luopio 07.07.2006 17:09:06 | |
---|
Niin aiheena olisi nyt semmonen, että mitä olette mieltä toisen täsmälleen samanlaisen kitaran hommaamisesta rinnalle. Tulin vain asiaa ajatelleeks kun mietin, että jossain vaiheessa toisen hyvän soittopelin tarvitsen. Itselle tuli mieleen, että en missään nimessä, ellen älyttömän halvalla saa, toista täysin samanlaista en osta,(okei, onhan niissä reilusti yksilöllisiä eroja) koska kitara olisi vain "kopio" entisestäni(hymiö). Ei sillä, omani on aivan loistava peli ja hetkeäkään en ole katunut sen ostamista, mutta luultavasti seuravaa ostaessani, ainakin speksejen kanssa, mahdollisesti myös bodin muodon kanssa, haen vaihtelua. ESP:n Horizonilla nykyään siis soittelen. Toki on ymmärrettävää, että toiset tykkäävät, että on samanlainen luotettava peli vieressä esm. keikalla, jos vaikka kieli sattuu katkeamaan tai tulee muuta vikaa. Keskustellaan ellei asiaa ole suoranaisesti paljoa puitu. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
Härski 07.07.2006 17:14:39 | |
---|
Oon minäkin toisen Flygarin hommaamista suunnitellut, modattavaksi. Samoin SG Goddess olisi kiva. |
Artist 07.07.2006 17:17:34 | |
---|
ES-335 replican lisäksi olen harkinnut ES-345:n tai jonkun vastaavan hommaamista. Nyt ei vaan ole rahaa, kun on tullut jotain hankintoja tässä tehtyä. Mutta jonain päivänä vielä, kyllä semihollowt ovat niin hyviä ja monipuolisia pelejä, että mielellään vaihtelun vuoksi toisenkin omistaisi. "You can take away my temple, but you can't take away my hill, you can pass those pearls before me, I've got an iron steel will." |
Jani The Rock 07.07.2006 17:29:55 | |
---|
Emmä tiedä jos toista täsmälleen samanlaista... Mutta jos tosta Jaguarista nyt tulee se pääasiallinen keikkakeppi, niin sitten vois tarvita backupiksi kitaran jossa olis samantapanen soundi ja tatsi. Mustang, ehkä. Tosin voi käydä niinkin että näkee jossain vintagevalkosen Jaguarin ja haksahtaa siihen. Tai natural-värisen DeArmond T-400:n. Ikinä ei tiedä mitä tapahtuu... Jos tulee sellanen fiilis että "ton mä haluan", niin sen mukaan toimitaan. The road never ends for me, kid. |
mathias 07.07.2006 17:58:57 | |
---|
No mikäpä siinä. Toinen Explorer olisi kyllä kiva. Sillointällöin on moisen hankkiminen käynyt mielessäkin, kunnes olen vilkaissut tilin saldon. Joten yhteen on toistaiseksi tyytyminen. |
Rypsolisti 07.07.2006 19:41:15 | |
---|
Nii no Fenderin Straton kaveriks tulee toinen vintage Stratocaster kun tuo Tokai/Fender projekti on valmis. Tokain runkoon pitäisi joku 60-luvun alun tyylinen Fenderin kaula löytää ja uudet elektroniikat myös. Eihän nuo siltikään olisi samanlaisia. Tokai on valkoinen ja siinä olis ruusupuuotelauta ja C-profiilin kaula kun taas Fenderissä on vaahtera otelauta ja soft-V kaula ja väri on 2-Tone Sunburst. Tosin lisää noita Stratoja tulee kuitenkin hankittua joten en ainakaan itse näe siinä mitään väärää että olis toinen samanlainen tai edes aika samanlainen kitara. Siitä vaan jos on yks hyväksi havaittu kitara malli niin miksei sitten lisää saman tyylisiä? |
Ziggy Bubba 07.07.2006 19:55:34 | |
---|
Kyllähän tuo käynyt mielessä, vaikka ihan samanlaisia kapuloita ei multa kahta löydykään. Tuon LP Stuodion rinnalle pohdin hetken hommaavani erään käytetyn 90-luvun alun Standardin. Noh, tulin kuitenkin järkiini ja sijoitin rahat (tai puolet niistä) Rolandin V-rumpusettiin :) Toisaalta nuo Lespojen ja SG:iden ominaisuudet koen kyllä sen verran omiksi että tuli vielä tuo Yamahan moderni versiointi LP:stä hommattua... Enkä oo katunut, jokseenkin erilainen kapula kuitenkin kyseessä. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Tompsi 07.07.2006 20:04:03 | |
---|
Oon minäkin toisen Flygarin hommaamista suunnitellut, modattavaksi. Samoin SG Goddess olisi kiva. Näinpäs, minua himottaisi Flygari jossa on P90-mikit. Toisaalta himottaisi myös se SG joka on pitänyt hankkia viimeiset 12 vuotta. Kenties kompromissina sittenkin P90 SG.. onko semmoisia edes olemassa? |
Joees 07.07.2006 20:15:19 | |
---|
Mä voisin ottaa toisen ruokankaan customin. Eri mensuuri ja eri puuta kaulaan ja lankkuun. Otelaudaksi ehkä vaahteraa tai sitten sama kuin nykyisessä eli eben. Mikitys tulis olemaan samanlainen, ehkä jotain pikkujuttuja vois lisäillä. Väritys vois olla samanlainen tai sitten hitusen erilainen. Ja olis homma pommia. Puoliakustisia mä voisin ottaa vaikka kuinka, jos joku haluaa ilmaseksi tai lähes ilmaiseksi tarjota niin tänne vain! :) Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
luopio 07.07.2006 20:17:34 | |
---|
Nii no Fenderin Straton kaveriks tulee toinen vintage Stratocaster kun tuo Tokai/Fender projekti on valmis. Tokain runkoon pitäisi joku 60-luvun alun tyylinen Fenderin kaula löytää ja uudet elektroniikat myös. Eihän nuo siltikään olisi samanlaisia. Tokai on valkoinen ja siinä olis ruusupuuotelauta ja C-profiilin kaula kun taas Fenderissä on vaahtera otelauta ja soft-V kaula ja väri on 2-Tone Sunburst. Tosin lisää noita Stratoja tulee kuitenkin hankittua joten en ainakaan itse näe siinä mitään väärää että olis toinen samanlainen tai edes aika samanlainen kitara. Siitä vaan jos on yks hyväksi havaittu kitara malli niin miksei sitten lisää saman tyylisiä? Juu, no tuo on tietenkin täysin tervettä. Ja eihän nuo enää kovin samoja kitaroita olekaan. Tarkotinkin kahden saman tehdasvalmisteisen. Hyvin voisin itsekkin jatkaa tuota ESP:n Standard-sarjaa, mutta ehkäpä kiinteä tallaisen ainakin ottaisin, Eclipsen eli Les paul-mallisen tai sitten jatkaisin tuolla samalla perinteisellä bodylla. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
nissemus 07.07.2006 22:07:48 | |
---|
Itse soitan Expillä (ltd) ja ajattelin hommata Gibson Expin rinnalle (eri mikeillä). |
Kiinankeisari 08.07.2006 00:44:19 (muokattu 08.07.2006 00:44:49) | |
---|
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
fox 08.07.2006 01:22:59 | |
---|
|
Jmvk 08.07.2006 02:26:01 | |
---|
Hmm, tuskin ite ostaisin kahta ainakaan täysin samaa kitaraa. Voisin minäkin kyllä hommata omalle ibanezille kaverin mutta tuskin täysin samaa mallia. Ja kyllä niissä pitäisi eroa olla. Väri, mikit ja jotain muuta kivaa. www.eroakirkosta.fi |
hoffe 08.07.2006 09:24:45 | |
---|
ESP:n Horizonilla nykyään siis soittelen. Toki on ymmärrettävää, että toiset tykkäävät, että on samanlainen luotettava peli vieressä esm. keikalla, jos vaikka kieli sattuu katkeamaan tai tulee muuta vikaa. Itse olin jokin aika sitten etsimässä laadukasta kakkoskeppiä ESP Horizon FRII rinnalle. Ajatuksenani oli myös hakea vaihtelua. Kuitenkin lopulta päädyin ostamaan toisen Horizonin muun muassa tuon keikkapointin takia. Kitarat voi kuitenkin modata hieman erilaiseksi (mikit, kielenpaksuudet) ja yksilöllisiäkin eroja on. Radikaalia vaihtelua tosin ei saa mutta vaihtelun nimissä se antaa vain syyn hankkia laadukkaan kolmoskepin... "Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia." |
kuriken 08.07.2006 14:00:02 | |
---|
Jos pitää hommata backupkepukka joka on saman saundinen ja muotoinen, pitäisi edes värivalinnassa olla jotain eroa. Olet hullu - Eikä kukaan huomaa sitä |
Karri 08.07.2006 14:02:36 | |
---|
Kyl sitä vois toisen melki samallaisen laittaa mutta tosiaan jotku vähä erilaiset mikit, stratoon vaikka sc kokoset humpparit tai jtn. Ja just jotai eri väriä ja ehkäpä erimuotosta kaulaa. Mutta kyllä toisen straton vois hommatakki rinnalle. |
LaXu 08.07.2006 15:38:35 | |
---|
Vaikka samanlaisessa varakitarassa on tietysti järkeä, se on kuitenkin mielestäni vähän tylsää. Minusta on oikein mukavaa, kun on monta erilaista kepukkaa. Kyllä niillä voi soittaa samat jutut vaikka soundi ei olisikaan ihan sama - se tuo sitä vaihteluakin. |
Musta on vähän ikävystyttävää, ellei sitten ole yksi ja ehdoton suosikkikitara. Toki on suotavaa, että suunnilleen samoilla vahvarisäädöillä toimii myös varakitara - keikalla on muutenkin paljon säätämistä ja olen todistanut monia kertoja, jolloin tyypiltä meni kieli katki ja varakitara oli niin toisenlainen, että soundasi paljon huonommalta samoilla säädöillä kuin ykköskitara eikä tyyppi malttanut ruveta säätämään vahvaria. Sikäli olisi ehkä hyvä, että varakitarana on humbuckereille humbucker-kitara ja yksikelaisille yksikelainen. Itselläni on yleensä ykköskitarana joko Fender Stratocaster ja varana Fender Jazzmaster tai Fender Jaguar ja varalla Jazzmaster. Tarkoituksena on hankkia yksikelainen Gretsch kohta - katsotaan sitten miten homma hoituu. Emmä tiedä jos toista täsmälleen samanlaista... Mutta jos tosta Jaguarista nyt tulee se pääasiallinen keikkakeppi, niin sitten vois tarvita backupiksi kitaran jossa olis samantapanen soundi ja tatsi. Mustang, ehkä. Jazzmaster on Jaguarille oiva kaveri, siinä kun on pidempi skaala ja tukevampi soundi. Mutta kyllä Mustang tai Musicmasterkin sopii. |