Aihe: Onko tanssimusiikki mielestäsi näivettynyt?
1 2 3 4 5 6
Neljä Ruuvia
05.07.2006 10:19:05
Onkos siellä " takahuoneessa" mimmoinen yhteistyö kyky kahen orkan välillä ?

Saattaa olla hiukan myöhäistä siinä vaiheessa ruveta kirjoitteleman sovituksia...

"Voi ei,soitatteko tekin "Salatun surun" ja vielä " Rantakoivun allakin". Nyt pojat pitää tehdä jotain...
v_m_kangas
05.07.2006 10:19:19

Tuon verran voi kuullostella.

Aika harvoin tulee juteltua toisen bändin kans yksittäisistä biiseistä, että vetäkää te Tulipunaruusut niin me tempastaan Tammerkoski. Vetäkää te Mehtäkukkia, me vetästään Tähti ja meripoika. Jonkun pitäis aukaista latu, ja ottaa ekka kerran turpaan.

Pystöillä on sitäpaitsi erittäin vähän 'särkymävaraa' mapeissaan. On vedettävä ne mitä siellä on. Bändillä on tietysti helpompaa, yleensä.
Humppaa tai soita humppaa
Musiikkia korville
05.07.2006 10:21:06

Kyllä ne kakkosetkit himoitsee pääsevänsä ykkösiksi, joten sillä puolella uskois olevan resulsseja/motiiveja treenailla sekä periteisiä että uudemman tyylisiä kipaleita. Ois mistä ottaa kun ykkönen on oman settinsä vetänyt.

Tarkoitin lähinnä sitä, että kakkonen ei voi sanoa, että soitamme vain sitä tai tätä koska jos ohjelma on rajoittunut ja sanot sen ääneen vähenevät keikat...

Onkos siellä " takahuoneessa" mimmoinen yhteistyö kyky kahen orkan välillä ?

Uskon, ettei ole taitaville muusikoille mikään ongelma saada huippuiltaa yhdessä aikaan.

Ja varmasti näkyis myös tilauksien määrissä.

Välillä yhteistyö toimii, välillä ei... Joskus jutellaan toisen bändin kanssa esmes siitä kumpi vetää tietyt vähemmän suositut tanssilajit, jne. Yleensä puhutaan pask... Joidenkin bändien kanssa ei puhuta mitään... Vaihtelee bändeittäin.

Me pyritään toisen bändin kanssa yheistyöhön ja siihen että kaikki tanssilajit illan aikana tulisi soitettua ja lisäksi siihen ettei esmes tuu ne kahdet polkat peräkkäin. Ainahan homma ei tietysti onnistu.
...ja tätä mieltä on MK.
uruttaja
05.07.2006 10:21:58 (muokattu 05.07.2006 10:23:02)
Yöklintu ja Norskit..

Tais se Yöesa sen porukan kuitenkin sinne tuoda. Norskit varmaan joi enempi viinaa.HOHO.

EDIT. Painotan, joivat viinaa keikan jälkeen.

EDIT2: Jos soittaa paremmin kuin Yölintu, niin on niitä sitten muitakin. Mutta se onkin jo ihan toinen juttu ja asia.
Musiikkia korville
05.07.2006 10:24:08

Pystöillä on sitäpaitsi erittäin vähän 'särkymävaraa' mapeissaan. On vedettävä ne mitä siellä on. Bändillä on tietysti helpompaa, yleensä.

Toi on tietty eri juttu... Pystöt vetää just ne mitä haluaa vetää. Ei siinä toisen bändin kans neuvotella. Pystön bändi ja kakkosorkka voi tietysti vähän hommaa käydä läpi.

Toinen vaihtoehto, johon monet on lähteny on se, että vedetään mitä vedetään ja lähetään kotiin...
...ja tätä mieltä on MK.
anttis
05.07.2006 10:31:17
Me pyritään toisen bändin kanssa yheistyöhön ja siihen että kaikki tanssilajit illan aikana tulisi soitettua ja lisäksi siihen ettei esmes tuu ne kahdet polkat peräkkäin. Ainahan homma ei tietysti onnistu.

Tanssijoitten kanssa myös, olen havainnut. Ain on kysästy mitä mieltä olit setistä, ku paikal olen ollut.
No mutta...
v_m_kangas
05.07.2006 10:31:38

Tais se Yöesa sen porukan kuitenkin sinne tuoda.

Myöhästyit, minä jo tuon kommentin heitin edellisellä sivulla :)
manjaana
05.07.2006 10:33:25

Hih, et pistäny kopyraittia...
Ei...., ei se ollut niin...
Musiikkia korville
05.07.2006 10:36:14

Tanssijoitten kanssa myös, olen havainnut. Ain on kysästy mitä mieltä olit setistä, ku paikal olen ollut.

Sitäkin... :)
...ja tätä mieltä on MK.
uruttaja
05.07.2006 10:36:20

Jaamme krameksit. Eköhän se näin urkurien kesken voida sopia.
v_m_kangas
05.07.2006 10:37:22

Olipa tuossa Jussina semmoinenkin paikka, jossa järjestäjä sanoi ennen keikkaa, että täällä ei sitten kannata soittaa kuin humppaa ja tangoa sekä muutama valssi. Me siihen jotta mikäs siinä :) Mielessämme kuitenkin ajattelimme pystön mapin sisältöä ja odotimme mielenkiinnolla mitä tuleman pitää. Paskat...siellä meni läpi mikä vain, yleisö diggasi kybällä.
manjaana
05.07.2006 10:38:05
Sitäkin... :)

Muusta nyt puhumattakaan.....
uruttaja
05.07.2006 10:39:58
Olipa tuossa Jussina semmoinenkin paikka, jossa järjestäjä sanoi ennen keikkaa, että täällä ei sitten kannata soittaa kuin humppaa ja tangoa sekä muutama valssi. Me siihen jotta mikäs siinä :) Mielessämme kuitenkin ajattelimme pystön mapin sisältöä ja odotimme mielenkiinnolla mitä tuleman pitää. Paskat...siellä meni läpi mikä vain, yleisö diggasi kybällä.

Ettei sitten ollut se sama paikka, jossa mulle sanottiin, että bändi on taatusti paska kun siinä ei ole haitaria. Ennen ensimmäistäkään soitettua ääntä..
uruttaja
05.07.2006 10:40:21

Kyllä se muu on meillä päin ainakin pilu.
Musiikkia korville
05.07.2006 10:43:32

Hysss.........
...ja tätä mieltä on MK.
Musiikkia korville
05.07.2006 10:45:28

Toi on tuttua.
Jossain paikoissa on käynyt niinkinpäin, että meille on sanottu, että esemes humppaa ei sitten saa soittaa. Sitten illan mittaan kys humppaa käydään toivomassa jatkuvalla syötöllä.
Järjestäjän ja yleisön ajatusmaailma ei aina aivan kohtaa...
...ja tätä mieltä on MK.
Musiikkia korville
05.07.2006 10:46:09

Ettei sitten ollut se sama paikka, jossa mulle sanottiin, että bändi on taatusti paska kun siinä ei ole haitaria. Ennen ensimmäistäkään soitettua ääntä..

Turussa ol ainakin tuollanen ravintola.
...ja tätä mieltä on MK.
manjaana
05.07.2006 10:46:41
Hysss.........

;) *sinetöidyin huulin*
anttis
05.07.2006 10:47:08

Muutenkin niitä koukkuja saapi olla matkassa, hyvää musaa voi tanssijatkin vain osan aikaa kuunnella. Normaali tanssi-ilta on useamman tunnin mittainen, taukoja on pidettävä, silloin voi vielä paremmin keskittyä orkkan esiintymiseen.

Kyllä net diggaa , niinkuin tuol aijemmin sanoin.
No mutta...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)