Askorbiinihappo 05.07.2006 21:54:07 | |
---|
Noniin,innostuin kuuntelemaan Megadethiä,ja ajattelin ottaa taas E-vireen takaisin käyttöön.Mitä huonoa/hyvää olisi noin paksussa kielisetissä perusvireellä? Potilas Saarisella oli rypäleitä perseessä. |
Joees 05.07.2006 21:54:41 | |
---|
Noniin,innostuin kuuntelemaan Megadethiä,ja ajattelin ottaa taas E-vireen takaisin käyttöön.Mitä huonoa/hyvää olisi noin paksussa kielisetissä perusvireellä? Paksussa? Ööh... Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
meitu 05.07.2006 21:59:05 | |
---|
Paksussa? Ööh... No eikös 9-setti ole se peruspaksuus joka on kaikissa kitaroissa defaulttina..? Ne jotka soittaa ne tietää. |
Lord of the strings 05.07.2006 22:01:40 (muokattu 05.07.2006 22:02:00) | |
---|
Omille sormilleni 11-52 normivireellä stratocasterissa on juuri sopiva. Onko kitarasi pitkä- vai lyhytskaalainen? Lyhytskaalaiseen kitaraan 11-52 voisi olla sopiva perusvireessä. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" |
LamaAjanElvis 05.07.2006 22:28:47 | |
---|
Noniin,innostuin kuuntelemaan Megadethiä,ja ajattelin ottaa taas E-vireen takaisin käyttöön.Mitä huonoa/hyvää olisi noin paksussa kielisetissä perusvireellä? Ei nuo vielä paksut ole, joten tuskin jäykkyysongelmia tulee bendailujen kans. Kyllähän nuo kestää vähän jämäkämpää komppausta mitä ysit. Mulla on kitaroissa setit vähän miten sattuu skaaloista huolimatta. Yleensä näin: Strato 11setti RG 9setti DeArmond (lyhyt "lespa" skaala) 10setti. Kaikki on E:ssä, paitsi Strato välillä Eb:ssä. Kesä on läskien pahinta aikaa. Sormet lähtee soundista. |
Askorbiinihappo 05.07.2006 23:12:25 | |
---|
Skaala on 25,5. Potilas Saarisella oli rypäleitä perseessä. |
tommijk 05.07.2006 23:16:01 | |
---|
Noniin,innostuin kuuntelemaan Megadethiä,ja ajattelin ottaa taas E-vireen takaisin käyttöön.Mitä huonoa/hyvää olisi noin paksussa kielisetissä perusvireellä? Vaikka mustaine käyttääkin tuota settiä niin mun mielestä 10-46 sopii paljon paremmin tuollaiseen perusvireessä rässäilyyn. Palm mutetkin tiukemman kuuloisia. pöö.. |
LamaAjanElvis 05.07.2006 23:17:03 | |
---|
Skaala on 25,5. Tuohonhan on ihan passeli 9-11 setit, ihan miten vaan itse tykkää. Kesä on läskien pahinta aikaa. Sormet lähtee soundista. |
hekemies 06.07.2006 04:25:45 | |
---|
Tulee ainakin jämäkämpi tatsi. Itse pidän 10-52 kielistä stratossani. Välillä aivan hulluttelen ja ostan 11-setin 8) |
jogo3000 06.07.2006 06:11:40 | |
---|
Noniin,innostuin kuuntelemaan Megadethiä,ja ajattelin ottaa taas E-vireen takaisin käyttöön.Mitä huonoa/hyvää olisi noin paksussa kielisetissä perusvireellä? Riippuu mikä vire aiemmin on ollut, voit joutua säätämään kaularautaa. Tai jos vaihdat kieliä, niin myös intonaation säätö on paikallaan. Tuo setin paksuus käy aivan hyvin E-vireeseen, siinä ei ole mitään erikoista. I fought the law and the law won. |
Askorbiinihappo 06.07.2006 09:45:18 | |
---|
Aiemmin on ollut käytössä D-vire ja sama kielisetti.JA Megadethistä vielä,että meneekös herrojen kaikki biisit E:stä vai onko mukana myös Eb:tä? Potilas Saarisella oli rypäleitä perseessä. |
speedu 06.07.2006 10:20:00 (muokattu 06.07.2006 11:41:31) | |
---|
Mulla on D-vire 10-46 setillä. Bendailut onnistuu helposti kun kielet on jonkin verran normaalia löysemmät. Kitara on ltd mmv floikalla. Skaala tais olla 25,5'. Joskus oli Squierin stratos 10-52 setti E-virees. En tykänny kun kielet oli niin jäykät. |
sähkö 06.07.2006 10:26:00 | |
---|
Aiemmin on ollut käytössä D-vire ja sama kielisetti.JA Megadethistä vielä,että meneekös herrojen kaikki biisit E:stä vai onko mukana myös Eb:tä? Ainakin Youthanasia levy on Eb vireessä. Muistaakseni kaikki muut levyt Cryptic writingsiin asti on normaali vireessä. Uudemmasta materiaalista ei ole tietoa. Joskus tuntuu, että joillain kitaristeilla on seitsemän sormea... mutta onneksi minulla on 10! |
Vyötiäinen 06.07.2006 11:07:57 | |
---|
Noniin,innostuin kuuntelemaan Megadethiä,ja ajattelin ottaa taas E-vireen takaisin käyttöön.Mitä huonoa/hyvää olisi noin paksussa kielisetissä perusvireellä? No mulla on tossa telecasterissa 12-56 setti kiinni E-vireessä, hyviä puolia on voimakkaampi akustinen sointi sekä parempi tuntuma kieliin, erityisesti bendattaessa, vaikka tosin vaatiikin huomattavasti enemmän sormilta kuin ysisetillä. Ja kuulostaahan se hieman paksummalta, mutta se taas voi johtua siitä, että näitä kieliä saa kurittaa hiukka rankemmallakin tatsilla. To tell the truth, I don't give a damn about your opinions. |
Volcom 06.07.2006 11:20:42 | |
---|
No eikös 9-setti ole se peruspaksuus joka on kaikissa kitaroissa defaulttina..? No ehkä "vakiona", mutta mitä itse olen huommanut on jokaisella vastaantulleella kitaristilla on ollut 10- tai 11-setti kitarassaan. "Vittuilulla ja ylimielisyydella saat kyllä hyvää mieltä ja intoa levitettyä pitkin muusikoiden.nettiä." - Vasara |
Little Savage 06.07.2006 11:52:39 | |
---|
Aiemmin on ollut käytössä D-vire ja sama kielisetti.JA Megadethistä vielä,että meneekös herrojen kaikki biisit E:stä vai onko mukana myös Eb:tä? Tout le monde menee ainakin D-vireisellä kitaralla Tehty mikä tehty. Paskaako sitä enää jauhaa. |
Kampela77 06.07.2006 11:59:59 | |
---|
Tout le monde menee ainakin D-vireisellä kitaralla Eb-vireessä menee. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
sähkö 06.07.2006 12:01:14 | |
---|
Tout le monde menee ainakin D-vireisellä kitaralla Höpö höpö! Eb vireinen se on. Joskus tuntuu, että joillain kitaristeilla on seitsemän sormea... mutta onneksi minulla on 10! |
Tout le monde menee ainakin D-vireisellä kitaralla Kyllä se ihan Eb on. In GOTOH We Trust. |
saha 06.07.2006 14:50:03 | |
---|
Ainakin Youthanasia levy on Eb vireessä. Muistaakseni kaikki muut levyt Cryptic writingsiin asti on normaali vireessä. Uudemmasta materiaalista ei ole tietoa. Ainakin kaksi viimeisintä vääntää E:ssä, muutamaa poikkeusbiisiä lukuunottamatta. I may be schizophrenic, but I'm also Jesus |