Muuten mulla on kohta tyhjä lompsa ja kaikki laatikot täynnä mikkejä. Vaara on aina olemassa, jos tälle tielle on lähteny... ;) Oikeesti, kyllähän mikeissä eroja on, mutta monesti ne on melko pieniä.. Toki jos vertaa jotain vintage- tai sitte hi-power/hi-gain mikkejä, niin toki eroja on, tarkoitin lähinnä tietyn "ryhmän" tai "teholuokituksen" sisällä.. Eli Strat-tyyliset vintage-mikit, tai niitten erot, on usein koko lailla pikkuisia. En kiistä, etteikö niitä olisi, sillähän niitä tehdään, mutta voi olla hyvin hankalaa "arpoa" sitä parasta.. Hupsuhko juttu vielä se, että joku mikki kuulostaa jossain rungossa aivan hyvältä, ja sitten jonkun toisen kitarassa ei lainkaan niin hyvältä. Toki, valitset sitte minkä hyvänsä, saattaa olla kuitenkin hivenen paremmat.. (vaikka mun muistin mukaan MIM-Fenkuissa ei oo lainkaan huonot mikit, maadotusongelmia hieman, ja tallan inertiablokissa vähä sanomista) |
Periaattessa saattaisi olla MAR Harmony-setti (siis jossain texas special-fat 50's akselilla liikutaan) myynnissä kohtuuhintaan, vain toinen MAR-setti on tällä hetkellä kiinni kitarassa ja oikeastaan enempää stratoja ei tarvitsisi taloon tulla (niitä kun on kolme, yhden myin alkuperäisilä mikeillä muutama kuukausi sitten)... Riski uuden kitaran ilmaantumiseen on paljon suurempi jos hyllyssä makaa mikkisetti odottamassa sopivaa kitaraa!!! Pistä vaikka pikaviestiä jos kiinnostaa, vastailen jahka ehdin ja koneen eteen pääsen. Kesälomareissulla nääs... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
vaikka mun muistin mukaan MIM-Fenkuissa ei oo lainkaan huonot mikit, maadotusongelmia hieman, ja tallan inertiablokissa vähä sanomista Siis noissa mikeissä ei ole tosiaankaan mitään vikaa, niissä on juuri sellainen klassinen ping-stratosaundi, joka kyllä toimii. Hieman vain haen niihin lisää... miksi sitä sanotaan? semmosta ärhäkkyyttä muuttamatta kuitankaan ihan humppareiksi (siihen saundiin on muut kitarat). Ja tottahan tuo on että aika lailla arpomalla saa valinnan tehdä.... mutta kun ei sitä mikkien vaihtoakaan ole koskaan tullut kokeiltua, niin nyt sitä vois vaikka.. äh en tiiä. Periaattessa saattaisi olla MAR Harmony-setti (siis jossain texas special-fat 50's akselilla liikutaan) myynnissä kohtuuhintaan.. kyllä kiinnostaa, jos vaikka pikaviestein jatketaan. vielä kun myyt sen pleksin ja ihmekytkentöjen kera :) "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |