Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: M.netin Sooloilubiisi
1 2 3 4 515 16 17 18 19
drlecter
08.07.2006 22:20:05 (muokattu 08.07.2006 22:20:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko soittopalstan väellä innostusta toteuttaa sooloilubiisi, jossa useampi kitaristi/basisti/keypoartisti voisi vuoron perään vetää soolon.
 
Muistaakseni joskus on tälläinen toteutettu. Biisissä voisi olla erinlaisia osioita yhdistettynä tyylillä, joten erityyliset soittajat voivat improilla/suunnitella mieluisan taustan päälle soolonsa. Voisipa sielä välissä olla jonkinlaisia hengähdystaukojakin.
 
Voisin hoitaa itse rumpuohjelmoinnin ja ehkäpä myös komppikitaroinnin. Bassoraidat kun joku soittaisi niin hyvä.
bluesteel
08.07.2006 22:31:29 (muokattu 08.07.2006 22:32:20)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mua ainakin kiinnostais. Voisin vetää jotain akustista shittii.
 
Eemil
08.07.2006 22:44:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisinpa olla mukana.
 
Erkki on hieno mies. -Seraphim K100#2
Twist
08.07.2006 22:45:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisin vetää jotain akustista shittii.
 
Emt mut tää vaan kuulosti niin hupaisalta =)
 
Oops, I twisted again...
pes
08.07.2006 23:58:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis mikä on järjestys?? sä teet komppeja joissa rummut, sit joku soittaa niihin bassot ja sit ne tulee jakoon valmiina pohjina, joiden päälle jokainen voi soittaa soolonsa niinku sooloskaboissa.
 
vai miten???
 
vai voiko tehdä oman taustan / pelkän kompin yms....
 
Muuki
09.07.2006 01:10:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis mikä on järjestys?? sä teet komppeja joissa rummut, sit joku soittaa niihin bassot ja sit ne tulee jakoon valmiina pohjina, joiden päälle jokainen voi soittaa soolonsa niinku sooloskaboissa.
 
vai miten???


Järkeä peliin. Noin tietenkin, mutta jokainen soittaa soolon siihen samaan tiedostoon, että saadaan kokonaisuutena yksi biisi. Tietty sen pohjan voi ja kannattaakin ladata harjoittelunkin vuoksi.
 
Mittään en oo kirjottanu alle
PJS
09.07.2006 03:16:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdotus:
 
Herra A tekee taustan jossa on a)Rummut b)basso c)Komppikitara ja ehkä vielä kosketinosiotakin jos taitoa/välineitä riittää, tausta on sama kaikille ja sellainen että sitä voi luupata loputtomiin. Sitten osanottajat A-N soittavat taustan päälle oman osuutensa kotonaan ja lähettävät pelkän soolon herra A:lle joka yhdistää soolot taustaan ja laittaa koko homman nettiin.
 
www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä.
Jucciz
09.07.2006 10:33:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdotus:
 
Herra A tekee taustan jossa on a)Rummut b)basso c)Komppikitara ja ehkä vielä kosketinosiotakin jos taitoa/välineitä riittää, tausta on sama kaikille ja sellainen että sitä voi luupata loputtomiin. Sitten osanottajat A-N soittavat taustan päälle oman osuutensa kotonaan ja lähettävät pelkän soolon herra A:lle joka yhdistää soolot taustaan ja laittaa koko homman nettiin.

 
No totta kai näin. Siitähän nyt ei tule mitään, että jokainen solisti "miksaa" oman pätkänsä taustan päälle: tulee yhtä monta miksausta kun on soittajaakin - eri tavalla kompressoitunutta lopputulosta, kymmentä eri bitratea mp3:ssa jne...
 
Ensin tausta valmiiksi ja sen jälkeen se jakoon: tämän jälkeen halukkaat solistit nauhoittavat soolon omalle raidalleen ja lähettävät ne (mielellään wavina tai riittävän hyvälaatuisena mp3:na) taustan tekijälle, joka kasaa paketin valmiiksi.
 
>-)))> #11
« Torilla rojua, osta! · Soitteluita »
touhis
09.07.2006 11:01:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten varmistetaan, että sooloilut saadaan synkattua oikein? Pitäisikö soolon alkuun laittaa pari tahtia klikkiä?
 
Ainekset: vesi, ohramallas, humala, hapettumisenestoaine (E224)
bluesteel
09.07.2006 11:20:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Emt mut tää vaan kuulosti niin hupaisalta =)
 
Naru pidentää kuulemma ikää.
 
Jannipaali
09.07.2006 11:49:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten varmistetaan, että sooloilut saadaan synkattua oikein? Pitäisikö soolon alkuun laittaa pari tahtia klikkiä?
 
Ei aloita sooloa heti, kun komppi alkaa.
 
In GOTOH We Trust.
J.Hollström
09.07.2006 11:59:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bassoraidat kun joku soittaisi niin hyvä.
 
Voin soittaa bassoraidan. Soolot saa vetää ne jotka osaa.
wrshredder
09.07.2006 12:43:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biisissä voisi olla erinlaisia osioita yhdistettynä tyylillä, joten erityyliset soittajat voivat improilla/suunnitella mieluisan taustan päälle soolonsa
 
Taitas tulla aika sekametelisoppa :/
 
Mä oon mukana ,
 
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
Thanatopsis
09.07.2006 18:31:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jätän väliin koska olen melkoinen nevari ja sikäli jos minun "minimalistista" soittoani kuulisi kukaan ulkopuolinen, voisi alkaa päitä räjähdellä.
 
Hyvä idea saa minun siunaukseni (ja siitäkös bläkkistelijät pittuuntuvat).
 
Farewell happy fields. Where joy forever dwells.
PJS
09.07.2006 18:52:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten varmistetaan, että sooloilut saadaan synkattua oikein? Pitäisikö soolon alkuun laittaa pari tahtia klikkiä?
 
soolon lisäksi miksaajalle postataan myös "referenssi soolo" missä on oma soolo taustan päällä.
 
www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä.
PJS
09.07.2006 18:53:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jätän väliin koska olen melkoinen nevari ja sikäli jos minun "minimalistista" soittoani kuulisi kukaan ulkopuolinen, voisi alkaa päitä räjähdellä.
 
Hyvä idea saa minun siunaukseni (ja siitäkös bläkkistelijät pittuuntuvat).

 
ja älä nyt, kyl mäkin osallistuin aikanaan ekoihin m.net bluesseihin ihan keltanokkana. ei tää mikään soittotaitojen paremmuusjuttu oo.
 
www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä.
pes
09.07.2006 19:24:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

soolon lisäksi miksaajalle postataan myös "referenssi soolo" missä on oma soolo taustan päällä.
 
tai sit laittaa vaan taustan ja soolon alut samaan kohtaan esim 00:00, niin miksaaja yhdistää vaan alut oikein niin homma pelaa...
 
frozen inside
09.07.2006 19:31:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no miten voi osallistua? taustamusaa tänne
 
mitä ei muista ei ole edes tapahtunut..drunk n roll
drlecter
09.07.2006 20:57:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no miten voi osallistua? taustamusaa tänne
 
Pitää tehä ensin taustamusat :)
Montako osallistujaa tähän otetaan? Oisko sellanen 45s/soolo passeli?
bluesteel
09.07.2006 20:59:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitää tehä ensin taustamusat :)
Montako osallistujaa tähän otetaan? Oisko sellanen 45s/soolo passeli?

 
No kait se ois.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 515 16 17 18 19

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «