Aihe: Tietoja PEARL ELX805 Fusion Expansion #294 setistä?
1
Ruoste
07.07.2006 17:25:01
Olisin ostamassa uusia rumpuja kun vanhoissa on hiukan liian suuret koot ja metallivirveli. Löysin saksalaisen poijjaan kaupasta tämmösen setin mutta tietoja ei juurikaan ollut. Eli tietääkö kukaan tämmösestä setistä enempää? Onko puuvirveliä? Sisältyykö tuohon kaikki mitä kuvassa näkyy?

http://www.thomann.de/thoiw3_pearl_ … sn=c103108327d8992b854258308b349f03
Paskansyöjien legioonat suoltaa taidetta... Frankie and Gatorin kotisivut
glum
07.07.2006 18:08:41
Olisin ostamassa uusia rumpuja kun vanhoissa on hiukan liian suuret koot ja metallivirveli. Löysin saksalaisen poijjaan kaupasta tämmösen setin mutta tietoja ei juurikaan ollut. Eli tietääkö kukaan tämmösestä setistä enempää? Onko puuvirveliä? Sisältyykö tuohon kaikki mitä kuvassa näkyy?

http://www.thomann.de/thoiw3_pearl_ … sn=c103108327d8992b854258308b349f03

kaikki sisältyy joo ja puuvirppa.

ihan hyvät peruskannut, parempaan kannattaa tietysti panostaa.
Heippa.
Nolte
07.07.2006 18:30:05
parempaan kannattaa tietysti panostaa.

Niinpä. Jos ei ole polttava tarve juuri uusia rumpuja saada, niin saat samalla rahalla paljon parempaa, kun ostat käytettyä.
Hyvät kamat - huono soittaja!
Legatus
07.07.2006 21:53:21
Kyllä noilla pärjää hyvin. Jos osaa virittää niin ne soi todella hyvänkuulosesti. Hieman perseelleen viritettty Pearl Reference setti kuulostaa huonommalle kuin todella taidolla viritetty export setti. Kokemusta on. Eli jos ei ole paljoo rahaa käytettävissä ja haluaa nopeasti treenisetin, tuo on ihan passeli. Suomesta sais varmaan halvemmallakin. kysy www.smi-music.com tarjousta vastaavasta setistä taikka www.levytukku.fi taman superstar setistä tarjousta. Superstar on parempi setti kuin tuo ELX.
Eiku...
Sa(n)kari
08.07.2006 17:57:30
No ei varmasti kuulosta...

Kyllä voi kuulostaakin, ainakin huonosti viritettynä. Sehän on selvä että Referencet on varmasti helpompi saada vireeseen kun Exportit, mutta eipä siitä ollut kyse. Kyllä tuon Export-tason seteistä saa jo ihan kelvollista soundia ulos. Mutta kyllä tuohon reiluun tonniin saa jo esim. torilta huippusettejä käytettynä. Vaan jos välttämättä 4 tomin setin haluaa, niin siitä vaan.
Simpson, eh? http://www.last.fm/user/SickNature/
Legatus
08.07.2006 21:24:24
No ei varmasti kuulosta...

Kyllä se vaan kuulostaa. Riippuu mistä vireestä pitää mutta liikkeen perseelleen viritetty reference setti ambassador kalvoilla oli minusta huonompi kuin kaverini export setti.
11. Liikkuessasi julkisella paikalla, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet.
Ruoste
08.07.2006 22:22:31
Mulla on rahatilanne aika heikko mutta tonnin pystyn panostamaan rumpuihin (pellit ja ständit saan vanhasta setistä). Osaan virittää melko hyvin huononkin rummun ja olen tottunut soittamaan ihan pro tason vehkeistä New Soundeihin. Ja tarve olisi vain kotiharjoitteluun, treenikämpällä/studiossa on todella hyvät pannut joilla nauhoitamme. Entiset pannuni ovat vanhat Tama Rockstarit jotka ovat hyväkuntoiset mutta liian suuret tomikoot ja metallivirveli. Eli nuo Pearlit siis olisivat hyvä ostos kotisoitteluun mulle? Uskallanko pistää tilaukseen?
Paskansyöjien legioonat suoltaa taidetta... Frankie and Gatorin kotisivut
Magiz
09.07.2006 00:54:56
Uskallanko pistää tilaukseen?

itse en uskaltaisi. itse ostaisin käytettynä laatusetin, jos kerta sulla pellit ja ständit on jo.
Keep it Fresh
Nolte
09.07.2006 09:44:18
Mulla on rahatilanne aika heikko mutta tonnin pystyn panostamaan rumpuihin (pellit ja ständit saan vanhasta setistä). Osaan virittää melko hyvin huononkin rummun ja olen tottunut soittamaan ihan pro tason vehkeistä New Soundeihin. Ja tarve olisi vain kotiharjoitteluun, treenikämpällä/studiossa on todella hyvät pannut joilla nauhoitamme. Entiset pannuni ovat vanhat Tama Rockstarit jotka ovat hyväkuntoiset mutta liian suuret tomikoot ja metallivirveli. Eli nuo Pearlit siis olisivat hyvä ostos kotisoitteluun mulle? Uskallanko pistää tilaukseen?

Onhan se helpompi ratkaisu tilata nuo. Itse tosin ostaisin noinkin kohtuullisella budjetilla vain ja ainoastaan pro-kamaa. Ihan vaan sen takia, että sillä sitäkin saa. Tietysti jos on tarve suuremmalle setille, niin silloin saattaa tulla tonnilla tiukkaa. Uskoisin kuitenkin, että esim. 3:n tomin settejä löytyy ~1000e.
Hyvät kamat - huono soittaja!
Rockster
09.07.2006 11:29:54
Entiset pannuni ovat vanhat Tama Rockstarit jotka ovat hyväkuntoiset mutta liian suuret tomikoot ja metallivirveli. Eli nuo Pearlit siis olisivat hyvä ostos kotisoitteluun mulle?

En näe järkeä siirtyä saman tason settiin. Tai tietysti jos haluat eri koot. Mutta katsele ihmeessä käytettyjä joko m.netin torilta tai alan liikkeistä...
"Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!"
Safga
09.07.2006 13:15:49
Kannattaa käydä jos turussa päin liikut niin superostiksesta kysymässä tarjousta vaikka tuosta setistä. Siellä on hinnat ja palvelu kohdillaan.
Pearl & Stagg... Play with the best (medina) Pastilli?
HeavyMachinery
13.07.2006 10:53:47

En näe järkeä siirtyä saman tason settiin. Tai tietysti jos haluat eri koot. Mutta katsele ihmeessä käytettyjä joko m.netin torilta tai alan liikkeistä...

Tiedän erään jolla olisi 10,12,14,20 Pearl MMX:t joutilaana...... :) Hintakaan ei varmaan olisi paha....
Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä...
Akahito
13.07.2006 12:56:33

Jos on heikkoa tilillä, ei tosiaan kannata ostaa uutta. Jos ostat uuden, osta edes halvempi muovipäällysteinen Export EX -versio. Rummut ovat 100% samat, niissä ei ainoastaan ole sitä hienonkiiltävää lakkaväriä. Kotisoittoon olen myös varma, että pärjäät kolmellakin tomilla. EX-setin saa alle 700 eurolla, eli jää yli 300 euroa laittaa vaikkapa hyvään virveliin tai kalvoihin.
Kuten aiemmin mainittiin, Taman Superstar -setit ovat parempaa laatua, ainakin raudalta, ja raudallahan tämän hintatason setit eniten kilpailee. 5-osainen muovipäällysteinen Superstar maksaa n. 800e:n tietämillä.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" http://paiste-only.com/phpBB2/
ramzuz
16.07.2006 00:38:44
Jep akahiton kanssa samaa mieltä siitä että kannattaa toi ex ottaa ja vaan 3 tomia. Elx on hieno mutta hinta kasvaa yllättävän paljon. Olen itse Elx omistaja aivan sairaan tyytyväinen. Mutta virveli kannattaa vaihtaa parempaan.
pienellä setillä mennään
Hessu87
19.07.2006 16:24:50
Mulla on toi ko. setti ilman tota expansion osia.. Oon kyllä todella tyytyväinen esim. soundeihin, tosin en ole noilla soittanut kuin Ambassadorin clear & coated kalvoilla. Mut hyvältä kuulostaa!! Ainoa miinus mielestäni on se että kerrosten saumojen viimeistelyyn ei ole kiinnitetty paljoakaan huomiota rumpujen sisä-ja ulkopinnoilla. Mutta ei oo vaikutusta, ellei nyt halua sitten viilata pilkkua! Edulliset ja hyvät rummut. Eikä oo häpee soittaa keikoilla:) Sturiossakin noi soundaa hyvin viritettynä ihan riittävän hyvältä! Että ei oo kyllä rummusta kiinni jos kuulostaa paskalta:) Mut toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä.. Mä oon aina tykänny molemmista (terkkuja anoppiehdokkaalle!) :D

PS. Vinkki-vinkkinä voin sanoo, että oon luopumassa omasta setistäni.. Merkinvaihto mielessä ja kalliimpi setti! ;)
-Moi, mä oon Henkka!-
Magiz
19.07.2006 17:04:51
PS. Vinkki-vinkkinä voin sanoo, että oon luopumassa omasta setistäni.. Merkinvaihto mielessä ja kalliimpi setti! ;)

ihan näin offtopicina, mikäs setti olisi tulossa? :)
Keep it Fresh
nekronaut
19.07.2006 19:34:45

ja mihins toi vanha menee? mulle? :D
Tsei-Tsei
24.07.2006 18:30:06

se on sama paitsi en tiiä standeist mut se on puu virveli
Hevillä ei hävitä ! !
Hessu87
24.07.2006 22:52:08 (muokattu 24.07.2006 22:52:51)
Ei tiedä vielä uudesta setista.. Sonor, KUMU tai DW:)
-Moi, mä oon Henkka!-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)