Aihe: Nailonk. Akustinen
1
0611
06.07.2006 19:13:30
päivää!
Olen ajatellut vaihtaa akustisen kitarani parempaan. Omistan seuraavanlaisen kitaran.
YAMAHA CG 151S classic guitar, solid spruce top, back andsides ovangkol, nato neck, ebony fretboard, finish natural.

Seuraavat kitarat kiinnostaisivat.
Yamaha CG171S concert guitar, solid spruce top, back andsides rosewood, nato neck, ebony fretboard, hardware gold.
Höfner 2006 Konzertgitarre, Sprucetop, Rosewood Body, goldTuners with Wood Tuning Heads, 65cm Scale, Saddle Wide:50mm, Finish: satin Top, Highgloss Body.

Pidänkö vanhan ja opettelen soittamaan, vai yritänkö välineillä kompensoida huonoa soittotaitoa?
Onko kukaan muu paininut 300-500e hintaluokassa akustisten kanssa? Kultaiset neuvot olisivat tarpeen.

T:Ronalt Bix
Kaavat kankeiden kahlitsee ihmisyyden...
flattopguitar
07.07.2006 09:21:19 (muokattu 07.07.2006 09:21:47)
Olen ajatellut vaihtaa akustisen kitarani parempaan. Omistan seuraavanlaisen kitaran.
YAMAHA CG 151S classic guitar, solid spruce top, back andsides ovangkol, nato neck, ebony fretboard, finish natural.
Yamaha CG171S concert guitar, solid spruce top, back andsides rosewood, nato neck, ebony fretboard, hardware gold.
Höfner 2006 Konzertgitarre, Sprucetop, Rosewood Body, goldTuners with Wood Tuning Heads, 65cm Scale, Saddle Wide:50mm, Finish: satin Top, Highgloss Body.

Siis olisit ostamassa ihan turhaan jommankumman noista kitaroista, koska nykyisesi on jo lähes yhtä hyvä, tai todennäköisesti yhtä hyvä, kuin nuo kaksi alimmaista. Eteenkin tuossa Höfnerissä ei ole edes kokopuista kantta, joten se olisi askel taaksepäin. Turha alkaa kikkailemaan soittimilla, tuo nykyinen on ihan hyvä, jos se vaan on kunnossa. Et tee yhtään mitään kahdella alimmaisella.
Kitara ja -laitepalsta jonne myynti-ilmoitus ei hautaannu henkilöiden jatkuvan ilmoitusten uusimisen vuoksi ja jossa on hyvät osastot tavaroille ja tarkat säännöt: http://kitara.myfreeforum.org/
weelie
07.07.2006 12:09:55
Aivan turhaa touhua. Hanki käsintehty (tuhansien eurojen) vehje jos parempaa haluat.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
sieniesko
09.07.2006 10:42:41
Niin...sehän on tärkeintä,että kitarassa on kaikki kohdallaan. Intonaatiot, kaula, koppa...Se,että haluaa ostaa kalliimman soittimen on yleensä enemmän soittajan päässä kun oikeesti tarve ostaa sen takia,että soitto kuullostaisi paremmalta. Itse olen tässä jälkimmäisessä...välineurheilua sanon minä.
sieniesko
09.07.2006 10:43:41
sekin voi tehä jo paljon,jos käy näyttämässä kitaraa jollain kitarakorjaajalla ja kysyy,että voisko tähän tehä jotain parannuksia. Just vaikka intonaation suhteen. Kunnon tallapalalla saa jo tiukempaa soundia. Muoviset on vähän rempsuja.
Pentinpuro
09.07.2006 16:35:26

Suosittelen taas noita Alhambran kitaroita, etenkin kuusikantisia, olikohan malli 7P. Soitin-Laineelta ainakin löytyy.

Tai sitten osta multa todella hyvä Asturias.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=112880
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)