Aihe: Fenkku
1
hollstro
06.07.2006 00:30:23

Nuo puulajit ovat kyllä aika lähellä toisiaan. Mulla on tosin vain leppä- ja saarnibodylla olevia fenkkuja, mutta ne lehmusrunkoiset joilla olen soittanut ovat aika lepän oloisia.
Rämppy
06.07.2006 11:48:42
Noiden puulajien ero on enemmän visuaalinen kuin soinnillinen. Lehmus on syykuvioiltaan ankean näköinen puu, joten sunbursteina ja natural-värisinä lehmusrunkoiset ei ole kovin hienoja. Soinnillisesti ero on niin pieni, että ainakaan minä en kuule eroa.
En sitten malttanut olla sanomatta.
LaXu
06.07.2006 15:37:38
Noiden puulajien ero on enemmän visuaalinen kuin soinnillinen. Lehmus on syykuvioiltaan ankean näköinen puu, joten sunbursteina ja natural-värisinä lehmusrunkoiset ei ole kovin hienoja. Soinnillisesti ero on niin pieni, että ainakaan minä en kuule eroa.

Allekirjoitan, joskin kokemukset lähinnä kitarapuolelta. Vaan mitenkäs tuo saarni toimii bassossa? Allekirjoittanut tykkää kovasti saarnirunkoisista, vaahterakaulaisista kitaroista.
hollstro
06.07.2006 15:44:44

Allekirjoitan, joskin kokemukset lähinnä kitarapuolelta. Vaan mitenkäs tuo saarni toimii bassossa? Allekirjoittanut tykkää kovasti saarnirunkoisista, vaahterakaulaisista kitaroista.

Saarinbodyssa on kirkkaampi klangi ja enempi sustainia, vähän sellainen pianomainen sointi. Leppäbody on pehmeämpisaundinen ja siinä on pyöreämpi basso.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)