murasti 10.07.2006 08:42:43 (muokattu 10.07.2006 08:46:07) | |
---|
Hei. Olen uusi täällä, ja olisin erittäin kiinnostunut rumpujen soittamisesta. Itse asiassa, olen ollut kiinnostunut jo pidemmän aikaa, mutta vasta nyt olen päättänyt tehdä asialle jotain. Tosin ennen kuin ryntään lähimpään kauppaan vedätettäväksi rumpujen ostamisessa, tahtoisin tietää muutaman asian. Onko Pääkupunkiseudulle missään mitään rumpukursseja järejestettynä, jos niin missä ja minkä hintaisia on ja oppiiko siellä mitään? tai no, varmasti oppii. =P Toisekseen, jos ottaa yksityisiä tunteja, niin kauan kestää, ennen kuin opttajat yleensä vaativat hankkimaan oman setin? Itselläni ei näillä näkymin ole varaa settiin ennen kuin vasta ensi kesänä, mutta kiinnostus oppia olisi suuri. Mutta tuollaisesta ryhmä luonotisesta kurssista kyllä ajattelin aloittaa, jos vain mahdollista. PS. Kirjoitin tämän viestin koska haku on toistaiseksi pois käytöstä ja en jaksanut alkaa selaamaan toista sataa sivua =E *EDIT* Kyllä, yritin googlettaa. |
hollmi-5 10.07.2006 09:55:02 | |
---|
Tuolla on muutamia linkkejä opettajiin: http://www.dafry.net/ Kyllä Helsingin suunnalla on opetusta saatavilla. Itse opetan rumpujen soittoa Savonlinnassa. Minulla on monta oppilasta, joilla ei ole omaa settiä. Rummut ovat soitin, jota voi aivan mainiosti treenata ilman varsinaista settiäkin. Ope sitten kertoo, kuinka se onnistuu. Kapulat ja jokin lyöntialusta kuitenkin tarvitaan. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Moi vaan, mä voisin kyllä ehdottaa sulle semmosta, että käväiset musaliikkeessä ja ostat kapulaparin + jonkun harjoituspädin ja hommaat jonkun pitempään soittaneen jolla on tekniikka hallussa opastamaan sulle ihan perus kapulatekniikkaa. Tälläinen ei käy kovin kalliiksi, ja samalla opit niitä perusjuttuja joista sulla sitten setin ääreen päästessä on todella hyötyä. Muuten, vaikka haku ei olekaan käytössä, niin epävirallinen hakukone toimaa mulla ainakin ihan hyvin, eli sillä voit yrittää myös lyötää aiheeseen liittyviä ketjuja.. edit: olin hidas, holmi näköjään ehti sanoa käytännössä samat asiat |
mankkis 10.07.2006 10:42:38 | |
---|
Itse kävin Kotkan opiston runputunteja muutaman kuukauden ennen kuin sain oman setin. Kyllä se varmaan toimii vaikka ei ole omaa settia ainenkin jos pääset esim koulun rumpuja soittamaan. Mutta toisaltaa jos saat rahat settiin vasta ensi kesänä :/ no en tiiä. En tiedä mitään sitten noista hesan opetuksista kun en siellä asukkaan :) Dead heart in a dead world
Nevermore |
Kukkis 77 10.07.2006 12:13:03 | |
---|
ostat kapulaparin + jonkun harjoituspädin ja hommaat jonkun pitempään soittaneen jolla on tekniikka hallussa opastamaan sulle ihan perus kapulatekniikkaa. Tälläinen ei käy kovin kalliiksi, ja samalla opit niitä perusjuttuja joista sulla sitten setin ääreen päästessä on todella hyötyä. Itse taas näen asian niin, että aloittelevalta rumpalistilta saattaa innostus lopahtaa jos ensinnä jauhetaan pelkkää kapulatekniikkaa. Toki tällainen metodi on hyvä jos kärsivällisyyttä on, eli ei ainakaan mennä perse edellä puuhun. Ja kapulatekniikka on kuitenkin kaiken A ja O. Itse suosittelisin ihan normi rumputunteja, sopivasti setin soittoa ja rudimenttiosastoa sekoitellen. Ja aloittajalle, jos olet pääkaupunkiseudulta niin minultakin voit tunteja kysyä vaikka pikaviestitse. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
amn 10.07.2006 12:25:57 | |
---|
Itse taas näen asian niin, että aloittelevalta rumpalistilta saattaa innostus lopahtaa jos ensinnä jauhetaan pelkkää kapulatekniikkaa. Joo tottakai pitää motivaatio ottaa huomioon. Tarkoitin lähinnä niin, että kotona noita perusjuttuja naputtaa pädiin niin saa vähän tuntumaa kapuloihin, ja sitten aina kun on mahdollisuus (esim rumputunneilla, kaverilla, koulussa), setin taakse ja soittamaan. |
PeeKoo 21.07.2006 00:47:30 | |
---|
Lisäisin tuohon kapulatekniikan treenaamiseen että älkää unohtako jalkoja. Bassaripädejäkin löytyy nykyään monenlaisia joten kannattaahan se toinenkin puoli rummunsoitosta ottaa haltuun yhtä aikaa käsien kanssa. 'En mie tiiä, mie vaan vejän'- Anssi Nykänen |
vapauskauppias 21.07.2006 02:35:24 | |
---|
Lisäisin tuohon kapulatekniikan treenaamiseen että älkää unohtako jalkoja. Bassaripädejäkin löytyy nykyään monenlaisia joten kannattaahan se toinenkin puoli rummunsoitosta ottaa haltuun yhtä aikaa käsien kanssa. Itse kyllä näkisin asian niin, että käsitekniikka on paljon tärkeämpi asia rumpujen soitossa kuin tuo jalkatekniikka. Lähinnä sitten se koordinaatiokyky on se myös kovin tärkeä asia, joka treenaantuisi sitten aikanaan setin myötä. Mutta siis todellakin vain niissä tapauksissa, kun motivaatiota on vaikka muille jakaa. Yleensähän näin ei todellakaan ole. "Tuo fraasi-sana on kyllä vähän pikkurilliosastoa rumpujen soiton yhteydessä, myönnän. Komppi, filli, kalja." |
Joku vaa 21.07.2006 11:36:30 | |
---|
Kyllä ilman rumpujakin voi soittoa harjoitella. Kuitenkin tunneilla saa opetella soittamaan oikeaa settiä ja vaikka koulun musatunneilla sitä voi soveltaa käytäntöön. Käyt vaan musaliikkestä ostamassa kapulat ja korvatulpat ennen kuin meet tunneille. Opettajasi kanssa voit sopia mahdollisista muista ostoksista kuten esim. treenipadista. Ja tosta kapulatekniikasta sen verran, että onhan se tärkeää, mutta tärkeää on myös se, että saa beatin rullamaan hyvin. Itse ajattelisin, että tärkeintä on saada jonkinmoinen kosketus itse rumpujen soittoon ja ottaa siihen sitten vähän rudimenttitreeniä ja muuta kidutusta lisäksi =) Ride - tappaa talossa ja puutarhassa |
MK73 21.07.2006 16:38:37 | |
---|
Kaiken edellämainitun lisäksi suosittelen runsasta ja monipuolista musiikin (ja rumpaleiden) kuuntelua. Itselläni juuri tuo on ollut avain koko touhuun. Rumpujensoittoa on huomattavasti helpompi treenata kun tiedostaa, mihin pitäisi pyrkiä - tai miltä pitäisi kuulostaa. Pätevä opettaja kyllä kertoo tämänkin. Ensimmäiset biisien komppaukset bändin kanssa olivat ainakin minulle melkoinen elämys. Ja että jutun sai toimimaan edes kelvollisesti. |
Youni 21.07.2006 18:22:03 | |
---|
Ei minullakaan ole aina ollut settiä harrastukseni aikana. Täytyy kyllä myöntää, että oma setti lisää treeni-intoa huomattavasti. Toki alkuun pääsee soittelemalla sitä pädiä ja muiden settejä. Samalla näkee kuinka pysyvää se kiinnostus sitten on. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. |