Anonymous-jazz 09.06.2006 01:49:35 | |
---|
Oli pakko ottaa oma topic kun ei ollut perustettu aiemmin. Islantilainen hissifuusiobändi jonka historia alkoi jo 70-luvun loppupuolella. Mun mielestä niiden ensimmäiset levyt kuullostaa aika yli-imeliltä ja limasista mutta esim. tää levy "Playing For Time" mitä luukutettiin MTV3:n Blondi Tuli Taloon platalla on pari aivan mahtava biisiä mm. se nauhattomalla beissillä fiilistelty "In A World". Mezzofortehan julkaisi uuden levyn pari vuotta sitten uuden albumin "Forward Motion". Taitaa olla edelleenkin niin että monet rockille tai diiba-daaba jazzille vannoutuneet muusikot eivät diggaa ollenkaan Mezzoforten tyylisistä hissimusaksi kategorisoitua fuusiota soittavista bändeistä. "Fuusiojazziahan minäkin olisin aina halunnut soittaa". |
Basismi 09.06.2006 11:20:51 (muokattu 09.06.2006 11:23:07) | |
---|
Playing for time on ihan hieno levy. Tosin blondi pilasi sen aika totaalisesti. Catching up with... ja daybreak ei ainakaan ole lähelläkään PFT:tä. Viistous helpottaa soittamista! |
Fuzzy Boner 09.06.2006 12:04:30 | |
---|
Olin kattoo noita livenä muutama vuos sitten Ruottissa. Hauskaa iisigoingmusaa MÖLLISTY |
Leevo 09.06.2006 13:47:02 | |
---|
Playing for time on ihan hieno levy. Tosin blondi pilasi sen aika totaalisesti. Catching up with... ja daybreak ei ainakaan ole lähelläkään PFT:tä. Jjuh, mut onpahan noiden kyseisten levyjen ilmestymisillä väliä vuosi jos toinenkin - ei ihmekään että varsinkin soundi on muuttunut Daybreakiin mennessä aika tavalla. Ja ainakin musta tuntuu et Mezzoforten musa muuttu hiukan vaikeemmaks just tossa Playing for Timen jälkeen varsinki rytmiikaltaan, eikä kyllä uppoo muhun enää niin hyvin kuin noi kasarilevyt. Ei tältä bändiltä ole huonoa levyä kuitenkaan vielä vastaan tullut (uusin levy ja osittain varhaisin tuotanto on kuuntelematta) - jokaiselta levyltä löytyy monia kelpo raitoja. Toi Playing for Time on siinä mielessä jees levy, että siltä löytyy esim. Expressway ja High Season, joissa tulee musta tosi hyvin esiin se mistä diggailen tässä musassa. "Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy |
Epämuusikko 09.06.2006 15:28:27 | |
---|
Make It Funkystä tein joskus jopa lapun. Ei ollut vaikea. Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
Dirk 19.06.2006 19:30:26 | |
---|
Näkyis olevan kööpenhaminassa tämäkin bändi ens kuussa soittamassa... tsekatkaaa muukin ohjelma. http://festival.jazz.dk/ |
kede 29.06.2006 16:37:11 | |
---|
Mulla on tommonen Monkey Fields -niminen levy, jota oon joskus kuunnellu, en varmaan pariin vuoteen kuitenkaan. En koskaan oo tarkemmin miettiny bändin alkuperää, mutta jotenkin oletin sen olevan suomalainen akatemiabändi Helsingistä :) Hieman meni sitten vissiin ohi. |
Ketjun inspiroimana kaivoin levyhyllystä Point Blankin, eli Fridrik Karlssonin (Mezzoforten kitaristi) vanhan soololevyn ('91) ja täytyy sanoa, että tykkäsin kohtuullisen paljon ja ihmettelen että oisi pitänyt kuunnella enemmänkin. Biiseissä/soitossa on vähän pastissimeininkiä ja Carltonin, Methenyn ja Mike Sternin vaikutteet on aika helppo spotata, mutta päähän ne jäi soimaan silti ... Pitänee kaivaa illalla toinen vanha pohjoismaaklassikko eli Lasse Wellanderin Tweed !! Onko kellään tietoa miehen muista soololevyistä ja niiden saatavuudesta? "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |