Benizakura 06.07.2006 23:31:12 | |
---|
Osaatteko kertoa, mitkä setit ois saman jäykkyisiä kun E-Vire 010-052 setillä jos pudotetaan virettä 1 tai 2 pykälää? |
LamaAjanElvis 06.07.2006 23:50:24 | |
---|
Osaatteko kertoa, mitkä setit ois saman jäykkyisiä kun E-Vire 010-052 setillä jos pudotetaan virettä 1 tai 2 pykälää? Meinaatko pykälällä puoli vai koko sävelaskelta? Suomeksi yksi vai kaksi nauhaa alemmaksi? ;) Eb varmaan se 11setti, tosin sillä kympilläkin pärjää. D:ssä ainakin 11 tai sitten 12. Kaverilla on Jemissään 12setti C tai C#? -vireessä ja jostain syystä ne ei edes ole vielä spagettia. Itse taas tänään hommasin 12setin stratoon ja vedin E-vireeseen. Kesä on läskien pahinta aikaa. Sormet lähtee soundista. |
tommijk 07.07.2006 03:14:11 | |
---|
Osaatteko kertoa, mitkä setit ois saman jäykkyisiä kun E-Vire 010-052 setillä jos pudotetaan virettä 1 tai 2 pykälää? Ernie Ballin 011-054. pöö.. |
Simo78 07.07.2006 08:55:37 | |
---|
Eiköhän kaikki soita sellaisilla kielillä kuin tykkää. Itse 10-52 Elixir d-vire. Paksummista en pidä. Paksut kielet kuuluu basistille=) Mä kanssa usko, että noilla pystyy soittamaan e:ssäkin |
Benizakura 07.07.2006 10:28:24 | |
---|
D ja C virettä meinasin. Parhaitenhan se arvailemalla ja kokeilemalla selviää. Kunhan vaan sama jämäkkyys säilyy kielissä. |
McNulty 07.07.2006 11:00:59 | |
---|
Mulla on nykyään joka skebassa 10-52, oli vireenä E, Eb, D tai Db. Merkkeinä suosin DR Hi-Voltagea ja Elixir Nanowebiä. Se vain että jokaiselle vireelle pitää säätää erikseen intonaatio, kaulan relief ja action sekä floikallisissa soittimissa vielä talla kohdilleen. |
bluesteel 07.07.2006 11:10:28 (muokattu 07.07.2006 11:13:25) | |
---|
Noniin,innostuin kuuntelemaan Megadethiä,ja ajattelin ottaa taas E-vireen takaisin käyttöön.Mitä huonoa/hyvää olisi noin paksussa kielisetissä perusvireellä? Ei mitään hyvää tai huonoa. Mutta periaatteessa mitä paksummat kielet, sen parempi. Vrt. bassokitara Ei kitarassa voi olla niin paksut kielet, ettei niitä jaksaisi esim. bendata. Koska bendaileehan (jotkut) basistitkin. Ja tiluttaa ja täppää yms. Paksummissa kielissä poikkeuksetta on parempi soundi. |
Roitto 07.07.2006 14:47:13 | |
---|
Kyllä tuo on aika kevyt setti tuo 0.10-0.52, vaihdoin siihen 0.13-0.76 setin jälkeen joka oli normaalivireessä. Nyt tuntuu että soittaisi kumilenkeillä :DD Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse. |
herra47 07.07.2006 15:20:02 | |
---|
bendaileehan (jotkut) basistitkin. Ja tiluttaa ja täppää yms. Paksummissa kielissä poikkeuksetta on parempi soundi. Nii paitsi että on myös oktaavin alemmassa vireessä ku skitta. Vedäppä basson kielet kitaraan ja bendaa sitte..... video olis kanssa kiva siitä. |
stratocaster 07.07.2006 15:50:00 | |
---|
Ite oon käyttäny kyseistä settiä perusvireessä. Sopii paremmin myös dropped-d vireeseen, jos sellasta nyt käyttää. Paljon tiukempi soundi komppauksessa ja muutenkin. Kieliä voi hakata kunnolla eikä tuu sitä vvoooouuu soundia. (eli siis kielen vire "muuttuu" ku oikeen kunnolla hakkaa niitä kieliä.) Semijees. |
Oho kaks kertaa. Semijees. |
Juzpe 07.07.2006 17:41:11 (muokattu 07.07.2006 17:42:07) | |
---|
Kyllä tuo on aika kevyt setti tuo 0.10-0.52, vaihdoin siihen 0.13-0.76 setin jälkeen joka oli normaalivireessä. Nyt tuntuu että soittaisi kumilenkeillä :DD Taidat olla aika sissi jos normivireessä tolla setillä painelit.... 10-46 tai maksimissaan 11-52 pelaa mielestäni ihan mainiosti normina tai eb:ssä.... jäykempien settien tuoma parannus soundiin johtunee sekin suurimmalta osin siitä että jäykempiä kieliä tulee hakattua kunnolla ja jää se sukupuolielimiin puhaltelu pois soitosta. Ja loppuun vielä terveisiä Huugolle.... E: noin 10% typoista korjattu "...toinen osa havaitsee peniksettömyyden ja toinen kieltää sen." - Sigmund S. Freud 1938 |
AndyH 08.07.2006 19:20:56 | |
---|
Noista megadethin vireistä, pari ekaa albumia on vedetty jostain ihmeen 1/4 askelta pudotetusta vireestä. Kuinkahan kitara viritetään sillä lailla? |
Explorer 08.07.2006 19:28:44 | |
---|
Noista megadethin vireistä, pari ekaa albumia on vedetty jostain ihmeen 1/4 askelta pudotetusta vireestä. Kuinkahan kitara viritetään sillä lailla? Asiaa sen paremmin tuntematta, voisin ajatella olevan todennäköisempää sen, että kyse ei ole kitaroiden vireestä vaan nauhan hidastamisesta äänitysten valmistuttua. Metallican Ride the lightning (koko levy) on samoin ovelasti 1/4 "väärästä" vireestä vedetty, tosin silloin taisi vire olla normi-E:tä korkeampi. Kissin Love gun (piisi) on myös vireiden välistä, ja Waspin Running wild in the streets. Onhan näitä. Studiossa on siis kikkailtu ja kokeiltu erilaisia fiiliksiä ja varmaan Megadethin tapauksessa on huomattu että tuo 1/4 hidastettu meininki toimii paremmin kuin äänitetty. Kitaranhan voi virittää miten vaan kuin haluaa. Esim. tuota Metallican levyn mukana soittaessa etsin vain jostain biisin kohdasta E:n, ja viritin kitaran E-kielen sen mukaan. Sitten levy pauselle, ja viritin vaan kitaran sen E-kielen mukaan. |
Necromuru 13.07.2006 13:27:38 | |
---|
Stratossa on toi setti ja vaihdellen E/Eb vire. ÄÄh |
Werde 13.07.2006 15:13:33 | |
---|
Vaikka mustaine käyttääkin tuota settiä niin mun mielestä 10-46 sopii paljon paremmin tuollaiseen perusvireessä rässäilyyn. Palm mutetkin tiukemman kuuloisia. Pöh. Kyllä demppisoundi paksummilla kielillä on tiukempi kuin ohkaisemmilla. 10-52 on perusvireessä käytössä, tuolla hoituu kätevästi drop-D samalla. Merkkinä tällä hetkellä GHS, samanpaksuiset Elixirit tuntuivat pykälän liian jäykiltä (vaikka muuten ovatkin ylivoimaisesti parhaat vastaantulleet kielet ikinä). |
Jake.e 13.07.2006 15:46:53 | |
---|
Mietin just että pitäiskö rohkeasti alkaa kokeilemaan. Tähän asti oon soitellu 10-52 setillä, mutta käytän eri vireitä melko paljon. Esim Dropped D, Eb, D, Dropped C, Open C, C# ja perusvire (EADGHE). Niin mietin just että kannattaisko vet'st' setti johonkin 11-56 kun tuntuu jotenkin liian löysältä soitella. Vai tykkääköhän tuo mun jaguar huonoa. Sitten kun kk-2kk päästä saan laitettua tilaukseen tuon Ranin niin siihen kyllä lykkään 11-56. Ongelmia lisää se että jaguar menee myyntiin tuossa joulun tienoilla kun ran alkaa olla valmis niin jos seuraava omistaja tykkääkin soittaa ysisetillä niin onko siinä taas hirveät kaularaudan säädöt edessä? Tulipa sekavaa tekstiä. Jerk. |
Kitarisoija. 13.07.2006 21:22:33 | |
---|
..niin onko siinä taas hirveät kaularaudan säädöt edessä? Ei. Kunhan kiristelee rauhassa, niin hyvä tulee. Ja kuule vaihda ihmeessä 11-setti, jos siltä tuntuu. On paljon parempi soundi samantien! Mulla on stratossa 12-setti ja muuten löytyy SASTEEENII! :D Tosin en pidä kitaraa kädessä kuin kukkaa.. ROK ROK! |
projekti 13.07.2006 22:24:50 | |
---|
Mulla on akustisessa ja puoliakustisessa samat kielet, 13-56 flatit, ja ihan normi E-vireessä, eikä nuokaan tunnu mitenkään paksuilta. Ultra Pro. |
Tasapaino 13.07.2006 22:47:25 | |
---|
No eikös 9-setti ole se peruspaksuus joka on kaikissa kitaroissa defaulttina..? Itse asiassa "peruspaksuutena" on totuttu pitämään 11-settisiä. Ora et labora. |