florist 05.07.2006 18:35:00 | |
---|
Eli tehtiin nauhotukset ja kun miksattiin tuli todella hiljaa cd:lle. Onko mitään ohjelmaa millä nostaa tasoa? |
Antti1 05.07.2006 18:41:37 | |
---|
Viekää se jollekin harrastelijalle masteroitavaksi. Menee varmasti parin kaljan hinnalla ja jälki on kysymyksestäsi päätellen noin 100 kertaa parempaa, kuin mihin tulette itse vähään aikaan pystymään. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Ukko 05.07.2006 19:32:49 | |
---|
Viekää se jollekin harrastelijalle masteroitavaksi. Menee varmasti parin kaljan hinnalla ja jälki on kysymyksestäsi päätellen noin 100 kertaa parempaa, kuin mihin tulette itse vähään aikaan pystymään. Ilkeä vastaus mutta niin totta. |
Antti1 05.07.2006 19:47:24 (muokattu 05.07.2006 19:47:39) | |
---|
Ilkeä vastaus mutta niin totta. Joo, ei ollut tarkoitus olla tyly. Masterointi on vain niin älyttömän vaativaa hommaa (sekä tietotaidolta, laitteilta että masteroijan harjaantuneisuudeltaankin), ettei sitä yleensä kannata itse edes koittaa tehdä. Kaikenlisäksi omille tuotoksilleen on varsin kuuro, joten on parempi jonkun täysin ulkopuolisen tarkistaa teos ja pelastaa pelastettavissa oleva. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
florist 05.07.2006 19:57:20 | |
---|
Joo, tottahan noin ois paras tehdä, mutta nyt ei olisi ollut aikaa siihen. Meillä on mennyt jo nauhotus vaiheessa kitaroitten nauhotus päin pers...ä! Sen takia törmättiin tähän ongelmaan. Ja vielä että ongelmia ei olisi tarpeeksi niin, raiturista ei saa datana koneelle noita biisejä (Fostex VF80), että vois helpommin muokata......... |
kivi 05.07.2006 20:20:04 | |
---|
Joo, tottahan noin ois paras tehdä, mutta nyt ei olisi ollut aikaa siihen. Meillä on mennyt jo nauhotus vaiheessa kitaroitten nauhotus päin pers...ä! Mikä kiire? Paskaa ei kannata päästää ulos, ja jos kitarat ovat huonosti niin uusiksi vaan. Vaikka menisi vuosi lisää aikaa. |
Riku Rotten 05.07.2006 20:35:25 | |
---|
Paskaa ei kannata päästää ulos, ja jos kitarat ovat huonosti niin uusiksi vaan. Vaikka menisi vuosi lisää aikaa. Säästää paljon aikaa, kun oppii kontrolloimaan vetovaiheessa, että mikä on kelvollista. Nimimerkillä Paljon Oppimista Jäljellä. (ja silti sitä säröä on liikaa) |
Leikari 05.07.2006 20:42:17 | |
---|
Säästää paljon aikaa, kun oppii kontrolloimaan vetovaiheessa, että mikä on kelvollista. Nimimerkillä Paljon Oppimista Jäljellä. (ja silti sitä säröä on liikaa) no höh!!! minä olen koulukuntaa, että kerralla purkkiin - tarpeen mukaan sitten säröä, kompuraa, delayta ja kaikua - ja mittarit puhaisella polttoon - kyllä se siitä suttaantuu :-P Soitetaan jamia! |
thrashrat 06.07.2006 09:51:38 | |
---|
Paskaa ei kannata päästää ulos, ja jos kitarat ovat huonosti niin uusiksi vaan. Vaikka menisi vuosi lisää aikaa. Samaa mieltä. Jos on mahdollisuus vetää uusiksi niin se kannattaa tehdä ja masteroikaa se sitten. Ja käyttäkää masterointiin jonkun osaavan henkilön palveluita. Täältä foorumiltakin niitä löytyy (haulla löytyy varmasti threadeja joissa on mainittu nimiä ja yhteystietoja). |
Torniojaws 06.07.2006 10:44:34 | |
---|
- ja mittarit puhaisella polttoon - Digitaalinen särö on ihkua. |
Annetaanpa pikainen vastaus.. Äänenvoimakkuuden nostossa kaikkein tärkein tekijä on itse miksaus ja sen toimivuus. Mikään ohjelma, menetelmä tai työtapa ei auta jos miksaus ei toimi. Sitten niitä keinoja: -Äänen suhteellinen voimakkuus on pitkälti taajuusbalanssijuttu, jä lähtee ennen kaikkea keskialueelta. Miksauksen "avaaminen" parametrisella EQ:lla auttaa myös lopullista limitointia - soundi ei mene niin helposti tukkoon. -Kompressori ei ole työkalu voimakkuuden nostoon (vaikka varsinkin analogisesti sitäkin tapahtuu ikäänkuin varkain) , vaan soundin, rytmin ja dynamiikan muokkaustyökalu. Eli kompuraa silloin, jos soundi kaipaa sitä, ei voimakkuuden vuoksi. -Jos kaikki on kunnossa, tason pitäisi nousta limitterillä suht nätisti. Ilmaisplugineistäkin löytyy suht toimivia limittereitä (ei kykene muistamaan juuri nyt erästä.. :-/ ) , mutta niitä kannattaa käyttää varovasti. Mieluummin kaksi sarjassa tekemässä vähän työtä kuin yksi hoitamassa koko hommaa. Ja korvia pitää käyttää, tietokone ei sitä osaa itse tehdä. Vinkki: Jos tehty muutos aikaansaa välittömän "WOW!" -reaktion, kannattaa hengähtää pari kertaa ja kuunnella uudestaan. Saattoi nimittäin mennä metsään. Pienillä muutoksilla saa paljon aikaan. Jaakko Viitalähde >>
http://www.virtalahde.com |
northern 06.07.2006 15:14:04 | |
---|
|
Aki 06.07.2006 15:24:00 | |
---|
Pocket Limiter: http://hem.bredband.net/tbtaudio/ Monesti käytän tota yhdessä samasta paikasta saatavan Saturated Driverin kanssa. Driver on mainio putkikompressori, sen perään Pocket Limiter ni tulee läheisyyttä. Kunhan ei yli ammu. Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle! |
virtalahde 06.07.2006 15:49:58 | |
---|
Jes, tuo Pocket Limiter se oli jota joskus kokeilin ja pidin ihan OK limitterinä.. Jaakko Viitalähde >>
http://www.virtalahde.com |
_mane 06.07.2006 23:54:05 | |
---|
Otsikon kysymykseen: Waves L1 Ultramaximizer+ :P Tempo on vain nopeuden muoto. |
Torniojaws 23.07.2006 01:36:41 | |
---|
Otsikon kysymykseen: Waves L1 Ultramaximizer+ :P Tai kaikin puolin huomattavasti parempi masterilyttääjä: Voxengo Elephant |
blueroom 23.07.2006 02:44:05 | |
---|
Tai kaikin puolin huomattavasti parempi masterilyttääjä: Voxengo Elephant Onko tuo Voxengo oikeasti jotenkin parempi kuin wavesin vastaava? Itse olen L-1 ja L-2:lla saanut aina tyydyttävän tuloksen. "mikset laita tuleen noista kaikista monitoreista yhtäaikaa ni kuulee tarkemmin..." |
Timo JM 23.07.2006 09:52:58 (muokattu 23.07.2006 11:14:49) | |
---|
Paskaa ei kannata päästää ulos, ja jos kitarat ovat huonosti niin uusiksi vaan. Vaikka menisi vuosi lisää aikaa. Tossa on toinen puoli totta, eli ei opi jos ei opettele mutta vaarana on myös, että käy kuin taiteilijalle joka maalasi koko elämänsä samaa taulua. Otsikon kysymykseen: Waves L1 Ultramaximizer+ :P Kyllä mä vannon tällä hetkellä T-RackS:in nimeen. Sen soundi rokkaa ja on ilmava. Sikäli kummallista kyllä, että jos sen läpi ajaa pelkkää matalaa siniaaltoa niin soundi pörisee mikä tarkoittanee, ettei prosessointi ole aivan puhdasta? Kokonainen miksaus sen sijaan potkii paljon tanakammin kuin Wavesin tuotteilla. Makuasia tietysti... ...siis mun mielestä. |
Aki 23.07.2006 11:10:58 | |
---|
Luulen näiden makuasioita olevan, koska T-Racksiin, Wavesiin, ja jopa Voxengoon verrattuna diggaan Pocket Limiteristä reilusti enemmän. Se kun ei kuulu vielä muutamankaan desibelin jälkeen noihin muihin verrattuna. Ja helppo käyttää kuin mikä. Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle! |
Timo JM 23.07.2006 11:27:27 | |
---|
Luulen näiden makuasioita olevan, koska T-Racksiin, Wavesiin, ja jopa Voxengoon verrattuna diggaan Pocket Limiteristä reilusti enemmän. Se kun ei kuulu vielä muutamankaan desibelin jälkeen noihin muihin verrattuna. Ja helppo käyttää kuin mikä. Mä testasin tuota Pockettia joskus mutta en nyt muista miksen kuitenkaan innostunut siitä. Olikohan se nyt niin, että se soundasi jotenkin pehmeältä omaan korvaan vai johtuiko se siitä, ettei sillä saanut likistettyä yhtä paljon volaa ilman muussautumista kuin T-RackS:illa. Tai sitten en vaan muuten pitänyt sitä kovin kummosena muihin verrattuna. No, makuasioista on turha kiistellä. ...siis mun mielestä. |