käsi 11.09.2003 16:13:46 | |
---|
musiikin teoria ei oo oikein menny jakeluun mulla koskaan, mutta ako vaivaamaan et onko näin että biisissä oleva joku nuotti/sävel kumoaa toisen sävelen niin että sitä ei voisi soittaa. vai onko sinänsä ihan sama mitä nuotteja sinne takoo kuhan ne kuulostaa hyvältä? |
Fortune 11.09.2003 16:22:15 | |
---|
vai onko sinänsä ihan sama mitä nuotteja sinne takoo kuhan ne kuulostaa hyvältä? No juuri näin se on.
|
baron 11.09.2003 17:08:30 | |
---|
musiikin teoria ei oo oikein menny jakeluun mulla koskaan, mutta ako vaivaamaan et onko näin että biisissä oleva joku nuotti/sävel kumoaa toisen sävelen niin että sitä ei voisi soittaa. vai onko sinänsä ihan sama mitä nuotteja sinne takoo kuhan ne kuulostaa hyvältä? Usein (aina?) pystyy "teoreettisesti" perustelemaan, miksi se kuulostaa hyvältä. |
Sinap 16.09.2003 21:40:01 | |
---|
musiikin teoria ei oo oikein menny jakeluun mulla koskaan, mutta ako vaivaamaan et onko näin että biisissä oleva joku nuotti/sävel kumoaa toisen sävelen niin että sitä ei voisi soittaa. vai onko sinänsä ihan sama mitä nuotteja sinne takoo kuhan ne kuulostaa hyvältä? teoriaa ei kannata sotkea säveltämiseen.teorissa on "riitasointuja" mutta varsinkin nykyään niitä käytetään paljon ja ne kuulostavat jopa suloisilta.kaikki on kiinni siitä mitä on sointua ennen ja sen jälkeen.2 säveltä soi aina jollain tavalla mutta painappa pianosta vaikka 5 mitä tahansa ääntä.harvemmin kuulostaa hyvältä. |
esim. aiss-duurissa ei voi olla a:ta, koska se on korotettu. se voi olla vaan jos nuotissa on palautusmerkki. oletan kirjoituksen perusteella ettet edes tiedä mitä sävellajit ovat. Hanki presari ja ole tosimies! |
isojussi 23.10.2003 22:06:56 | |
---|
On kyllä ihan pakko mitenkään vittuilematta ja provosoimatta todeta, että on kyllä melkein sekavin kysymys, minän olen mnetissä tömännyt. En ymmärtänyt sanaakaan.... Joku jo tossa edellä suosittelikin tarkempaa tutstumista musiikin teoriaan. Aloita rauhassa alkeista, äläkä häpeile tietämättömyyttäsi, vanha sananlasku sanoo, että "Se joka kysyy on tyhmä vain niin kauan, kunnes kysyy, mutta joka ei kysy, pysyy tyhmänä". Musiikin teoria on itseasiassa helkkarin mielenkiintoista, kun sitä malttaa opiskella tarpeeksi hitaasti ja käsi kädessä käytännön kanssa. Se on tutkimusmatka joka ei pääty koskaan. Osta mut - ma olen kaupan! |
baron 28.10.2003 22:39:11 | |
---|
Mua on aina viehättänyt kun "riitasoinnuilla" saadaan aikaan kaunista musiikkia, pienenä esimerkkinä Hatsaturjanin pienet (lasten) pianokappaleet. |