Aihe: Esivahvistimen paristojen kulutus
1
Topey
06.07.2006 13:00:39

Tuollainen pieni esivahvistin/EQ on basson kyljessä:

http://www.omegamusic.nl/belcat.html

Varmaan monellakin on kokemuksia siitä kuinka tuollaiset syö pattereita.

Eli kuluuko patteri vain silloin kun soitinta soitetaan, vai kytkeytyykö vahvitsin päälle kun piuha tökätään kiinni, vai kun voluumit käännetään auki.

Jollain sivuistolla puhuttiin, että yhdellä paristolla ajelee vuodenkin, itse olen kyllä joutunut vaihtamaan useammin.
sn
06.07.2006 13:11:02
Se kytkeytyy päälle kun piuha on kiinni eli kannattaa vetäistä piuha pois soiton päätteeksi.
Zealot
06.07.2006 21:03:18
Ibanezini paristoa en ole vielä joutunut vaihtamaan ja pari vuotta sillä on tullut soiteltua. Tosin olen soitellut sitä aika paljon akustisesti, ilman vahvistinta. Vahvistinta käytän vain treenikämpällä. Joten varsinaista soittokestoa en osaa enkä uskalla sille alkaa veikkailemaan. Liikkeessä soitinta ostaessani kyllä kehuivat että paristo kestää useamman vuoden jos ei unohda piuhaa kiinni.

Mikki+EQ siis kytkeytyy päälle aina kun piuhan laittaa kiinni. Eli jos piuhan joskus unohtaa kiinni, niin voipi loppua äkisti virta vehkeistä.

Näin siis akustisessa ibanezissani.
They let it rock, I let it roll!
Bändin kotisivut
Topey
07.07.2006 02:58:28

Mikki+EQ siis kytkeytyy päälle aina kun piuhan laittaa kiinni. Eli jos piuhan joskus unohtaa kiinni, niin voipi loppua äkisti virta vehkeistä.

Niinhän siinä tuntuu käyvän. Kas kun eivät ole kitaratehtaalla keksineet laittaa volume potikkaan on/off kytkintä. Varmaan joissain malleissa sellainen onkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)