Kasperi Tervonen 04.07.2006 22:02:29 | |
---|
Miten saan nuo soundit kajareista ulos. Kun nauhoitan soittoa ulkoisella softalla, niin toneport soundit menevät narulle mutta itse soiton aikana ei kuulu pihaustakaan. Mitäs pitäisi tehdä? Varmaan tyhmä kysymys mutta en jaksaisi tuon asian kanssa koko loppuiltaa pähkäillä. :P "Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro |
slowfinger 04.07.2006 22:12:07 | |
---|
Oletko pistänyt kaijuttimet siihen porttiin kiinni. Saattaisi auttaa. C:stä... |
Kasperi Tervonen 04.07.2006 22:20:42 | |
---|
Oletko pistänyt kaijuttimet siihen porttiin kiinni. Saattaisi auttaa. Eikö ole mitenkään mahdollista saada niitä soundeja kajareista ulos, kun kajarit ovat kiinni koneessa eikä itse toneportissa? "Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro |
Kasperi Tervonen 04.07.2006 22:24:26 | |
---|
Muutenkin jokin suomenkielinen linkki tuon härpäkkeen käytöstä olisi aika tervetullut, olen nimittäin vielä aika kujalla tuon kanssa. :D Koitin vähän kattoa haulla mutta en oikein löytänyt mitään. "Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro |
RHirvela 04.07.2006 23:23:23 | |
---|
Käsittääkseni äänet saa kyllä kaiuttimista pihalle vaikka ne on tietokoneen omassa äänikortissa kiinni, mutta viiveellähän ne tulis sillon eli ei siitä oikeen ois käytännössä mitään hyötyä. Laitat vaan Toneportin analog outtiin vahvistimen tai kaiuttimet kiinni niin pitäis toimia. Pehkunajjuutas! |
LaXu 04.07.2006 23:36:31 | |
---|
Yksi vaihtoehto on pistää Toneport analog outista äänikortin line-iniin piuha. Tuota parempi on käyttää Toneportin SPDIF outia (taitaa tosin olla vaan UX2:ssa) ja pistää se äänikortin SPDIF in (digital in) liitäntään kiinni, jos siitä sellainen löytyy. Tuolla digiliitännällä vältetään yksi DA/AD muunnos tuosta välistä, ts. parempi äänenlaatu. Käsittääkseni myös joissain äänityssoftissa äänen saisi ohjattua koneen äänikortille. Esim. Sonarissa voi näin tehdä, todennäköisesti myös muissakin. Valitaan siis input-deviceksi Toneport ja outputiksi äänikortti. |
tommiot 05.07.2006 00:01:27 | |
---|
Äänikortin Line outista piuha Monitor iniin Toneportissa. Kuulokeliitäntään kajarit kiinni. Toimii. |
Kasperi Tervonen 05.07.2006 00:57:47 (muokattu 05.07.2006 01:00:45) | |
---|
Yksi vaihtoehto on pistää Toneport analog outista äänikortin line-iniin piuha. Tuota parempi on käyttää Toneportin SPDIF outia (taitaa tosin olla vaan UX2:ssa) ja pistää se äänikortin SPDIF in (digital in) liitäntään kiinni, jos siitä sellainen löytyy. Tuolla digiliitännällä vältetään yksi DA/AD muunnos tuosta välistä, ts. parempi äänenlaatu. Sain nyt kuulumaan soundit kajareista kun laitoin toneportin analog outista äänikortin line iniin piuhan. Mulla on tosiaan ux1 niin ei ole tuota spidf outia, mutta ihan hyvältä kuulostaa nytkin. Ei pitäisi kuitenkaan nauhotuksien laatuun tuon ratkaisun vaikuttaa? Käsittääkseni myös joissain äänityssoftissa äänen saisi ohjattua koneen äänikortille. Esim. Sonarissa voi näin tehdä, todennäköisesti myös muissakin. Valitaan siis input-deviceksi Toneport ja outputiksi äänikortti. Itse en ainakaan kristallista löytänyt. (osaamattomuutta?) Voiko esim. tuon sonarin imuttaa ilmaiseksi netistä? Jos tuo em. ratkaisu nyt siis vielä parantaisi noiden "kajareiden soundia"? Äänikortin Line outista piuha Monitor iniin Toneportissa. Kuulokeliitäntään kajarit kiinni. Toimii. Milläs ihme piuhoilla saan kajarit toneportiin kiinni? Eroaako tuo soundillisesti mitenkään tuosta analog out-ratkaisusta? "Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro |
tommiot 05.07.2006 01:13:46 | |
---|
Milläs ihme piuhoilla saan kajarit toneportiin kiinni? Eroaako tuo soundillisesti mitenkään tuosta analog out-ratkaisusta? Emmä tiedä. Ei uskoisi vaikuttavan paljoa. Paskat kajarit ne enemmänkin vaikuttaa mulla :) Kajarit on Toneportissa kiinni 6,3 mm adapterit ja 3,5mm plugin avulla. |
simon cykkeli 05.07.2006 20:12:02 | |
---|
Ei oo tietoo tuosta mutta ihan vekkuli laite oli kun joskun pääsi kokeilemaan turussa yhdessä pikkustudiossa. kaikki tuli ihan tietokoneen kautta kajareista kätsysti. Kyllä hevilllä lähtee! |
meitu 05.07.2006 20:33:56 (muokattu 05.07.2006 20:34:43) | |
---|
Kyllähän tuolla vehkeellä on mukava puuhastella. Itse käytän monitoreina tietokoneen läheisyydessä olevien stereoiden kaiuttimia ja hyvältä soundaa. edit. En ole tietokoneen kaiuttimilla viitsinyt edes kokeilla, koska ne ovat kolmenkympin creativet, ja stereoiden kajarit pieksee ne 100-0. Ne jotka soittaa ne tietää. |
Kasperi Tervonen 05.07.2006 23:27:30 | |
---|
Törmäsin tuommoseen "ongelmaan", että nuo kaikki rävellykset kuulostavat nauhotussoftalla kuunneltuna ja soittaessa kajareista jumalaiselta, mutta kun kuuntelee ne jälkeenpäin winampilla niin soundi onkin yhtäkkiä sirkkeli. Mitäköhän asialle voisi tehdä? En myöskään onnistunut kytkemään tuota toneportia LaXun neuvomalla tavalla äänikorttiin softan avulla ilman mitään piuhoja. (siis tuo input device mikä lie systeemi) Osaisikohan joku neuvoa hieman tarkemmin miten tuo tapahtuu? Mulla on siis tällä hetkellä kristal ja tuon tonportin mukana tullut ableton, ja voin varmaan jonkun muunkin (ilmaisen) ohjelman netistä imuttaa jos on tarvis. "Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro |
-septimisti- 06.07.2006 01:53:12 (muokattu 06.07.2006 02:01:24) | |
---|
Ihan viaton kysymys. Miksi sä käytät sitä toneportia ainoastaan eräänlaisena virtuaalisena POD:ina? Oletko ihan varma että tarvitset välttämättä 2 äänikorttia? En tietenkään tiedä miten asia on, mutta jos nyt tilanne on se että sulla on joku integroitu äänikortti koneessa, jota et oikeasti tarvitse mihinkään, niin heivaa se suosiolla mäkeen ja siirrä ne sun "kajarit" toneportin linjaulostuloon. Näin säästyt noilta ihme säädöiltä ja purkkavirityksiltä. Eli vielä rautalangasta: se toneport on äänikortti joka toimii ihan samalla lailla kuin se koneen sisällä piileskelevä korttikin. Voit unohtaa sen koneen sisäisen äänikortin kokonaan kun vaihdat käyttöjärjestelmän ääniasetuksista sen toneportin oletuskortiksi ja kytket äänentoiston sen toneportin lähtöihin. |
JohnJ 06.07.2006 11:43:51 | |
---|
Nopea kyssäri tähän väliin. Itsekin olen tuota Toneporttia harkinnut, mutta sitten aloin ajattelemaan josko suoraan ostaisi POD XT:n, niin voisi käyttää sitä muutenkin kuin tietokoneen kyljessä. Tästä sitten heräsi aavistus, että jos PODilla nauhoittelee tietokoneelle niin se pitää kai viedä koneen oman äänikortin kautta, eikö niin? Ja taas on ne latenssiongelmat sitten kiusana. Prkl kun on vaikeaa... Toneport vai PODXT + uusi äänikortti. Ja lompakko huutaa leipää. Metal meets the bone! |
Törni 06.07.2006 11:51:33 (muokattu 06.07.2006 11:52:03) | |
---|
Nopea kyssäri tähän väliin. Itsekin olen tuota Toneporttia harkinnut, mutta sitten aloin ajattelemaan josko suoraan ostaisi POD XT:n, niin voisi käyttää sitä muutenkin kuin tietokoneen kyljessä. Tästä sitten heräsi aavistus, että jos PODilla nauhoittelee tietokoneelle niin se pitää kai viedä koneen oman äänikortin kautta, eikö niin? Ja taas on ne latenssiongelmat sitten kiusana. Prkl kun on vaikeaa... Toneport vai PODXT + uusi äänikortti. Ja lompakko huutaa leipää. Myös Pod XT toimii ulkoisena äänikorttina,eli et tarvitse sen kanssa suinkaan uutta korttia ostaa. |
Kasperi Tervonen 06.07.2006 12:40:02 (muokattu 06.07.2006 12:49:52) | |
---|
En tietenkään tiedä miten asia on, mutta jos nyt tilanne on se että sulla on joku integroitu äänikortti koneessa, jota et oikeasti tarvitse mihinkään, niin heivaa se suosiolla mäkeen ja siirrä ne sun "kajarit" toneportin linjaulostuloon. Näin säästyt noilta ihme säädöiltä ja purkkavirityksiltä. Eli vielä rautalangasta: se toneport on äänikortti joka toimii ihan samalla lailla kuin se koneen sisällä piileskelevä korttikin. Voit unohtaa sen koneen sisäisen äänikortin kokonaan kun vaihdat käyttöjärjestelmän ääniasetuksista sen toneportin oletuskortiksi ja kytket äänentoiston sen toneportin lähtöihin. No nyt on toneport koneen äänikorttina ja "kajarit" siinä kiinni. Kaikki toimii mainiosti, PAITSI että kaijuttimista pukkaa vähän väliä ulos ihan tajutonta surinaa kun käytän vain jotain ihan random ohjelmia, esimerkiksi guitar prota. Mitäs vittua? :S Edit: Huomasin että koska noiden kajareiden "piuhakolo" on hieman syvällä, niin tuo perhanan kitara plugi ei oikein uppoa sinne ihan 100 prosenttisesti. Voipi juuri tuosta johtua nuo surinat. Tämänkö takia nyt joudun tinkimään soundeista? ÄXDEE "Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro |
No nyt on toneport koneen äänikorttina ja "kajarit" siinä kiinni. Kaikki toimii mainiosti, PAITSI että kaijuttimista pukkaa vähän väliä ulos ihan tajutonta surinaa kun käytän vain jotain ihan random ohjelmia, esimerkiksi guitar prota. Mitäs vittua? :S Millaista "surinaa"? Edit: Huomasin että koska noiden kajareiden "piuhakolo" on hieman syvällä, niin tuo perhanan kitara plugi ei oikein uppoa sinne ihan 100 prosenttisesti. Voipi juuri tuosta johtua nuo surinat. Tämänkö takia nyt joudun tinkimään soundeista? ÄXDEE Hetkinen, miksi olet kytkemässä kitaraasi kaiuttimiin? Kytke se toneportin kitaralle tarkoitettuun sisääntuloon. |
Kasperi Tervonen 06.07.2006 13:49:54 | |
---|
Millaista "surinaa"? Miteköhän sitä nyt kuvailisi... Semmoista FRRRRSUHHHSHSHHI. :P Mieletöntä pörinää. Hetkinen, miksi olet kytkemässä kitaraasi kaiuttimiin? Kytke se toneportin kitaralle tarkoitettuun sisääntuloon. Kitara on jo toneportin kitaralle tarkoitetussa sisääntulossa. Olen kytkemässä toneportia kaiuttimiin. Kitarapiuhaa/plugia siihenkin tarvitaan jos käytetään toneportin ulostuloja. Toimiiko muuten homma halutulla tavalla, jos säädän toneportin koneen äänikortiksi ja laitan sitten toneportin kiinni koneen linjasisääntuloon? Piuhojen anatomia ei oikein salli toneportin kytkemistä suoraan kaiuttimiin... Ja onko sillä mitään merkitystä käytänkö toneportin ulostulona phones- vai analog outs ulostuloja? "Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro |
Kasperi Tervonen 06.07.2006 14:27:19 (muokattu 06.07.2006 14:31:13) | |
---|
Perhana kuin menee homma sekavaksi. Elikkäs... suoraan toneportista en oikein saa piuhaa kiinni kaiuttimiin, koska kaiuttimien "input-kolo" on aavistuksen verran liian syvällä kaiuttimissa, jotta kitara plugi uppoaisi sinne 100 prosenttisesti. Jos taas laitan toneportin kiinni koneen linjasisääntuloon, niin jostain ihmeen syystä kaiuttimet alkavat silloinkin "surisemaan" vähän väliä. Mikäköhän avuksi? E: Kokeilin tehdä tulla toneportin mukana tulleella ableton äänityssoftalla noin miten LaXu tuossa kirjoituksensa lopussa nauvoi, eli softan asetuksista input audio deviceen toneport, ja outputtiin koneen äänikortti. Ei se ääni silloinkaan itse soiton aikana kaiuttimista kuulu... "Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro |
LaXu 06.07.2006 15:31:14 | |
---|
Perhana kuin menee homma sekavaksi. Elikkäs... suoraan toneportista en oikein saa piuhaa kiinni kaiuttimiin, koska kaiuttimien "input-kolo" on aavistuksen verran liian syvällä kaiuttimissa, jotta kitara plugi uppoaisi sinne 100 prosenttisesti. Jos taas laitan toneportin kiinni koneen linjasisääntuloon, niin jostain ihmeen syystä kaiuttimet alkavat silloinkin "surisemaan" vähän väliä. Mikäköhän avuksi? Mitkä ihmeen kaiuttimet sulla on? Jotenkin oudolta kuulostaa, että kaiuttimiin olisi tehty liitäntä, johon ei saa piuhaa kunnolla kiinni. Millä ne oli kiinni sitten tietokoneen äänikortissa? E: Kokeilin tehdä tulla toneportin mukana tulleella ableton äänityssoftalla noin miten LaXu tuossa kirjoituksensa lopussa nauvoi, eli softan asetuksista input audio deviceen toneport, ja outputtiin koneen äänikortti. Ei se ääni silloinkaan itse soiton aikana kaiuttimista kuulu... Tätä en itse ole edes kokeillut koska en Toneportia omista (mutta kokeillut kyllä joten siinä mielessä tuttu laite), luin vain tuolta Harmony-Centralin puolelta yhdestä laitetta käsittelevästä threadista. Joten ei takeita toimivuudesta. Mitä noihin surinoihin tulee, tarkoitatko että joillain ohjelmilla tulee kaiuttimista pelkkää kovaäänistä surinaa? Itse olen törmännyt SB X-Fi:n kanssa sellaiseen, että jotkut ASIO:ta käyttävät ohjelmat ovat käynnistettäessä vähän solmussa, mutta käväisy ohjelman kontrollipaneelissa audio kohdassa ja yksinkertaisesti OK:n painaminen on auttanut. Guitar Pro ei kuitenkaan ASIO:ta käytä, joten veikkaisin että kyse on jostain sample rate jutusta. Kokeile leikkiä Toneportin kontrollipaneelin asetuksilla. Allekirjoittanutta kiinnosti eniten Toneportin käyttö basson kanssa, mutta en ollut soundeihin ihan tyytyväinen ja levelit sai tunkea käytännössä tappiin asti että sai kunnolla volaa irti. Guitar Rig 2:n demolla päässyt parempiin tuloksiin ihan aktiivibasso suoraan kiinni äänikortin linjatulossa. |