Aihe: Budjettiluokan monitorit tietokonepohjaiseen miksaukseen?
1 2
toboc
05.07.2006 18:27:35 (muokattu 05.07.2006 18:28:20)
Eli millaiset monitorit/tietokonekaijuttimet kannattaisi hankkia, kun hintaa saisi olla max 150 € ja välineistö on seuraavanlainen:

-Acer T130 -tietokone
-Delta 1010-LT äänikortti(8 rca ulostuloa)
-Cubase SX3

Oon miksannu aikasemmin vanhoja stereoita käyttäen ulostuloon.. Käytän myös Senheiserin HD-25 SP kuulokkeita miksauksessa, mutta ne päässä ei kauhean pitkiä rupeamia jaksa miksata, joten olen käyttänyt niitä lähinnä panorointiin ja aina silloin tällöin kuuntelen työn tulosta niidenkin kautta.. En tee elektronista musiikkia, vaan äänitän lähinnä oman bändin demomateriaalia.. aikaisempia miksauksia voi kuunnella: http://www.mikseri.net/solitarium

nyt olen siis ostamassa jonkinlaisia monitoreita.. tarkkuus ei tarvitse olla mitään huippuluokkaa ja eipä sitä paljon 150 €:llä saakkaan.. mutta antakaapahan neuvoja, että mitä kannattaisi hankkia..
Riku Rotten
05.07.2006 20:42:26 (muokattu 05.07.2006 20:48:00)
Säästä lisää. Tuolla hintaa ei kovin kaksisia monitoreja saa. Paisi jos haluat ensin ostaa halvat ja sitten vähän myöhemmin ne hyvät/kelvolliset.

500 voisi jotkut asialliset käytetyt irrota.

Onko ainoot uudet mitkä mahtuu budjettiin behkun truthit?

EDIT:

Ostit mitkä tahansa, niin KOEKUUNTELE ne lempparilevyilläsi ja jollain teknisesti vaativalla levyllä. Henk koht kävi niin, että halpismonitoreja olin menossa ostamaan ja kävelin kaupasta ulos konkurssin tehneenä 8040 kanssa.
Aki
06.07.2006 01:57:01

Monitorit kun on sen verta tärkeät, niin fiksuin veto olisi ehdottomasti myydä toi Cubase, käyttää vaikka ihan kätevää Reaper-ohjelmaa, ja käyttää rahat esim noihin Genen 8040:iin. 150€:lla ei saa mitään edes lähimain fiksua paria. Esi nEar maksaa jotain 200€ pari, ja kai niillä jotain tekee.
Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
Kemppilä
06.07.2006 11:53:38
Esi nEar maksaa jotain 200€ pari, ja kai niillä jotain tekee.

Mullon sellaset omassa kotipajassa ne on mun käyttöön ihan hyvät. Tommosessa kotipajassa, missä tilatkin on mitä on, menee mun mielestä yli 500€ moitorit vähän hukkaan.
Tosin jos cubase sx on ollut varaa hankkia, niin miksei samalla pistä kuuntelua kuntoon.
"Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia
Röytö = Emotion
Pojat, te ootte lähteny väärään tanssiin!
Mikael
06.07.2006 12:09:11 (muokattu 06.07.2006 12:09:37)

Tosin jos cubase sx on ollut varaa hankkia, niin miksei samalla pistä kuuntelua kuntoon.

Tää mustakin on vähän outo yhtälö: 700€:n softa ja äänikortti ja kaiuttimet pitäis olla yhteensä reilusti alle 400€. Kotistudiohommiin olis kyl kannattanut hankkia joku vähän edullisempi softa, niin olis jäänyt rahaa olennaisempiin asioihin : )
Siitä mistä aita on matalin...
hape
06.07.2006 12:45:57 (muokattu 06.07.2006 12:48:06)

Olen samaa mieltä edellisten kanssa. Tuossa parinsadan hintaluokassa kandee tsekata myös Tannoyt:

http://www.thomann.de/thoiw3_tannoy … sn=5f0419442f8a51c15877b9073ef54ff3

Oikeesti kannattas harkita sen SX:n myymistä vaikka jollain 600:lla ja vaihtaa tilalle vaikka Cubase SE 3 (133€) jolla pärjää kyllä kotimeiningeissä ihan ok. Siinähän jäis sitten monta satkua hyviin monitoreihin :) Olettaen tietysti että sulla on laillinen lisenssi siihen Cubaseen...

Edit: Noiden Cubase-versioiden eroja voi tsekkailla vaikka täältä http://www.steinberg.net/552+M52087573ab0.html Siitäpä näkee sitte että mikä versio riittää ja missä hinta/laatu kohtaa parhaiten.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
PIM
06.07.2006 13:41:37
Ja kuudella kympillä saa n-Track Studion, joka on IMHO ehdottomasti hinta/laatu/ominaisuudet suhteeltaan ylivoimainen raiturisofta ilman noita halpis-Cubaseista löytyviä idioottimaisia rajoitteita raitamäärien yms. suhteen.
toboc
06.07.2006 17:23:23 (muokattu 06.07.2006 17:25:23)
Juu tuon cubasen myynti-keskustelun vois jättää, sillä en softaa voi myydä, koska se ei ole minun vaan se on mun käytössä(tavallaan lainassa siis).. en siis tarvitse mitään 500 €:n monitoreita, koska varsinaiset demot miksataan sitten oikealla studiolla... kotona äänitellään lähinnä siksi, että itse kuullaan ja saatetaan laittaa nettiin muiden nautittavaksi.. eli budjettimonitoreita nyt vaan suosittelemaan.. omaa softaa ostelen sitten kun siihen on tarvetta...
Jucciz
06.07.2006 17:43:34
Juu tuon cubasen myynti-keskustelun vois jättää, sillä en softaa voi myydä, koska se ei ole minun vaan se on mun käytössä(tavallaan lainassa siis)..

Mitenköhän tää nyt sit pitäs tulkita? Onkohan se samalla tavalla lainassa kuin keskivertokotikäyttäjän Windows?
>-)))> #11
« Torilla rojua, osta! · Soitteluita »
jannu
06.07.2006 17:57:00 (muokattu 06.07.2006 17:59:25)
Mitenköhän tää nyt sit pitäs tulkita? Onkohan se samalla tavalla lainassa kuin keskivertokotikäyttäjän Windows?

Lisäsikö tämä kyselysi sun mielestä nyt olennaisesti relevantin tiedon määrää ketjussa? Sulla ei tunnu nykyään olevan muuta tekemistä kuin vittuilla lämpimiksesi vähän joka keskutelualueella.

Itse aiheeseen... Toboc, säästä vielä reilun satkun verran rahaa ja osta nuo:
http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … 0a_truth_aktivmonitor_prodinfo.html

Saat niitä Suomestakin aika lailla saman hintaan, jos vain tiedät mistä etsiä.
"Stay in school. Lie to your teachers, but stay in school."- Billy Corgan
saastara
06.07.2006 18:02:39

Niin tai näin, laittakaas nyt vain niitä rakentavia ehdotuksia.. M.net on hieman absurdi foorumi alkaa moralisoimaan kun täällä on kuitenkin vain murto-osalla lailliset, lisesoidut softat.. :)
Lisää middleä.
Antti1
06.07.2006 18:07:10
täällä on kuitenkin vain murto-osalla lailliset, lisesoidut softat.. :)

Mulla on, mulla on! Piti irtautua paheesta ja ostaa laillinen Windows (aiemmin jotain työpaikoilta kopioituja) peräti omaan koneeseen. OEM-versio, muistikortin ohessa ostettiin... :)

Eikös ketjun aloittajalla ollut ne jotkut stereot, joilla on tähän asti hoitunut? Jos et kerran tarvitse kaksisia pönttöjä, niin vastaappa tähän: miksei ne vanhat kelpaa ja mitä eroa sä luulet niihin saavuttavasi 150€ sijoituksella? Mun mielipide: jokatapauksessa hukkaan heitetyt 150€.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
saastara
06.07.2006 18:39:02
Jos et kerran tarvitse kaksisia pönttöjä, niin vastaappa tähän: miksei ne vanhat kelpaa ja mitä eroa sä luulet niihin saavuttavasi 150€ sijoituksella?

Oiva pointti.
Lisää middleä.
Kemppilä
06.07.2006 22:02:16
M.net on hieman absurdi foorumi alkaa moralisoimaan kun täällä on kuitenkin vain murto-osalla lailliset, lisesoidut softat.. :)

Täältäkin löytyy iha lailliset softat ja mun mielestä on ihan hyvä, että yritetään täällä mnetissä pitää sitä linjaa että laillisilla softilla mennään ja sanotaan ei piratismille. Kuitenkaan mikään pieni yhteisä ei tämä muusikoiden.net ole, että pidetään sen maine ainakin niiltä osin hyvänä.
"Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia
Röytö = Emotion
Pojat, te ootte lähteny väärään tanssiin!
Torniojaws
06.07.2006 22:14:47

Olen samaa mieltä edellisten kanssa. Tuossa parinsadan hintaluokassa kandee tsekata myös Tannoyt:

http://www.thomann.de/thoiw3_tannoy … sn=5f0419442f8a51c15877b9073ef54ff3

Muista myös, että kyseinen tuote on vain yksittäinen kaiutin, kaveriksi vielä tarvii mielellään toisenkin ;) eli 400 euroa tulee hintaa.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Mikael
06.07.2006 22:41:47 (muokattu 06.07.2006 22:59:47)

Niin tai näin, laittakaas nyt vain niitä rakentavia ehdotuksia.. M.net on hieman absurdi foorumi alkaa moralisoimaan kun täällä on kuitenkin vain murto-osalla lailliset, lisesoidut softat.. :)

Tsekkaa täältä:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=59472
Sama pätee tälläkin palstalla.

150:llä kandee vahdata tuolta torilta käytettyjä monitoreja.
Siitä mistä aita on matalin...
JPQ
06.07.2006 23:00:00

Täälläkin lailliset softat oli vain ihan pakko komentoida. Alkuperäis kysyjää en budjetista varsinkin johtuen voi auttaa vaikka toki auttaisin jos voisin.
Aki
07.07.2006 12:17:22

Lisäsikö tämä kyselysi sun mielestä nyt olennaisesti relevantin tiedon määrää ketjussa?
Lisää se sikäli, että mahdollisen piraattisoftan käyttäjä ei kuitenkaan ole lukenut järjestyssääntöjä eikä tiedä että piraattisoftia ei tueta. Se nimenomaan vaikuttaa hyvin paljon siihen miten paljon informaatiota tähän ketjuun on tulossa.

Truth 2030 on hintaluokassaan paras valinta. Alle sen taitaa olla ne Esi nEarit.

Niin, ostettu Cubase SL3 ja ilmaisplugareita ja -ohjelmia kaikki tyynni. Sit kun vielä siihen SX:ään olis varaa...
Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
TmuKoo
07.07.2006 20:59:07

Sit kun vielä siihen SX:ään olis varaa...

Paljolla ostat? :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)