Teijo K. 06.07.2006 21:14:22 | |
---|
Mun mielestäni markbass ei ole muotia. Merkki on saanut huomion osakseen laitteidensa keveyden/pienen koon ansiosta, ei niinkään soundin. Markbassin kaapit ovat todella luotaantyöntävän näköisiä... Eihän toi nyt todista mtn. Miusta 99% kaikesta siitä mikä on muotia on todella luotaantyöntävän näköistä. Niin vaatteissa kuin muussakin. :) Ja jollain tavalla niissä mbeissä se rumuus on jo niin rumaa että se alkaa olla jo kiehtovaa. Mutta mulla onkin tipunkeltainen Musari. Jonka ostin nimenomaan sen värin takia. |
absqua 06.07.2006 21:16:44 (muokattu 06.07.2006 21:43:13) | |
---|
Eihän toi nyt todista mtn. Miusta 99% kaikesta siitä mikä on muotia on todella luotaantyöntävän näköistä. Niin vaatteissa kuin muussakin. :) Ja jollain tavalla niissä mbeissä se rumuus on jo niin rumaa että se alkaa olla jo kiehtovaa. Mutta mulla onkin tipunkeltainen Musari. Jonka ostin nimenomaan sen värin takia. no en mä itse asiassa mitään yrittänyt varsinaisesti todistaa - toi oli enemmänkin toteamus. jos nuo MB:t olisivat kuuminta hottia niin jengihän vaihtaisi kamojaan niihin urakalla. huttusen hyllyt täyttyisivät ampegeistä ja ebs:stä ja mitä niitä nyt onkaan. käsittääkseni näin ei ole tapahtunut, vaan kyse on enemmänkin pelkästä poreilusta ja vaahtoamisesta. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Puavali 06.07.2006 23:53:53 | |
---|
Ainoa kunnon Ampegin kaappi on, munsta, 8x10 rantasauna ilman pillejä ja refleksiaukkoja. Muut on ihan joopa-joo. Kyä munsta 4*10 ampekki kuulosti ihan hyvältä, jopa Hartkea paremmalta... Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
onde 07.07.2006 00:31:15 | |
---|
tässä ois tarkotus ostaa kevyttä roudattavaa kaappia.Kuitenkin se ajetaan PA:n läpi eli Ampegit on out painonsa takia.Kyllä mulla treeni kämpällä seisoo 80 kilonen hornan kattila jos haluaa osallistua ens vuoden vahva mies kisaan, niin siinä on hyvä treeni kaveri But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
Teijo K. 07.07.2006 08:41:08 | |
---|
Kyä munsta 4*10 ampekki kuulosti ihan hyvältä, jopa Hartkea paremmalta... Mikä nyt ei kuulostaisi Hartkea paremmalta? |
Keny 07.07.2006 08:45:16 | |
---|
Ainoa kunnon Ampegin kaappi on, munsta, 8x10 rantasauna ilman pillejä ja refleksiaukkoja. Muut on ihan joopa-joo. Joo joo....iso auto ja isot kamat. Mua nyt nyppii tää muoti juttu oikeesti.Ei voi sanoo et EBS oli muodissa ja nyt Markbass.Tottakai jengi haluu testaa kaikke uutta mitä tulee.Ihan ku EBS ois nyt ihan paska ja ylihinnoteltu tai jotain.Nii Markbass ja Ampeg ei kans maksa mitään. Joku kysy EBS neoista.Nillä on tavallinen pro-line,neot ja joku halpis sarja. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Karlsson 07.07.2006 09:14:59 | |
---|
Joo joo....iso auto ja isot kamat. Mua nyt nyppii tää muoti juttu oikeesti.Ei voi sanoo et EBS oli muodissa ja nyt Markbass.Tottakai jengi haluu testaa kaikke uutta mitä tulee.Ihan ku EBS ois nyt ihan paska ja ylihinnoteltu tai jotain.Nii Markbass ja Ampeg ei kans maksa mitään. Joku kysy EBS neoista.Nillä on tavallinen pro-line,neot ja joku halpis sarja. Joo, Ampegithan on tooosi edullisia. Mullakin tosta lystistä kohtuullinen velkavankeus meneillään... Tässä nyt sekoitellaan käsitteitä jotenkin, vaikka munsta kyse lienee vain uuden tuotteen markkinoinnista ja uutuuden viehätyksestä. Uusi valmistaja ampaisee markkinoille sopivan markkinoinnin kanssa, niin johan on vermeestä testiä lehdissä ja juttua nettipalstoilla. Ei ne edelliset kuumat potut kuitenkaan yhtäkkiä huonone tai muuten muuta hinta-laatusuhdettaan. Eniten näistä muotiasioista kiljunevat ne jotka itse ovat haksahtaneet hypen mukana laitteeseen, joka ei heidän käyttöönsä välttämättä paras muuten olisi. Soittajien mieltymykset ovat kuitenkin kovin yksilöllisiä, joten mainospuheiden sijasta ne omat korvat ja tarkkaan harkitut vaatimukset laitteelta ovat tärkeimmät kriteerit vermeita valittaessa. |
JK 07.07.2006 09:23:42 (muokattu 07.07.2006 09:39:24) | |
---|
Mua nyt nyppii tää muoti juttu oikeesti.Ei voi sanoo et EBS oli muodissa ja nyt Markbass.Tottakai jengi haluu testaa kaikke uutta mitä tulee.Ihan ku EBS ois nyt ihan paska ja ylihinnoteltu tai jotain.Nii Markbass ja Ampeg ei kans maksa mitään. Samaa mieltä tosta muotijutusta. Itse olen sellainen kamafriikki että haluan testata erilaisia laitteita ja SEN soundin hakeminen on hiukan työn alla... Kumma juttu että usein muiden soundit kuullostaa paremmilta kuin omat. En tiedä onko kukaan törmännyt samaan ilmiöön. Noista EBS/MarkBassjutuista kuitenkin. Mulla oli EBSn Taurus- kombo. 2 x 10" ja jotain 240 w. Siitä en yksinkertaisesti saanut mieleistä soundia. Jotenkin liian HiFi koko ajan mulle. Sitten oli EBSn Drome 12" / 150w. Se oli hyvä peli. Paremmat soundit itselleni siitä sain kuin Tauruksesta. Roudattavuus oli myös nannaa, ja kyllä siinä tehot riitti hyvin. Seuraavaksi oli Fenderin Bassman 1200 Pro (Nykyisin Chieffillä) Loistava nuppi!! Perässä 1 - 2 kpl EBS NEO12 kaappeja. Toimiva systeemi ja hyvät soundit. Nuppi on melko painava, mutta kyllä siitä vastineeksi lähtee potkuakin. Mua henkilökohtaisesti hiukan häiritsi noissa EBSn tuotteissa se hintaan nähden luokattoman huono viimeistely. Eturitilän kiinnitysruuveissa holkkina kumiletkun pätkät, jotka oli kiristetty ihan lyttyyn. Muutenkin elementin kiinnitykset ja kaapin viimeistely ei mun mielestä ole sen hintaluokan tasoa. Ostin tuon MarkBassin oikeestaan sokkona (testaamatta sen enempiä) eli sen 12" combon. Olen ollut erittäin tyytyväinen peliin. Tehoja riittää, roudattavuus on ihanteellinen ja olen saanut siitä mieleistäni soundia kaikilla bassoilla jotka olen siihen kiinni lykännyt. Combon kotelon rakenne on tukeva ja hyvin viimeistelty. Isommista EBSn nupeista ei ole kokemusta, enkä niitä kommentoi. Mutta EBS/MarkBass combot: - EBSn comboihin ei saa lisäkaappia (paitsi aktiivin) - MarkBassiin saa, lisäksi nuppi on irroitettavissa helposti jos tarvitsee pelkän nupin matkaan. - MarkBass 12" combo noin 1000 eur, EBS Drome noin 1300 eur (uutena, listahinta) Nää on mun omia henkilökohtaisia tuntemuksia, älköön kukaan näistä ottako itseensä. |
Keny 07.07.2006 09:38:32 | |
---|
JK heitti taas ihan asiaa.Noin se menee ja iteeninkin huvittais tota Markbass komboa testaa. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
hemmo 07.07.2006 09:40:01 | |
---|
JK heitti taas ihan asiaa.Noin se menee ja iteeninkin huvittais tota Markbass komboa testaa. Mutta tehän olette EBS:n tallissa, hyvä herra? Sedaps. |
Keny 07.07.2006 09:46:10 | |
---|
Mutta tehän olette EBS:n tallissa, hyvä herra? Niin mut testa niin tiedän mistä puhutaan,arvon ritari. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
absqua 07.07.2006 10:00:05 | |
---|
Niin mut testa niin tiedän mistä puhutaan,arvon ritari. Oikea asenne. "Tunne vihollisesi" -Sun Tzu- Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Oikea asenne. "Tunne vihollisesi" -Sun Tzu- tunne itsesi sata taistelua sata voittoa Ei kai tää ny niin vakavaa o sentään? :) |
TommiW. 07.07.2006 12:03:22 | |
---|
Nojoo, munsta semmonen muotihypetys on ihan caccaa. Ite oon Markbassia kokeillut, entisessä koulussa ja little mark 2+4x10 kaappi oli tosi hyfän saundinen. Ashdownista jotkut puhuivat joskus ns. uutena Ampegina, mutta ite en saanut siitä minkäännäköistä järkevää saundia ulos, ja oli muutenkin mun makuun liian töhö. Ilmeisesti ashdown-villitys ei muutenkaan kauhean kauaa kestänyt. EBS:n fafner oli hurjan tykki, mutta helen painava, ja mulle jotenkin ehkä liikaa säätövaraa. Kalliitahan kaikki edellämainitut merkit ovat. Ja on hauska todeta entisenä SVT-AV:n omistajana, että siitä seuraavaksi paras rokkisaundi löytyi yhdistelmästä ART Tube-MP --> Monster PA-pääte --> Hartken VX410 kaappi. Ei varmastikaan kätevä roudattava, ei missään nimessä muodikas, mutta ei kyllä ollut kalliskaan. Saundi oli mahtava. Öö. Jutun idea hävis jo puolivälissä. "Näkee jo kaukee, että tuossa on basisti, mies, joka saa mitä haluaa, alfa-uros!" -Sam Other |
Teijo K. 07.07.2006 12:05:45 | |
---|
Musta noi muoti-ilmiöt, joita mielestäni aivan kiistättä tässäkin maailmassa on, ja tuotteiden laatu ovat kaksi täysin irrallista asiaa joilla ei välttämättä ole juurikaan tekemistä toistensa kanssa. Tuotteiden hintoihin haluttavuus kuitenkin vaikuttaa jonkunverran. |
TommiW. 07.07.2006 12:07:21 | |
---|
Musta noi muoti-ilmiöt, joita mielestäni aivan kiistättä tässäkin maailmassa on, ja tuotteiden laatu ovat kaksi täysin irrallista asiaa joilla ei välttämättä ole juurikaan tekemistä toistensa kanssa. Tuotteiden hintoihin haluttavuus kuitenkin vaikuttaa jonkunverran. Tavallaan samaa ilmiötä on tässä Suomen vintage-buumissa, munsta. Ja ennenkuin kukaan ehtii, ni ei, en missään nimessä nyt dissaile täällä mitään vintagevermeitä saatika hifi-pilittimiä. "Näkee jo kaukee, että tuossa on basisti, mies, joka saa mitä haluaa, alfa-uros!" -Sam Other |
Keny 07.07.2006 12:40:06 | |
---|
Juu ei.Jotenki vaan sana muoti antaa tuotteelle halvan ja huonnon arvosanan.Oon arvan kanssa kyl eri mieltä osittain....kerrankin. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Teijo K. 07.07.2006 12:45:39 | |
---|
Juu ei.Jotenki vaan sana muoti antaa tuotteelle halvan ja huonnon arvosanan.Oon arvan kanssa kyl eri mieltä osittain....kerrankin. Minusta se taas kertoo ihmisistä, ei laitteista. Laitearviot erikseen nääs. |
möyssy 15.07.2006 02:57:45 | |
---|
Ois nyt kohta puoliin hommattava uutta ''verta'' tonne vahvistinpuolelle. Oisko tommone 4x10 EBS ja HD350 hyväkin valinta? Pitäis niillä kamoilla pärjätä melko(lue: todella) kauan. dynynyy. |
hemmo 15.07.2006 03:00:57 | |
---|
Ois nyt kohta puoliin hommattava uutta ''verta'' tonne vahvistinpuolelle. Oisko tommone 4x10 EBS ja HD350 hyväkin valinta? Pitäis niillä kamoilla pärjätä melko(lue: todella) kauan. Ei mitn EBS:ää. Mark-Bass on paras. http://soundstore.fi/index.php/cPath/30 Sedaps. |