Skolniski 06.07.2006 23:12:49 | |
---|
Anteeks jo valmiiks kun tein uuden topicin, näitä on varmaan satoja, mutta kumminkin.. Kesätöistä siis siunaantui vähän rahaa, jotka olis sitten tarkotus käyttää uuteen vahvistimeen. Soittelen tollasta raskaampaa kamaa, ja hakisin vahvistinta josta irtois jotakuinkin Arch Enemymäinen soundi. Vaffari tulis siis ihan kotisoitteloihin ja ehkä myös jopa bändihommiin, eli ääntä sais myös irrota riittävästi. Budjetti on noin ~500e. Ite ajattelin jotain tällaista: PEAVEY VALVE KING 112 Mutta mites ton säröpuoli? Ja tuntuu aika halvalta noin kokoputkipeliks.. Huono? Anna kolme särkee. Paskakitaristit #9 |
Tietysti Pauligin 07.07.2006 00:08:01 (muokattu 07.07.2006 00:08:39) | |
---|
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
msormune 07.07.2006 09:12:11 | |
---|
Anteeks jo valmiiks kun tein uuden topicin, näitä on varmaan satoja, mutta kumminkin.. No joo niinhän näitä on, mutta itse tarjoaisin hieman uutta vinkkiä näihin: Nimittäin omasta mielestäni kannattaa ostaa nuppi + kaappi, eikä kombo. Koska sitten nupin vaihto on helpompaa, ja kun kaappi (voi olla vaikka 1x12!) on sama, on helpompi erottaa miltä eri vahvistimet kuullostavat. Näin oman soundin hakeminen on helpompaa. Muita plussia: Tilan säästö nuppien kanssa, jos useampi vahvistin. Roudattavuus, jos treenikämpällä on kaappi valmiina. Nupit on yleensä vähän halvempia kuin kombot. Ero tosin ei ole suuri. Jos joskus päättää rakentaa oman vahvarin, esim. uraltone jr:n, on kaappi valmiina. |
Skolniski 07.07.2006 12:23:33 | |
---|
No joo niinhän näitä on, mutta itse tarjoaisin hieman uutta vinkkiä näihin: Nimittäin omasta mielestäni kannattaa ostaa nuppi + kaappi, eikä kombo. Koska sitten nupin vaihto on helpompaa, ja kun kaappi (voi olla vaikka 1x12!) on sama, on helpompi erottaa miltä eri vahvistimet kuullostavat. Näin oman soundin hakeminen on helpompaa. Muita plussia: Tilan säästö nuppien kanssa, jos useampi vahvistin. Roudattavuus, jos treenikämpällä on kaappi valmiina. Nupit on yleensä vähän halvempia kuin kombot. Ero tosin ei ole suuri. Jos joskus päättää rakentaa oman vahvarin, esim. uraltone jr:n, on kaappi valmiina. Millainen nuppi olis sitten tuohon mun tarkoitukseen hyvä, Peavey VK, Supreme XL, vai käytettynä joku ENGL Thunder vai? Entäs kaappi? Anna kolme särkee. Paskakitaristit #9 |
McNulty 07.07.2006 12:34:36 | |
---|
Metsästä käytetty Randall RG100. Kerrassaan mainio 100W combo raskaaseen musaan. Eikä tartte pelleillä putkien kanssa... siitä huolimatta soundaa helkkarin hyvälle. |
Englin Thunderia voisi metsästää tuohon hintaan myös. Pitää itsekin tsekata tuo Valve King joskus, kun sitä niin paljon on kehuttu viimeaikoina. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
morgga 07.07.2006 14:06:11 | |
---|
Komppaan bonecrusheria, ittelläni on tollane Randall RG75 ja on hyvät hevisoundit eli tuskin tuo RG100 huono vaihtoehto on. middle = muna |
Skolniski 07.07.2006 14:17:08 | |
---|
Komppaan bonecrusheria, ittelläni on tollane Randall RG75 ja on hyvät hevisoundit eli tuskin tuo RG100 huono vaihtoehto on. Kamppailen nyt kahden välillä, RG100 ja VK 112. Eikö 50 wattia riittäis jo bändihommiinkin, ainakin putkivaffarissa? Anna kolme särkee. Paskakitaristit #9 |
Tietysti Pauligin 07.07.2006 14:20:43 | |
---|
Kamppailen nyt kahden välillä, RG100 ja VK 112. Eikö 50 wattia riittäis jo bändihommiinkin, ainakin putkivaffarissa? Molemmitsa jyrähtää varmasti ihan tarpeeksi. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
oiva tumpeloinen 07.07.2006 14:41:20 | |
---|
No joo niinhän näitä on, mutta itse tarjoaisin hieman uutta vinkkiä näihin: Nimittäin omasta mielestäni kannattaa ostaa nuppi + kaappi, eikä kombo. Koska sitten nupin vaihto on helpompaa, ja kun kaappi (voi olla vaikka 1x12!) on sama, on helpompi erottaa miltä eri vahvistimet kuullostavat. Näin oman soundin hakeminen on helpompaa. Mun mielestä vähän kyseenalaista logiikkaa. Myös combon kaiutinta voi käyttää pelkkänä kaappina, jolloin nuppien vertailu on ihan yhtä helppoa. Muita plussia: Tilan säästö nuppien kanssa, jos useampi vahvistin. Mä luulen, että noinkin pienten tavaroiden kanssa ei ensimmäinen ongelma tilanpuute. Lisäksi combo+nuppi menee pienempään tilaan kuin kaappi + 2nuppia. Roudattavuus, jos treenikämpällä on kaappi valmiina. Tuohon sun seuraavaan pointtiin nähden sinänsä mielenkiintoinen tämä, kun se kuitenkin tarvitsee kaksi kaappia. Nupit on yleensä vähän halvempia kuin kombot. Ero tosin ei ole suuri. Nupit on tosissaan halvempia, mutta kun se kaappi kuitenkin on pakollinen. Combo aina halvempi vaihtoehto siinä, paitsi jos jonkun halvan poistotuotteen sattuu löytämään. Jos joskus päättää rakentaa oman vahvarin, esim. uraltone jr:n, on kaappi valmiina. Sitä combon kaiutinosaa voi vieläkin käyttää kaappina. Mä olisin antanut enemmän rispektiä tälle näkemykselle, jos sen perusteluna olisi esitetty katu-uskottavuus. Eihän rokkari ole mitään ilman seinän kokoista stäckiä.... ;) |
saastara 07.07.2006 14:55:01 | |
---|
Marshall 8240 Lisää middleä. |
re infecta 07.07.2006 14:55:06 | |
---|
ValveKingia en ole kokeillut, mutta kyllä tuo Randallin 100W kuulosti ainakin vuosi sitten aika hyvältä. |
kimurantti1 07.07.2006 15:08:49 | |
---|
Samaa ihmettelen kuin oiva tumpeloinen. Vielä kun otetaan huomioon, että budjetti on ~500e, ei paljoa nuppi+kaappi-yhdistelmiin päin katsota... Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
Skolniski 07.07.2006 15:18:39 | |
---|
Samaa ihmettelen kuin oiva tumpeloinen. Vielä kun otetaan huomioon, että budjetti on ~500e, ei paljoa nuppi+kaappi-yhdistelmiin päin katsota... Elikkäs combo it is. Päällimmäisenä mielessä tällä hetkellä toi ENGL Thunderi, jos käytettynä jostain löytäis siihen 500-600e hintaan, mahdotontako? Täytyypi käydä jossain soitinliikkeessä kokeilemassa tota VKta ja Randallia. Missäköhän puljussa se olis mahdollista, tampereen seudulla siis? Anna kolme särkee. Paskakitaristit #9 |
Tietysti Pauligin 07.07.2006 15:34:44 (muokattu 07.07.2006 15:36:33) | |
---|
Elikkäs combo it is. Päällimmäisenä mielessä tällä hetkellä toi ENGL Thunderi, jos käytettynä jostain löytäis siihen 500-600e hintaan, mahdotontako? Täytyypi käydä jossain soitinliikkeessä kokeilemassa tota VKta ja Randallia. Missäköhän puljussa se olis mahdollista, tampereen seudulla siis? Muistanko nyt ihan pitkin reisiä, vai oliko se niin että randallilla ei ole Suomessa maahantuojaa? Tai no, ainakaan noita en ole liikkeissä ikinä nähnyt. E: käytettynä sitten tietysti saattaa löytyä. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
kimurantti1 07.07.2006 18:41:04 | |
---|
Elikkäs combo it is. Päällimmäisenä mielessä tällä hetkellä toi ENGL Thunderi, jos käytettynä jostain löytäis siihen 500-600e hintaan, mahdotontako? Ei ollenkaan. 600 euroa ei käytetystä kannata edes maksaa. 550e korkeintaan, jos laite on hyvässä kunnossa. Randallilla ei ole Suomessa maahantuojaa, joten sokkona joutuisit sellaisen ostamaan. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
Hnry 07.07.2006 19:38:15 | |
---|
Entäs Rocktron Rampage R120 ? Itse en ole kokeillut, mutta voisiko olla ? Death arrives with a smile. |
msormune 07.07.2006 21:52:27 | |
---|
Mun mielestä vähän kyseenalaista logiikkaa. Myös combon kaiutinta voi käyttää pelkkänä kaappina, jolloin nuppien vertailu on ihan yhtä helppoa. Koetin vaan antaa hieman uutta näkökulmaa. Tätä samaa asiaa kysellään täällä noin 2 kertaaa viikossa. Ja esimerkiksi tässäkin ketjussa mainitussa RG100:ssa ei taida olla mahdollisuutta käyttää tuota pelkkänä kaappina, ellei kolvaile siihen liittimiä itse... Mä olisin antanut enemmän rispektiä tälle näkemykselle, jos sen perusteluna olisi esitetty katu-uskottavuus. Eihän rokkari ole mitään ilman seinän kokoista stäckiä.... ;) No tulihan se sieltä :) Varmaan tuo RG100 on aika hyvä peli tuohon ketjun aloittajan tarpeeseen. |
oiva tumpeloinen 07.07.2006 22:11:50 | |
---|
Koetin vaan antaa hieman uutta näkökulmaa. Tätä samaa asiaa kysellään täällä noin 2 kertaaa viikossa. Ja esimerkiksi tässäkin ketjussa mainitussa RG100:ssa ei taida olla mahdollisuutta käyttää tuota pelkkänä kaappina, ellei kolvaile siihen liittimiä itse... Toi kolvaus ei ole mikään iso homma, eikä vaikeakaan sen puoleen. Jos kuitenkin tuntuu, ettei siitä itse selviä, joku tuttu tai vaikka m.nettiläinen tekee sen varmastikin kahvikuppiveloituksella. Toinen pointti jättää mainitsematta tuo nuppi+kaappi-hässäkkä on tuo budjetti. Tuohon rahaan saa tehdä jo todella löydön nupiksi ja kaapiksi. Ja jos vaihtamisen helppoudesta puhutaan, niin räkkietunen ja pääte olisi vielä parempi silloin kuin nuppi. |
nissemus 07.07.2006 23:21:56 | |
---|
Mutta mites ton säröpuoli? Ja tuntuu aika halvalta noin kokoputkipeliks.. Huono? Ei ole kokoputkipeli, tuossa ei ole putkitasasuuntaajaa... Sillai. |