Juugeli 22.03.2006 06:42:09 | |
---|
CGI-hirviöt... Ei saatana... Jokainen nykyleffa pilataan epäuskottavalla digitaalimössöllä. Eli jos haluan katsoa piirrettyjä katson mieluummin sitä maija mehiläistä. Itse asiassa: Contrary to popular belief, Silent Hill hardly uses any computer generated imagery. The most notable use of CGI is the fog that drenches the town. Most creatures are live actors covered in latex and makeup Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8
Pastilli? |
Flow 22.03.2006 07:28:15 | |
---|
Itse asiassa: Contrary to popular belief, Silent Hill hardly uses any computer generated imagery. The most notable use of CGI is the fog that drenches the town. Most creatures are live actors covered in latex and makeup Tuohan oli hieno tieto, leffan voisi sitten mennä vaikka katsomaan. “When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.”
-Thomas Jefferson |
Sorrow 03.04.2006 22:06:42 | |
---|
Traileri näytti kyllä lupaavalta ja odotan leffaa, mutta tottakai se voi olla paskakin.. Vaikka se floppaisi, niin ei se kyllä minua pahemmin haittaa, koska ne pelit ovat silti aivan kuninkaita... ja äänimaailma tulee varmasti olemaan kova, koska Yamaoka ei koskaan ole pettänyt... Tuo oli myös hieno kuulla, että siinä ei ole hirveesti käytetty mitään tietokonepaskaa ja maskeeraaja-tyttöystäväkin on onnessaan, että hänenkin ammattiaan kannatetaan vielä, eikä korvata helposti käsin tehtäviä asioita pikselimössöllä... Peleistä teki hyviä ahdistava/Twin Peaks-tunnelma, joten toivon että tämä on saatu myös elokuvaan mukaan... tosin juuri äänillä saadaan ihmeitä aikaan, joten eiköhän se ole kunnossa.. (Harmi, että trailerin musiikit ovat suoraan peleistä, eikä uutta Yamaoka-tuotantoa, mutta toisaalta hyvää kannattaa odottaa...) |
ekikoo 03.04.2006 22:36:03 (muokattu 04.04.2006 16:04:11) | |
---|
varsin harmillista on se että Suomessa ensi-ilta on vasta kesäkuun lopussa... e: kappas, oon tämän topicin itse aloittanut VIIME HEINÄKUUSSA, enpä olis silloin uskonu että melkein vuosi siinä vierähtää A signature? Oh wait... |
Sorrow 05.04.2006 12:37:08 | |
---|
varsin harmillista on se että Suomessa ensi-ilta on vasta kesäkuun lopussa... e: kappas, oon tämän topicin itse aloittanut VIIME HEINÄKUUSSA, enpä olis silloin uskonu että melkein vuosi siinä vierähtää Kesäkuun lopussa!!? No voi perskele, nyt meni päivä pilalle.. juuri kun odotin, että kohta sen pääsee näkemään... |
petrutsi 05.04.2006 13:54:44 | |
---|
Kesäkuun lopussa!!? No voi perskele, nyt meni päivä pilalle.. juuri kun odotin, että kohta sen pääsee näkemään... Kesäkuun alkupuolella oikeastaan. 9.6.2006 on Suomen ensi-ilta. Te voitte tutuun tapaanne jatkaa.
Minä minne tahansa teen matkaa,
minne ei normaalien soimaukset soi,
missä epänormaali olla voi. |
Sorrow 21.05.2006 23:02:22 | |
---|
|
petrutsi 06.07.2006 19:37:39 | |
---|
Ui ui ui huomenna jysähtää. Liput tosin varattu vasta sunnuntaille, meni viikonloppu ylitöiksi. Ei oikein tiedä mitä odottaa, on kuullut sekä haukkuja että kehuja. Noh, seuraavat kolme yötä näen levottomissa unissani tuon kaupungin. My balls and the end of humanity..how the hell are they related? |
ekikoo 06.07.2006 19:49:21 (muokattu 06.07.2006 19:50:43) | |
---|
Paskaksihan kriitikot ovat haukkuneet, mikä on ihan hyvä juttu. Pääasia että pelisarjan fanit viihtyy. Huomenna katsomaan. e:kielioppia ...ja kyllä, luet juuri allekirjoitustani. |
carnation 06.07.2006 19:53:58 | |
---|
Jeps, ristiriitaista kommenttia on tullut, mm. sitä on kritisoitu että elokuvan tapahtumilla tai tarinalla ei ole mitään logiikkaa ja kaikki on muutenkin niin outoa. Sehän se on juuri noissa peleissä se juttu, että ruudulle vyörytetään mitä sairaimpia ja oudompia näkyjä, kohtauksia, monstereita yms. eikä sellaisia voi järjellä selittää. Puhdasta painajaistahan ne on. Eli onkohan näissä tapauksissa itse arvostelija perillä Silent Hillien perimmäisestä luonteesta... Se nyt jää sitten nähtäväksi kuinka hyvin tässä on elokuvan saralla onnistuttu. Pyramid Head voi olla aika siisti, kai se tuossa leffassa on... "Good luck, brother. See you in another life, yeah?" |
konnamatti 07.07.2006 09:53:23 | |
---|
Onhan se pyramidipää. Ja hoitsut jne. Kyllähän tuo ihan hyvä on, pahempaa odotin. Eikä se juoni edes ole mitenkään seko jos on pelejä pelannut. Tavallaan tukee pelien juonta ja aukoo sitä ehkä himpun verran. Tosin tiettyjä ristiriitaisuuksia on pelien kanssa mutta taitaapa olla peleissä keskenäänkin. Fanikamaa. [19:36] ei vittu blues on yliarvostettuu |
Elokuva oli varsin selkeä tapaus peleihin verrattuna. |
ekikoo 08.07.2006 10:12:52 | |
---|
Itse kyllä tykkäsin, vaikka ymmärrän hyvin miten moni vihaa ko. tekelettä. Luulen ettei pelejä pelaamattomat saa siitä juuri mitään irti. Pelottava se ei ollut missään vaiheessa, ehkä pulssi kiihtyi jonkun verran ajoittain. Tämä ei minusta ole lainkaan huono juttu, sillä se fiilis, että itse olisi tapahtumien keskellä, harvoin välittyy niin hyvin elokuvien kautta. Ehkä visuaalisesti näyttävä jännäri kuvaisi paremmin. Jotkin osa-alueet jättivät toivomisen varaa, lähinnä monsteripuolella; Toivoin niin kovasti että loppuryminässä PH olisi tullut oven läpi jakelemaan tuomioita, ja että eri möröille ei olisi ollut vain yhtä kohtausta. Eli ihan ok sivutuote jo niin hyvälle pelisarjalle. ...ja kyllä, luet juuri allekirjoitustani. Last.fm |
petrutsi 09.07.2006 23:11:54 | |
---|
Kävinpä kattomassa ja pakko sanoa: AIVAN V*TUN LOISTAVA! Alussa meni joku eka puol tuntia koko ajan kylmiä väreitä ja silmät vedessä adrenaliinin takia. Plus vasta just ennen leffaa kuulin, että musat onkin peleistä eikä suinkaan uusia sävellyksiä. Sehän kelpasi! Sain henkiset orgasmit ehkä sata kertaa leffan aikana. Oli välillä muutenkin leffa kuvakulmia myöten niin yks yhteen etenkin ykkösen kanssa että huh! Miinuksia sitten. Tunnelmasta etäännytti välillä vähän ikävästi se poukkoilu "normaaliin" maailmaan ja Harry Masonin touhuihin. Myös muutamat otetut vapaudet juonen kannalta ei oikein iskenyt niin kovin kun odotti ykkösen juonta prikulleen. Loppurymistely palkitsi sitten kun näitä "juonen vapauksia" rankaistiin vähän rosoisemmalla kädellä ;) En tiedä paljonko tavan talliainen ja SH:n koskaan tutustumaton leffasta irti saa. Varmaa on, että ei lähellekkään yhtäpaljon kuin pelisarjaan tutustuneet! 1-5 asteikolla annan neljä. My balls and the end of humanity..how the hell are they related? |
JohnJ 10.07.2006 11:52:30 | |
---|
Olin ensi-illassa ja kyllähän tuo ihan hyvää viihdettä oli, samaa mieltä oli myös seuralainen joka ei ole pelejä koskaan nähnytkään. Leffan tehokkain osuus oli keskivaiheilla, kun alkurakentelusta oli päästy ja ennen kuin tapahtumat siirtyivät sinne kirkkoon. Loppu oli mulle pettymys, siinä ei oikein ollu mitään sellasta pelottavaa ja ahdistavaa mitä aikaisemmin nähtiin (esim. pyramidipää ja tunnelmaa luova äänimaailma) ja mikä kuuluisi sarjan luonteeseen. Vaikkakin ihan hienosti tehtyä "mässäilyä". Muutenkin loppuosan juoni oli vedetty liikaa jo puhkikäytettyyn Jumala/Saatana-asetelmaan. Se tuntui täysin irralliselta muuhun taustatarinaan nähden, eikä mielestäni selittänyt mitään miksi kaupungissa asiat ovat kuin ovat ja mistä kaikki kummalliset oliot ovat sinne tulleet. Ehkä missasin jotain pointteja juonesta, mutta varsin väkisinväännetyltä se minusta tuntui. Hihhuliämmä seurakuntineen pilas hyvin alkaneen leffan. Ympäristö ja kaupunki oli kyllä hyvin toteutettu, kuin suoraan SH1/SH2 peleistä. Metal meets the bone! |
Informaatiokameli 11.07.2006 02:23:27 | |
---|
Pakkohan tuo oli käydä tänään katsomassa. Jännitystä kasvatettiin alussa hienosti ja etenkin ensimmäinen siirtyminen ruosteiseen maailmaan ja hälytyssireenin ulvonta saivat niskavillat pystyyn. Mutta sitten kun ensimmäiset örkit tupsahtivat kankaalle, pääsi nauru. Siinä sitten menikin tovi, että sain tunnelmasta taas kiinni. Pyramidipääkin oli pieni pettymys ollessaan melkoinen muskelihirmu ja pääkin oli ihan vääränmuotoinen mutta silti ihan hieno. Ainoat täysin onnistuneet örmökit mielestäni olivat natisevat ja nykivät hoitsut, jotka olivat oikeasti aika ahdistavia. Pelielokuvana tämä oli yksi parhaista mutta elokuvana yleensä melko keskinkertainen. Roolisuoritukset eivät onnistuneet aivan nappiin ja varsinkin pääosanäyttelijä oli melko kömpelo ajoittain. Myös tietokonetehosteet kökkivät välillä aiheuttaen tahatonta hymyilemistä. En silti usko, että tätä olisi tämän paremmin voitu toteuttaa. Vähän sekavampaa juonenkuljetusta odotin mutta hyvä näinkin. Musiikki pelasti paljon ja olikin vähintää Oscarin arvoista. Jeejee. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali |
MV 11.07.2006 03:30:29 | |
---|
Kävin kattomassa...Meni jotenkin ihan ohi krapuloissa mutta komeesti revittiin se muija kahtia, hehe. "Jostai kuulin että miesten g-piste o about 8cm syvällä peräaukon seinämässä. Ei ihme että rupee aina naurattamaa ku käy paskalla." -Nazareth |
nikomati 13.07.2006 01:01:32 | |
---|
peli/-t mielestäni parempia, mutta ei silti ollut missään nimessä huono tekele. hargaanen aijä tuntee arvon rakkauden |
AP 13.07.2006 09:52:06 | |
---|
peli/-t mielestäni parempia, mutta ei silti ollut missään nimessä huono tekele. Pitänee sitten vaivautua tuo katsomaan joku päivä. Trailerin perusteella meikäkin odottaa varsin kelpo teosta. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Ronsto 13.07.2006 16:11:44 | |
---|
Kävin sunnuntaina tarkastamassa tämän pätkän. Ihan ok, mutta jotain jäi uupumaan. Kyllä tämä toimi pelinä paremmin :) Arvosana: *** ja ½ Ja näin... |