Aihe: Tokain PAF-vintage MK4 Pickups VS. EMG HZ?? Onko tietoa?
1
Speedball
07.07.2006 21:27:04

HAluisin siis tietää kokemusta omaavalta mitä eroa kyseisissä mikeissä on??
Metal up your ass!!!
nissemus
07.07.2006 22:03:10
Okei!

EMG HZ:

Helvetin tarkka ja kylmä mikki. Muistan lukeneeni jostain, että kaikista tarkoin. Muunmuassa Alexi Laiho soittaa näillä (ei se ei soita EMG 81:sillä, tai ainakin hänen promodellissa on HZ). Eivät ole suinkaan huonot - itse omistin parin - jos sinulla on ominaissoundeiltaan "lepsu" vahvistin niin tämä käy hyvin hevanderin soittoon. Joihinkin malleihin on saatavissa puolituskytkin. Mikistä löytyy myös kaksi versiota: toinen on Alnicolla ja toinen on keraamisella mangneetilla, joista keraaminen on luonnollisesti kovaäänisempi ja tarkempi.
Mitä kliineihin tulee, IMO aivan perseestä. Saat laittaa etumikin päälle ja tonen lähes kokonaan pois ja volaa aika hiljaselle, että kuulostaa "lämpimältä ja kuulaalta".

Tokai PAF:

Tuli joskus soiteltua tuollakin(kyseessä oli Tokai LP)... Etumikki muistaakseni todella mutainen (vaikka käytössä oli suht tarkka vahvistin) ja takamikki sopii suht hyvin rokkiin (jokseenkin tunkkainen ääni), mutta metallia soitettaessa pitää olla ns. "Hi-Gain"-vahvistin. Etu- ja takamikin erottelevuus on aika heikko, kun vertasin Mun S. Duncan Jazz(N):iin ja Custom(B):iin, niin tuntuu kun tulisi vähemmän itse kitaran luonnetta ja sointia läpi. Kliinit olivat kouluasteikolla 7+.

Tässä nyt oli vähän faktaa ja vähän mielipidettä sekaisin. Itse en ottaisi kumpiakaan, vaan säästäisin vaikka kuukauden ja ostaisin kerralla "kunnon"mikit kuten esim S. Duncan JB tai Custom tallaan ja Jazz tai '59 kaulaan. (Soittelen pääasiassa Metallia, Progea ja Bluussia, sekä paljon kliinejä)

- Nisse
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)