Aihe: Mikkien vaihto IbanezRg:hen 1570
1 2
Nacher
07.07.2006 19:16:45
Tuosta middle-hehkutuksesta, mä en oikein ymmärrä sitä. Tai siis tuntuu siltä, että pari tässäkin ketjussa sitä middlekästä soundia hehkuttanutta ei ymmärrä sitä. Itse pidän keskiäänivoittoisesta soundista kyllä, mutta se on vain ja ainoastaan käsite niille hemmetin monelle taajuudelle joita sieltä middle-käsitteen alta löytyy, eikä ne kaikki ole ihmiskorvalle kivaa kuunneltavaa. Kaikkien vahvistimien middle-potikka ei myöskään vaikuta samoihin taajuuksiin, eikä kaikki vahvistimet todellakaan kuulosta hyvältä middlet kaakossa. Middlekäs soundi on kova juttu, mutta ei se missään nimessä kaikkeen sovi. Tuntuu, että "kun isot pojat on sanoneet", että middleä pitää olla soundissa, niin sitten kaikkien on pakko sitä sinne vääntää. Ihan sama onko soundi hyvä tai ei, kunhan siellä on vaan paljon middleä?

Komppaan NIIN täysin. Menee hermo siihen, kun kaikessa on aina mukamas väännettävä se middle kaakkoon ihan riippumatta siitä, miltä se kuulostaa. On vahvareita, joissa se toimii, ja vahvareita, joissa se middlen kaakotus muun kustannuksella raiskaa soundin täysin. Tuntuu vain, että kaikki muu kuin basso alle 5, middle 10 ja treble&pres ihan poissa on midscoop. Eikö ole nimitystä esim sille, että middle on balanssissa muiden taajuuksien kanssa?
kimurantti1
07.07.2006 22:13:04 (muokattu 07.07.2006 22:15:09)
Eikö ole nimitystä esim sille, että middle on balanssissa muiden taajuuksien kanssa?

On. Kaikki ekut klo 12 = flat eq. Mulla itselläni on VH100R:ssä juurikin tuollainen flat eq-asetus, ja toimii kuin junan vessa. Tosin VH100R ja V30:sillä varustettu kaappi on flat-asetuksillakin aika keskiäänivoittoinen yhdistelmä..
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Kjukka
07.07.2006 22:15:57

On. Kaikki ekut klo 12 = flat eq. Mulla itselläni on VH100R:ssä juurikin tuollainen flat eq-asetus, ja toimii kuin junan vessa.

Taitaapi itseasiassa olla niin että bass ja treble nollissa ja middle täysillä on useimmissa vahvareissa taajuusvasteeltaan tasaisin vaihtoehto. Ei mulla muuta.
zeme
07.07.2006 23:36:09
Ja eikös flat eq:ksi kutsuta sitä kun on ekut klo 12:sta? Tämä tietysti perustuu vain visuaalisuuteen ja siihen "silmillä soundin vääntämiseen" mistä Peter Lerche klinikallaan varoitteli :-)

Näin offtopicina vaan mainitsen, että jos on mahdollisuutta, niin kannattaa käydä joskus ihan yksityis tunnilla Lerchen kanssa, loistava ope ja tulee kaikkea loistavaa ohjetta ja muita kikkoja yms.. ite oon käyny pari kertaa sen tunnilla.. Tosin en tiedä kuinka Lerchellä voi käydä, koska Lerche on isän tuttu..
No problem.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)