Jaakob 07.07.2006 21:22:12 | |
---|
Heippa kaverit! Kuules tällänen probleema. A-Custom 18" crashillä soittelen, ja oikein kovasti siitä tykkään. Tuli kuitenkin bänksit vanhan 18":n pellin kanssa, ja uutta elämänkumppania A-Customille kaipaisin. Täältä http://www.soundstore.fi olen katsastellut Turkishin erilaisia vaihtoehtoja. Paikan päälle en pääse menemään testailemaan, joten siksi kyselen teiltä neuvoa. Omistan jo Turkishin Classic-sarjan thin 15" crashin, joka on mielestäni oikein mainio. Sopisikohan siis A-Customin rinnalle samanmoinen Turkish Classic 18" thin, joka tuolla storessa on myynnissä? Ootteko päässyt testaamaan? Minkähänlaisia on nuo Golden Legend-, Sehzade- tai Studio-sarjat? Hakusessa olisi kuitenkin melko tummasävyinen, aika ohut, ei liian kovaääninen crashi. Semmoinen, jolla voi kevyesti kompata, mutta aukeaa kuitenkin myös hiljaisemmilla iskuilla. Musatyyli normi rock, soittotatsi aika keskivoluumeilla. Eipähän tässä. Vinkkejä voi heittää myös muistakin peltimerkeistä. T:Juakko Reten. |
Paas 07.07.2006 21:45:03 | |
---|
Eikös nuo Turkishit ole käsintaottuja ja melko yksilöllisiä tummanpuhuvia symbaaleja? En ole niihin henk.koht. koskaan tutustunut tarkemmin mutta jotenkin epäilen että sellainen ei sopisi a-customin kaveriksi. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Teemujazz 08.07.2006 02:31:04 | |
---|
Ei sen elämänkumppani crashin välttämättä tarvitse olla Zildian. |
Analuuk 08.07.2006 10:25:19 | |
---|
Hakusessa olisi kuitenkin melko tummasävyinen, aika ohut, ei liian kovaääninen crashi. Mulla on 16" A custom ja 17" K custom dark ja ne sopivat erittäin hyvin kimppaan! Ehdotan 17"-18" K custom dark crashiä tai K crash thiniä. Kannattaa myös kokeilla tuota uuttaa K custom hybrid crashiä! "Designed with Akira Jimbo to combine darkness and brilliance." Mulla on myös ennen ollut tuommoinen 18" A custom. Se oli hyvä pelti, mutta ongelmana oli se että se soi älyttömän pitkään ja paljon kovempaa kuin esim 16" A custom. Kannattaa varmaan valkata sellainen crash jossa on kutakuinkin saman kokoinen kupu... Ei sillä niin väliä, kunhan ne on siniset! |
Itseltäni löytyy 18" A-custom. Kaveriksi sille hankin 17" A-custom medium crashin. Vaikka symbaali onkin medium kokoa, syttyy se aivan yhtä hyvin kuin 18" norm. A-custom. Äänen voimakkuuskin on sama kuin 18" A-customissa. Toimivat todella hyvin yhdessä. Mulla on myös ennen ollut tuommoinen 18" A custom. Se oli hyvä pelti, mutta ongelmana oli se että se soi älyttömän pitkään... Eihän se ole ongelma, kyllä crashien pitääkin soida kunnolla. Semmoiset 16" splashit ovat IMHO turhia. |
Magiz 08.07.2006 11:54:41 | |
---|
Semmoiset 16" splashit ovat IMHO turhia. splashin määrite kasvaa kokoajan. :D niin ja siis saahan symbaali soida, sillä symbaalin atakki on se mikä kuuluu musan seasta eniten, ja se sointi tuo vaan massaa musiikkiin. mutta nämähän ovat mielipideasioita enimmäkseen. Keep it Fresh |
mishrak 08.07.2006 12:46:21 | |
---|
splashin määrite kasvaa kokoajan. :D Niinpä tekee, viimeksi se oli vielä 14" :D mutta nämähän ovat mielipideasioita enimmäkseen. Ja tässä olet kyllä aivan oikeassa. |
Jaakob 08.07.2006 14:18:39 | |
---|
Mishrakin ride on varmaan luokkaa 30-40" ... :) Mutta hyviä ideoita. Pitänee harkita 17-18" kokoluokan A:ta tai K:ta. Suapi antaa vinkkejä vielä jos löytyy. Reten. |
harzza1 08.07.2006 14:33:50 | |
---|
Semmoiset 16" splashit ovat IMHO turhia. näin on. itselläni on juuri tuo K 17 thin crash ja meinasin kaveriksi ostella 17" & 18" a-custom crashit. |
mishrak 08.07.2006 15:15:29 (muokattu 08.07.2006 15:17:24) | |
---|
Mishrakin ride on varmaan luokkaa 30-40" ... :) Itseasiassa ride on 20" ja haitsu 13". Vaan crashien pitää olla isoja :) Kannattaahan sitä tietysti kokeilla pienempiäkin crasheja, itse vain en näe niille hirveästi käyttöä. Lisätään nyt vielä että tuokin riippuu pitkälle siitä mitä sarjaa symbaalit ovat. Omistan 16 A:n joka ei ole mieleeni, mutta mitä olen 16 A-customeja koittanut niin ovat jo huomattavasti pidempisointisia ja kovempi äänisiä. |
drum-monkey 09.07.2006 13:08:19 | |
---|
näin on. itselläni on juuri tuo K 17 thin crash ja meinasin kaveriksi ostella 17" & 18" a-custom crashit. A-custom 17" crash on aevan ehana aksenttipeli. Munletti on mulletti |
Rockster 09.07.2006 13:24:39 | |
---|
splashin määrite kasvaa kokoajan. :D Allekirjoitus puhuu paljon... "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" |
mustakaapu_3 09.07.2006 13:57:48 | |
---|
Mikäli mahdollista, niin käy tarkistamassa myös paisteen 2002 valikoima. Siellä olis tarjolla mm. thin crasheja, jotka kuullostaa kyllä todella hyvältä! Myös tuo uusi wild crash vaikuttaa mielenkiintoiselta. Ainakin mulla on ollut ongelmia symbaalin äänen "hukkumisen" suhteen. Varsinkin crashit taajuuksineen tuntuvat usein jäävän bändisoitossa hieman jalkoihin, jolloin niitä tulee lyötyä liian kovaa. Paisteen sivujenhan mukaan tuo wild crash tarjoaisii ratkaisua juuri tuohon ongelmaan... |