Theodor 04.07.2006 18:35:58 | |
---|
Terve. Kesätyö rahat on pian kourassa ja uutta kitaraa pitäs alkaa metsästämään. Näistä varmasti on juttua, mutta en löytänyt tarpeeksi kattavasti asiaa läpikaulasista rg:istä. Nyt tarttis laadukkaan floikallisen kitaran, joten ajattelin sijoittaa Ibaneziin. Noita oon jo testaillutkin ja sopii käteen niinku nyrkki silmään. Käytettyä keppiä metsästän. Kertokaapa mitkä iban rg:t täyttää seuraavat vaatimukset: -Hinta max 800€ -Floikka -Neck trough rakenne -Mieluusti loimukannella. Esimerkkinä Diablon Utriaisen kitara. Suositelkaa vapaasti keppejä. Ei kuitenkaan seiskoja =) Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin |
PekkaM 04.07.2006 18:57:33 (muokattu 04.07.2006 18:59:36) | |
---|
Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa. |
Theodor 04.07.2006 19:07:18 | |
---|
Oli aivan helkkarin hieno tuo loimukantinen. Veikkaisin vaan kans että hintaa on tuplasti mikä mun budjettiin sopis :P Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin |
PekkaM 04.07.2006 19:12:39 | |
---|
Oli aivan helkkarin hieno tuo loimukantinen. Veikkaisin vaan kans että hintaa on tuplasti mikä mun budjettiin sopis :P RGT3120? Varmaan melkein kolme tonnia... Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa. |
Theodor 04.07.2006 19:16:22 | |
---|
RGT3120? Varmaan melkein kolme tonnia... Sekin. Mutta alunperin tarkoitin tuota RGT42:Sta Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin |
maggot 04.07.2006 20:08:09 | |
---|
"reality is a very fragile thing after all..." |
maggot 04.07.2006 20:14:07 | |
---|
Terve. Kesätyö rahat on pian kourassa ja uutta kitaraa pitäs alkaa metsästämään. Näistä varmasti on juttua, mutta en löytänyt tarpeeksi kattavasti asiaa läpikaulasista rg:istä. Nyt tarttis laadukkaan floikallisen kitaran, joten ajattelin sijoittaa Ibaneziin. Noita oon jo testaillutkin ja sopii käteen niinku nyrkki silmään. Käytettyä keppiä metsästän. Kertokaapa mitkä iban rg:t täyttää seuraavat vaatimukset: -Hinta max 800€ -Floikka -Neck trough rakenne -Mieluusti loimukannella. Esimerkkinä Diablon Utriaisen kitara. Suositelkaa vapaasti keppejä. Ei kuitenkaan seiskoja =) Suosittelen testailemaan noita Ibanezin RG7xx sarjan kitaroita jos jostain käytettynä löydät. Niissä tosin on pulttikaula mutta ovat aivan hemmetin hyviä kitaroita. Niitä pitäisi käytettynä saada noin 600-800€. Niissä on Made in usa mikit, eli IBZUSA F2 mikit, EDGE talla (paras) ja muutenkin todella laadukas viimeistely. Noita tehtiin siinä 88-93 välisenä aikana Fujigenin tehtaalla Japanissa. Itse metsästän tässä juurikin tuollaista RG770DX joko punaisena tai violettina.. "reality is a very fragile thing after all..." |
Theodor 04.07.2006 21:38:07 | |
---|
Pitäisi 800€ lähteä kyllä toi RGT42. Muistaakseni jossain topikissa oli itse asiassa puhetta ko. kitaran hinnasta ja olikohan se 700€. Tuota loimukannella varustettua RG:tä ei mun tietääkseni ole tuotu suomeen. Niitä meni jenkkien markkinoille. jep..699e oli thomannin hinta Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin |
PekkaM 04.07.2006 21:40:36 | |
---|
Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa. |
Theodor 04.07.2006 21:41:25 | |
---|
Suosittelen testailemaan noita Ibanezin RG7xx sarjan kitaroita jos jostain käytettynä löydät. Niissä tosin on pulttikaula mutta ovat aivan hemmetin hyviä kitaroita. Niitä pitäisi käytettynä saada noin 600-800€. Niissä on Made in usa mikit, eli IBZUSA F2 mikit, EDGE talla (paras) ja muutenkin todella laadukas viimeistely. Noita tehtiin siinä 88-93 välisenä aikana Fujigenin tehtaalla Japanissa. Itse metsästän tässä juurikin tuollaista RG770DX joko punaisena tai violettina.. Pitää testailla jos tulee kaupassa eteen. Tuo neck thru ei aivan välttämättömyys nääs ole, jos liitos on vaan toteutettu laadukkaasti, kuten AANJ. Hinnastakin päätellen kitara on laadukas, jos hintaa on käytettynäkin noin paljon. Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin |
Theodor 04.07.2006 21:43:40 (muokattu 04.07.2006 21:44:23) | |
---|
Olisi aika komea: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-177162.html Miksi tuon hintaisessa kitarassa on DiMarzio IBZ:t eikä jotain maineikkaampia malleja? On kyllä jo luvattoman hieno. Kai noita DiMarzio Ibz mikkejäkin on moneen lähtöön. Ei aivan sutta voi mikään olla enää tuon hintaluokan kitarassa =) Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin |
Theodor 05.07.2006 17:50:41 | |
---|
Kertokaapa tokkiinsa lisää noista neck thru malleista:P Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin |
Rypsolisti 05.07.2006 17:59:02 | |
---|
RGT3120? Varmaan melkein kolme tonnia... Itseasiassa käytettynä menee RGT3120 ja RGT3020 malleja yleensä 1000-1300, uutena ne makso jotain lähelle kaks tuhatta euroa. Helsingin Levytukussa saattais olla vielä tommonen RGT3020 malli, oli ainakin muutama kuukausi sitten, hintaa en muista. ''Now you've made a fortune in lies and you kept a giant alive. You rode the red, you rode the red''
Dream Theater - A Fortune In Lies |
Strutsi 05.07.2006 18:34:30 | |
---|
Eieiei tuota RGT42:sta kannata ostaa. Nec-thru on se ainoa hyvä ominaisuus. Floikka ja mikit oli niitä huonompia siinä. Aika hankala kyllä varmaan 800:lla löytää uutta hyvää neck-thru RG:tä. Onko tosiaan niin nuukaa että ei pulttikaulainen kelpaa? Kannattaa varmasti käytettynä katsoa. "Like a midget on a urinal, I was on my toes." -Frank Drebin |
Theodor 05.07.2006 19:21:48 | |
---|
Itseasiassa käytettynä menee RGT3120 ja RGT3020 malleja yleensä 1000-1300, uutena ne makso jotain lähelle kaks tuhatta euroa. Helsingin Levytukussa saattais olla vielä tommonen RGT3020 malli, oli ainakin muutama kuukausi sitten, hintaa en muista. Toi olis kyllä unelmien täyttymys..mutta ei aivan noin paljoa ole vielä varaa sijoittaa. Tosin jos sen sais johki 900euroon, niin joustaisin luultavasti heti budjetista:) Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin |
Theodor 05.07.2006 19:26:50 | |
---|
Eieiei tuota RGT42:sta kannata ostaa. Nec-thru on se ainoa hyvä ominaisuus. Floikka ja mikit oli niitä huonompia siinä. Aika hankala kyllä varmaan 800:lla löytää uutta hyvää neck-thru RG:tä. Onko tosiaan niin nuukaa että ei pulttikaulainen kelpaa? Kannattaa varmasti käytettynä katsoa. Ei se niin viimesen päälle nuukaa oo, jos kitara on muuten hyvä. Mikki mulla olis tohon RGT42:seen, mutta vähä huono homma jos tallakin on sutta. Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin |
Strutsi 05.07.2006 20:04:20 | |
---|
Ei se niin viimesen päälle nuukaa oo, jos kitara on muuten hyvä. Mikki mulla olis tohon RGT42:seen, mutta vähä huono homma jos tallakin on sutta. Mikäs mikki on sulla? Kertaus on opintojen äiti: Tuhannennen kerran sanon että ibanezin parhaat tallat ovat lo-pro edge, edge pro ja edge Jos 800 ekillä ostaisin RG:tä niin katselisin käytettyjä tai sitten jonkun RG1570:n uutena. Minulla oli RG2620QM tuossa vähän aikaa sitten mutta möin sen ja ostin SZ:an. Oli ihan mainio hevikeppi. "Like a midget on a urinal, I was on my toes." -Frank Drebin |
Jannipaali 05.07.2006 20:05:42 | |
---|
Kertaus on opintojen äiti: Tuhannennen kerran sanon että ibanezin parhaat tallat ovat lo-pro edge, edge pro ja edge Ja Zero Resistance (ZR). In GOTOH We Trust. |
Strutsi 05.07.2006 20:07:05 (muokattu 05.07.2006 20:07:51) | |
---|
Ja Zero Resistance (ZR). Niin no ne on sitten S-Sarjalaisissa. Ei kyllä paskempia kitaroita nekään. Ei taida tosin olla 24:ää nauhaa jos on siitä kiinni? S Kepithän on aika huokeita, eikös? Jotain 500-700 uutena? "Like a midget on a urinal, I was on my toes." -Frank Drebin |
Niin no ne on sitten S-Sarjalaisissa. Ei kyllä paskempia kitaroita nekään. Ei taida tosin olla 24:ää nauhaa jos on siitä kiinni? S Kepithän on aika huokeita, eikös? Jotain 500-700 uutena? Mulla on Dimebuckeri täs "Jacksonis".. Mieluusti ottasin kyl 24 nauhasen..Ja ei tuo S sarja silmääkään niin miellytä Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin |