friteerattu peruna 06.07.2006 11:36:31 | |
---|
Kato äiti, mä oon lentokone!!!11 |
Guitaristi 06.07.2006 11:42:04 | |
---|
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
friteerattu peruna 06.07.2006 11:48:02 | |
---|
Ei taida olla pääte toteutettu putkilla? Muuten olisi ollut mielenkiintoinen kyllä, mutta ei taida olla täysputkipeli... Siksi lainausmerkit... Kato äiti, mä oon lentokone!!!11 |
Guitaristi 06.07.2006 12:03:17 | |
---|
Siksi lainausmerkit... Ah, anteeksi, olinpa typerä... Pistetään väsymyksen piikkiin. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Niq 06.07.2006 12:48:47 | |
---|
http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … _gm108_egitarrencombo_prodinfo.html Vintagerista en tiedä, mutta ylläoleva on kyllä hintaansa nähden loistava peli. Tuohan on kopio Tech 21 Trademarkeista ja aika hyväkin sellainen. Analoginen mallintava, siis. Kotisoittoon jos tarttisin halpaa vahvaria niin tuo on kyllä nro 1 listalla. Tykkäsin enemmän kuin microcubesta, jotenkin "aidommat" soundit tuossa, kun microcubessa on semmoiset muoviset. "I have a cunning plan" -Baldrick |
weelie 06.07.2006 12:57:21 (muokattu 06.07.2006 12:59:11) | |
---|
Mulla oli Vintager GM110 (jossa siis 10" kajari). Oli mielestäni erinomainen vehje (Mulla oli se noin 3 vuotta). Kotikäyttöön, ei bändikäyttöön, sillä eihän noista mölyä tarpeeksi varmaan saisi ja pamahtaisi varmaan koko vehje jos aina luukuttaisi. Monissa noissa mallintavissa on digitaalinen saundi, tässä ei ollut, vaan muhkea ja perinteinen. Siis putkimainenkin, vaikka siinä ei putkea ollutkaan kuten tuossa ylläolevassa näyttäisi olevan, tosin se perinteinen Fender overdrive ei kyllä ollut aivan yhtä luonnollinen kuin aidossa pikku-putkiFenkussani. Mutta silti, erinomainen vehje! Enkä usko että yhden putken lisääminen sitä olisi parantanut. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Krice 06.07.2006 13:11:46 | |
---|
Voiko olla mahdollista, että jossain Behringerin mallintavassa on "aidot" soundit.. suhtaudun epäillen jopa tuohon putkivehkeeseen, vaikka siinä putki näyttää olevankin. Sekin on varmaan joku puoliksi mallintava... |
Tympee Huttunen 06.07.2006 13:16:57 | |
---|
Voiko olla mahdollista, että jossain Behringerin mallintavassa on "aidot" soundit.. suhtaudun epäillen jopa tuohon putkivehkeeseen, vaikka siinä putki näyttää olevankin. Sekin on varmaan joku puoliksi mallintava... Puoliksi mallintava:) Tuo Tech21-kopio on kyllä hyvä vehje. Tuosta etuasteputken omaavasta ei ole tietoa. |
Niq 06.07.2006 14:35:47 | |
---|
Voiko olla mahdollista, että jossain Behringerin mallintavassa on "aidot" soundit.. Aidolla tarkoitan sitä, että vahvistin reagoi kitaransoittoon niinkuin vahvistimen pitääkin ja dynamiikkaa löytyy. Näin siis tuossa GM108 analogisesti mallintavassa. Kaverilla ollut tuollainen vuoden verran eikä mitään vikoja ole ilmennyt. Soittaa sillä ihan treeneissä, tosin lineoutista PA:han kytkettynä. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Krice 06.07.2006 14:44:44 | |
---|
Hetkinen, mikä on analogisesti mallintava? Eikös mallinnus ole aina digitaalista? |
Twinkle 06.07.2006 15:04:28 | |
---|
Hetkinen, mikä on analogisesti mallintava? Eikös mallinnus ole aina digitaalista? Mallintaminen on todellisen tilanteen esittämistä vaihtoehtoisella tavalla, joten kyseinen toiminpide ei todellakaan vaadi digitaalista lähestymistä. |
Hetkinen, mikä on analogisesti mallintava? Eikös mallinnus ole aina digitaalista? No otetaan esimerkiksi Dime Distortion-pedaali. Ei varmasti ole digitaalinen, mutta mallintaa vaikka Panteran ominaissoundia. Käyttikö Dime itse sellaista? En tiedä. Ja voihan pedaaliin rakentaa analogisilla komponenteilla vaikka miltä "melkein kuulostavia" efektejä ja eri vahvistimen etuasteiden soundia jäljitteleviä kytkentöjä. Jos aletaan pilkkua viilaamaan, vaikka analoginen reverb-purkki on myös mallintava, sillä sehän mallintaa erilaisia kaikuja eli tilojen aiheuttamia jälkiääniä. Lisäksi jokainen perinteinen jousikaiku on myös mallintava sillä eihän ne sisällä mitään tilaa oikeasti... |
Kaihua 06.07.2006 20:00:47 | |
---|
Kyllä behku GM satakasin säröt pesee cube kolmekymppisen säröt 10-0.. Mun mielestä on vaan sellasta ärsyttävää digitaalisirinää ne cuben säröt, behku on ihan toista maata. Luulen että on kotisoitteluun ihan käypä peli toi vintagerikin. Noin halpaki vielä.. Mut hei, sellasta se monesti on... - Life sucks, luckily I don't own one. - Rovaniemi Fuckin' ROCKS!!! |
Niq 06.07.2006 20:20:48 | |
---|
Kyllä behku GM satakasin säröt pesee cube kolmekymppisen säröt 10-0.. Mun mielestä on vaan sellasta ärsyttävää digitaalisirinää ne cuben säröt, behku on ihan toista maata. Luulen että on kotisoitteluun ihan käypä peli toi vintagerikin. Noin halpaki vielä.. Allekirjoitan tämän minäkin. Cubessa cleanit taas asteen parempia kun kaikua ja chorusta saa, riippuu tietty haluaako cleansoundeihinsa moisia. "I have a cunning plan" -Baldrick |
PIM 06.07.2006 20:51:08 (muokattu 06.07.2006 20:51:27) | |
---|
Hetkinen, mikä on analogisesti mallintava? Eikös mallinnus ole aina digitaalista? Näin on, mallintamiseen tarvitaan matemaattinen malli analogisesta kytkennästä (malli -> mallintaminen, simppeliä eiks jeh?) jonka perusteella prosessori laskee mitä sisaantulevalle signaalille tapahtuu kun se kulkee ko. kytkennän läpi. Ennen kuin joku markkinointiheppu keksi analogisen mallintamisen käsitteen samasta asiasta käytettiin vakiintunutta nimitystä emulointi, eli analogisesti emuloidaan ja digitaalisesti mallinnetaan. Alkuperäisen SansAmpin 80-luvun lopulla kehittänyt lafka Tech21 on aina käyttänyt emulointinimitystä ja vasta 90-luvn puolivälissä ensimmäisten Rolandin digitaalisesti mallintavien vahvistinmallintimien tullessa markkinoille alettiin yleensäkää puhua koko mallinnustermillä ja vasta muistaakseni Behringer GM-sarjan Tech21 kopioiden yhteydessä lanseerasi Analog Modelling termin, joka näyttää yllättävän nopeasti juurtuneen yleiseen kielenkäyttöön. Vaikka toki on ymmärrettävää että maallikon silmin analogisella emuloinnilla ja digitaalisella mallintamisella ei ole suurtakaan eroa ja siten mallinnustermiä on helppo käyttää kummassakin yhteydessä, niin teknisesti eroa on enemmän kuin transistori ja putkivahvistimella. |
superfly 06.07.2006 21:40:51 | |
---|
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |