalta tuntuu. Ne kielet kuulostaa niin eriltä jokaisessa bassossa, jokaisella soittajalla ja jokaisen korvaan. "Vejetään vaan tatsilla." |
Jesus Muerte 11.07.2006 00:26:03 | |
---|
Tähän väliin kysyn ihan näin yleisesti, että onko jollain kokemusta ernie ballin kielistä? Noita taisi tulla käytettyä ennen EBS:siin siirtymistä, taisi olla jokin Slinky tai jotain sinne päin se kielimalli. Ei noissakaan muistaakseni muuta vikaa ollut, kuin että EBS:n kielet kuulostaa paremmalta omaan korvaan. |
möyssy 11.07.2006 09:23:20 (muokattu 11.07.2006 09:28:35) | |
---|
Itellä just nyt tollanen EBS:än setti kiinni, mutta ois kiinnostusta kokeilla noita ernie balleja. Milläs tavalla ne sitten eroaa noista EBS;istä? ''Ne kielet kuulostaa niin eriltä jokaisessa bassossa, jokaisella soittajalla ja jokaisen korvaan.'' jeeps dynynyy. |
Pentinpuro 11.07.2006 10:19:26 | |
---|
Tykkään itse aika kirkkaasta ja tukevasta soundista, korvaa on tähän asti miellyttänyt EBS, DR (jotka kyllä on kalliita ja tumppuuntuu aika äkkiä, poikkikin olen niitä aika paljon saanut. Soundi uutena hyvä) sekä nykyisin käyttämäni D'Addarion ProSteelit. Passelisti sirinää. |
pehko 13.07.2006 07:17:06 | |
---|
ostin eilen EBS:sän Northern Lightsit 110-050 ja ne ainakin tuntuu pirun hyviltä soittaa, ei voi muuta sanoa.. HEAVY...FUCKING...METAL! |
PasiB 13.07.2006 09:57:17 | |
---|
Thomannilla näyttää olevan 50-80e satsi. E: 4-kieliseen n. 50e. Ebayssa Elixir 4-kielinen setti 45-105 36 ekeä ja 5-kielisee 45-130 42 euroa. Tulee jenkeistä noin viikossa. Eka Elixirit mulla ja tykkään, aika tiukka soittotatsi kun vertaa vaikka EBS:n kieliin. Kaikki mitä haluan tehdä on joko laitonta, moraalitonta tai lihottavaa. |
Ile- 13.07.2006 11:13:28 | |
---|
Mulla on ollu 2 vuotta bassossa kiinni DR:n lo-riderit ja hyvin ne on kestäny soiton ja satunnaisen plekun käytön. En mä nyt osaa kauheesti vertailla, kun ei oo muita kieliä ollu, mutta ei noissa DR:n kielissä ainakaan vikaa ole. |