Jomped 07.07.2006 00:15:15 | |
---|
juu, kyllä tästä varmaan jossain on jo puheskeltu. mutta otan nyt nopsasti selville. että kun hankin tässä uutta peltisettiä Hevin soittoon, niin mitkä ovat Yleisesti hyviä hinta/laatu suhde peltisarjoja? millbrookkiin menen testailemaan, saa varmaan ihan hyvin varata siihenkin aikaa. siellä ainakin on myra, furia, ja se black metal(kokemuksia?!). niin niistä se olisi joku. onko jees ratkaisu? vai kannatatteko mielummin satsata johonkin pro peltiin esim zildjian a, tai meinl byzance? ne kun vaan on Niiiin kalliita. kuinka moni uskoutuu staggin pelleille? ja mikä niistä sarjoista on hevein? kokemuksia kehiin! kiitos teille jotka vastailette. |
mishrak 07.07.2006 00:17:47 | |
---|
No Zildjianin Z-custom tulee mieleen. On ainakin jonkun verran halvempi kuin muut Zildjianin laatu sarjat. Miettisin kuitenkin onko tarvetta aivan "hevisymbaaleille" esim. A-custom (varsinkin paksummat) toimivat hyvin myös raskaammassa musiikissa. |
moderndrummer88 07.07.2006 00:22:56 | |
---|
Otat ne pellit mitkä kuulostaa hyvältä/mihin riittää rahat. Ei pellit mene yksiulotteisesti lokeroihin, että yksi pelti kävisi vain juuri tiettyyn tyyliin HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA! |
Jomped 07.07.2006 00:23:03 | |
---|
mmm... ehk meen kumminkin millbrookkiin viettämään päivän niin valaistuisin ainakin tuon staggin sarjojen kohdalla. ei niistä kyllä pahaakaan olla kuultu. mutta tuo black metal kyllä yllätti nyt. en aluksi ollenkaan kiinnittänyt huomiota siihen. kokeilin sen 14" haikkaa ja sihisi ihanasti. :O jotain kokemuksia? hmphrmph |
vapauskauppias 07.07.2006 01:42:53 | |
---|
jotain kokemuksia? Sinulla on. 14" haikka sihisi ihanasti. "Tuo fraasi-sana on kyllä vähän pikkurilliosastoa rumpujen soiton yhteydessä, myönnän. Komppi, filli, kalja." |
Keppikeksi 07.07.2006 09:26:16 (muokattu 07.07.2006 09:28:55) | |
---|
Staggista ei ole kokemusta joten en siihen paneudu sen enempää. Paisteelta voisin suositella 2oo2 sarjaa. Soivat mukavasti ja saundi on lämmin. Itselläni on 2oo2 18" Rock Crash (ent. Dimensions Power Crash) ja toimii hevissä loistavasti. Välillä nopeampaa musiikkia soittaessa tuntuu, että ei saa tarpeeksi voimakasti iskua aikaan jotta se syttyisi. Mutta sitten kun se syttyy niin ai kun kaunis sointi. 2oo2 Power Crashit voivat toimia myös mukavasti. Ei kannata hevipeltejä etsiessä kyllä tuijottaa leimoja "black metal", "Rude", "Axxplosion", "Power crash", "Crash of Doom" ja mitä niitä nyt onkaan. Itsellä hevissä käytössä jo valmistuksesta poistuneet Paiste Dimensions Med. Heavy Crashit ja hyvin toimivat. Zildjianilta kehotan tutustumaan A custom sarjalaisiin. Nätti sointi ja varmasti leikkavaat tarvittavan hyvin läpi metallimusiikissa. Vaikka nuo A customit soivatkin nätisti niin omaa korvaa ne eivät miellytä kauheasti (lukuunottamatta kahta mallia), joten tässä tulevat taas omat mieltymykset vastaan. Sabianilta ehkä AA sarjalaiset voisivat olla varteen otettavia. Mutta jos voisit budjettiarviota heittää ja kuinka paljon peltejä siihen pitäisi mahtua niin sitten apua voisi tulla helpommin. OFFTOPIC: Jos tyypeillä ei ole muuta sanottavaa kuin "se on paras mistä itse pidät" niin miksi kommentoida? Sen nyt osaa kuka tahansa jo päätellä, ei siinä tarvitse mikään Sherlock Holmes neulan jäljillä olla. Tyypit voisivat antaa suuntaa, että mikä heidän mielestään toimisi parhaiten missäkin ja vaikka loppuun lisätä "mutta sinun korvasihan sen lopulta kertoo". Kysyjä varmaan kostuukin paljon siitä kun kerrotte hänelle "se toimii parhaiten mikä mielestäsi toimii". Voisitte kertoa että "katso myös nämä ja nämä, koska nämä voisivat toimia" koska siitä on kysyjälle hyötyä enemmän kuin vastaus josta välittyy sanoma "vittuako multa kysyt kun ei kiinnosta. Se on paras mikä on mielestäsi paras". Tämä ei koska ainoastaan tätä topickia eikä kaikkia tähän jo kirjoittaneita. Kaikki voivat itse katsoa löytävätkö itsensä tästä. /OFFTOPIC A Nightmare awakes me, blinking light! There's no guide, blind ships in the night |
Jomped 07.07.2006 09:56:14 | |
---|
kiitos paaljon =) no budjetti on semmonen 800-900e, ja 4/5 peltiä, ride, crashejä 3 + splash, mistä en ole varma. mutta tuo antoi mukavasti suuntaa asialle. hmphrmph |
Jeltz 07.07.2006 10:25:59 | |
---|
kiitos paaljon =) no budjetti on semmonen 800-900e, ja 4/5 peltiä, ride, crashejä 3 + splash, mistä en ole varma. mutta tuo antoi mukavasti suuntaa asialle. Sanon tässä vielä sen, että osta mielummin vähemmän laatupeltejä kun isolla rahalla paljon halpista. Splashia kannattaa ainakin tutkailla Staggin valikoimista (oman kokemuksen mukaan nuo Staggin pikkupellit on aika mainioita), mutta mulle ei ainakaan kolahtanut nuo muut Staggit. Sabianin AAX:iä suosittelen testailemaan. |
HeavyMachinery 07.07.2006 10:35:08 (muokattu 07.07.2006 10:35:49) | |
---|
kiitos paaljon =) no budjetti on semmonen 800-900e, ja 4/5 peltiä, ride, crashejä 3 + splash, mistä en ole varma. mutta tuo antoi mukavasti suuntaa asialle. 800€ saat pljon masterworksejä ja ovat varmati hyviä.... Byzanceakin saa jo mukavan läjän , tai jos oikein pelkkää hevi peltiä niin sitten amunia on rujo soundi mutta puskee läpi pahassakin mätössä..... Minnun neuvoni on se että etsi hyvä käytetty ride niitei saa paskaksi kukaan ja ne aan paranee ajan kanssa. Eli se syö sulta 200€ siten esim byzance regular 14" se on sen about 280€ uutena 300€ jää rässeihin sillä nyt saa 2 hyvää rässiä ja vaikka wuhanin 10" splashin luulisi noilla pärjäävän.... Maltti on valttia, jos ahnehdit hatullisen paskaa niin jossain vaiheessa se valahtaa silmille, eli parempi laatua vähän kuin semi laatua pirusti.... A-customista sen verran kun joku niita suositteli että ne ei kestä raskaassa hevin soitossa, soundi on hyvä muttei kesto.... Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
drum-monkey 07.07.2006 20:34:10 | |
---|
A-customista sen verran kun joku niita suositteli että ne ei kestä raskaassa hevin soitossa, soundi on hyvä muttei kesto.... Riippuu sitten soittotyylistä ja peltien asettelusta paljon. Itse en lyö kovin kovaa pelteihin perussoitossa, vaikka mätöksi menisikin. Käytössä on kolme A-Customin crashia. Ja pidän symbaalit sellaisessa asennossa, että kun oikealla kädellä rennosti vedän kaikki symbaalit rideä lukuunottamatta, niin luonnollisin lyöntikulma on siinä 0-10 asteen välillä, eli lyönnin aikana tippi osuu selkään, vaikka reunaan löisinkin. Mielestäni tällä tavalla pellit kestävät hyvin. Ja se paljon mainostettu "pyyhkäisy" -tyyli kai säästää peltejä, vaikka meteliä riittääkin. Munletti on mulletti |
kampela 07.07.2006 20:59:27 | |
---|
Hevissä toimii omasta mielestä ne kaikki samat pellit kun muussakin. Mä en jotenkin hiffaa tota full crash hommelia että pitäis olla semmonet jytkymmät pellit. Zildjianilta varmasti löytyy monia hyviä.. http//:www.musamaailma.fi |
Novac 07.07.2006 21:03:09 | |
---|
kiitos paaljon =) no budjetti on semmonen 800-900e, ja 4/5 peltiä, ride, crashejä 3 + splash, mistä en ole varma. mutta tuo antoi mukavasti suuntaa asialle.
tuolla budjetilla saa jo ihan kunnon pellit. itse suosittelen lämpimästi paisteen 2002 -sarjaa sekä sabianin hh ja hhx -sarjoja. |
HCW 08.07.2006 09:54:05 (muokattu 08.07.2006 09:54:43) | |
---|
Jytkyydestä tulee mieleen, että suurimman osan kaikesta tavarasta soitan 16" ja 17" K-custom darkeilla. Kokeilin joskus Z-sarjalaisia raskaampiin menoihin, mutta ne on vähän turhan dynaamittomia peltejä meikäläisen makuun. A- ja K-sarja miellyttää eniten korvaa. Mutta toisaalta, jokaisella saundilla on se oma paikkansa. Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta. Eli kannattaa miettiä mitä haluat ja miksi haluat. Budjetista myös sen verran, että paremmat pellit maksavat, mutta oman mielenterveytesi kannalta osta ennemmin yksi hyvä, kuin kolme huonoa peltiä. Aaah...Alkoholia, lempijuomaani! |
Triskal 08.07.2006 12:10:42 (muokattu 08.07.2006 12:11:07) | |
---|
Minkä takia kaikki kehottavat hevandereita ostamaan jotain jäätävää ratakiskoa? Minä soitan heviä Amunin thineillä ja hyvin toimii. Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))> |
Magiz 08.07.2006 12:13:36 | |
---|
Minkä takia kaikki kehottavat hevandereita ostamaan jotain jäätävää ratakiskoa? Minä soitan heviä Amunin thineillä ja hyvin toimii. meidän bändillä on muutamia erittäin heavybiisejä, ja nekin toimii todella hyvin, vaikka mun symbaalit on 17" hh med thin, 19" hhx studio. tai siis crashit on. onhan mulla sit heavy ride, ja fusion haikat. Keep it Fresh |
Itsekin olen soittanut raskaampaa osastoa enkä ole käyttänyt paksuja symbaaleja. Joskus oli jotain z-custom kokeiluja mutta hylkäsin ne melko nopeasti. Mutta kyllä niillä paksuillakin symbaaleilla on käyttötarkoituksensa. Jos oikeasti soitetaan LUJAA niin ohuet pellit jää helposti alle ja kuulostavat mitäänsanomattomilta. Mutta tämäkin riippuu niin symbaaleista. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
mishrak 08.07.2006 12:51:58 | |
---|
Itsekin olen soittanut raskaampaa osastoa enkä ole käyttänyt paksuja symbaaleja. Joskus oli jotain z-custom kokeiluja mutta hylkäsin ne melko nopeasti. Mutta kyllä niillä paksuillakin symbaaleilla on käyttötarkoituksensa. Jos oikeasti soitetaan LUJAA niin ohuet pellit jää helposti alle ja kuulostavat mitäänsanomattomilta. Mutta tämäkin riippuu niin symbaaleista. Itse olen huomannut että symbaalin halkaisialla on huomattavasti suurempi merkitys äänenvoimakkuuteen kuin paksuudella. Esim. minun 18" A-custom (thin) on äänekkäämpi kuin 17" medium. 16" A thin on taas huomattavasti hiljaisempi. Mitä olen muitan 17" kokeillut esim. K-custom dark, nin on se lähes yhtä äänekäs kuin 17" A-custom medium. Tietysti en paisko peltejä aivan älyttömän kovaa jolloin eroakaan mahdottomasti pääsee syntymään. |
Paas 08.07.2006 12:53:42 | |
---|
Itse olen huomannut että symbaalin halkaisialla on huomattavasti suurempi merkitys äänenvoimakkuuteen kuin paksuudella. Esim. minun 18" A-custom (thin) on äänekkäämpi kuin 17" medium. 16" A thin on taas huomattavasti hiljaisempi. Mitä olen muitan 17" kokeillut esim. K-custom dark, nin on se lähes yhtä äänekäs kuin 17" A-custom medium. Tietysti en paisko peltejä aivan älyttömän kovaa jolloin eroakaan mahdottomasti pääsee syntymään. Juu, onhan koolla merkitystä... The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
fabarm 09.07.2006 12:41:20 | |
---|
No Zildjianin Z-custom tulee mieleen. On ainakin jonkun verran halvempi kuin muut Zildjianin laatu sarjat. Miettisin kuitenkin onko tarvetta aivan "hevisymbaaleille" esim. A-custom (varsinkin paksummat) toimivat hyvin myös raskaammassa musiikissa. Siis mistä nää "hevipelti"-jutut aina tulee.Ei ne pellit tiedä missä musiikissa niitä käytetään.Rokki,hevi,ihan sama.Vähän paksumpi pelti tyyliin medium thin tai medium menee,ei niitten mitään kirkonkelloja tartte olla,vaikka kuinka metallia soittas.Ja puhun kokemuksesta.Ugh. Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan. |
drum-monkey 09.07.2006 12:58:09 | |
---|
Siis mistä nää "hevipelti"-jutut aina tulee.Ei ne pellit tiedä missä musiikissa niitä käytetään.Rokki,hevi,ihan sama.Vähän paksumpi pelti tyyliin medium thin tai medium menee,ei niitten mitään kirkonkelloja tartte olla,vaikka kuinka metallia soittas.Ja puhun kokemuksesta.Ugh. Jep, mutta en käyttäis K constantinoplea thrashissa tai Z Megabellia etnojazzissa. Munletti on mulletti |