Aihe: Ran Guitars
1 2 3 4 529 30 31 32 3368 69 70 71 72
Ben_D
04.07.2006 07:43:47

Lukekaa niitä Ranin sivuja ja ohjeistuksia. Ei voi olla niin vaikeeta.
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
balzary
04.07.2006 08:23:14

EU:n sisällä ei tule kuluja, joten voi laittaa ihan kumman hyvänsä niistä jutuista mitkä siinä on vaihtoehtoina.

Muistaakseen ainakin Nordean ohjeissa lukee notta pitää maksaa vain omat kulut EU-maksussa. Jos kaiken teki oikein, lopussa näytettävällä koontisivulla näkyy palvelumaksun kohdalla 0 euroa.
Werde
04.07.2006 10:20:38
Jos tämä linkki on postattu tänne/jonnekin niin pahoitteluni, mutta kyllähän tuo vähän huvitti kun Jeff Waters vaahtoaa Ran-kitaroistaan. Melkoinen mainosmies..

http://www.youtube.com/watch?v=of4L3jY4Q9A&search=jeff%20waters

Oli kyllä aika koominen myyntipuhe kaikenkaikkiaan. Soittotekniikkansa kyllä näyttää niin hyvältä ettei mitään rajaa.
Kuuro paimen sokeana pelosta
orjake
07.07.2006 09:08:30
Taitaa pukata RANille paljon hommia. Alkuviikosta tuli maili, että rahat on siirtyny ja Dariusz mainitsi, että rakennus alotetaan neljän viikon sisällä. Toivottavasti tuo nyt tulis ees pukin konttiin...
"Ruotsalaiskitara: Maksaa vitusti ja on yksinkertainen." -pehmo
metalsika
07.07.2006 09:17:30
Oli kyllä aika koominen myyntipuhe kaikenkaikkiaan. Soittotekniikkansa kyllä näyttää niin hyvältä ettei mitään rajaa.

olis tehny mieli tunkee sille tennispallo suuhun ja sanoa että turpa kiinni. soitto näytti kyllä luonnistuvan.
jogo3000
07.07.2006 10:16:27

Huomaa että Jeff on ihan tulessa noista kitaroista. Mielestäni osaa puhua ihan järkeviäkin, kuten esim. Annihilatorin Ten years in Hell DVD:n kakkoslevyllä.
I fought the law and the law won.
Tompsi
07.07.2006 11:42:39
Huomaa että Jeff on ihan tulessa noista kitaroista. Mielestäni osaa puhua ihan järkeviäkin, kuten esim. Annihilatorin Ten years in Hell DVD:n kakkoslevyllä.

No perkele. Kitara jolla voi soittaa huiluääniä, kukapa olisi uskonut? :P
jogo3000
07.07.2006 12:43:01

No perkele. Kitara jolla voi soittaa huiluääniä, kukapa olisi uskonut? :P

Ja itseasiassa ne on ihan kamalan kuuloisia tuossa videossa. Aivan hirveitä.

Mutta huomaatko miten sillä ääni vapisee kun se selittää: "RAN guitars, from Poland, has made me..."
I fought the law and the law won.
McNulty
07.07.2006 12:47:59
Sen enempää ottamatta kantaa Jeffin videoon... itsellä alkaisi kohta olla rahat kasassa RANia varten. Vielä vain pitäisi päättää lopulliset specsit.

Sen verran varmaa että Dean ML-mallinen, mahonkirungolla, vaahterakannella ja set-thru tyyppisellä kaulaliitoksella. Kaikki muu onkin sitten vielä auki... sano hauki!

Ajattelin kerralla säästää koko skeban hinnan euroja, niin ei tarvitse puolen vuoden päästä ihmetellä että "mihis mä ne joinkaan?" :)
El zorrero más grande en el mundo
www.myspace.com/dimeshred
saastara
10.07.2006 14:34:35
Mietin vain, että nyt kun ilmeisesti melko monella on lähdössä tuommoinen Rani (kai) tilaukseen lähiaikoina, niin olisi mukava kuulla noita syitä joihinkin ratkaisuihin. Tottahan toki skaala, rungon muoto, bindingit, otelautamerkit ymv ovat makuasioita pitkälti.. Enemmän olisinkin kiinnostunut tekniikasta ja materiaaleista.. Mitä puuta ja mihin, mitkä virittimet, mitkä mikit jne? Ja ennen kaikkea miksi..

Itselläni lähtee suunnitteilla oleva Rani tilaukseen toivon mukaan syksyllä.
Lisää middleä.
McNulty
10.07.2006 14:46:26 (muokattu 10.07.2006 14:49:38)
Enemmän olisinkin kiinnostunut tekniikasta ja materiaaleista.. Mitä puuta ja mihin, mitkä virittimet, mitkä mikit jne? Ja ennen kaikkea miksi..

Tässä jotain syitä meikäläisen valintoihin.

- Runko 1-piece mahongista (maksimaalinen sustain ja lämmin/pyöreä soundi... alakertaa siis)
- Rungon päällä loimuvaahterakansi (myös ulkonäöllinen seikka, mutta noin 10-15mm paksuinen tasainen kansi tuo soundiin napakkuutta ja kirkkautta. Olen todennut tuon yhdistelmän Les Paul-skeboista hyväksi omaan musisointiin. Jykevä, mutta erotteleva soundi)
- Kaula 3-ply mahonki-vaahtera-mahonki ja set-thru tyyppisellä rakenteella (liimakaula siis, sillä pidän siitä liitostavasta. Ei tee soundista niin "tukkoista" mahonki-runkoisessa skebassa kuin neck-thru ja saan samalla mukavan ergonomisen kaulaliitoksen. 3-ply kaula siksi, että se kestää kielten vetoa (kyllä mahonkikin toki kestää) ja vaahtera tuo kaulan sointiin sitä napakkuutta myöskin.)
- Otelauta eebeniä (näyttää kivalta, kivemmalta kuin ruusupuu tuossa meikäläiselle tulevassa mallissa. Ei oikeastaan muuta syytä... vaahteraa en edes harkinnut vaikka se olisi kenties soundinsa puolesta kaikista artikuloivin.)
- Mikeiksi päätin valita tallaan SD Dimebuckerin ja kaulamikki on vielä täysin auki. Haluaisin Fernandes Sustainerin kitaraan, mutta en haluaisi sitä Fernandesin mikkiä kaulamikiksi. Joku SD Jazz tai '59 (ehkä jopa Seth Lover Model) voisi olla enempi miun juttu kaulamikkinä.
- Virittimiksi todennäköisesti Schalleria tuollaisilla Grover Kidney-tyyppisillä nupeilla (Ei tarvitse olla lukittavat, sillä kitaraan tulee Schallerin Floyd Rose ja kielilukot.)
- Schallerin Floyd siksi, että siihen saa helposti Millbrookista varaosia jos tarvitsee ja itse en kokenut Original Floyd Rosea yhtään paremmaksi. Säästän siis muutaman euron Schallerilla ja onhan se hienoa kuin esikuvallakin oli käytössään Schallerin Floyd Rose. Minulle kun on samanlainen kitaramalli tulossa muutenkin.)

Itselläni lähtee suunnitteilla oleva Rani tilaukseen toivon mukaan syksyllä.

Minulla ajoittuu omani tilaaminen toivon mukaan samalle ajalle, eli loppuvuoteen. Riippuu tietysti siitä kuinka paljon tuleva Italian ja marraskuun Kenian reissu velottaa budjettia.
El zorrero más grande en el mundo
www.myspace.com/dimeshred
saastara
10.07.2006 15:50:13 (muokattu 10.07.2006 15:50:59)
Itsellä alkaa kaikki olla pikkuhiljaa selvää mutta pari asiaa vielä hämmentää..

- Olisi mukavaa saada aktiiviyksikelaiset omaan keppiini.. Mutta kun noita ei 7-kielisinä valmisteta niin minkäs teet. Tällä hetkellä todennäköisin vaihtoehto päässäni on Air Norton 7 kaulaan ja Evo2 7 tallaan.. Molempiin puolitukset kytkimen päähän.Tuo voisi olla omiin tarkoitusperiin kenties paras zydeemi.

Ketuttaa, että sen kerran kun jonkin customin teettää, joutuu tyytymään kompromisseihin.. prkl.

- Toinen mitä hieman vielä mietin ovat runkopuut. Aldääri ja vaahtera kilpailevat tällä hetkellä vahvasti keskenään, oletettaen, että rungosta tulee stratotyyppinen. Toinen vaihtoehto on, että otan ihan tuommoisen cruiser-tyyppisen, jossa runko on mahonkia ja päällä levy vaahteraa. Kaula ja otelauta kumpainenkin vaahteraa..

Hitto kun tulee kirkas keppi.. :)
Lisää middleä.
saastara
13.07.2006 11:07:23
Nostetaas..

Semmoista olen miettinyt, että kun Ran duunailee enimmäkseen noita hevikeppejä niin mahtaakohan häneltä löytyä tuommoista vintage-nouhauta paljonkin? Olisi vain mukava tietää kokemuksia noista Ranin perinteisemmistä kepeistä.. Onko niitä edes ikinä rakennettu..?! :D

Kun jos omasta kepistä olisi kuitenkin tulossa enemmän strato kuin Rg / soloist / tiluhirmu. Jostakin olen lukenut, että ei Dariuz mielellään noita peruskeppejä väännä.. mutta luotan siihen, että 7. kieli ja 27" skaala houkuttelevat häntä rakennuspöydän ääreen.. :)

Yksi vaihtoehto olisi tietysti Warmoth mutta se on käsittääkseni jo huomattavasti hintavampi pulju, eikä jenkeistä tilaaminen tulli- ja verosotien takia innosta..
Lisää middleä.
Laupias Tuoni
13.07.2006 12:38:08 (muokattu 13.07.2006 12:39:01)

Nostetaas..

Semmoista olen miettinyt, että kun Ran duunailee enimmäkseen noita hevikeppejä niin mahtaakohan häneltä löytyä tuommoista vintage-nouhauta paljonkin? Olisi vain mukava tietää kokemuksia noista Ranin perinteisemmistä kepeistä.. Onko niitä edes ikinä rakennettu..?! :D

Kun jos omasta kepistä olisi kuitenkin tulossa enemmän strato kuin Rg / soloist / tiluhirmu. Jostakin olen lukenut, että ei Dariuz mielellään noita peruskeppejä väännä.. mutta luotan siihen, että 7. kieli ja 27" skaala houkuttelevat häntä rakennuspöydän ääreen.. :)

Yksi vaihtoehto olisi tietysti Warmoth mutta se on käsittääkseni jo huomattavasti hintavampi pulju, eikä jenkeistä tilaaminen tulli- ja verosotien takia innosta..

Tuolta löytyy muutama perinteisemmän näköinenkin Ran-kitara: http://ranguitars.floriandecher.de/mixed1.html
saastara
13.07.2006 13:40:19
Tuolta löytyy muutama perinteisemmän näköinenkin Ran-kitara: http://ranguitars.floriandecher.de/mixed1.html

Noh.. Perinteinen ja perinteinen. :) Ymmärrän kuitenkin pointtisi.
Lisää middleä.
samueld
13.07.2006 13:54:33

Nostetaas..

No miksei. Stratojen ja telejen tekeminen on kyllä helppoa kuin heinän teko. Puiden valinta on se tärkeä kysymys siinä, enkä epäile etteikö se onnistuisi. Heviskebat on pikkaisen näitä vaikeampia tehdä sen vuoksi, että niissä on ikävämmät pinnat saada sileiksi. Sähkökitaran rakentamiseen kun ei liity mitään taikuutta.

Silti suosisin suomalaista.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
saastara
13.07.2006 14:12:04
No miksei. Stratojen ja telejen tekeminen on kyllä helppoa kuin heinän teko. Puiden valinta on se tärkeä kysymys siinä, enkä epäile etteikö se onnistuisi. Heviskebat on pikkaisen näitä vaikeampia tehdä sen vuoksi, että niissä on ikävämmät pinnat saada sileiksi. Sähkökitaran rakentamiseen kun ei liity mitään taikuutta.

Tottahan tuo on mutta silti olen soittanut monilla stratoilla ja teleillä jotka on tehty kunnon puista mutta joista vain puuttuu se kuuluisa 'jokin.'

Silti suosisin suomalaista.

Kuten olen jo aiemmin sanonut, pyrin olemaan sekoittamatta nationalismia ja kitaransoittoa keskenään.. Poikkeuksena toki NSBM-projektini. :)

No mutta ei.. Mielelläänhän minä suomalaista kädenjälkeä tukisin mutta opiskelijabudjetti on mitä on.. 1500€:n suomilisä kuulostaa minusta vain aika karulta.
Lisää middleä.
samueld
13.07.2006 14:21:44 (muokattu 13.07.2006 14:22:17)

Tottahan tuo on mutta silti olen soittanut monilla stratoilla ja teleillä jotka on tehty kunnon puista mutta joista vain puuttuu se kuuluisa 'jokin.'

Toi on paha pointti. Toisaalta tuo tarkoittaa, ettei mikään valmistaja voi taata "sitä jotain". Tosin kyllä kaikissa alusta loppuun käsintehdyissä kitaroissa, joita olen kokeillut, on ollut ainakin "joku jokin".

Kuten olen jo aiemmin sanonut, pyrin olemaan sekoittamatta nationalismia ja kitaransoittoa keskenään.. Poikkeuksena toki NSBM-projektini. :)

Jees, ihan hyvää perustelua. Ja pakko myöntää, että ulkolaisella minäkin soitan, jos omatekemät lasketaan pois.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
saastara
13.07.2006 14:35:07 (muokattu 13.07.2006 14:35:14)
Toi on paha pointti. Toisaalta tuo tarkoittaa, ettei mikään valmistaja voi taata "sitä jotain". Tosin kyllä kaikissa alusta loppuun käsintehdyissä kitaroissa, joita olen kokeillut, on ollut ainakin "joku jokin".

Onhan noissa customeissa aina hieman semmoinen maaginen tatsi verrattuna rivikitaroihin.. Tämä saattaa tosin mennä ihan psykoakustiikan ja itsesuggestion piikkiin.. :)
Lisää middleä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)