migeboy 19.10.2003 08:52:28 | |
---|
Tässä vähäsen katselin Hanoi rocksin keikkakuvia netistä, ja mua jäi vaivaamaan sellanen asia, että montako kitaraa Andy McCoy mahtaa tällä hetkellä omistaa? Jossakin kuvassa oli taustalla sen skepavarasto, missä näytti olevan ainakin tsiljoona kitaraa. En sit saanu enempää selvää että montako skepaa siellä oli. |
Jake24-25 19.10.2003 10:00:25 | |
---|
Tässä vähäsen katselin Hanoi rocksin keikkakuvia netistä, ja mua jäi vaivaamaan sellanen asia, että montako kitaraa Andy McCoy mahtaa tällä hetkellä omistaa? Jossakin kuvassa oli taustalla sen skepavarasto, missä näytti olevan ainakin tsiljoona kitaraa. En sit saanu enempää selvää että montako skepaa siellä oli. Tarkasta kitaroiden määrästä minulla ei ole tietoa, mutta olettaisin Andyllä niitä ainakin toistakymmentä olevan. Nimittäin joidenkin haastattelujen mukaan osa hänen kitaroistaan on Los Angelesissä ja osa täällä Suomessa. Muistan nähneeni McCoys-Showssa - siinä muuttojaksossa - että Andyllä oli monta kitaraa (ainakin koteloita oli useita). "Rock´n Roll is Cool!" Jake T |
Jani The Rock 19.10.2003 10:34:03 | |
---|
Kyllä Andyllä on huomattavasti enemmän kuin toistakymmentä kitaraa. Rytmi-lehdessä julkaistun haastiksen mukaan jo vuonna -99 löytyi noin 60 kitaraa, jossa näiden useimmiten nähtyjen Les Paulien ja Flying V:iden lisäksi on mukana mm. -pari vanhaa Gibson 335:sta -vintage-Epiphoneja -muutama Strato -kaksi Firebirdiä -50 -luvun teräskoppainen National -iso kasa 12-kielisiä, sekä akustisia että sähkökitaroita (Fender, Guild, Takamine, Rickenbacker) Yhtään kaksikaulaista kitaraa ei ainakaan vielä tuolloin repertuaarista löytynyt, kun ei kuulemma ollut tullut vastaan sellaista jossa molemmat kaulat olisivat olleet hyviä. Butcher baby - they`re gonna put you away! |
Sammakko 19.10.2003 10:35:50 | |
---|
Täytyy muistaaa se että andy valehtelee enemmän kuin puhuu totta. ||||||||Hei Hei Fränklin tule +leikkimään kanssamme!!!||||||||
Meitsillä on Delta Blues!! |
Juzzu 19.10.2003 10:44:19 | |
---|
osa hänen kitaroistaan on Los Angelesissä ...kanissa, myynnissä, ehkä uusilla omistajilla? Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
migeboy 19.10.2003 11:19:51 | |
---|
Täytyy muistaaa se että andy valehtelee enemmän kuin puhuu totta. Tollasen kuvanhan mä oon Andysta saanu. Eikös se ollu niin, että se ilmotti styrkkarisakkin aina tapauskohtasesti? Eri paikoissa ja eri hepuille aina vähän eri styrkat. No, kyllä mä luulen, että siltä löytyy muutama styrkkarikin kotoo. Kyllä sen voi melkein uskoo, että Andylla on lähemmäs 60skepaa. Jos ei ole, niin sitten sillä on niitä muuten vaan aika paljon. Melkein jo muille jakaa. |
D-Kay 19.10.2003 12:02:46 | |
---|
...kanissa, myynnissä, ehkä uusilla omistajilla? Tostahan oli joskus iso haloo, kun Andy vei jotain keppejä kaniin. Myöhemmin tais vissiin paljastuu, että se vie kitarat monesti säilytettäväks sinne, kun se lähtee vaikka ulkomaille. MYYDÄÄN: Tokain Les Paul
VAIHDETAAN: Bossin räkki-eq |
Sammakko 19.10.2003 12:26:36 | |
---|
Tostahan oli joskus iso haloo, kun Andy vei jotain keppejä kaniin. Myöhemmin tais vissiin paljastuu, että se vie kitarat monesti säilytettäväks sinne, kun se lähtee vaikka ulkomaille. Mikä on kani? en tarkota sitä nisäkästä. ||||||||Hei Hei Fränklin tule +leikkimään kanssamme!!!||||||||
Meitsillä on Delta Blues!! |
Niskamies 19.10.2003 12:34:21 | |
---|
Andy ainaki käyttää Hughes & Kettnerin äänmentoistoa. Sivuilla lukee. Mikä sen Hanoi Rocksin toisen kitaristin nimi on? Hanki presari ja ole tosimies! |
Fortune 19.10.2003 12:37:37 | |
---|
Andy ainaki käyttää Hughes & Kettnerin äänmentoistoa. Sivuilla lukee. Mikä sen Hanoi Rocksin toisen kitaristin nimi on? Eikö Costello Hautamäki ole Hanoin kitaristina nykyään? |
migeboy 19.10.2003 12:38:46 | |
---|
Eikö Costello Hautamäki ole Hanoin kitaristina nykyään? Taitanee olla. Ainakin se on joskus ollut. |
Taitanee olla. Ainakin se on joskus ollut. Taitaa hän nykyäänkin olla juu. Groooove is in heart! |
migeboy 19.10.2003 12:48:10 | |
---|
jossa näiden useimmiten nähtyjen Les Paulien ja Flying V:iden lisäksi on mukana mm. -pari vanhaa Gibson 335:sta -vintage-Epiphoneja -muutama Strato -kaksi Firebirdiä -50 -luvun teräskoppainen National -iso kasa 12-kielisiä, sekä akustisia että sähkökitaroita (Fender, Guild, Takamine, Rickenbacker) Jossakin kuvassa mä olin näkevinäni sillä Explorerin, en sitten tiedä oliko se Epihpone vaiko Gibson, lapaa ei kuvassa näkynyt. |
Steve McBeach 19.10.2003 12:48:32 (muokattu 19.10.2003 12:49:19) | |
---|
Kyllä Andyllä on huomattavasti enemmän kuin toistakymmentä kitaraa. Rytmi-lehdessä julkaistun haastiksen mukaan jo vuonna -99 löytyi noin 60 kitaraa, jossa näiden useimmiten nähtyjen Les Paulien ja Flying V:iden lisäksi on mukana mm. -pari vanhaa Gibson 335:sta -vintage-Epiphoneja -muutama Strato -kaksi Firebirdiä -50 -luvun teräskoppainen National -iso kasa 12-kielisiä, sekä akustisia että sähkökitaroita (Fender, Guild, Takamine, Rickenbacker) Onkos tota Rytmi-lehdessä julkaistua haastattelua luettavissa netissä? Joo, noihin kitaroihin lisäisin vielä ainakin punaisen ES-175:n, jota Andy käyttää ainakin slide soitossa. Sitten hänellä oli ainakin Ankkarockissa yksi Explorer (Gibson) , ja sitten se ruotsista ostettu valkoinen mikälieneekään- kitara. Ja sitten tietysti Zemaitis. Uusimmalla Hanoi levyllä käytti studiossa myös Telecasteria, mutta livenä en ole sitä nähnyt Andyn käyttävän. Noi vintage Epiphonet on kyllä hienoja, en tiedä onko Andyllä enää tuota ES-335 mallista mustaa Epiphonea, jota käytti joskus '84-'88 vuosina, mutta se ainakin näyttää ja soundaa hyvältä. Samoin kuin se iso puoliakustinen vintage-Epi, mikä nyt lieneekään. I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock. |
migeboy 19.10.2003 12:53:25 | |
---|
No sillä jätkällä tuntuu sitä rahaa löytyvän, niin kitaroiden vaihtaminen ja uusien ostaminen on Andylle varmaan melkein arkipäivää. En mä tiedä, mutta jotenkin vaan tuntuu siltä. |
Miikathebest 19.10.2003 13:03:45 | |
---|
Sheriffi Mc Coy -kirjassa oli sellainen luku kuin KITARAT. Siinä se sanoi jotain 58' Lp:stä, ja kaikista muista lespauleista... Siinä mainittiin myös flying-v. |
Jani The Rock 19.10.2003 14:56:25 | |
---|
Sheriffi Mc Coy -kirjassa oli sellainen luku kuin KITARAT. Siinä se sanoi jotain 58' Lp:stä, ja kaikista muista lespauleista... Siinä mainittiin myös flying-v. Kyseisessä jutussa, joka ei ole luku vaan yhden sivun mittainen, mainitaan Les Paul Black Beauty -58 (näitä on kaksi ja yksi vuodelta -62) Les Paul Junior Single Cutaway Firebird -64 Les Paul Standard -69 ("se on mun favoritti Les Paul") L 56 S (Albert Järvisen ex) Regent -46 Flying V Limited Edition "-58" Washburn Montgomery 135, 335 Les Paul Double Cutaway -62 Butcher baby - they`re gonna put you away! |
Juzzu 19.10.2003 15:15:28 | |
---|
Les Paul Black Beauty -58 (näitä on kaksi ja yksi vuodelta -62) Vuonna -62 ei tehty enää les pauleja, vaan SG oli silloin mallistossa. SG:n nimi kyllä oli vuonna '61 Les Paul, mutta käsittääkseni '62 nimetty jo Standard Guitariksi. Eikös Black Beauty-nimeä käytettyä vain mustista 'oikeista' Pauleista? Les Paul Double Cutaway -62 Eli tässä ompi SG. Hmm.. oliko noiden nimi tosiaan vielä '62 vielä Les Paul. Pitäneekin tarkistaa asia. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
-Q- 19.10.2003 15:27:18 | |
---|
Eli tässä ompi SG. Hmm.. oliko noiden nimi tosiaan vielä '62 vielä Les Paul. Pitäneekin tarkistaa asia.
Mikäli tuo nimitys ei ole vuosiensaatossa vaihtanut merkitystään, niin eihän Double-Cut LP ole sama kitara kuin SG. |
Jani The Rock 19.10.2003 15:28:03 (muokattu 19.10.2003 15:33:04) | |
---|
Vuonna -62 ei tehty enää les pauleja, vaan SG oli silloin mallistossa. SG:n nimi kyllä oli vuonna '61 Les Paul, mutta käsittääkseni '62 nimetty jo Standard Guitariksi. Eikös Black Beauty-nimeä käytettyä vain mustista 'oikeista' Pauleista? Eli tässä ompi SG. Hmm.. oliko noiden nimi tosiaan vielä '62 vielä Les Paul. Pitäneekin tarkistaa asia. Käsittääkseni nimi SG otettiin käyttöön vuonna -63. Ainakin Riffin numerossa 3/2000 on tällainen tieto. Ja opus Electric guitars - illustrated encyclopedia vahvistaa. Ristiriitaista tietoa sen sijaan löytyy siitä, kumpana vuonna herra Les Paulin sopimus Gibsonin kanssa päättyi. Q on aivan oikeassa. Doublecut on doublecut. Butcher baby - they`re gonna put you away! |