Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hakusessa huippu korvatulpat
1 2 3
Recon
04.07.2006 15:22:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Turvaudun myös tänne, kun ei löydy. Hakukaan ei toimi..
 
Olen etsinyt sellaisia huippu korvatulppia, jotka muotoillaan oman korvan mukaisesti. Mistä näitä voi kysellä ja paljonkohan näistä joutuu maksamaan. Eli kannattaako unohtaa kalliuden takia? Earit on kertakäyttöön ja niitä on lattiat jo täynnä.
 
SuvantoJ-
04.07.2006 15:31:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elacin-niminen lafka ainakin tekee noita oman korvan valoksen mukaan valmistettavia korvatulppia. Täälläkin on enemmän tai vähemmän säännöllisesti tehty kimppatilauksia (useampien henkilöiden korvista otetaan valokset samalla kertaa), jolloin hintaa saadaan vedettyä jonkin verran alas. Hinta on tainnut pyöriä siinä 100-150 euron tienoilla, itse en tosin näihin tilauksiin ainakaan vielä ole mukaan lähtenyt, joten joku toinen osannee kertoa paremmin.
 
Blessed are the cheesemakers - Salon Seudun Bändit
Recon
04.07.2006 15:52:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, heti löyty, kun valmistajan nimi tuli esille. Soitinkin jo sinne yhdet parit 189€... maksimi vaimennus 25db. Sanoi että kun normaaleja keltasia eareja käyttänyt, niin noiden jälkeen ääni tuntuu melko kirkkaalta.. mutta mutta... kiitos tästä!
 
voisin kokemuksia lueskella jos sellaia löytyy
 
32788
04.07.2006 16:01:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myös Finfonic tekee noita, ihan kotimainen vaihtoehto.
 
Kokeile tuohon hakuun Elacin tai Finfonic niin kokemuksia pitäisi löytyä.
prodigal
04.07.2006 17:47:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin viime kimppatilauksessa tommoset Finfonicin -15dB tulpat. Parit ekat treenit meni totutellessa, mutta vaikea on noiden jälkeen kyllä enää palata käyttämään mitään vaahtomuovitulppia. Ainakin bassoa soitellessa oon huomannu ihan suoranaisesti auttavan soittamista, kun kuulee selvemmin mitä kökköä sieltä ämyristä tulee milläkin hetkellä.
 
.----------------- -- - . You can be the captain .. `--------------- --- -
Simo78
04.07.2006 18:02:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa ottaa noin 15db demppaavat, sillä toiset kuulemma demppaa liikaa, ainakin yhen tutun rumpalin mukaan. Itellä ollu 5 vuotta tollaset ja hyvät ovat. 200€ on pieni summa kuulosta, jos vaihtoehtona ei käytä ollenkaan tulppia. Aina en käytä keikoilla, mutta treeneissä kylläkin...
 
tommiot
04.07.2006 23:34:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa ottaa noin 15db demppaavat, sillä toiset kuulemma demppaa liikaa, ainakin yhen tutun rumpalin mukaan. Itellä ollu 5 vuotta tollaset ja hyvät ovat. 200€ on pieni summa kuulosta, jos vaihtoehtona ei käytä ollenkaan tulppia. Aina en käytä keikoilla, mutta treeneissä kylläkin...
 
Todellakin 200€ on pieni summa kun ei tarvitse käyttää vaahtomuoveja, noi kuitenkin kestää monta vuotta (ilmeisesti jotain 2-4 vuotta?) jos ei hävitä. Tuo 15 dB on ainakin omassa käytössä liian vähän treeniksellä, mutta meillä onkin pieni treenis ja isot kamat :) Ja soitetaan heviä... Joten ratkaisin homman ostamalla 25 dB:n Fischer Ampsin filtterit Elacineihini. 15dB keikalla, 25 treeneissä.
 
Me saatiin koulun kautta 135 eurolla Elacinit, kannattanee osallistua yhteistilaukseen täällä m.netissä, kun niitä välillä on.
Cocktus
04.07.2006 23:48:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin aion hommata Elacinit tai vastaavat kun saisi jonkun kimppatilauksen kasaan. Nää tulpathan voi sitten vielä pistää verovähennykseen..
 
Far Beyond Metal!
Simo78
05.07.2006 08:41:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todellakin 200€ on pieni summa kun ei tarvitse käyttää vaahtomuoveja, noi kuitenkin kestää monta vuotta (ilmeisesti jotain 2-4 vuotta?) jos ei hävitä. Tuo 15 dB on ainakin omassa käytössä liian vähän treeniksellä, mutta meillä onkin pieni treenis ja isot kamat :) Ja soitetaan heviä... Joten ratkaisin homman ostamalla 25 dB:n Fischer Ampsin filtterit Elacineihini. 15dB keikalla, 25 treeneissä.
 
Me saatiin koulun kautta 135 eurolla Elacinit, kannattanee osallistua yhteistilaukseen täällä m.netissä, kun niitä välillä on.

 
Kun hommasin, niin sanovat et kestää ainakin 5v(mulla ollu ton verran ja ihan kunnossa ovat, vielä en oo tarvinnu uusia hommata), mutta jotkut kuulemma käyttänyt 10 vuottakin. Hommasin aikoinaan mikonkadulla sijaitsevasta paikasta, en nyt muista nimeä.
 
Pieni treenis ja isot kamat on hienoa, soundit menee helposti puuroksi. No mut ainakaan Helsingissä ei oo paljoo varaa valita, kun aikasta tiukassa on kämpät, ainakin kohtuuhintaiset
 
pitk
05.07.2006 08:48:48 (muokattu 05.07.2006 08:49:00)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommasin aikoinaan mikonkadulla sijaitsevasta paikasta, en nyt muista nimeä.
 
Vita terveyspalvelut.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
paavi
05.07.2006 09:47:08 (muokattu 05.07.2006 11:02:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vita terveyspalvelut.
 
Sama paikka. Sieltä ostin aikoinaan Elacinit (-15 dB) ja todella tyytyväinen olen ollut. Ne saa korviin sekunnissa ja kaikki kuulostaa aivan normaalilta - vain hiljaisemmalta. Etenkin näin laulajalle todella hyvät. Kuulee sopivasti sitä omaa pää-ääntä, mutta kuitenkin myös ympäröivän musiikin.
 
Jos korvat ovat herkät ja altistuu koville äänille, suosittelen sitä -25dB. Minulle kuitenkin -15dB tuntuu sopivan paremmin.
Vilhelmus
05.07.2006 12:00:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

www.kuulo.com
 
"No ei oikein. Oon niin PIHI! :D"
- Seraphim
saastara
05.07.2006 16:25:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäpä jos sivuutetaan nämä valettavat tulpat.. Mitkä näistä liukuhihnamalleista ovat kovaa kamaa..? :)
 
F-muzaakista katselin semmoisia joulukuusen näköisiä.. 20€ muistaakseni..? Perustulpat vääristävät näet niin pirusti, että.. Olisi vain kiva joskus kuulla miltä oikeasti kuulostaa.
 
Eli siis, mistäköhän löytyisi tulppia jotka vain vaimentavat volia mutteivat vääristä (ainakaan liikaa) äänikuvaa..?
 
Lisää middleä.
Antti1
05.07.2006 16:51:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitkä näistä liukuhihnamalleista ovat kovaa kamaa..? :)
 
None, ne on aika kökköjä kaikki. Tosin jos Elacin on itse luonnollisuus ja vaahtomuovi huminaa, niin kuusitulpat on kirkkaampaa huminaa. Eli laatu noiden puolivälistä suurinpiirtein.
 
Alpinen tulppia kehotan välttämään, niitä on jouduttu useasti vetämään pihdeillä päästä, kun vetonaru on lähtenyt irti. Soundi oli kuitenkin kuusitulpista paras ja kirkkain. Toisiksi kakkimmat on nää perus EAR-merkkiset tulpat. Niiden huonona puolena on jokseenkin korvakäytävää runnova muotoilu-/kokopolitiikka. Särkee, jos on vähänkään ahtaat korvakäytävät. Etymõticin kuusitulpat sen sijaan oli ensinnäkin halvemmat, mutta sattuivat korvissa vähempi. Mitään varsinaista eroa noiden koossa ei liene kuitenkaan, ehkä materiaali on sitten vähän joustavampaa.
 
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Theodor
05.07.2006 18:31:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ostin vaasan unisoundista tollaset kuusitulpat. Makso 5e. On vähän paremmat, kuin halvat vaahtotulpat, mutta mistään huipputulpista ei ole kyse.
 
Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin
ch LL
06.07.2006 23:18:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan testannu näitä Millenium WS20: http://www.thomann.de/thoiw3_ultratech_er20_prodinfo.html
 
Tekeekö mitään? Pistin tilauksen menemään, saa nähdää saanko tungettua korviin noita ja miten vaimentavat?!
saastara
06.07.2006 23:58:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan testannu näitä Millenium WS20: http://www.thomann.de/thoiw3_ultratech_er20_prodinfo.html
 
Tekeekö mitään? Pistin tilauksen menemään, saa nähdää saanko tungettua korviin noita ja miten vaimentavat?!

 
Kerropa sitten, miltä kuulostaa..
 
Lisää middleä.
Therium
07.07.2006 14:31:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alpinen tulppia kehotan välttämään, niitä on jouduttu useasti vetämään pihdeillä päästä, kun vetonaru on lähtenyt irti. Soundi oli kuitenkin kuusitulpista paras ja kirkkain.
 
Mä kanssa aluks tuuppasin alpinen tulpat niin syvälle korviin että pari kertaa meinas olla ongelmia saada ne pois. Sitten mä huomasin, että ei niitä kannata laittaa kun sillain "huulille". Vaimennusta sillain on vähän vähemmin mutta sounditkin paranee entisestään. Ainakin meikäläisen korvakäytävän muotoon sopi oikein hyvin.
 
Niin, ja munkin mielestä alpinen tulpat ovat kyllä parhaat kuusimalliset. Ainakin parhaat mitä itse olen testannut.
 
Nyt käytössä on finfonicin valetut ja paluuta kuusitulppiin ei ole!
 
Kill and kill again - Sightless
migreeni
07.07.2006 18:46:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä olis Elacinin Suomen dealerin nettiosoite?
 
kalakukko
09.07.2006 13:45:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos noilla parinkympin kuusitulpilla siis selkeä ero noihin perus 30snt maksaviin keltasiin eareihin? Earit korvissa kun bassot lyö läpi ja kitarat ei kuulu paskaakaan siitä mitä pitäs notta ois balanssissa. Tää on huomattu keikoilla monesti. Sitku tulpat ottaa pois ni kappas kitarat ym. heti paremmin kuuluu, mutta volaa vähän turhan paljo.
 
Eli onks noi kuuset semmosia enempi notta vaan hiljentäs, mutta kaikkia taajuuksia samassa suhteessa? Kun noi earit ei tod. ole :/ Ei kuitenkaan o varaa mitään 200e laittaa tulppiin vaan joku reilu parikymppiä vois pistää.
 
Justo Almario ,,/
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «