Aihe: Mikkien vaihto IbanezRg:hen 1570
1 2
kesamieshartsa
06.07.2006 20:03:20
Elikkäs olisi hakusessa sellainen kaulamikki josta irtoaisi sellainen Steve Vai tyylinen lead-soundi ja tallaan pitäisi olla joku sellainen joka potkii kasseille ja kovaa komppaillessa. Esim. vaikka Diablon kompit.
LamaAjanElvis
06.07.2006 20:05:08
Evolutionit meinaan ainakin omaan RG:hen laittaa kunhan muu hankintalista on lyhentynyt.
Kesä on läskien pahinta aikaa. Sormet lähtee soundista.
oiva tumpeloinen
06.07.2006 20:08:15
Elikkäs olisi hakusessa sellainen kaulamikki josta irtoaisi sellainen Steve Vai tyylinen lead-soundi ja tallaan pitäisi olla joku sellainen joka potkii kasseille ja kovaa komppaillessa. Esim. vaikka Diablon kompit.

Laittamalla sen Evon kaulaan luulisi RG:stä irtoavan samanlaista soundia kuin Vain kepeistä.

Tallaan sitten taas esim. Evo, Dimebucker tai vaikka Bareknucklelta taisi löytyä joku jytymikki.
Juustonaksu
06.07.2006 21:17:05 (muokattu 06.07.2006 21:17:57)
No sikäli kun herra Vai itse niitä DiMarzion Evolutioneja käyttää niin Evo tallaan ja onko se Evo 2 se kaulamalli? :)

Itsekin meinasin seuraavaan 6-kieliseen iskeä Evon tallaan.

Edit: Tallaan kassinpotkimiseen Dimebucker tai se Evo.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
oiva tumpeloinen
06.07.2006 21:28:07
No sikäli kun herra Vai itse niitä DiMarzion Evolutioneja käyttää niin Evo tallaan ja onko se Evo 2 se kaulamalli? :)

Evo2 on ihan eri mikki. Tai, eri ja eri, mutta ei ole Evon kaulamalli. Evo2 lienee vähän rauhallisempi vaihtoehto?
Juustonaksu
06.07.2006 21:36:06
Evo2 on ihan eri mikki. Tai, eri ja eri, mutta ei ole Evon kaulamalli. Evo2 lienee vähän rauhallisempi vaihtoehto?

Selvä, eli Evosta on standardiversio erikseen kaulaspottiin? En ollut meinaan aivan varma. :) Kiitoksia korjauksesta!
PoLFus
06.07.2006 21:56:20

Jos Vain soundia hakee, joku Bogner tai vähintään Legacy varmaan kantsisi olla vahvistinarsenaalissa.
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11
kesamieshartsa
06.07.2006 21:59:04
Noh vahvariksi tulee engl thunder, pitäisi varmaan irrota Vait?
oiva tumpeloinen
06.07.2006 22:00:57
Jos Vain soundia hakee, joku Bogner tai vähintään Legacy varmaan kantsisi olla vahvistinarsenaalissa.

Eipä taida riittää. Pitää vissiinkin olla vielä miehen korkuinen räkki täynnä kaiken maailman vatkaimia.

Selvä, eli Evosta on standardiversio erikseen kaulaspottiin? En ollut meinaan aivan varma. :) Kiitoksia korjauksesta!

Kyllä Evosta tosiaan oma malli kaulaan löytyy. Tuo Evo2 on vissiinkiin Vain uudempi malli. Halusi vissiin vähän rauhallisempaa mikkiä, mutta ilmeisesti ei Paf Pro kelvannut.
LamaAjanElvis
06.07.2006 22:01:42

Tai Pod XT.
Juustonaksu
06.07.2006 22:01:44

No jaa. Mielestäni Vai-maista soundia saa apinoitua roimalla middlellä ja melko vähällä bassolla, pyöreällä säröllä, pienellä kompressiolla ja läjällä efektejä oman maun mukaan. Mikrofonista saa tuupattua sitä kivaa keskiääntä, mitä ilman koko hanke on lähes mahdoton. Jos vetelet jollain scooppiEQ-mikillä Vai lirutuksia niin olet tuhoon tuomittu. :)

Ja, sanon vielä, että ei se mikin EQ ole automaattisesti soundin EQ, ja että tuolla vahvistimella on väliä, mutta kyllä sillä Evolutionilla vaan tulee sellaista middlecrunchia... :-)
Boogierooster
06.07.2006 23:04:23
No jaa. Mielestäni Vai-maista soundia saa apinoitua roimalla middlellä ja melko vähällä bassolla, pyöreällä säröllä, pienellä kompressiolla ja läjällä efektejä oman maun mukaan. Mikrofonista saa tuupattua sitä kivaa keskiääntä, mitä ilman koko hanke on lähes mahdoton. Jos vetelet jollain scooppiEQ-mikillä Vai lirutuksia niin olet tuhoon tuomittu. :)

Ja, sanon vielä, että ei se mikin EQ ole automaattisesti soundin EQ, ja että tuolla vahvistimella on väliä, mutta kyllä sillä Evolutionilla vaan tulee sellaista middlecrunchia... :-)

Komppaan ihan täysillä, middlet kaakossa ja mikä tärkeintä, evolutionilla :)
Pastilli?
saastara
06.07.2006 23:56:50
Evo tallaan ja Air Norton kaulaan.. Näin minä tekisin.
Lisää middleä.
LamaAjanElvis
07.07.2006 00:08:25
Jos ei RG:n vakkarimikeillä lähde Vai vingutusta, niin piuhan toisessa päässä tai soittajassa on syy. Toki vakkarimikit ei erottele, mut pitäis sellaiset kermaiset pitkäveteiset sustainvingutukset lähteä jo ainakin 321:stä lähtien. Kuten jo aikaisemmin sanottu, niin säröä niin paljon että soundi pehmenee, midleä vaikka täysille, treblet siihen, että soundi tallamikilläkään ei ole riipivä, mut huiluäänet vinkuu edelleen mukavasti, pikkasen delaytä ja yleisesti kaikua. Sitten vaan vetämään For the love of godia siihen tilun alkuun ja sitten uudestaan alusta ;)
Juustonaksu
07.07.2006 09:25:28 (muokattu 07.07.2006 09:25:46)
Jos ei RG:n vakkarimikeillä lähde Vai vingutusta, niin piuhan toisessa päässä tai soittajassa on syy. Toki vakkarimikit ei erottele, mut pitäis sellaiset kermaiset pitkäveteiset sustainvingutukset lähteä jo ainakin 321:stä lähtien. Kuten jo aikaisemmin sanottu, niin säröä niin paljon että soundi pehmenee, midleä vaikka täysille, treblet siihen, että soundi tallamikilläkään ei ole riipivä, mut huiluäänet vinkuu edelleen mukavasti, pikkasen delaytä ja yleisesti kaikua. Sitten vaan vetämään For the love of godia siihen tilun alkuun ja sitten uudestaan alusta ;)

RG321:stä lähtee kyllä orkkismikeillä aika perkuleen huonot Vait. :) On niin tunkkaiset molemmat mikit loppupeleissä ja se middlealue uupuu jonnekin ihan täysin. Itse vaihdoin tallamikin parempaan, millä sain samalla kiitettävästi middleä ja bassoa lisää, toimii! Evolution olisi tässäkin pelittänyt paremmin, mutta menin ja ostin Tone Zonen.

Olen soitellut lähinnä juuri Niillä omilla olikos ne nyt V4 ja V3 ja sitten V8 ja sen pari, mitkä ovat ne Ibanezin orkkikset näissä halvemmissa-keskihintaisissa kepeissä. Kummatkin ovat soundiltaan tunkkaisia, lähes tukkoisia ja ei siinä voi edes puhua kunnon mikkiEQ:sta. Ovat ovat aika scooped. :)

Mutta joo, jätän silti suurimmaksi syyksi oman huonouteni sekä vahvistimen laadun ja/tai särötyypin. Ei se Vain soundi kuitenkaan ole aina ihan täysillä gaineilla, mutta melko paljon kyllä, kun hänen soolosoundinsa on aikamoista sirkkeliä.

Mitä olen kuullut, kun joku Legacya tyyppaili niin siitäpä sai melkeinpä kitarasta riippumatta Vain kuuluisimpia soundeja ilman niitä efektejä.

Jepjep, mutta jos haluat varmistaa sen, ettei ne middlet ja se middlecrunchi uuvu alkuunsa niin tuolla Evolutionilla toimii. On siinä kuitenkin suuri ero, kun olen ottanut käteen kaksi samaa kitaraa (joku RG 1XXX) ja toisessa orkkikset ja toisessa Evolution niin kyllä se middlen määrä Evolutionin kanssa on lähes taivaallinen. :)

Edit: Tulipas turhaa jankkausta, jatkakaa...
kimurantti1
07.07.2006 10:48:59 (muokattu 07.07.2006 11:41:40)
Mitä olen kuullut, kun joku Legacya tyyppaili niin siitäpä sai melkeinpä kitarasta riippumatta Vain kuuluisimpia soundeja ilman niitä efektejä.

Joo, Legacya muutamaan kertaan kunnolla kokeilleena voin allekirjoittaa tuon. Siinä on todella selkeä oma soundinsa. Vai on nähnyt studiossa ilmeisen paljon vaivaa soundinsa eteen. Oikeastaan ihan millä vaan kitaralla Legacy kuulosti aivan samalta miltä Real Illusionsilla. Legacy + V30:llä varustettu kaappi, vaikka Bossin delay ja mikä vain Ibanez RG Evolutioneilla, niin eroa oikeaan soundiin on jo pirullisen vaikea kuulla, eikä kovin monet varmasti enää kuule. Soitto on tietysti eri asia :-P

Tuosta middle-hehkutuksesta, mä en oikein ymmärrä sitä. Tai siis tuntuu siltä, että pari tässäkin ketjussa sitä middlekästä soundia hehkuttanutta ei ymmärrä sitä. Itse pidän keskiäänivoittoisesta soundista kyllä, mutta se on vain ja ainoastaan käsite niille hemmetin monelle taajuudelle joita sieltä middle-käsitteen alta löytyy, eikä ne kaikki ole ihmiskorvalle kivaa kuunneltavaa. Kaikkien vahvistimien middle-potikka ei myöskään vaikuta samoihin taajuuksiin, eikä kaikki vahvistimet todellakaan kuulosta hyvältä middlet kaakossa. Middlekäs soundi on kova juttu, mutta ei se missään nimessä kaikkeen sovi. Tuntuu, että "kun isot pojat on sanoneet", että middleä pitää olla soundissa, niin sitten kaikkien on pakko sitä sinne vääntää. Ihan sama onko soundi hyvä tai ei, kunhan siellä on vaan paljon middleä?

Peter Lerche joskus kitaraklinikallaan sanoi, että vahvistimista pitäisi ottaa nupukoiden ympäriltä kaikki ne tekstit ja numerot pois, niin porukka ei vääntäisi soundeja silmillään (ts. vaikka väkisin middlet kaakkoon tai hevi V), vaan joutuisivat oikeasti kuuntelemaan mitä kaiuttimet ulostaa ja sen mukaan ruuvaamaan. Mies puhui asiaa...

Edit: Ei mun mielestä RG:n vakiomikit mitkään hirveän mid-scoopit olleet. Ja se on sellainen kitaramallisto josta mä voin väittää tietäväni jonkin verran. Lepakoista taas en tiedä yhtään mitään...
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
maggot
07.07.2006 10:55:18
Kyllä Evosta tosiaan oma malli kaulaan löytyy. Tuo Evo2 on vissiinkiin Vain uudempi malli. Halusi vissiin vähän rauhallisempaa mikkiä, mutta ilmeisesti ei Paf Pro kelvannut.

Mulla on toi Evo2 RG750:sessä tallassa ja ei siinä ole pahemmin eroa Evolutioniin. Nimittäin mun toisessa Ibanezissani eli RG420fa:ssa on Evolution tallassa. Suurin ero noiden välillä on se että Evo2:sessa on enemmän headroomia ja aivan pikkuisen vähemmän ulostuloa Evolutioniin verrattuna. Mutta hyviä mikkejä kumpikin.

Kaulassa mulla on noissa molemmissa kitaroissa Evolutionit. Niitä saa Levytukusta.
Saapas muuten nähdä onko ensi vuoden jemeissä jo noi Evo2:set tallassa..
"reality is a very fragile thing after all..."
kesamieshartsa
07.07.2006 18:18:34
Veikkaan että laitan evolutionin ja dimebuckerin tulemaan. Kitarassa olisi vielä tuo yksikelainen, mitä suosittelisitte siihen? Joku perus-tele saundi olis kova.
Swan
07.07.2006 18:31:53
Veikkaan että laitan evolutionin ja dimebuckerin tulemaan. Kitarassa olisi vielä tuo yksikelainen, mitä suosittelisitte siihen? Joku perus-tele saundi olis kova.

Teleä on tuosta vähän hankalaa hakea, stratojohdannainen kun on. Hommaa Kinman Woodstock.
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
Tori:
MXR Phase 100
Ostetaan Peavey Classic 50 -nuppi!
S.M.A.K.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)